Sakulille kyssä

kesä ja keittiö

Miten kesäkeittiösi jaksaa ?
Kerrot kesäkeittiöstäsi tuossa viestisi lopussa, joko se on valmis ?

g-pula-aho
22.2.2010 15:44
0
Sulje
Joo niin tekee
Ulkona tulee taas lunta aika reippaasti ja aamuiset lumityöt menee uusintaan.
Remppa on tosiaankin jo hyvällä mallilla. Sisustustöitä ja tavaroiden paikoilleen asettelua, mutta eniten minua ilahduttaa ihka uusi puulämmitteinen saunankius se antaa niin ihanat pehmeät löylyt. (on se pesuhuonekin ja uusi kodinhoitohuone ihania..ja keittiö..ja makuuhuone..ja olohuone....ja ja ja... heh)
Takkaleivinuuni haave piti hyljätä, sille pahukselle ei löytynyt sopivaa paikkaa hormistoon nähden, joten se tulee eräänlaisena variaationa sitten kesäkeittiöön.

21

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höh?!

      Eihän toi ole sakulin viesti.

      • On on

        on on, kyllä on sakulin


    • sontaa vaan syötetää

      Kysyppäs onko Haukullisella valmiina se kesäkeittiö josta kirjoitteli. Ai, ja myöskin se uusi talo mikä oli rakennusvaiheessa.
      Sit vielä se gradu ? onks valmis jo ?

      • kirjanoppinut.

        samallain ootko turkulainki, vastailet kysymäl. on siin vakka kantesa löytänt, kyl teil menee hyvin yhteen, ootta oikiat sialunsisaret.


      • Miksi et itse kysy?
        Kesäkeittiö on ollut valmis jo kauan, talo edistyy aikataulussaan ja gradu on tehty kauan sitten.
        Entäs sinä itse? Onko vuokra-asuntosi kylppäriremppa pian alkamassa, sinähän kerroit lähestulkoon kolme vuotta takaperin että remppa on tulossa. Entä koulutuksesi, kerrotko vieläkin ympäriinsä höpöpuheita lastenhoitajakoulutuksestasi?


      • Kenen?
        Haukullinen kirjoitti:

        Miksi et itse kysy?
        Kesäkeittiö on ollut valmis jo kauan, talo edistyy aikataulussaan ja gradu on tehty kauan sitten.
        Entäs sinä itse? Onko vuokra-asuntosi kylppäriremppa pian alkamassa, sinähän kerroit lähestulkoon kolme vuotta takaperin että remppa on tulossa. Entä koulutuksesi, kerrotko vieläkin ympäriinsä höpöpuheita lastenhoitajakoulutuksestasi?

        Kenen kesäkeittiö?

        Kenen talo?

        Kenen gradu?


    • sakuli-ex

      Kiitos kysymästä, hyvin jaksaa kesäkeittiö :-)) Jos olisit ollut tarkka silloin kun vielä pystyit valokuviani katsomaan, olisit erään kukkakuvan kohdalla nähnyt muurin kyljen :-))))
      Talokin voi ihan hyvin. Remppa lopussa niiden huoneiden osalta jossa asutaan ja eletään 24/7.
      Puutarhakin voi ihan hyvin samoin kivet.

      Loma etenee toivotulla tavalla ja lämpimät ilmatkin kuulemma palaavat.

      Parina yönä olemme seuranneet Perseidejä ;
      http://www.astro.utu.fi/zubi/meteor/per.htm

      Marjat pitäisi kerätä ja mehustaa ja muutama matto pestä. :-))

      Mikä vielä mieltäsi kalvaa ja painaa elämässäni?

      • sakuli-ex

        Lisäys edellisen kirjoituksen linkkiin, ettei taas tarvitse jonkun alkaa urputtamaan turhista;

        Copyright "Hannu Karttunen, Ursa ja Tuorlan observatorio"


      • Ahkerasti sitten vain mehustamaan. Pistä joku muu kerämään marjat:.

        Mattojen pesu kuuluu miespuolisille .... ainakin ne raskaimmat matot.

        Ihmeen hyvin muuten ne matot vielä kuivuvat. Leksa pesasi meiltä sen ison paksun vaalean villamaton olohuoneesta. Mietin että kuinka käy. Saadaanko kuivaksi vai eikö. Lauantaina se sen pesi eikä enää ole kuin hiukan laidoista kostea. Matto on painava kuivanakin ja märkänä tosi raskas. Ilman miespuolista tuttuamme ei olisi saanut sitä pestyksi ja ripustetuksi kuivumaan.


      • umalehtinen kirjoitti:

        Ahkerasti sitten vain mehustamaan. Pistä joku muu kerämään marjat:.

        Mattojen pesu kuuluu miespuolisille .... ainakin ne raskaimmat matot.

        Ihmeen hyvin muuten ne matot vielä kuivuvat. Leksa pesasi meiltä sen ison paksun vaalean villamaton olohuoneesta. Mietin että kuinka käy. Saadaanko kuivaksi vai eikö. Lauantaina se sen pesi eikä enää ole kuin hiukan laidoista kostea. Matto on painava kuivanakin ja märkänä tosi raskas. Ilman miespuolista tuttuamme ei olisi saanut sitä pestyksi ja ripustetuksi kuivumaan.

        Ai täällä on muitakin maton pesijöitä vielä.Itse sain saman tehtyä pari päivää sitten.Tosin on aika helppoa,kun on vain yksi käsin pestävä,joka mahtuu sekin pesuhuoneeseen,loput mahtuu pesukoneeseen :D
        Meillä oli aikoinaan kuistilla sellainen "rahkamatto".Se painoi märkänä kun synti.Kerran sitä pestessä päätin,että nyt lähtee poistoon ja siirrytään "helpomman"siivouksen linjalle.Noh,lähdettiin ja kunnolla :D, nyt ei pahemmin isoja mattoja siis enää ole.

        ps.Kuis viikonloppu meni?Kuumaa siellä ainakin oli,huomattiin... ;)


      • molossi kirjoitti:

        Ai täällä on muitakin maton pesijöitä vielä.Itse sain saman tehtyä pari päivää sitten.Tosin on aika helppoa,kun on vain yksi käsin pestävä,joka mahtuu sekin pesuhuoneeseen,loput mahtuu pesukoneeseen :D
        Meillä oli aikoinaan kuistilla sellainen "rahkamatto".Se painoi märkänä kun synti.Kerran sitä pestessä päätin,että nyt lähtee poistoon ja siirrytään "helpomman"siivouksen linjalle.Noh,lähdettiin ja kunnolla :D, nyt ei pahemmin isoja mattoja siis enää ole.

        ps.Kuis viikonloppu meni?Kuumaa siellä ainakin oli,huomattiin... ;)

        Molossi kiitos kysymästä. Viikonloppu meni upeesti. Nautin katsellessani/kuunnellessani Hassen arvostelemista ja sitä valtavaa tietomäärää, joka hänellä on.
        Ei ainakaan ollut vaaraa kumpanakaan päivänä, etä punaiset ja vaaleanpunaiset nauhat loppuisivat kesken:))

        Se villamatto joka meillä on niin olen saanut sen sisareltani, joka halusi kevyemmän maton:) Meillä noi koirulit rakastavat maata sen päällä, kun meillä on lattiat melko kylmät talvisin.
        Täällä on matonpesupaikka (altaat) lähellä..

        Keittiössä ja eteisessä on helpot kevyet pestävät jotka mahtuvat yksi kerrallaan koneeseen:))


      • Kyssätään lisää
        sakuli-ex kirjoitti:

        Lisäys edellisen kirjoituksen linkkiin, ettei taas tarvitse jonkun alkaa urputtamaan turhista;

        Copyright "Hannu Karttunen, Ursa ja Tuorlan observatorio"

        omien kirjoitusten mukaan harrastat tähti-karttojen tekoa jopa myyt tähtikarttoja

        Onko tähtikarttojen tekeminen vaikeata?

        voiko internetin tähtikarttoihin luottaa?

        liittyykö tähtikartta harrastukseen spiritistiset henki maailman istunnot, kortista povaaminen, manailut, musta magia.

        Asiallista vastausta odotellessa!!!!


      • sakuli-ex
        Kyssätään lisää kirjoitti:

        omien kirjoitusten mukaan harrastat tähti-karttojen tekoa jopa myyt tähtikarttoja

        Onko tähtikarttojen tekeminen vaikeata?

        voiko internetin tähtikarttoihin luottaa?

        liittyykö tähtikartta harrastukseen spiritistiset henki maailman istunnot, kortista povaaminen, manailut, musta magia.

        Asiallista vastausta odotellessa!!!!

        Omien kirjoitusteni mukaisesti? Missä?

        Jos puhut astrologisista kartoista teen niitä kyllä ja niiden harrastus on kuulunut elämääni jo 1990 -luvun alusta. En myy niitä , teen tutuille ja sukulaisille jos pyytävät. Manuaalisesti ilman tietokoneohjelmaa kartan teko on työlästä ja itse suosisn juurikin sitä tapaa, karttojen haluan olevan sisällöllään ja ulkonäöltään yksilöllisiä.Ohjelmaa käytän vain mm. ohitusten laskemiseen.

        Internetissä on paljon erinlaisia ohjelmia jolla voi tehdä itse kartan.
        mm.Tunnetun ja luotetun astrolgi Seppo Tanhuan astro sivustoilta;
        http://www.astro.fi/

        Astrologinen seura tarjoaa tietoa asiasta;
        http://www.suomenastrologinenseura.fi/astrologian_aakkoset/astrologinen_kartta/

        Povaus,manailut tai musta magia eivät mitenkään liity astrologiaan. :-)))

        Astronomia eli tähtitiede on toinen pääharrasteeni ja sitä olen harrastanut jo lapsesta, edesmenneen isäni innoittamana. :-)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tähtitiede

        Olen myös jo nuoresta ollut ns. omatoiminen historian harrastelija
        http://www.cows.fi/?s=historia

        Etupäässä keski-aika ,varhaiset maya-kulttuurit, intiaanit,idän uskonnot-ja uskomukset. :-)))


      • Kyssätään lisää
        sakuli-ex kirjoitti:

        Omien kirjoitusteni mukaisesti? Missä?

        Jos puhut astrologisista kartoista teen niitä kyllä ja niiden harrastus on kuulunut elämääni jo 1990 -luvun alusta. En myy niitä , teen tutuille ja sukulaisille jos pyytävät. Manuaalisesti ilman tietokoneohjelmaa kartan teko on työlästä ja itse suosisn juurikin sitä tapaa, karttojen haluan olevan sisällöllään ja ulkonäöltään yksilöllisiä.Ohjelmaa käytän vain mm. ohitusten laskemiseen.

        Internetissä on paljon erinlaisia ohjelmia jolla voi tehdä itse kartan.
        mm.Tunnetun ja luotetun astrolgi Seppo Tanhuan astro sivustoilta;
        http://www.astro.fi/

        Astrologinen seura tarjoaa tietoa asiasta;
        http://www.suomenastrologinenseura.fi/astrologian_aakkoset/astrologinen_kartta/

        Povaus,manailut tai musta magia eivät mitenkään liity astrologiaan. :-)))

        Astronomia eli tähtitiede on toinen pääharrasteeni ja sitä olen harrastanut jo lapsesta, edesmenneen isäni innoittamana. :-)

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Tähtitiede

        Olen myös jo nuoresta ollut ns. omatoiminen historian harrastelija
        http://www.cows.fi/?s=historia

        Etupäässä keski-aika ,varhaiset maya-kulttuurit, intiaanit,idän uskonnot-ja uskomukset. :-)))

        sain viime viikolla lahjaksi upean kiinalaisen onneraha kattokoristeen, tuskin monilta ihmisiltä vastaavaa löytyy.

        On sitä itsekkin tullut opiskeltua, mytologia, historiaa,luonnonkansojen uskontoja ymm..


      • sakuli-ex
        Kyssätään lisää kirjoitti:

        sain viime viikolla lahjaksi upean kiinalaisen onneraha kattokoristeen, tuskin monilta ihmisiltä vastaavaa löytyy.

        On sitä itsekkin tullut opiskeltua, mytologia, historiaa,luonnonkansojen uskontoja ymm..

        Varmaan upea kattokoriste. :-)

        Itselläni on kolmen onnenrahan tuulikello, jonka olen ostanut itse vuosia sitten ulkomailta. Japanista sain tuttavan tuomana Japanilaisen tuulikellon johon shin-buddhalaisuutta noudattava munkki, oli kirjoittanut rukouksen pahojahenkiä vastaan :-))

        Pihalla on BUDDHAN patsas ja kotona sisällä SHIVA jälleensyntymänpyörän sisällä.

        Toisaalta minulta löytyy myös kolme ikonia ,Kreikasta tuotuina ja valtaisa enkelijoukko :-))

        Mutta minulla on myös yhtenä pääsiäisenä saamani isohko noita-akka :-)))))))))))))))


      • Kyssätään lisää
        sakuli-ex kirjoitti:

        Varmaan upea kattokoriste. :-)

        Itselläni on kolmen onnenrahan tuulikello, jonka olen ostanut itse vuosia sitten ulkomailta. Japanista sain tuttavan tuomana Japanilaisen tuulikellon johon shin-buddhalaisuutta noudattava munkki, oli kirjoittanut rukouksen pahojahenkiä vastaan :-))

        Pihalla on BUDDHAN patsas ja kotona sisällä SHIVA jälleensyntymänpyörän sisällä.

        Toisaalta minulta löytyy myös kolme ikonia ,Kreikasta tuotuina ja valtaisa enkelijoukko :-))

        Mutta minulla on myös yhtenä pääsiäisenä saamani isohko noita-akka :-)))))))))))))))

        Kiinalaiset onnenrahat vaativat AIDON punaisen silkkinauhan tuodakseen kantajalleen vaurautta.

        Aidon silkkinauhan löytäminen saattaa olla kiven takana, mutta etsivä löytää.

        Sammakko katsellut kiinalaisille onnenrahoille jota on useampia irtonaisina.

        Nyt olen kiinnostunut mm. intiaanien tavasta saada tammenterhosta kitkerää makua poistumaan, monien intiaaniheimojen ruokavalioon kuuluivat tammenterhot..


      • sakuli-ex
        Kyssätään lisää kirjoitti:

        Kiinalaiset onnenrahat vaativat AIDON punaisen silkkinauhan tuodakseen kantajalleen vaurautta.

        Aidon silkkinauhan löytäminen saattaa olla kiven takana, mutta etsivä löytää.

        Sammakko katsellut kiinalaisille onnenrahoille jota on useampia irtonaisina.

        Nyt olen kiinnostunut mm. intiaanien tavasta saada tammenterhosta kitkerää makua poistumaan, monien intiaaniheimojen ruokavalioon kuuluivat tammenterhot..

        No ei se aito silkkiperhosen kehräämä luonnonsilkkinauha nyt niin kallista tai vaikeasti saatavaa ole :-)))
        hinta 29,-/100 g
        http://www.silkkikauppa.fi/5

        Tuolta tullut ostettua pari silkkihuivia ,silkkimaalaukseen :-)))


      • ?????????????
        umalehtinen kirjoitti:

        Molossi kiitos kysymästä. Viikonloppu meni upeesti. Nautin katsellessani/kuunnellessani Hassen arvostelemista ja sitä valtavaa tietomäärää, joka hänellä on.
        Ei ainakaan ollut vaaraa kumpanakaan päivänä, etä punaiset ja vaaleanpunaiset nauhat loppuisivat kesken:))

        Se villamatto joka meillä on niin olen saanut sen sisareltani, joka halusi kevyemmän maton:) Meillä noi koirulit rakastavat maata sen päällä, kun meillä on lattiat melko kylmät talvisin.
        Täällä on matonpesupaikka (altaat) lähellä..

        Keittiössä ja eteisessä on helpot kevyet pestävät jotka mahtuvat yksi kerrallaan koneeseen:))

        Ookkona ostanut koskaan itse kotiisi mitään, niin muuta kuin pötsintäytettä ?


      • miäti hei
        umalehtinen kirjoitti:

        Molossi kiitos kysymästä. Viikonloppu meni upeesti. Nautin katsellessani/kuunnellessani Hassen arvostelemista ja sitä valtavaa tietomäärää, joka hänellä on.
        Ei ainakaan ollut vaaraa kumpanakaan päivänä, etä punaiset ja vaaleanpunaiset nauhat loppuisivat kesken:))

        Se villamatto joka meillä on niin olen saanut sen sisareltani, joka halusi kevyemmän maton:) Meillä noi koirulit rakastavat maata sen päällä, kun meillä on lattiat melko kylmät talvisin.
        Täällä on matonpesupaikka (altaat) lähellä..

        Keittiössä ja eteisessä on helpot kevyet pestävät jotka mahtuvat yksi kerrallaan koneeseen:))

        Kukas sen sit pesee, jos orjas kualee ?


    • Tuomaroinnista sen verran,että kun on jokusia kehiä käynyt,niin monenmoista tullut nähtyä...
      Puolin ja toisin.Nyt näinpäin.Meillä oli aivan upea tuomari (en ole ennen ko.henkilön kehässä ollut),joka todella kaikin tavoin esimerkillinen.Arvosteluaikatauluista tuli hämminkiä,mutta ko.tuomari oli erittäin asiallinen ja mukava asiaan liittyen.
      Koirien käsittely (mikä minusta yksi niistä tärkeimmistä tuomarin ominaisuuksista,joita joko arvostan tai en...)oli todella esimerkillistä.Tuota tuomaria suosittelisin ehdottomasti pentunäyttelyihin tuon käsittelytaidon takia.
      Jos joku,niin ko.tuomari kyllä tekee erittäin hyvää pr:ää "ammattikunnalleen" :)

      Sakulin kesäkeittiöön ei ihan aihe enää taida liittyä :D,mutta taisi jo mennä matoissa muihin raiteille :D

      ps.Koko päivän satanut kaatamalla :/

    • rätti-mato

      Se villamatto joka meillä on niin olen saanut sen sisareltani, joka halusi kevyemmän maton:) Meillä noi koirulit rakastavat maata sen päällä, kun meillä on lattiat melko kylmät talvisin.
      Täällä on matonpesupaikka (altaat) lähellä..

      Keittiössä ja eteisessä on helpot kevyet pestävät jotka mahtuvat yksi kerrallaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe