Luterilaiset papit pissii housuihinsa innosta, kun kertovat miten Luther tappeli aneita vastaan. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ane
Luther vastusti syntien anteeksiostamista, mutta mitäs tekee luterilainen kirkko tänä päivänä? Luterilainen kirkko antaa automaattisesti Jumalanpalveluksen yhteydessä synnit anteeksi ja sen lisäksi kirkolla on verotusoikeus. Eiks tuo ole pikkasen kuin olisi riivitty perse edellä puuhun ja taputettu innoissaan omaa päätänsä, kun tulikin tehtyä hieno juttu...
Anehan oli muutakin pelkästään rahalla ostettava synninpäästö, mutta siksi se sitten muodostui. Alkujaan siinä oli jonkinlaisia ehtoja, jotka katujan piti "täyttää"...Luterilaisessa kirkossahan tätä rasitetta vastuusta ei ole, kun vastuuttomat ihmiset saa vetää kuin 4-vuotiaat kersat maantiellä..ilman ymmärrystä aiheuttamastansa vaarasta.
Kertokaa nyt oikeasti mulle, että mitä Luther muokkasi siihen malliin...ja nyt ei tartte puhua niistä Lutherin tekemistä tappamisista, vaan mitä hyvää luther kehitti....Aneet ne ei voi olla, koska tuo oli vain bisneksen järkeistämistä, kun laitettiin koko väestö verolle, eikä vain rikkaita kupattu rahastamiselle. Mitä hyvää Luther oikeasti kehitti ja mikä on Lutherin se " Heureka" ....Ja kyllä mulla on tässä oma lehmä ojassa, joten turhaa sitä salaillaan... Kerrotte sen heurekan, niin minä osoitan kirkon rikkovan lutheriakin vastaan. Silloin kirkko olisi rikkonut Jeesusta, Paavalia, Augistinusta, Tuomas akvaniolaista ja Lutheria vastaan. Mä en oikein tiedä kenen opetuksia vastaan voisi enää rikkoa, sillä tuossa on jo niin kova värisuora, ettei sen lyömiseen taida korkeampia kortteja enää löytyä.... Luterilaisen kirkon opetus ei perustu historiassa jo käsiteltyihin asioihin, vaan kirkko elää Hello kitty-maailmassa (tosin ne eli historiassakin), jossa jokaisella on oma Jumala, mutta yhteinen kassa, josta papit saavat palkkansa....
Minä tunnen pari huoraa (ihan ystävinä) ja heilläkin on moraali. Joissakin asioissa jopa niin tiukka, että saisivat katolilaisen papinkin näyttämään pedofiileiltä...eiku ne näyttääkin, mutta siis tiukempia kuin kuvitteellinen oikeaoppinen katolilainen pappi. Missä on kirkon työntekijöiden moraalin rajat? Onko niitä vai lauletaanko sen lauluja virallisissa bileissä, jonka leipää syöt ....... ja vapaalla vedetään kunnon nollaukset... Tämäkö on se syy miksi kirkon työilmapiiri on perseellänsä? Ihmiset voivat niin huonosti siellä, että he kipuilevat toisillensa?
:D
ANEET
1
<50
Vastaukset
- elakim
`Ja siinä ei vaihdettu rahaa kun lunastin sielunne`:
Eli siitä sielujen pelastamisesta ei voi pyytää rahaa. Se on totuus!
Siitähän Jeesuskin sai hirveän hepulin, kun sitä harrastettiin aikaisemmin Jerusalemissa.
Se rahoitus täytyy hoitaa ihan muulla tavoin. Esim. juuri silleen, että he ylläpitävät sitä laitosta, missä porukka voi käydä harjoittelemassa tekemään sitä sielunsa pelastamista itse.
Mutta se on Jumalan pilkkaa, että rahalla vois ostaa kenenkään sielua omakseen.
Siis voihan sen myydä vaikka markalla. Mutta sitä ei voi rahalla ostaa takaisin.
Ja se on totuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873277
- 623037
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361913- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201643Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499