Minulla ei ajohommia

yksi vaan

Olen melkein 10 vuotta kuorma auto hommia tehnyt.Rekkakortti ollut melkein 4 vuotta.Kertaakaan en ole kortin ajon jälkeen yhdistelmähommia tehnyt.Tuntuu aina olevan kun ajohommia etsii niin etsitään sellaista kuskia kenellä on vähintään 15-25 vuoden ajokokemus kärriperässä ajoista.Ei kokemusta voi saada kun ei mistään saa hommia

25

2291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2 sarjaa

      Kysele Rauniolta hommia voit päästä polkemaan soraa 112 caanioilla

    • toinen vaan

      Mitäs surkimus täällä valitat, ei tämä ole työvoimatoimisto. Ole mies ja mene kyselemään töitä kuljetteluliikkeistä, niin voit joskus päästä ajamaan yhdistelmiä.

    • ykuiluil

      Tuo nyt on ihan paskapuhetta. Kuljettajista on sen verran ollut pulaa viimevuosina että isännillä ei ole ollut varaa vaatia tuollaista kokemusta muuten vehkeet seisoo.

    • hommiavailla

      ei ole hommia niin ei ole hommia..

      • Paanakoski

        Soita Date Trans lle. Saat ainakin viikoksi tekemistä lulla perässä. Sitten oot jo vanha tekijä talossa ja joudut pihalle. Sehän hakee viikottain poliperäkuskia ja kuorma-autokuskia.


    • yksi vaan

      ei ole minulla edelleenkään ajohommia

    • Lolleksor887996

      Vähän samallainen tarina kuin minulla paitsi minulla on vain BC ja 2kk työkokemusta joka oli koulun harjoittelu..ammattipätevyyden ym kortit löytyy mutta aina toivotaan että olisi 15v työkokemusta tyhjästä!

    • raakapuunkaukokulje

      joo tuu valmiita kuormia viemää tehtaalle sovitaa sellane harjottelu palkka, esim 8.5 egee muutama kuukaus

      • yksi vaan

        minne päin suomea ja maksatko sitten vähintään tuplapalkkaa? saisinko nyt yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaisen vastauksen: mikä on kun ei ole hommia niin ei ole hommia?


      • yksi vaan
        yksi vaan kirjoitti:

        minne päin suomea ja maksatko sitten vähintään tuplapalkkaa? saisinko nyt yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertaisen vastauksen: mikä on kun ei ole hommia niin ei ole hommia?

        minä en tuota ole kyllä kirjoittanut


    • PALKKA VÄHINTÄÄN TES

      Läpitunti / kilometripalkat takaa että työvoimapula on huutava !

    • Kuljetuspatruuna

      Tottakai työvoimapula on huutava. Ei meillä ole varaa maksaa johtajatason palkkoja kuskinkäppänöille.

      Kunnon työmies on palkkansa ansainnut ja se on sen 10e tunti. Helposti ajaa sen 250h kuussa eli palkka on jo 2500. Josta päivärahat pois tietenkin. Kyllä varmasti pärjää noilla tuloilla.

    • Päinvastoin

      Höpönlöpö.
      Kun etsii Jakohommia ja on E-kortti niin kyllä se kärry vain aina pakotetaan sinne perään vaikkei haluaisikaan. Minulla ei riitä reissuromantiikka vaunun vetoon kun palkka on sen euron tunnilta enemmän. Runkolinjan ajo on toinen homma mutta kikkailu hangessa kärryn kanssa on aikamoista sinnittelyä toisinaan. Mielummin ajan kevyemmällä kalustolla.

    • yksi vaan

      ei vaan hommia ole.taidan mennä yrittäjäkurssille niin alkaisi omiin hommiin.tässä maassa vaan kaikki tehdään vaikeaksi vaan loppu

      • EVP-YRITTÄJÄ

        Yrittäjäkurssille, näillä menoveden hinnoilla, nykyisillä taksoilla, ajojen tiukalla kilpailulla??? että voihan sitä kokeilla, muista että lompakko pitää olla rahaa täynnä, luottoa saatavilla 100 000 , ehkä saat palkan parin vuoden päästä jos oikein yrität, muista että verottaja on vihollinen number 1 ja aloittaa oman voimansa näytön ennen kuin olet edes mitään hankkinut.., vakuutusyhtiö, lainayhtiöt haluavat ajallansa kaiken omansa ja vakuutusyhtiö ei ole sinua varten vaikka sinne maksat, ei kuule ne rahat tarvitaan muualle!!! Lisäksi kilpailu kiristyy kun kabotaasilaki aukaisee liikenteen vapaalle kilpailulle sitten kuule on todella tekemistä kun itä-blokin kaikki rahtarit tunkee tänne ajoja tarjoamaan,,,,suomessa kun on ongelmana se että kaikki tunkee samoille valmiiksi ahtaille markkinoille niin ei vaan riitä kaikille sitä jaettavaa, uusia innovaatioita ja yritysmuotoja etsitään sekä uusia juttuja katsos vähän kuin angry böörds tai vastaavat siellä voit tienata hyvällä onnella!!!!!Puhun kokemuksella pyritin kuljetusalan yritystä 10 vuotta ja toiset 10 eri toimialaa ja kuljetusala ei todellakaan ole kultakaivos, kallis harrastus mutta et palkkaa saa!!!


    • Tolppa Apina

      Aika huonolta näyttää täällä turun seudullakin. Kokemusta pitäis olla monta vuotta ja siihen jää ainakin mun kohdalla...

    • Tuurihaukka

      Kun sain yhdisstelmä kortin ni 2kk kuluttua soitti joku tuntematon ja palkkas ajaa Norjaa. Hiukan ihmetytti kuis tollee ammattitaidoton kaveri sinne laitetaa mut loppupeleis kaikki meni hyvin ja ilman haavereita ajanut kohta 3v

    • yksi vaan

      ei ole hommia minulla

    • Kyllä se siitä vielä

      Järkeviä ajohommia ei kyllä helpolla löydä edelleenkään, näin aloitusviesti pitää paikkansa edelleen.
      Nyt toki hyviä ammattilaisiakin on enemmän työttömänä, joten "kisa" vain kovenee..

      Näin yhdistelmä-ajotaidottomalle tuli tarjolle kaksi paikkaa:

      Ensimmäinen olisi ollut ajoa vantaalta maakuntaan täysperällä 16 tuntisella työpäivällä 5 pv viikossa. Ei kiitos!

      Toinen oli ajoa puolikkaalla eteläsuomen alueella... oikeasti homma olikin kehä ykkösen sisällä suoritettavaa jakoa ja noutoa. Viikko riitti maalaiselle, mutta sainpahan opetella puolikkaalla ajoa. Sanoin pomolle, ettei kannata jatkaa opettamista.. rahat olisivat vain menneet hukkaan, koska en olisi kuitenkaan viihtynyt hommassa kovinkaan pitkään. Harmi sinänsä, isäntä vaikutti mukavalta.

      Näillä vajailla taidoilla sitä on vain yritettävä sinnikkäästi puskea itseään sisään firmoihin. Kyllä se siitä vielä! :)

    • 87k

      Aivan taatusti on hommia, mutta onko hommia jotka kelpaa sinulle?

      Onko siis liian kova paikka jos joutuu ajamaan vähän vanhempaa (esim 10v vanhaa) autoa tai pientä autoa (esim pitkää sprintteriä) onko työajat ongelma?

      Eli hommia on taatusti, mutta sinulle ei vaan kelpaa työt.

      Itse olen ollut alalla vajaa 4 vuotta, ja noin kymmeneen paikkaan olisin päässyt, mutta vasta viimeisin paikka täytti kaikki kriteerini....

      • 87k

        Vois muuten kertoa vielä mimmosia hommia noi on mihin olisi päässyt varmana

        1 Autona uudenkarhea Iveco Eurocargo, työaika yleensä 4:45/3:45-18:00 maanantaista perjantaihin, joskus lauantaikuski voi ajaa to ja pe, joka taasaa vähän tunteja, mutta vain sillointällöin, joskus joutuu itsekin ajamaan lauantaisin, eikä tietenkään makseta ylitöitä tms.

        2 Autona 2000 luvun alun Mitsubishi Canter, työnkuvaan kuuluu lähinnä LVI tarvikkeiden kuljetusta avolava-autolla nosturia käyttäen, työaika 6:00-14:00 joskus voi tulla ylitöitäkin, ei makseta mitään lisiä

        3 Autona uudenkarhea Fiat Scudo, pitopalvelun tuotteiden kuljetusta, työaika 6:30-12:00 joskus voi menä tosin iltaan asti jos tulee pidempää keikkaa, eikä makseta mitään lisiä tms.

        4 Autona uusi Ateco, työaika 00:30-5:00 joskus menee 14:00 asti, joskus alkaa vasta viideltä, joskus ei ole lainkaan töitä, sunnuntaisin ja vain aamulenkki.... ei tule ylitöitä, ja vaikka tulisikin, ei makseta, todella sekava järjestys siis, kaksi kuskai vuorottelee tehden sikinsokin vuoroja, että molemmille tulee täydet tunnit

        5 Autona 2000 luvun alun Ateco, pakasteiden kuljetusta, työ alkaa 3:30 ja loppuu siinä 12:00-16:00 välillä, ei makseta myöskään ylitöitä eikä lauantailisiä jos tulee lauantaihommaa.

        6 Turun Sanomien jakamista omalla autolla, töitä aina 6 päivää ja sit 2 vapaata työaika 1:30-6:00 palkka noin tonnin kuukauteen

        7 Martelan huonekalujen kuljetusta 2000 luvvun alun Volvolla ja asennusta työt alkaa 6:00 ja loppuu joskus 12:00 joskus 18:00 mutta kuitenkin niin ettei tule ylitöitä 2 viikko jaksoon

        8 Autona 90 luvun alun sprintteri, työ alkaa 4:30 ja loppuu siinä 10:00-13:00 välillä, ei makseta ylitöitä eikä muitakaan lisiä

        9 Autona pari vuotta vanha sprintteri, työ alkaa 3:00 ja loppuu siinä 9:30-15:00 välillä, maksaa kaikki kuten pitääkin, töitä ymös lauantaisin sillointällöin jolloin luonnollisestikin tuplapalkka

        Ja nykyinen työpaikkani, jossa oli sitten kaikki ok, eli autona uusi ateco, työ alkaa 22:00-23:00 välillä ja loppuu siinä 5:00-6:00 välillä maksetaan yölisät, ja ylityöt jos tulee, launataisin ajoa todella harvoin, ja silloin tuplapalkka...

        Eli olisiko SINULLE kelvannut joku vaihtoehdoitsta 1-9.

        Eli on turha sanoa ettei olisi hommia, vaan kannattaa snaoa ettei hommat kelpaa sulle


      • Kelpais mulle
        87k kirjoitti:

        Vois muuten kertoa vielä mimmosia hommia noi on mihin olisi päässyt varmana

        1 Autona uudenkarhea Iveco Eurocargo, työaika yleensä 4:45/3:45-18:00 maanantaista perjantaihin, joskus lauantaikuski voi ajaa to ja pe, joka taasaa vähän tunteja, mutta vain sillointällöin, joskus joutuu itsekin ajamaan lauantaisin, eikä tietenkään makseta ylitöitä tms.

        2 Autona 2000 luvun alun Mitsubishi Canter, työnkuvaan kuuluu lähinnä LVI tarvikkeiden kuljetusta avolava-autolla nosturia käyttäen, työaika 6:00-14:00 joskus voi tulla ylitöitäkin, ei makseta mitään lisiä

        3 Autona uudenkarhea Fiat Scudo, pitopalvelun tuotteiden kuljetusta, työaika 6:30-12:00 joskus voi menä tosin iltaan asti jos tulee pidempää keikkaa, eikä makseta mitään lisiä tms.

        4 Autona uusi Ateco, työaika 00:30-5:00 joskus menee 14:00 asti, joskus alkaa vasta viideltä, joskus ei ole lainkaan töitä, sunnuntaisin ja vain aamulenkki.... ei tule ylitöitä, ja vaikka tulisikin, ei makseta, todella sekava järjestys siis, kaksi kuskai vuorottelee tehden sikinsokin vuoroja, että molemmille tulee täydet tunnit

        5 Autona 2000 luvun alun Ateco, pakasteiden kuljetusta, työ alkaa 3:30 ja loppuu siinä 12:00-16:00 välillä, ei makseta myöskään ylitöitä eikä lauantailisiä jos tulee lauantaihommaa.

        6 Turun Sanomien jakamista omalla autolla, töitä aina 6 päivää ja sit 2 vapaata työaika 1:30-6:00 palkka noin tonnin kuukauteen

        7 Martelan huonekalujen kuljetusta 2000 luvvun alun Volvolla ja asennusta työt alkaa 6:00 ja loppuu joskus 12:00 joskus 18:00 mutta kuitenkin niin ettei tule ylitöitä 2 viikko jaksoon

        8 Autona 90 luvun alun sprintteri, työ alkaa 4:30 ja loppuu siinä 10:00-13:00 välillä, ei makseta ylitöitä eikä muitakaan lisiä

        9 Autona pari vuotta vanha sprintteri, työ alkaa 3:00 ja loppuu siinä 9:30-15:00 välillä, maksaa kaikki kuten pitääkin, töitä ymös lauantaisin sillointällöin jolloin luonnollisestikin tuplapalkka

        Ja nykyinen työpaikkani, jossa oli sitten kaikki ok, eli autona uusi ateco, työ alkaa 22:00-23:00 välillä ja loppuu siinä 5:00-6:00 välillä maksetaan yölisät, ja ylityöt jos tulee, launataisin ajoa todella harvoin, ja silloin tuplapalkka...

        Eli olisiko SINULLE kelvannut joku vaihtoehdoitsta 1-9.

        Eli on turha sanoa ettei olisi hommia, vaan kannattaa snaoa ettei hommat kelpaa sulle

        Kyllähän noista homma 2 kelpaisi esim minulle.

        Sillä Canter on kuitenkin sellainen "hieman" parempi auto, vaikka onkin vanha, mutta taatusti ajaa asiansa tossa hommassa, eikä nosturinkaan käyttö mikään mahdottomuus ole, onko niissä peräti neljä niveltä joita pitää itse ohjata.

        Samaten työaika kuulostaa melko järkevältä, ja työ kevyeltä (harvoin on LVI tavaroiden kanssa minuttiaikataulua, saait muuta kiirettä) eikä päivässä olisi varmaan montaa paikkaa, eikä tarttis itse kantaa tuotteita varmaankaan mihinkään yläkerroksiin asti.

        Ja mitä väliä ylitöillä on, eikös niistä saa sen normaalin tuntipalkan, eli saat enemmän tekemällä ylitöitä tai ISKIKÖ AHNEUS?

        Ainut tietty talvella voi olla pakkasessa aika inhottava nostella jäisiä putkia hitaasti toimivan ja jumittavan nosturin kanssa, mutta mitäs me siitä....

        Eli kyllä toi paikka kelpaisi monelle tyypille, usko pois..

        Miten muuten vaihtoehto 6 liittyy kuorma-auton kuljettjan hommaan???

        Myöskin vaihetoehto 3 kuulostaa ihan järkevältä, ei kaikki halua sitä 8 tuntia töissä roikkua, ja eikä tommosess pikkautossa varmaan ole edes piirturia, ja varmana tuollakin saat ylitöistä sen reilu 12€ tunnissa vai ISKIKÖ AHNEUS?


    • Anonyymi

      Date on hyvä talo👍

      • Anonyymi

        On sivusta seuranneena ihan hyvää porukkaa duunissa aina kuitenkin löytyy näitä sontaa kirjoittavia luusereita mitkä joutuvat lähtemään kun eivät pärjää muiden kuljettajien kanssa idän vahvistukset tekevä ihan saman työn kuin kaikki muutki hyvällä mielellä.


    • Anonyymi

      Joko on hommia saatu ? Liikenneturvallisuuden takia on ehkä tosin hyvä, ettei ihan jokaista uuvattia palkata.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4772
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3232
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2969
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1727
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1500
    6. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      107
      1322
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1039
    8. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

      Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      106
      981
    9. Miehen taloudellinen tilanne ja

      halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      973
    10. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

      En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      971
    Aihe