flexifuel mondeon nykiminen

pleksivuel

juu alla 11000 ajettu helmikuussa uutena ostettu mondeo ja moottori ei ole miellyttänyt päivääkään. liikkeelle lähtiessä sammuilu on tosi ärsyttävää, kun ei tottele kaasuun nii ei ku sammuu, ja nykimistä jatkuvasti kiidyttipä kevyesti tai ihan täysillä. kahdesti on liikkessä kuopiossa tutkittu mutta ei oo vikaa. 20 vuotta oon työseni autoja rassannu ja liikkeessä selittävät kuin jollekin juuri kortin saaneelle tytölle että auto toimii kuten pitääkin ja tankkaa 98e :tä kun uus 95 sis liikaa etanolia, haloo flexifuel. NO SITTEN SYYN LÖYSIN ITSE kun tuntui että on peruna pakoputkessa tai moot. ei saa ilmaa. IMUSARJASSA on kaksi kanavistoa jonka välillä läppäakseli. toimii alipainekellolla, lisäksi on solenoidiventtiili alip.letkun välissä. nykäisin letkun irti venttiilistä ja tulppasin sen, eli nyt on kaikki kanavat auki. simsalabim.. auto toimii kuin unelma. kertaakaan ei oo sammunu ja vetää nykimättä ja nöyrästi kuten kuuluukin 145 hepallaan. nyt kulutusta seuraillaan vieläkö jaksaa imeä 9litroo sataselle työmatka ajossa. ihan naarattaa ku toimii kuin ajatus.

34

5806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmmm....no toivottavast ei tuu kaasut sisään.

    • nokikeppikö

      fordin on fordi eipä se muuksi muutu..vikoja vikoja ja vikoja.

    • Letku letkeä

      Ihan mielenkiinnosta niin mites takuu jos moisesta jää kiinni? Siis jos jotain ikävää tapahtuu vai voiko tapahtua? Luulisi fordin omat insinöörit moisen tajunneen jos tuo olisi oikea korjausmenetelmä....

    • pleksivuel

      siis on joku vika sen läppäakselin ohjauksessa. mutta en jaksa tapella huollon kanssa, ajetaan näin sitten. huollon ajaksi vain letku takas paikalleen.

      • anturit vaihtoon

        juu eihän sitä kannata autoa takuuaikana korjauttaa kuntoon vaan tehdä omia pilluvirityksiä. Mitähän takuukäsittelijä tuumaa jos autosi sattusi sippaamaan jostain syystä tien päälle ja hinattasiin merkkihuoltoon??


    • 12

      Jep, itellä alkoi nuo imusarjan läpät räkyttään 100 000:n jälkeen.
      Imusarja irti ja läpät mäkeen, kulutus ja koneen toiminta kuin uutena.

      Nuilla läpillä on alunperin tarkoituksena hakea lisävääntöä pienillä kiekoilla, mitään muuta virkaa niillä ei ole.
      Niiden poisto ei ole vaaraksi koneelle.

    • niukin naukin
    • Letku letkeä

      Juu niin näköjään on. Peräti 9 kommentoi -03 vuosimallin akun hyytymistä. Romuja kaikki.

    • 88

      Juu, hoppa ei ole sopuliauto, kulutusölleröille on omat merkkinsä.

      • voiko olla totta

        eipä voi kuin ihmetellä.uusi auto eikä huolto saa kuntoon.itse pitää sepittää.miksi sitten joku noita vielä ostaa.ei ole todellakaan tavallisen kansan auto tuo ford.


    • 17

      Niinpä, sellaista se on elämä uuden Fordin kanssa.
      Käytetyllä Fordilla pärjää omatoiminen sen sijaan hyvin, saa edullisen auton ja oppii kaupan päälle käteväksi asentajaksi.

    • ei asentajaksi

      luulenpa että nykyään hyvin harva haluaa tuollaisen auton jota saa aina olla laittamassa.eipä ole ford varmaan kovin monen suosiossa jos näitä juttuja on uskominen.

    • kohta kuuluu taas

      jokohan kohta uudet focukset laukee joka paikasta,pahoin pelkään että kohta kuuluu taas kolinoita yms kivaa..

      • Ei ymmärrä fordia

        Tälläistä ford miehen elämä on.pärnäsen pajat täynnä ja fordhuollos nauretaa urpot pihalle.takuu autot pitää ite sätöstellä.eipä tarvitse fordia ostaa koskaan


    • FLEXIFUEL

      Näihin juttuihin kannatta TODELLA uskoa!!! Taitaa olla kateellisten panettelua, kun ei ole varaa ostaa uutta Mondeoo, vaan ajetaan vanhoilla pa**oilla!!!

      Mulla olis samanlaisia oireita omassani vein huoltoo ja ajoivat jonkun ohjelman läpi vartissa eikä maksanut mitään!!! Nyt toimii kuin junan vessa..
      Ei olis tullu mieleenkä ruveta viritteleen omia uuteen autoo, taisi olla keksittyjä juttuja ne joltain Fordin vihaajalta...Saipahan taas "hyvää" keskustelua aikaseks!!

      Kyllä Fordilla takuu toimii niinkuin muillaki merkeillä, huhut on huhuja.....

      • Aina valitetaan

        Kertokaahan toimiiko fordissa mikään.eipä fordiin taida olla tyytyväinen kuin pärnänen ja romuttamon omistaja


    • FORD on loistava!!!!

      hehheh!!
      Millä itse ajat???
      vm.87 korollalla varmaan...siitä ei hajoo mikään ku edellinen omistaja korjannu moneen kertaan!!!

      Meillä on tällä hetkellä 6.Mondeo ja 3.Focus..
      2001mallin mondeoon tehtiin takuuna oven alareunan kittaukset, muita vikoja ei ole ollut!!
      Mondeo vaihtuuu n3v. ja 190tkm paikkeilla. Focukset n3v. ja 120tkm paikkeilla!!

      Mondeon vaihtoo volvoon suunnittelin 2006, mutta uuden mallin jälkeen ei tulisi mieleenikään!!!

    • provolla pääsä vikaa

      Ei noille tojo homoille kannata vastailla, ne on niin kateellisia Fordin menestyksestä ja hojon menetyksistä etää on kirjotellu itse puolet kaikista ketjuuista!!!!!
      Tojotat hajoilee tien varteen ja fordsonni eikun kulkee..

      Täältä ei löydy montaa oikeasti jostaki viasta kyselevää!!

      Parhaita mitä olen lukenut "miksi 2.0l bensa mondeosta on katkennu jakohihna.."
      .....ÖÖÖ nissä on ketju!!! eli tyhmää provoo ja vastailee itselleen "mulla samaa vikaa, vaihdan merkkiä!!!!"

      Ei ole rassukoilla ikinä varaa uuteen loistavaan MONDEOON!!
      ECOBOOST POWERSHIFT RULES!!!!!!!!

      • Hinta putoo nopeesti

        Oikees oot.eipä tuon ikästä mondeoo kannata vaihdossa tarjota.parin tuhanen egen auto.ajelet sen minkä jaksat korjailla.sit peltoautoksi.volvon hinta putoo suoralla kaupalla enemmän kuin 06 mondeon arvo.paljon ajettuna nuo ei kiinnosta purkaamoitakaan


      • retrtreet

        Hei torspo Zetecci koneisissa Mondeoissa on jakohihna. Durateceissa on ketju.


    • FORD on loistava!!!!

      Eipä nuo provoojat jaksa edes lukea(tai eivät ymmärrä) mihin vastailevat!!

      Katsos minulla on 2010 Mondeo ja vuonna 2006 oli vm2003 mondeo, jonka vaihdoin vm2007 mondeoon!!
      Ajelen 60-75tkm vuodessa ja on Fordin koneet kestänyt hyvin, niihin voi luottaa pakkasellakin!!

      Mondeo pitää hintansa paljon paremmin kun volvo!!

      • Hinta putoo nopeesti

        Oot varmaan kännis tai sit vaan väsyny tuoho fordii.oot varmaan ainoa urpo maailmassa joka väittää et ford säilyttää hintasa.kaikki tääl valittaa kun hinnat putoo hullunlailla.jotkut tosi urpot jopa kehuu kun hinnat pohjalukemissa.saa halvalla korjattavaa.sunkin ois kannattanu ajaa taksilla.sen verra paljon olet hävinnyt nois kaupois.lepää ja juo vettä ettet hulluja höpise


      • Anonyymi

        Volvossa sama tekniikka kuin Mondeossa,


    • naikaa poijjaat!!

      Voi ressukkaa...
      Oletko kopioinut tuolta tojota palstalta tuon taksilla ajo jutun ja muutenki vaihdoit vaan toyotan tilalle fordin....olet itse kirjottanut sen sinne ja nyt kopioit tänne!!
      taidat olla väsynyt provoomiseen, mikset lopeta sitä!!!

      Hankkisit muijan ni ois jotain muuta touhua ku kirjotella tänne tyhmiä!!!!!

      kyllä jollain on tylsä elämä!!

      • Aina remonttii

        Hitto ko ei fordin laitolta kerkee


    • bebaboy???

      "Aina remonttii"
      Taidat olla tojotalla ajava hinttari?

      • Korjataan itse

        Fordit ei toimi edes uutena.aloittajalla ei päivääkään.pari urpoo repii takuu fordista palikoita irti et jotenkin toimis.huh huh


      • urpo kalevi provoo
        Korjataan itse kirjoitti:

        Fordit ei toimi edes uutena.aloittajalla ei päivääkään.pari urpoo repii takuu fordista palikoita irti et jotenkin toimis.huh huh

        juu urpot haaveilee mondeosta, ajaa vanhalla romulla ja provoilee suutuspäissään täälä... Alottaja asentajalle en ainaka autooni veis edes huoltoon, korjaamolla mondeoo ei o tarvinnu pahemmin käyttää!!


      • Anonyymi
        Korjataan itse kirjoitti:

        Fordit ei toimi edes uutena.aloittajalla ei päivääkään.pari urpoo repii takuu fordista palikoita irti et jotenkin toimis.huh huh

        Pisteen jälkee lause/ virke alkaa aina isolla kirjaimella.Myöskin erillisnimet kuten Ford,Toyota jne.Käyppä koulusi loppuun ennen kuin alat lisää keuhkoomaan,kiitos. Viatonta autoa ei ole syntynytkään, mut joissain niitä on vähemmän kuin toisissa. Onhan mesessäkin jo Renaultin koneita .


    • Surkea esitys

      Aika vanhaa ketjua täällä yritetään tekohengittää. Taitaa olla alkuperäinen viestikin pelkkä huono provo.

    • virheellinen kaikin

      ainahan se on provo kun fordin vioista kysymys,virheellistä tietoa niinkuin koko ford

    • ford 2013

      Ainoa merkki joka ei ole jättänyt koskaan tienpäälle on ford . japsit ranskikset sakut ovat jättäneet

    • ford 2012

      Sama juttu minulla. 2.0 litranen flexifluid ja 16000 km ajettu. Nykimistä esiintyy ja liikkeelle lähdössä risteyksestä meinaa nenä mennä rattiin. Miettii lähdössä. 95 käytän en 85. Luulisi 145 hv menevän tasaisesti kaupungissakin. Teen saman ja testaan.

      • Anonyymi

        laita turvavyö päälle, niin ei osu nenä rattiin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe