onko näin ainaki kaikki oppilaat jauhaa mut sit opettajat sanoo et ei oo !! onko kiva välivuosi ?
8luokka kiva välivuosi
13
3703
Vastaukset
- 20+6
On! Kaikki asiat ovat paljon helpompia, kun vertaa 7 tai 9 luokkiin. Ei silti kannata ottaa liian lunkisti, koska kasin numerot vaikuttavat jo peruskoulun päättötodistukseen.
- dgsköwaerkyöl
Mitenkä niin? En huommannut melkein mitään eroa. :/
- eiootottatuo
minun open mukaan 8. luokka on kaikkein vaikein ja merkittävin yläasteella. 7. luokka on ala-asteen kertausta ja 9. luokalla sitten hellittää.
- TrollFaceDragonslaye
8 luokka on paskin. 7 kaikki kivaa ja uutta, ysillä koulun kingejö jne. Kasilla vaan opiskellaan tasaisesti eikä mitään muuta.
- Ankanpoikainen
Kasi on esimerkiksi fysiikan ja kemian osalta seiskaa ja ysiä vaikeampi, koska asiasisällöt ovat vaikeampia ja kurssit pidempiä. Ysille mentäessä tietenkin kielet ja matikka muuttuvat haasteellisemmiksi, mutta kasi on yleensäottaen rankin ja vaikein vuosi - tai ainakin tällaista näkökantaa ovat minulle tarjonneet monet oppilaat sekä opettajat.
Itse en kasia mitenkään kovin poikkeavana vuotena kokenut. Välivuodeksi en sitä kuitenkaan kutsuisi, koska kuten joku jo edellä mainitsikin vaikuttavat kasin numerot suoraan ysin päästötodistukseen. Kaikkein radikaaleimmin tämä näkyy varmasti historian ja musiikin opiskelun osalta, sillä niitähän ei tunnetusti enää ysillä pakollisina opiskella ja kasin numerot ovat suoraan päästötodistuksessa! - sossupummi
rentoo oli koko yläaste ;P musiikki loppuu jo 7lk ?
- ok
oon kasilla, musta helpompi ku seiska.
- 8. luokka myös tärk.
Kahdeksannen luokan todistus vaikuttaa ratkaisevasti peruskoulun päättötodistukseen, joten ei kannata laiskotella.
- ökljhgfhjk
Kuten pitäisi jo pikkuhiljaa tajuta, vaikea on maailman subjektiivisin (=yksilökohtainen) käsite. Joillekin kasilla on vaikeita asioita; joillekin joskus muulloin. Tosin hauskat kokeiluaineet (kuten se musiikki 1h/viikko) loppuvat kasilla ja pitää valita niistä vain joku. Näin ollen esim. matematiikalle jää enemmän tunteja.
Tietysti koulunkäynti ei aineita lukuun ottamatta tuo mitään uutta. Seiskalla pitää tottua uuteen kouluun ja opiskelumuotoon, ysillä taas päätetään mikä sinusta tulee isona (itse valitsin sen helpoimman tien ja rupesin opiskelijaksi). - tuskissaan
8luokka on helpoin mutta mun luokka on aivan syvältä. kaikki meluaa,häiritsee ja muuta ikävää.
- Anonyymi
mikä on muuta ikävää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mikä on muuta ikävää
juu, laitto ton kommentin jotai 10 vuotta sitten, joten tuut kyllä ihan varmasti saamaan vastauksen tohon sun kysymyksees
- Anonyymi
kasiluokka on musta paljon vaikeempi kuin seiskaluokka esim. matikka, kemia ja fysiikka on pajlon vaikeampaa mulla vahtui myös matikan ope , joten sekin voi vaikuttaa, koska viime vuoden ope on opettanut jo kolme vuotta matikkaa, joten se on iso muutos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823752
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322569Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942126Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201637Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671367Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?211289Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111264