Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Viritys hullut

en viritä

Ärsyttävätkö teitä virityshullut ihmiset, jotka kokoajan puhuvat virittelystä ja yrittävät saada muitakin virittämään? Täälläpäin näitä henkilöitä on useita. Kokoajan kyselemässä, että aiotko virittää ja miksi et viritä ym.

Selitän aina näille tyypeille, että en viritä, koska moponi on uusi ja siinä on vielä reilusti takuuta jäljellä, joten virittäminen saisi takuun raukeamaan jos se huomattaisiin huollossa, mikä on todella todennäköistä, koska huollossa huoltomies aina tekee koeajon huollon jälkeen ja muutenkin tutkailee mopoa. Tähän nämä tyypit sitten kommentoivat että "lol, ei takuusta ole hyötyä oikeasti".

Toinen syy on kiinnijäämisen riski. Tykkään ajella mopolla välillä pitkiä matkoja kaukanakin oleville isommille paikkakunnille ja kaupungeille, jossa pyörii enemmän poliiseja kuin täällä tuppukylässä, joten kiinnijäämisen riski olisi erittäin suuri, koska vilkkaissa paikoissa on usein ratsioita, poliisi pysäyttää porukkaa ihan vaan tarkistaakseen että kaikki on kunnossa, sekä nopeuskameroitakin on.

Ei huvita saada sakkoja, sekä kevariveroa, eikä etenkään liikennevakuutusveroa, kun uuden mopon vakuutus on jo valmiiksi sellaiset 400 euroa vuodessa ja virittämisestä kiinnijäädessä se nousisi sitten seitsemänkertaiseksi, eli kalliiksi tulisi.

Ovatko nämä mielestänne hyviä syitä olla virittämättä muiden vittuilusta huolimatta? Omasta mielestäni on, sillä en näe virittämistä järkeväksi minun tilanteessani.

59

2002

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgsdfvcdsgfdsgfsfgs

      Mulla on ollu 2 vuotta viritetty mopo, kuri otettu pois ja isompi eturatas. Kerran on tullu poliisit pysäyttämään, mutta ei onneks testannu sitä, muuta kuin paikoillaan. Ei ne sanonu mitään vaikka se kiersi paljon enemmän ku vakio mopo. :D Anto huomautuksen, koska kilven kulma oli laiton (sitä ei pystyny lukemaa takaa päin), ajoin myös pikkusen ylinopeutta ajatuksissani, mutta ei ne siitä mitään sanonu muutakuin huomautti vaan. Nykyään on kilven kulmaa muutettu ja ajellaan nopeusrajoitusten mukaisesti, ku ei niitä siviili poliiseja oikein meinaa erottaa.. :D

      • Säikähinhui

        Oletko minä? Sillä itellä kävi juuri samoin, ajoin päälle 60km/h työmaa alueellaa, ja sähköt ei pelaa, ja siten vain kierrättivät, ja sanoitvat, ettei taida kulkea ihan 45 km/h hekottellen, ja saonivat, että laitas tuo kilpi lailliseen kulmaan :D Oli muuten perkeleen rennot kytät :)


    • MunYamahaKulkee100

      nauran aina tommosille nössöille tuolla liikenteessä ku paahan mun yamahalla 95km/h ohi :DDDD

      menkää jo vittuu tält foorumilt itkemäst ku isi ei antanu virittää tei mopoo... hahahaah :DD ei vittu

      • en viritä

        Mitä nössöä siinä on, jos miettii etukäteen, kannattaako omassa tilanteessa virittää vai ei, eikä ryntää suoraapäätä virittämään?

        Kyse ei ole nyt mistään "isi ei anna virittää yhyy" hommelista. Voisin virittää mopoani niin paljon kuin sielu sietäisi, jos haluaisin. Mutta en viritä, koska kiinnijäämisen riski on itselläni aika suuri, sekä kiinnijääminen tulisi kalliiksi, koska kyseessä on uusi mopo, jossa vakuutusmaksu muutenkin iso.


      • En menis kehuu...

        ..oot hiljanen heppu, kun kerran napsahtaa ja oot maksussa kaikesta iha ite. Kaverillani napsahti nimismiehen kanssa pahasti ja makselee nyt lopun elämää niitä maksuja. Korvaussumma on niin iso, että vain suuri lottovoitto pelastaa kaverin ikuisesta velkavankeudesta.

        http://www.liikenneturva.fi/valppain_mielin/kampanjat/kaannapaa/uutisarkisto.php?we_objectID=6710


    • Oikein!!!

      Pidä linjasi, arvostan suuresti sinua laillinen mopoilija!

      Tänne palstalle kirjoittelevat ne jotka eivät ole joutuneet VIELÄ ongelmiin viritetyn mopon kanssa. Osa ei kirjoita koskaan enään mihinkään palstalle, kun on kuollut liikenneonnettomuudessa viritysten seurauksena. Osa henkiin jäänneistä pitää muuten turpansa kiinni, kun makselee jopa miljoonakorvauksia lopun elämäänsä ja vaikka ei olisi joutunutkaan suuriin korvauksiin, niin mopokortti on mennyt hyllylle ja seuraavankin kortin saanti on siirtynyt. Osalle opiskelu tyssää tietyissä oppilaitoksissa, kun tulee näitä ajokorttiepäselvyyksiä.

      Vai oletteko muka kuulleet kavereiden kehuvan, että mulla se meni kortti mopolla törppöillessä ja joudun maksamaan muutaman satatuhatta euroa vahingonkorvauksia. Oletteko miettineet miksi se kaverin mopo on siellä tallissa ja siihen tuli joku vika, osia ei saa ja "ei pääse" ajamaan tai miksi kaveri myi sen uuden mopon heti kohta, kun sillä ei tehnyt mitään. Tai miksi kaveri lopetti koulun kesken ja ei ole nyt oiken missään. Ei silloin aleta kavereille juuri huutelemaan, että tulipa mokattua ja rankasti.

    • asddsaasddsaasddsa54

      Onks se niin että jos jää kiinni mopon virittämisestä 17-vuotiaana, niin autokortti siirtyy eteenpäin vuodella? Jos näin on niin täytyypi pistää kulkemaan pikkusen vähemmän...

      • tottaseon!!

        On. Viritä vaan vakioks.


      • Vähintään vuodella

        Joo, oletko ollut noin tietämätön? Siis vähintään vuodella siirtyy seuraavan kortin saanti ja mopokortti menee myös kuivumaan. Olin juuri katsastamassa omaa Harrikkaamme, kun siinä kaveri "itki" näitä korttien menetyksiä. Pääsi polkupyörällä ja rullasuksilla vaan liikkumaan seuraavan pari vuotta:D

        ps. on heppu aika lirissä, kun olis tarvinnut korttia liikkumiseen, joutuu bussilla kulkemaan.


      • Ajokortti 19v.

        Näin voi tosiaa käydä tai voi käydä, että saat fudut koulustaki, meiltä lähti yks kaveri rehtorin kanslian kautta, kuljetus ja logistiikka, et silleen.


      • groOze
        Vähintään vuodella kirjoitti:

        Joo, oletko ollut noin tietämätön? Siis vähintään vuodella siirtyy seuraavan kortin saanti ja mopokortti menee myös kuivumaan. Olin juuri katsastamassa omaa Harrikkaamme, kun siinä kaveri "itki" näitä korttien menetyksiä. Pääsi polkupyörällä ja rullasuksilla vaan liikkumaan seuraavan pari vuotta:D

        ps. on heppu aika lirissä, kun olis tarvinnut korttia liikkumiseen, joutuu bussilla kulkemaan.

        No mulla on 5 tuttua jäänyt kiinni ja kaikilla mennyt vähintää 60, kellään ei siirtynyt kortti eikä veroja. Sakkoja, sakkoja vain. Ja toi kilven kulmasta sakon antaminen on ihan vitun naurettavaa, kun kilventeline on hyväksytty, mutta poliisi ei muka sitä näe. Kai sen kilven paremmin maijasta näkee kun korkeemmalla istuu.


      • Ei niin pienistä
        groOze kirjoitti:

        No mulla on 5 tuttua jäänyt kiinni ja kaikilla mennyt vähintää 60, kellään ei siirtynyt kortti eikä veroja. Sakkoja, sakkoja vain. Ja toi kilven kulmasta sakon antaminen on ihan vitun naurettavaa, kun kilventeline on hyväksytty, mutta poliisi ei muka sitä näe. Kai sen kilven paremmin maijasta näkee kun korkeemmalla istuu.

        mene kortti hyllylle tai siirry, 65km/h siirtyy, ku ei luokitella enää mopoksi, vaa kevariksi, sitte tulee verot ym. maksut. Vaa se ei ole se juttu, vaa jos osuu onnettomuus kohdalle, missä joutuu korvausvelvolliseksi, nii joutuu makselee omasta pussista. Pari vuotta ilman korttia on pikku juttu, jos vertaa siihe mitä voi joutuu maksaa vahinkoja.


      • nimim. kokemusta on

        Korttihan ei itseasiassa siirry, vaan saat suorituskieltoa. Eli et saa suorittaa mitään ajokorttia sen aikana. Suorituskielto ei yleensä tule ensimmäisestä kiinni jäämisestä, mutta sitten kun tulee niin se on yleensä se vuosi.


    • ..Auto-Antero

      Sä olet HÅMÅ!

    • gsrhjsjtdrtylo

      No onks sit kivaa olla kavereitten kans ajelee ja ajaa sitä 45 siel kilometrin pääs kavereist ja haistella kaunista 2 tahdin tuoksua???? ja tuntea se ilmanvastus!

    • monsterrrr

      Monet tyypit jotka ovat virittäneet mopoaan ovat Es-jonneja

    • Trollercoaster

      Monet tyypit jotka eivät viritä on pappa betalar kevari ja muut.

      • en viritä

        Itse en viritä ja en myöskään hommaa kevarikorttia.


    • fpbpågh

      No ite ainaki oon ajanu jo 2 vuotta vakiolla ja ajan autokorttiin asti. sanonpa vaan et kaikki osaa ajaa kovaa mut harva hiljaa. Mitä pahaa siin on jos ajaa vakiolla kyllä sitä vielä kerkiää kovaakin ajaa. Esim moottorpyörällä.

      • kaaasua!

        Mutta mitä pahaa siinä on ajaa kovaa, jo ennen moottoripyörä ikää?


    • Jep!.

      Ja autollakin kerkiää ajaa, joten ei sitä ole pakko hankkia heti 18 vuotiaana.
      Esitänpä tässä muutaman faktan autoilusta:

      - Kortti maksaa 1500-2000e
      - Kaikki ei pääse korttia ekalla läpi ja sitten tulee lisää hintaa
      - Auto maksaa
      - Halpa auto tulee maksamaan kalliit korjaukset tai joutuu ostamaan taas toisen
      - Katsastus on p*rseestä, eli yleensä tulee aina jotain
      - Vakuutukset kalliit
      - Bensa kallista


      Suurin osa lesoilijoista ajaa sen takia ajokortin heti koska muutkin niin tekee.
      Kaikkein persaukisimmat hankkivat kortin opintolainalla.

      Olen itse tullut toimeen ilman autoa jo 30 vuotta. Jää rahaa säästöön.

      • Jep!.

        "Monet tyypit jotka eivät viritä on pappa betalar kevari ja muut"

        Miten niin?
        Osa ei saa virittää, on tiukemmat vanhemmat jotka noudattaa lakia ja haluaa samoin lapsensakin tekevän.
        Ja jos ostaa käytetyn mopon omilla rahoillaan, niin ei sen tarvitse olla viritetty. Kyllä vakionkin halvalla saa.
        Isimaksaa-tyyppejä löytyy myös virittäjistä.


      • helvetin vaki hintit
        Jep!. kirjoitti:

        "Monet tyypit jotka eivät viritä on pappa betalar kevari ja muut"

        Miten niin?
        Osa ei saa virittää, on tiukemmat vanhemmat jotka noudattaa lakia ja haluaa samoin lapsensakin tekevän.
        Ja jos ostaa käytetyn mopon omilla rahoillaan, niin ei sen tarvitse olla viritetty. Kyllä vakionkin halvalla saa.
        Isimaksaa-tyyppejä löytyy myös virittäjistä.

        mitäs se ny teitä sitten haittaa jos virittäjät jää poliiseille kiinni ( jos jää)
        te ootte sitten niitä jotka jurruttaa sitä 45km/h ku kaverit antaa kumin kuluu ja painaa ohi sitä jtn. 75km/h - 85km/h... ei siinä muu auta ku antaa toisten ajella millä ajaaki ja ajaa sitten ite sellattella aivan paskalla vakiolla


      • Voi ressukkaa
        helvetin vaki hintit kirjoitti:

        mitäs se ny teitä sitten haittaa jos virittäjät jää poliiseille kiinni ( jos jää)
        te ootte sitten niitä jotka jurruttaa sitä 45km/h ku kaverit antaa kumin kuluu ja painaa ohi sitä jtn. 75km/h - 85km/h... ei siinä muu auta ku antaa toisten ajella millä ajaaki ja ajaa sitten ite sellattella aivan paskalla vakiolla

        Oot aika raukkis mielipiteesi kanssa. Mieti vähän sitä, kun sattuu sitte napsahtaa ja SINÄ olet se joka maksaa KAIKEN, ellet jo ole maksanut hengelläsi.

        Siiis sakot ja kevariverot on namurahaa siihen verraten, kun aletaan maksaa vahingonkorvauksia. Suomessa on joitakin tapauksia, joissa vahingonkorvaukset ovat jopa yli miljoonan ja kymmenien tuhansien vahingonkorvaukset ovat ihan tavallisia. Monelle tumpelovirittäjälle jo muutaman tuhannenkin euron vahingonkorvaus on ylivoimainen maksettava.


      • haskapousu
        Voi ressukkaa kirjoitti:

        Oot aika raukkis mielipiteesi kanssa. Mieti vähän sitä, kun sattuu sitte napsahtaa ja SINÄ olet se joka maksaa KAIKEN, ellet jo ole maksanut hengelläsi.

        Siiis sakot ja kevariverot on namurahaa siihen verraten, kun aletaan maksaa vahingonkorvauksia. Suomessa on joitakin tapauksia, joissa vahingonkorvaukset ovat jopa yli miljoonan ja kymmenien tuhansien vahingonkorvaukset ovat ihan tavallisia. Monelle tumpelovirittäjälle jo muutaman tuhannenkin euron vahingonkorvaus on ylivoimainen maksettava.

        Kaiva nyt vittu esiin ne faktat. Et voi saada mitään 2000e kemmuveroja, valoja. Ja voihan vakiollakin vaarantaa muut ihmiset, että voi se viritys pelastaa sut monesta onnettomuudesta jos kerkeet alta pois etkä jää alle 45 km/h vauhdilla. Kannattaisko miettiä asioita toiseltakin kannalta. Ite en ole vielä virittänyt enkä varmaan viritäkkään. Pari kertaa oon miettinyt viritystä, koska kone huutaa niin kovaa kun ei kierrä ja tärisee kun ajaa täysiä. Menee vakioa 56 suoralla, kyllä kerkee.


      • Voi ressukkaa
        haskapousu kirjoitti:

        Kaiva nyt vittu esiin ne faktat. Et voi saada mitään 2000e kemmuveroja, valoja. Ja voihan vakiollakin vaarantaa muut ihmiset, että voi se viritys pelastaa sut monesta onnettomuudesta jos kerkeet alta pois etkä jää alle 45 km/h vauhdilla. Kannattaisko miettiä asioita toiseltakin kannalta. Ite en ole vielä virittänyt enkä varmaan viritäkkään. Pari kertaa oon miettinyt viritystä, koska kone huutaa niin kovaa kun ei kierrä ja tärisee kun ajaa täysiä. Menee vakioa 56 suoralla, kyllä kerkee.

        En kevariveroista kertonutkaan, vaan mahdollisista vahingonkorvauksista, joita voi saada viritetyllä mopolla hyvinkin suuria summia normaalien kevariverojen ja sakkojen lisäksi.
        Sakot ja kevariverot on yleensä varsin pieniä summia verraten mahdollisiin vahigonkorvauksiin.
        Toki millä hyvänsä laillisella ajoneuvolla voi aiheuttaa enemmän vahinkoa, kuin laittomalla ajoneuvolla, mutta niitä asioita käsitellään sitten oikeudessa ja niissäkin voi joutua maksumieheksi vahingonkorvausten suhteen, jos todetaan, että on aiheuttanut onnettomuuden törkeällä huolimattomuudella. Viritysten suhteen on AINA heikoilla, koska vakuutusyhtiö voi vedota selviin sopimusehtoihin ja siten pienentää korvaussummaa taikka periä jo maksetut korvaukset kokonaan takaisin.
        Mitä tulee faktojen esiin tuomiseen, voit itse lukea niitä oman moposi vakuutuksen myöntäneen yhtiön vakuutusehdoista, siis ne pienellä kirjoitetut osiot.


      • Ressukkapatuthirteen
        Voi ressukkaa kirjoitti:

        Oot aika raukkis mielipiteesi kanssa. Mieti vähän sitä, kun sattuu sitte napsahtaa ja SINÄ olet se joka maksaa KAIKEN, ellet jo ole maksanut hengelläsi.

        Siiis sakot ja kevariverot on namurahaa siihen verraten, kun aletaan maksaa vahingonkorvauksia. Suomessa on joitakin tapauksia, joissa vahingonkorvaukset ovat jopa yli miljoonan ja kymmenien tuhansien vahingonkorvaukset ovat ihan tavallisia. Monelle tumpelovirittäjälle jo muutaman tuhannenkin euron vahingonkorvaus on ylivoimainen maksettava.

        Nykysin on mopoiluun lisätty ajo-opetus eli vauhtia voisi nostaa 60km/h...
        Itse en korttia hommaa koska 125cc crossilla pääsee kauppaan, kouluun ja harrastuksiin, kaiken päälle tällä kyllällä kukaan ei edes puutu siihen. On tulla turha lateleen juttuja miten tää on laitonta mut minkäs teet ku kortti on kallis ja kuka "raukkis" ajelee kolareita??? Viimeisimmät kolarit mitä olen lukenut niin ollut autoilijoiden vikoja kun eivät voi 40km/h alueella mennä sitä neljääkymppiä vaan heti kun mopo näkyy edessä niin talla lautaan rajoituksista huolimatta.

        "Suomessa on joitakin tapauksia, joissa vahingonkorvaukset ovat jopa yli miljoonan..:" Alappa kyrpänaama selittään kuka mopolija on aiheuttanut JOPA YLI MILJOONAN EURON VAHINGOT?

        Taisi mopottomalla patulla lähteä pyörä keulimaan tässä asiassa....


    • Janne 45km/h

      Haista v*ttu pikku p*ska. sinä et tiedä mistään mitään.

      sietäsit saada isän kädestä pelle. aja vakiolla ja työnnä se viritetty p*ska
      suohon.

    • Janne.

      "Monelle tumpelovirittäjälle jo muutaman tuhannenkin euron vahingonkorvaus on ylivoimainen maksettava. "


      Hahaa... ai "jo" muutamantuhateuron?

      Sinulla eikä porukoillasi olisi hetkessä todellakaan varaa maksaa jotain 3000euroa ettei se nyt ihan pikku summa ole.
      Olen itse jobbari/myyjä ja olen tienannut ks. summan ja tiedän että sen eteen
      joutuu omatoimisesti tekemään työtä.

      teille ja vanhemmillenne on sopivaa puhua muutamista sadoista euroista.

      • Voi ressukkaa

        Tiedän miten rahaa tienataan, 3000€ on pikkusumma meille, mutta monelle virittäjälle se on jo mahdoton maksettavaksi kerralla. Teen kiinteistöillä kauppaa ja harrastan mopoja, hoidan myös erään vakuutusyhtiön asioita, joten tiedän näistä vahingonkorvausjutuistakin. Surkeita tarinoita, kun perheen nuori töppää virityksillä elämänsä vahingonkorvausten velkakurimukseen.


    • h3h35y3h35h5hhwGE

      Joo, ei tosiaankaan kannata virittää jos haluaa välttää kaikki kulut, jotka aiheutuvat viritetyllä kiinni jäämisestä. Järkevä tyyppi olet, kun etukäteen mietit, että kannattaako oikeasti virittää vai kannattaako jättää virittämättä. Tähän ei moni mopoiluiässä oleva kykene, vaan moni ryntää suoraan virittämään mopoaan tavoitellen yhä kovempia ja kovempia nopeuksia.

      Monella virittäjällä motiivi virittämiseen on muutenkin se, että on jotenkin hienoa ajaa viritetyllä mopolla ja yleensäkin hienoa hurjastella. Moni ei viritä sen takia, että "vakiolla ei ehdi ajaa mihinkään", koska vakiolla ehtii kyllä ajaa minne vain, kunhan lähtee tarpeeksi aikaisin matkaan.

    • asdfgfadfg

      Tääl on taas niitä katkeria nössöjä jotka ei saanu virittää mopoa ku isi ei antanu
      :DD
      ja mitä te täällä itkette että jotku virittää mopoa?? virittäjät virittää, deal with it

      • en viritä

        Kuulepas, saan virittää mopoani niin paljon kuin huvittaa, kunhan maksan itse kiinnijäämisestä aiheutuneet kulut, eli tuossapa onkin jo hyvä syy olla virittämättä. Ei tee mieli maksaa lähes 500 euron vakuutusta seitsemänkertaisena ym.

        Sanot, että ne jotka eivät viritä mopoa, ovat katkeria nössöjä joille ei isi antanut lupaa virittää mopoa. Itse vastaan tähän, että virittelijät ovat wannabekoviksia joiden vanhemmat maksavat virityksestä aiheutuneet kulut, koska eivät itse pysty ottamaan vastuuta tekemisistään.


      • e/10052678
        en viritä kirjoitti:

        Kuulepas, saan virittää mopoani niin paljon kuin huvittaa, kunhan maksan itse kiinnijäämisestä aiheutuneet kulut, eli tuossapa onkin jo hyvä syy olla virittämättä. Ei tee mieli maksaa lähes 500 euron vakuutusta seitsemänkertaisena ym.

        Sanot, että ne jotka eivät viritä mopoa, ovat katkeria nössöjä joille ei isi antanut lupaa virittää mopoa. Itse vastaan tähän, että virittelijät ovat wannabekoviksia joiden vanhemmat maksavat virityksestä aiheutuneet kulut, koska eivät itse pysty ottamaan vastuuta tekemisistään.

        Pitäkää nyt ne päänne kiinni! Vittuako se teitä haittaa jos toiset virittää mopoa..


    • sgfhghghsgsdfadfadf

      Kyllä se on paljon mukavampaa ajella tuolla maanteillä viritetyllä mopolla sitä n.80-90km/h, toisinkuin madellella vakio mopolla 45km/h. Voi lähtee hivenen myöhemmin kouluu, jos on pitempi matka. ;)

    • Janne.

      "Tiedän miten rahaa tienataan, 3000€ on pikkusumma meille, mutta monelle virittäjälle se on jo mahdoton maksettavaksi kerralla. Teen kiinteistöillä kauppaa ja harrastan mopoja, hoidan myös erään vakuutusyhtiön asioita, joten tiedän näistä vahingonkorvausjutuistakin. Surkeita tarinoita, kun perheen nuori töppää virityksillä elämänsä vahingonkorvausten velkakurimukseen. "


      Phah hah hah! Sinä et tiedä p*skaakaan rahan tienaamisesta, olet pelkkä
      vellihousuteinipoika, joka on päässyt kerran kesätöihin elämässään ja sieltä
      on maksettu ja loput antaa pappa elikkä pappa betalar :) :)
      Eli vedä sinä v*ttu päähän köyhä.
      Mä teen bisnestä ja kaikki omatoimisesti käytetyillä kamoilla, taion rahaa tyhjästä. Mitään kiinteistöjä ei ole.
      Äläkä puhu että sulla tai kenelläkään olisi varaa heittää pari tonnia kun kolahtaa.. silloin olette korvia myöten kusessa. Lupaan sen.

      • Janne78.

        "Monella virittäjällä motiivi virittämiseen on muutenkin se, että on jotenkin hienoa ajaa viritetyllä mopolla ja yleensäkin hienoa hurjastella. Moni ei viritä sen takia, että "vakiolla ei ehdi ajaa mihinkään", koska vakiolla ehtii kyllä ajaa minne vain, kunhan lähtee tarpeeksi aikaisin matkaan. "


        Monella virittäjällä on niin k*sipäiset vanhemmat jonka takia niiden ei tarvi kun kerran pyytää isompaa pyttyä niin isi maksaa.
        Kultalusikka siis p*erseessä.


      • ..............
        Janne78. kirjoitti:

        "Monella virittäjällä motiivi virittämiseen on muutenkin se, että on jotenkin hienoa ajaa viritetyllä mopolla ja yleensäkin hienoa hurjastella. Moni ei viritä sen takia, että "vakiolla ei ehdi ajaa mihinkään", koska vakiolla ehtii kyllä ajaa minne vain, kunhan lähtee tarpeeksi aikaisin matkaan. "


        Monella virittäjällä on niin k*sipäiset vanhemmat jonka takia niiden ei tarvi kun kerran pyytää isompaa pyttyä niin isi maksaa.
        Kultalusikka siis p*erseessä.

        "Sanot, että ne jotka eivät viritä mopoa, ovat katkeria nössöjä joille ei isi antanut lupaa virittää mopoa. Itse vastaan tähän, että virittelijät ovat wannabekoviksia joiden vanhemmat maksavat virityksestä aiheutuneet kulut, koska eivät itse pysty ottamaan vastuuta tekemisistään. "


        SIlloin kun verot iskee niin tipahtaa semmonen muutama sata euron lasku ja ei ole monenkaan vanhempien hauska maksella.
        Eli se niistä tonneista ja niiden tienaamisesta. Onhan niitä joilla se 3000e on tienattu kuten minä mutta sitten on niitä isin yrityksessä toimivia apinoita jotka lesoilee kun kaikki on tehty valmiiksi käteen ja nyt ollaan muka itse tienattu. phah h ah haa.


      • Janne.
        .............. kirjoitti:

        "Sanot, että ne jotka eivät viritä mopoa, ovat katkeria nössöjä joille ei isi antanut lupaa virittää mopoa. Itse vastaan tähän, että virittelijät ovat wannabekoviksia joiden vanhemmat maksavat virityksestä aiheutuneet kulut, koska eivät itse pysty ottamaan vastuuta tekemisistään. "


        SIlloin kun verot iskee niin tipahtaa semmonen muutama sata euron lasku ja ei ole monenkaan vanhempien hauska maksella.
        Eli se niistä tonneista ja niiden tienaamisesta. Onhan niitä joilla se 3000e on tienattu kuten minä mutta sitten on niitä isin yrityksessä toimivia apinoita jotka lesoilee kun kaikki on tehty valmiiksi käteen ja nyt ollaan muka itse tienattu. phah h ah haa.

        "Kyllä se on paljon mukavampaa ajella tuolla maanteillä viritetyllä mopolla sitä n.80-90km/h, toisinkuin madellella vakio mopolla 45km/h. Voi lähtee hivenen myöhemmin kouluu, jos on pitempi matka. ;) "


        Onko apinan vanhemmat tietoisia että apinan mopo on laiton liikenteeseen?
        annatko isäs numeron niin mä soitan ja kerron sille mielipiteen mitä sä tääl
        palstalla jauhat?

        T: Janne


      • Janne.
        Janne. kirjoitti:

        "Kyllä se on paljon mukavampaa ajella tuolla maanteillä viritetyllä mopolla sitä n.80-90km/h, toisinkuin madellella vakio mopolla 45km/h. Voi lähtee hivenen myöhemmin kouluu, jos on pitempi matka. ;) "


        Onko apinan vanhemmat tietoisia että apinan mopo on laiton liikenteeseen?
        annatko isäs numeron niin mä soitan ja kerron sille mielipiteen mitä sä tääl
        palstalla jauhat?

        T: Janne

        "Pitäkää nyt ne päänne kiinni! Vittuako se teitä haittaa jos toiset virittää mopoa.."


        haittaa koska liikutaan pyöräteillä ja aiheutatte vaaraa kun ajatte ylinopeutta.
        Lisäksi liian kovat äänet häiritsee.


      • Janne.
        Janne. kirjoitti:

        "Pitäkää nyt ne päänne kiinni! Vittuako se teitä haittaa jos toiset virittää mopoa.."


        haittaa koska liikutaan pyöräteillä ja aiheutatte vaaraa kun ajatte ylinopeutta.
        Lisäksi liian kovat äänet häiritsee.

        ai tämä ressukaksi kutsuva tekee kiinteistöillä kauppaa.
        No ethän sinä sitten teini ole.

        mistäs sinä sen ekan kiinteistösi hommasit?
        joku on siivooja, toinen kokki, kolmas jobbari.. meitä on moneksi.
        Kyllä mä sulle isot rahat vielä näytän. maksa sä veroja vaan, mä
        teen kaiken PIMEÄSTI.

        ja tulee hei muutakin tuloa päälle :) vituttaako?


      • fhfasfdfagdfhdghdg
        Janne. kirjoitti:

        ai tämä ressukaksi kutsuva tekee kiinteistöillä kauppaa.
        No ethän sinä sitten teini ole.

        mistäs sinä sen ekan kiinteistösi hommasit?
        joku on siivooja, toinen kokki, kolmas jobbari.. meitä on moneksi.
        Kyllä mä sulle isot rahat vielä näytän. maksa sä veroja vaan, mä
        teen kaiken PIMEÄSTI.

        ja tulee hei muutakin tuloa päälle :) vituttaako?

        Jaahas, kotipoliisi taas vauhissa... Ja kuule, kyllä on vanhemmat tietoisia että mopo on viritetty. Lähettää aina viestiä, jos poliiseja liikkuu kylillä. Onneksi tää ei oo mikää iso paikka, poliiseja näkee harvoin, eikä tarvii notkuu ruuhkissa/jossain helvetin liikennevaloissa! :)


      • hg4y2423hj35h33yaqgf
        fhfasfdfagdfhdghdg kirjoitti:

        Jaahas, kotipoliisi taas vauhissa... Ja kuule, kyllä on vanhemmat tietoisia että mopo on viritetty. Lähettää aina viestiä, jos poliiseja liikkuu kylillä. Onneksi tää ei oo mikää iso paikka, poliiseja näkee harvoin, eikä tarvii notkuu ruuhkissa/jossain helvetin liikennevaloissa! :)

        Itse kun mopoiluaikanani mopedilla huristelin menemään, niin olisin luultavasti saanut vanhemmilta selkääni jos olisin virittämään mennyt ja vielä jäännyt kiinnikin. Siinä vaiheessa ei kyllä vanhemmat olisi maksaneet yhtään, itse olisin kaiken joutunut maksamaan.

        En siis aikoinaan itsekään viritellyt mopoani, koska asuin aika isolla paikkakunnalla ja kouluunkin menin usein mopolla. Koululla oli jopa muutaman kerran moporatsia.

        Ja vaikka vanhemmat olisivatkin suostuneet maksamaan virityksestä aiheutuneet kulut, niin en silti olisi virittänyt. Tiedättekö miksi? Koska osaan ajatella myös muiden kannalta ja tiedän, että ei tunnu vanhemmista kivalta kun joutuu makselemaan oman lapsen töppäilyjä. Miettikää sitä, kun te "pappa betalar" hemmot virittelette sitä mopoanne ja päristelette niin helvetisti tuolla autojen seassa.


      • jappata
        Janne. kirjoitti:

        ai tämä ressukaksi kutsuva tekee kiinteistöillä kauppaa.
        No ethän sinä sitten teini ole.

        mistäs sinä sen ekan kiinteistösi hommasit?
        joku on siivooja, toinen kokki, kolmas jobbari.. meitä on moneksi.
        Kyllä mä sulle isot rahat vielä näytän. maksa sä veroja vaan, mä
        teen kaiken PIMEÄSTI.

        ja tulee hei muutakin tuloa päälle :) vituttaako?

        " mä
        teen kaiken PIMEÄSTI."

        Miksi olet epärehellinen veronmaksussa ja peräät mopoilijoilta lain kuuluaisuutta? Jos haluaisit oikeasti valistaa nuoria, et puhuisi täällä pimeän työn tekemisestä, sun muusta rikollisesta.


      • 25

        Jos haluat olla esimerkillinen nuorille, käyttäydy niin kuin aikuiset, äläkä vellihousuteinien tavoin!


    • Janne.

      Mikä v*ttu on "pappa betalar" ???

      Onko se nyt sitten muodissa että kakaralle maksetaan kaikki?
      Onhan toki näitä kultalusikka perseessä syntyneitä aina muutama riittänyt kouluissa minunkin aikaan mutta että nyt näin paljon???? :)

      • h4y42242h34awfwdf

        Se on kuule todella yleistä että kakaralle maksetaan kaikki tai suurin osa mitä pyytää, vaikka ei olisi sen eteen tehnytkään mitään. Täälläpäin aika monen vanhemmat maksoivat mopokortin ja muutamalle tyypille vanhemmat maksaa bensat...

        Että se on kuule nykyään todella yleistä.


    • Reetuhai2

      Ihan turha tulla valittaa tänne jsotain virittämisestä. Jos joku painostaa koko ajan ni sanot suoraan että v*ttu kun en viritä niin en viritä. mä oon mopojani virittänyt, tuppukylällä kun asun, mutta kyllä se mulle on aikalailla sama että onko se kaverin mopo nyt viritetty vai ei.

      Jos ei halua virittää kiinnijäämisen pelossa/jonkun muun syyn takia niin ihan hyvin se vakiomopokin liikkuu eteenpäin.

      Taas jos joku haluaa päästä lujempaa, ja ottaa riskin kiinnijäämisestä ni vi*tuako se mua kiinnostaa.

      Itse kun olen mopon virityksen maksanut, itse olen virittänyt, niin itse maksan jos jään kiinni. Ei sille sitte enää voi mitään.

    • KOUVOLAMAANFD

      Oma "mopo" on rankasti viritetty (73cc sylinteri, isompi kaasari, tehoputki ja muuta pientä) ja huippunopeus siinä 120-130 paikkeilla. Poliisi on kerran parkkipaikalla tutkinu mopoa ja antanu 25€ sakkoa sakkorenkaasta ja kilven olemisesta "underissa" eli renkaan takana. Kierrätti vähän siinä ja tokaisi että iha hieno pelihän tää on mut ei taida ihan vakio sylinteri ja putki olla, sanoin että eipä taida juu ja sitte käski lähtä menemään.. Näin kouvolassa. Ikinä en ole kolaroinu vaikka aina ollu viritetty mopo..

      • kouvolan viri apikka

        seems legit. Itelläki aprilia kulkee sen 90 rabasakit 49cc pytyllä ja yokon tarroilla


    • Janne.

      vaikea uskoa että kouvolassa poliisit toimisivat noin.

      taitaa olla pikkupoika jauhanut p*skaa suurella suullaan kun noin ulisee.

      toivottavasti ajat sillä joskus vastaantulijan nyrkkiin.

    • sfngbksgnHBLKg,wnbeh

      haluaisin tietää kuka on joutunut miljoona korvauksiin mopon viritämisest

    • ....................

      ......ja sitten viel yks asia kuuntele tarkkaa
      JANNE HAISTA PASKA

    • kinkky

      Janne, voi viddy oot paska provottaa, mun pyörä menee alamäkeen 40km/h jalkakäytäväl :DDDDDD Ja mopo menee 45km/h jalkakäytäväl :DDDDDD
      Kerra ajoin ihmist päi, mut ei siin käyny kuinkaa, ja lähin nopiast paikalt, nostinvaa mopon pystyy ja jatkoin matkaa :DDDDD
      Ja sitten kerra poliisi kysy papereit, sanoni et oon 18vee ja anto ajaa ilman :DDDDD
      Mut siit onjo 2 kuukaut ni oon kasvanu sen verra, etten enää hölmöiles tollee :DDD

    • Turhaa hommaa

      On se hienoo kun mopoon laittaa muutama sata euroa viriosiin ja se reuhka kulkee 74kmh alamäessä joka nyt ei ole vauhti eikä mikään.

      "nauran aina tommosille nössöille tuolla liikenteessä ku paahan mun yamahalla 95km/h ohi :DDDD"
      Mä nauran sulle kun meen autolla ohi susta ihan rajoitusten mukaan...

      kuussatasella gikserillä pääse 250kmh ilman mitään virityksiä ja tonnisella melkein 300kmh. Joten jätä se säälittävä mopos vakioks ja jos haluat joskus tietää mitä on vauhti niin suosittelen moottoripyörän ostoa myöhemmin ja esim. Joensuun speed partyissä saat iha laillisesti vinguttaa sen mailin verran poliisin tutkaan ilman sakkojen pelkoa.

    • NÖZZÖ

      Paskapuhetta. Se on vaan omasta poliisipelosta kiinni että jäätkö vireistä kiinni. Jos kokoajan pelkäät et poliisi tulee nurkan takaa ja pysäyttää niin se tulee tapahtumaan. Ei täällä stadissakaan paljoa mopoja pysäytellä ku yli 50% mopoista on viritetty, suurella osalla viellä näkyvää viriä kuten tehoputki

    • LOLZoo

      Mitä järkee sitä on viritellä, ku ei sillä mopolla ajeta ku vuos ja sit hankitaa kevari ni pääsee yli satast ja voi mennä motarille ajaa ni sillä samalla hinnalla mitä maksan ku jään kiinni viri moposta ni voin melkee ostaa jo kevarin

    • ei hyvää päivää..

      tulipahan taas päivän naurut :D 15v derbi pojat uhoo ja "aikuiset ihmiset" koittavat inistä viritetyistä mopoista, koska ei ole itse mopoiässä sitä osannut virittää.
      saahan joku vakiona pitää mopediaan, mutta kyllä siinä virittämisessä on aina se oma "hohtonsa".

    • Anonyymi

      👍👍👍.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe