8luokka kiva välivuosi

onko näin ainaki kaikki oppilaat jauhaa mut sit opettajat sanoo et ei oo !! onko kiva välivuosi ?

13

3703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 20+6

On! Kaikki asiat ovat paljon helpompia, kun vertaa 7 tai 9 luokkiin. Ei silti kannata ottaa liian lunkisti, koska kasin numerot vaikuttavat jo peruskoulun päättötodistukseen.

• dgsköwaerkyöl

Mitenkä niin? En huommannut melkein mitään eroa. :/

• eiootottatuo

minun open mukaan 8. luokka on kaikkein vaikein ja merkittävin yläasteella. 7. luokka on ala-asteen kertausta ja 9. luokalla sitten hellittää.

• TrollFaceDragonslaye

8 luokka on paskin. 7 kaikki kivaa ja uutta, ysillä koulun kingejö jne. Kasilla vaan opiskellaan tasaisesti eikä mitään muuta.

• Ankanpoikainen

Kasi on esimerkiksi fysiikan ja kemian osalta seiskaa ja ysiä vaikeampi, koska asiasisällöt ovat vaikeampia ja kurssit pidempiä. Ysille mentäessä tietenkin kielet ja matikka muuttuvat haasteellisemmiksi, mutta kasi on yleensäottaen rankin ja vaikein vuosi - tai ainakin tällaista näkökantaa ovat minulle tarjonneet monet oppilaat sekä opettajat.

Itse en kasia mitenkään kovin poikkeavana vuotena kokenut. Välivuodeksi en sitä kuitenkaan kutsuisi, koska kuten joku jo edellä mainitsikin vaikuttavat kasin numerot suoraan ysin päästötodistukseen. Kaikkein radikaaleimmin tämä näkyy varmasti historian ja musiikin opiskelun osalta, sillä niitähän ei tunnetusti enää ysillä pakollisina opiskella ja kasin numerot ovat suoraan päästötodistuksessa!

• sossupummi

rentoo oli koko yläaste ;P musiikki loppuu jo 7lk ?

• ok

oon kasilla, musta helpompi ku seiska.

• 8. luokka myös tärk.

Kahdeksannen luokan todistus vaikuttaa ratkaisevasti peruskoulun päättötodistukseen, joten ei kannata laiskotella.

• ökljhgfhjk

Kuten pitäisi jo pikkuhiljaa tajuta, vaikea on maailman subjektiivisin (=yksilökohtainen) käsite. Joillekin kasilla on vaikeita asioita; joillekin joskus muulloin. Tosin hauskat kokeiluaineet (kuten se musiikki 1h/viikko) loppuvat kasilla ja pitää valita niistä vain joku. Näin ollen esim. matematiikalle jää enemmän tunteja.
      Tietysti koulunkäynti ei aineita lukuun ottamatta tuo mitään uutta. Seiskalla pitää tottua uuteen kouluun ja opiskelumuotoon, ysillä taas päätetään mikä sinusta tulee isona (itse valitsin sen helpoimman tien ja rupesin opiskelijaksi).

• tuskissaan

8luokka on helpoin mutta mun luokka on aivan syvältä. kaikki meluaa,häiritsee ja muuta ikävää.

• Anonyymi

mikä on muuta ikävää

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mikä on muuta ikävää

juu, laitto ton kommentin jotai 10 vuotta sitten, joten tuut kyllä ihan varmasti saamaan vastauksen tohon sun kysymyksees

• Anonyymi

kasiluokka on musta paljon vaikeempi kuin seiskaluokka esim. matikka, kemia ja fysiikka on pajlon vaikeampaa mulla vahtui myös matikan ope , joten sekin voi vaikuttaa, koska viime vuoden ope on opettanut jo kolme vuotta matikkaa, joten se on iso muutos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      82
      3752
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2569
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      94
      2126
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1637
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1468
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1451
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1404
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1367
    9. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      21
      1289
    10. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      11
      1264
    Aihe