taas tarjoaa näitä höpönlöpön Tunnista osaamisesi-ohjaava koulutus kursseja,kouluttajana joku Avartum,,,,saadaan taas muutamat henkilöt pakotettua jonninjoutaville humpuukikurssille ja TAAS laski työttömyys Kainuussa.
Työ-ja elinkeinotoimisto Kajaanissa
39
511
Vastaukset
- outta
menisit töihin niin ei tarvi kursseille
- Missä priorisointi?
Miksi työttömille ei järjestetä noillakin rahoilla työmaita? Metsät huutavat raivaajiaan, ympäristö siistijöitään jne. Työtä ei opi kuin tekemällä.
- Kiusaavat vain
On varmaan parempi vaihtoehto maksaa Avartumille kalliit palkkiot paskanjauhannasta ja jättää metsät ja ympäristöt oman onnensa nojaan,se on tätä nykymenoa.Ei tuollaisten "koulutusten" käyminen edistä työttömän työllistymistä yhtään mitään.
- kyllä lähtee!
Kiusaavat vain kirjoitti:
On varmaan parempi vaihtoehto maksaa Avartumille kalliit palkkiot paskanjauhannasta ja jättää metsät ja ympäristöt oman onnensa nojaan,se on tätä nykymenoa.Ei tuollaisten "koulutusten" käyminen edistä työttömän työllistymistä yhtään mitään.
Vaan jos satut saamaan kurssin aikana tai sen jälkeen työpaikan, jota olet hakenut ja käynyt haastattelut ennen kurssia, niin työllistymisen on tilastoissa kurssin ansiota..hyviäkin kursseja on, kunpa resurssit keskitettäisiin niihin sekä palautettaisiin työllistämistuki vanhaan malliin, eli vähän aikaa työttömästä olleestaä pienempi tuki, enemmän aikaa työttömänä olleesta isompi tuki. Noiden tukipaikkojen ansiosta tiedän monenkin saaneen töitä vielä 90-luvulla, viime vuosilta en tiedä ketää pätkistä työllistyneitä.
- Tilda 87
kyllä lähtee! kirjoitti:
Vaan jos satut saamaan kurssin aikana tai sen jälkeen työpaikan, jota olet hakenut ja käynyt haastattelut ennen kurssia, niin työllistymisen on tilastoissa kurssin ansiota..hyviäkin kursseja on, kunpa resurssit keskitettäisiin niihin sekä palautettaisiin työllistämistuki vanhaan malliin, eli vähän aikaa työttömästä olleestaä pienempi tuki, enemmän aikaa työttömänä olleesta isompi tuki. Noiden tukipaikkojen ansiosta tiedän monenkin saaneen töitä vielä 90-luvulla, viime vuosilta en tiedä ketää pätkistä työllistyneitä.
Kiitos tiedosta!Kerro työllistymisen kohteet 90-luvulla???? ja vertaa tilannetta 2011?
- Työllinen,.,.,
Paltamossapa järjestetään juuri "noilla rahoilla" töitä vaan ei sekään näytä kaikkia miellyttävän. Jokaiselle pitäisi olla mielekäs, kiva työ, jossa on hyvä palkka vaikka ei olisi mitään koulutusta ja työttömyyttä jatkunut jo vuosia ja suurimpana ihmetyksenä, työtä ei edes haeta vaan odotetaan, että sitä tarjotaan!
Kaikille vain pakolliseksi koulutukset ja kurssit, jossa opitaan hakemaan töitä - kyllä lähtee!
Tilda 87 kirjoitti:
Kiitos tiedosta!Kerro työllistymisen kohteet 90-luvulla???? ja vertaa tilannetta 2011?
Mm. valtion virastoihin tiedän työllistämistukipätkien jälken muutaman päässeen vakinaiseksikin.
- Oikeaa työtä tekevä
Työllinen,.,., kirjoitti:
Paltamossapa järjestetään juuri "noilla rahoilla" töitä vaan ei sekään näytä kaikkia miellyttävän. Jokaiselle pitäisi olla mielekäs, kiva työ, jossa on hyvä palkka vaikka ei olisi mitään koulutusta ja työttömyyttä jatkunut jo vuosia ja suurimpana ihmetyksenä, työtä ei edes haeta vaan odotetaan, että sitä tarjotaan!
Kaikille vain pakolliseksi koulutukset ja kurssit, jossa opitaan hakemaan töitäSe on kiva kääntää asiat oman mielen mukaiseksi, vaikka PAltamossa suurin ongelma on nimenomaan se, että töissä ei ole tekemistä. Vaan lusmut työntekijät haluasivat vissiin saada palkkaa just siitä, että käyvät työpaikalla loisimassa. Eikä se ole mieleen paikallisille yrittäjille, että tullaa kilpailemaan verorahoilla, ymmärrettävästi.
- mutten mä, never
Kaikki työttömät vaan Paltamon orjatalolle!
- oyab tmi
Avartumin herrat kiittää ja kumartaa,lasku tulee perästä.Eikä ole muuten pikkusummista kyse.Helppoa rahaa tulee kuin roskaa vain!
- Konsulttaani
Jep - ei muutako Avartumille konsultinhommiin!
- Höh,.-
Kuka tahansa voi hakea mitä tahansa työtä. Sinäkin voi hakea Avastumille töihin ja varmasti pääset, mikäli koulutus on sopiva ja osaaminen hyvä. Koulutusten vetäminen on erittäin vaativaa, ottaen huomioon osallistujien asenteet ja osaamisen noin yleensä. Harva viitsii monta vuotta tuollaisessa työssä olla, ja ihan syystä.
- nyt onneksi työssä
Höh,.- kirjoitti:
Kuka tahansa voi hakea mitä tahansa työtä. Sinäkin voi hakea Avastumille töihin ja varmasti pääset, mikäli koulutus on sopiva ja osaaminen hyvä. Koulutusten vetäminen on erittäin vaativaa, ottaen huomioon osallistujien asenteet ja osaamisen noin yleensä. Harva viitsii monta vuotta tuollaisessa työssä olla, ja ihan syystä.
Tvp-kouluttajat ovat keskimäärin muita huonompia, siksi eivät esim. yritysten välisiin koulutuksiin pääse, saavat sen verran huonoja arvosteluja että kahta kertaa ei oteta. Ihan tavallisia ihmisiä minun käymissäni koulutuksissa on ollut. Olisi minut yhdellä (ei avartum, vaan yksi toinen firma) kurssilla laitettu opettajaksi. Sanoin että käy, jos saan kouluttajan palkan niiltä tunneilta. Ei sopinut kouluttajalle.
- Nykyinen hoitaja...
nyt onneksi työssä kirjoitti:
Tvp-kouluttajat ovat keskimäärin muita huonompia, siksi eivät esim. yritysten välisiin koulutuksiin pääse, saavat sen verran huonoja arvosteluja että kahta kertaa ei oteta. Ihan tavallisia ihmisiä minun käymissäni koulutuksissa on ollut. Olisi minut yhdellä (ei avartum, vaan yksi toinen firma) kurssilla laitettu opettajaksi. Sanoin että käy, jos saan kouluttajan palkan niiltä tunneilta. Ei sopinut kouluttajalle.
Kouluttajiakin on erilaisia, ihan niin kuin myyjät, hoitajat, rakennusmiehet tai mitkä tahansa muuta ammatti-ihmiset voivat olla hyvin erilaisia sekä persoonaltaan että osaamiseltaan. Tosi on, että huonoa ei palkata kahta kertaa, ei missään ammatissa.
Itselläni on ollut hyvä ruuti. Olen ollut muutama vuosi sitten yhdellä ohjaavalla koulutuksella ja koulutus sekä kouluttaja olivat erittän hyviä ja ammattitaitoiseia ja ryhmä mukava. Meistä osallistujista ainakin puolet sai työopaikan melkein heti koulutuksen loputtua ja osa lähti opiskelemaan tai ainakin haki paikkaa. Kouluttajasta siis riippuu paljon, mitä se koulutus on ja onko siitä oikeasti hyötyä.
Oli meilläkin pari vätystä kurssilla ja niille ei voi maailman paraskaan ja tehokkainkaan kouluttaja mitään. Itsestä kun on paljon kiinni, mitä tapahtuu ja miten asioita hyödyntää. - nyt onneksi työssä
Nykyinen hoitaja... kirjoitti:
Kouluttajiakin on erilaisia, ihan niin kuin myyjät, hoitajat, rakennusmiehet tai mitkä tahansa muuta ammatti-ihmiset voivat olla hyvin erilaisia sekä persoonaltaan että osaamiseltaan. Tosi on, että huonoa ei palkata kahta kertaa, ei missään ammatissa.
Itselläni on ollut hyvä ruuti. Olen ollut muutama vuosi sitten yhdellä ohjaavalla koulutuksella ja koulutus sekä kouluttaja olivat erittän hyviä ja ammattitaitoiseia ja ryhmä mukava. Meistä osallistujista ainakin puolet sai työopaikan melkein heti koulutuksen loputtua ja osa lähti opiskelemaan tai ainakin haki paikkaa. Kouluttajasta siis riippuu paljon, mitä se koulutus on ja onko siitä oikeasti hyötyä.
Oli meilläkin pari vätystä kurssilla ja niille ei voi maailman paraskaan ja tehokkainkaan kouluttaja mitään. Itsestä kun on paljon kiinni, mitä tapahtuu ja miten asioita hyödyntää.On mullakin ollut joskus hyviä kouluttajia ja pääsin kyllä vuodeksi töihinkin koulutuksen jälkeen.Mutta se oli 90-luvulla, jolloin näitä leikitään piirileikkiä -kursseja ei juurikaano ollut. Nuo hoitoalan koulutuksen ovat kai pääosin ok, kuten yleensäkin ne, jotka ovat ammattikoulutuksia. Ne ovatkin ihan eri asia kuin kiinni elämänhallinnasta. Sekin on huvittavaa, että pitää opettaa tiettyyn päivärytmiin, kun työhön voi päätyä vaikka yövartijaksi. Yksi sukulaiseni on tehnyt 20 vuotta pelkkää yövuoroa hoitoalalla. Itsellä tapana nousta viideltä ja monesti ehdin tehdä kotitöitä ennen töiden (aiemmin kurssien) alkua aika paljon. Hirveesti ei vaan viitsi hikeen pukata.
- :DDDDDDDDDD
joo näitä vastaavanlaisiahan on ollut jo pitkään,siellä mietitään ringissä nimilaput rintapielessä muunmuassa miksi on sattunut ylipäätään syntymään ja sellasta...
- paskakurssi
Itekin saman käyneenä tuli todettua ettei mitään hyötyä ollu. Pakko oli mennä karenssin uhalla. :(
- kuukerin nelli
se on näissä aikuispuolenkursseissa päivän trendi.........pois kuleksimasta....kukaan muu ei pärjää ku koulu ja työnantaja.
- Höpöhöpökurssi
Joo, tuli pari päivää sitten TE-toimistosta postissa ukaasi, että on pakko hakea tuolle Avartumin kurssille karenssin uhalla. Lähes 30 vuoden työkokemus taustalla, mutta nyt pitäisi lähteä sinne kolmeksi kuukaudeksi leikkimään ja askartelemaan ja oppimaan elämänhallintaa, itsetuntemusta, vuorovaikutustaitoja ja teksinkäsittelyn perusteita. Joopajoo. Kun valtion budjettiin pitäisi kipeästi keksiä säästökohteita, niin olisikohan syytä lopettaa kertaheitolla tällaiset höpöhöpökurssit ja palkata niilläkin rahoilla työttömiä ihan oikeisiin töihin? Tekemätöntä työtä tässä valtakunnassa kyllä riittää.
- työmiessss
Kyllä on mennyt aivan uskomattomaksi pelleilyksi työkkärin touhut!!!
- srpkldhc
Soitto suoraan työnantajalle niin saat varmemmin työpaikan. Eikä kaikenmaailman rekrytointifirmat / välikädet pääse ottamaan osinkoja sinun palkasta.
Jos töitä ei löydy Kajaanista niin etelä- Suomesta kyllä löytyy.
Onhan täällä Talvivaara ja Transtech näin aluksi... - kulkuri janne
Paltamon malli on hyvä saa 842 käteen sitä hehkutetaan , sitte täys vuokra ja matkat maksaa itse heh kyllä pärjää kun taas sossun luukulle joutuu nuoriso menemään.Täys työllisyyden merkki juu sanon minä.kyllä säälittää nuorisoa onneksi on eläkkeelä.
- eläkettä odotellessa
pöljän eläkkeelle vain kaikki
- kajjaanilainen
Paltamossa taitaa olla paljon pöljiä?
- POMO?
Mitä te itkette!perustakaa samanlainen firma,ja ostakaa läppäri tehkää
tökäriin tarjous kurssista jalka oven välissä. - 67676
POMO? kirjoitti:
Mitä te itkette!perustakaa samanlainen firma,ja ostakaa läppäri tehkää
tökäriin tarjous kurssista jalka oven välissä.No jotain rajaa sentään.
- hyrerreert
Ei muuta kuin vähänkäään osaavat ihmiset suoraan tarjoamaan osaamistaan yksityisille....auto remppaa...rakennus- ja remppahommia...10-18e/tunti helposti puhtaana käteen. ( ansiosidonnainen tai vaikkapa se peruspäiväraha)
- kyykytettynä
Töissä ja hyvissä hankkeissa olevat ne osaa vittuilla!
Kun tulee tosipaikka eteen ettei ole töitä johtuen lomautuksista , työpaikan loppumisesta, tai ei kertakaikkiaan ole töitä!
Kyykytetään sitten paskakursseille työttömyystilastoja kaunistamaan karenssin uhalla, voi helvata sentään!
Aikuisia ihmisiä pompotellaan ja uhkaillaan!
Mihin tämä meno johtaa...missä on tulevien sukupolvien tulevaisuus? - Voi jee
Se että ihmisiä laitetaan rinkiin istumaan nimilaput rinnassa on vähintäänkin outoa?!
Yleensä näin pienessä kaupungissa on ihmisten välillä on jonkinlaiset sosiaaliset suhteet, hyvät tai huonot. Sitten nämä samat ihmiset laitetaan vielä rinkiin munaamaan itsensä toistensa silmissä, VOI JEE...- nyt onneks palkkatyö
aika usein noista neuvojista ei tosi paikan tullen ole itsestään mihinkään. tuolla työttömyyspalstalla itketään, kun ollaan ihan 10 hakemusta laitettu eikä vastauksia tule, eihä se ole paljon jaskaakaan. Moni sanoo, että työttömänä ei aika kuluis kattoon syljeskellä, ts. kertovat olevansa laiskoja ja saamattomia. Mulla työttömänä ei ollut puutetta mistään muusta kuin rahasta. Ihan jo pelkkään hakemusten tekoon meni aika paljon aikaa. Olisikin hyvä, että kaikki työ olisi määräaikaista, niin lusmut joutuisivat kilpailemaan omista töistään. Onhan tuokin aikoinaan harjoittelussa koettu, että olivat kateellisia, kun osasin joitain asioita enemmän kuin vakkarit. Miksipä en olisi osannut, kun koulutus oli tuoreempaa; sehän oli vain luonnolista.
- arvostus
Niinkuin työttämät olisivat jotain luusereita, voi hittu!
- nyt onneksi työssä
Kun lama tulee, noista osasta tulee luusereita yhdestä yössä itsestäänkin. Kuulin tutulta, että yhdessä paikassa oli vakkarit kysyneet, että kukas ne työt tekee jos tukityöllistettyjä vähennetään. Se näkyy olevan kyllä fakta, että kainuulainen ei niin herkästi lähde kotiseudultaan kuin moni muu. Itse olen nyt lähdössä työn perässä, ihan mielelläni, mutta ei olekaan sukujuuria täällä, olen puolisontuoma.
- nyt onneksi työssä
nyt onneksi työssä kirjoitti:
Kun lama tulee, noista osasta tulee luusereita yhdestä yössä itsestäänkin. Kuulin tutulta, että yhdessä paikassa oli vakkarit kysyneet, että kukas ne työt tekee jos tukityöllistettyjä vähennetään. Se näkyy olevan kyllä fakta, että kainuulainen ei niin herkästi lähde kotiseudultaan kuin moni muu. Itse olen nyt lähdössä työn perässä, ihan mielelläni, mutta ei olekaan sukujuuria täällä, olen puolisontuoma.
..niin, siis olisin jäänyt työttömäksi, jos olisin jättänyt hakualueeksi pelkän kainuun. Pistin rohkeasti pohjoismaat ja töitä löytyi - aika kaukaa, mutta ei haittaa.
- arvo työttömyydelle
Eihän työttömällä ole enää ihmisarvoa, laiskoja kaikki. Hahhhaaaaaaaaaaaaa! Kyllä työttömyys on arvokasta aikaa, saa nautiskella vapaudesta ja naureskella "tyhmille työnorjille", jotka painavat niska limassa pitkää päivää.
- loinen v. 1988
Mukavaa että kelit ovat kesäiset eikä tarvii mennä duuniin, alkaa olla mamumainen elämäntapa itselläkin.
- jeejaajuuuuuu
Justiinsa niitä karenssin uhalla ihmisiä pakotetaan osallistumaan tällaisiin paskakoulutuksiin,saadaan siivottua tilastoja.Kainuun Sanomat saa sitten hehkuttaa kuinka työttömyys laski kainuussa. v**tu mitä touhua !
- rgirgghreeiug
Ja onhan se myös perseestä että ihmiset pakotetaan pysymään nykyisissä töissään eikä oteta kursseille jos olisi tahtoa&halua&taitoa...
- etsivä koulun löytää
Tuo on kyllä saamattomuutta. Jopa Kajaanissa olen saanut aikaiseksi täydellisen alan vaihdon. Koulutusta on maailma täynnä, eikun valitsemaan. Ei ole pakko työvoimapoliittiselle mennä. Itse opiskelin 3 vuotta töiden ohessa enkä lusmunnut päivääkään kummastakaan ahjosta. Minä olen ollut työttömänäkin silti.
- jgberkgerkjg
rgirgghreeiug -nimimerkki vastaa etsivä koulun löytää-nimimerkille: koulussa tälläkin hetkellä. Kajaanissa ei pysty kyseiseen työhön opiskelemaan työn ohessa, johon käynnistetään työvoimapoliittinen koulutus. Jos voisi, menisin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222441- 622374
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062270- 321537
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381532- 321510
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371422- 281220
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201176- 951171