Eikö kultsien pitäisi olla lempietä jos on koulutus kohdillaan?

ihmettelijä12345611

Hei, minulla on kultainennoutaja uros Bruno, 1v.Koira on kasvatettu lapsiperheessä, koulutus on kohdillaan, mutta koiran päässä on vikaa, tai vika on meissä itsessään.Olen miettinyt että pitäisikö koira luovuttaa maalle vai lopettaa kokonaan.Meillä on myös toinen koira joka on rodultaan espanjanvesikoira jolla ikää on 12v, Hamlet.Bruno rökittää Hamletia, ja raukka pelkää Brunoa tosissaan.Hamlet kun ei osaa itseään puolustaa, väistää vain jos Bruno esim.menee ruokakupille, vesikupille jne.Bruno on tavallaan koko perheen pomo, ja niinhän asia ei saisi olla.Lapsetkin pelkäävät Brunoa, sillä on purrut poikaani käteen.Minä pelkään että koira satuttaa vakavasti lapsiani.Bruno siis puri poikaani kun heitti hänelle palloa, poika heitti pallon ja Bruno tarrasi poikaa kädestä, nopeasti kuitenkin päästi irti, mutta jälki ja vähän verta tuli.Emme tiedä mitä tekisimme, kuonokoppako tässä pitäisi ostaa, vai pitäisikö vain kouluttaa uudelleen?

4

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeeeeeps

      Kannattaa viedä jollekkin ammattikouluttajalle :)

    • kaksi koiraa

      Kuulostaa enemmän vahinkopuraisulta, kuin tahallaan tehdyltä. Koira yritti ottaa palloa pojan kädestä, koska luuli pallon olevan edelleen lapsen kädessä. Kannattaa tosiaan ottaa yhteys ongelmakoiran kouluttajaan tai myydä koira osaavaan perheeseen mieluummin kuin lopettaa. Meilläkin vanhempi koira antaa nuoremman luulla, että nuorempi on laumanjohtaja, vaikka oikeasti vanhempi koira on arvoasteikolla nuorempaa ylempänä. Harjaantumaton silmä voi tosiaan luulla meillä nuoremman koiran olevan dominoivampi.

    • älä luovuta

      Kuulostaa että nuorempi yrittää olla pomo varsinkin jos tämä vanhempi on pehmo, aika yleistä monella uroksella. Pureminen kuulostaa enemmän vahiingolta kuin tahalliseslta, kaikki on vielä korjattavissa koska kyseessä on vuoden vanha uros eli on ihan kakara vielä, en myöskään usko että ongelmakoirakouluttajalle/ammattikouluttajalle, vaan ihan normaali pentu/junnukoulu ja kasvattajaltakin voisi saada vinkkejä ja samalla kysyä onko hänellä itsellään ollut samankaltaisia ongelmia. Määrätietoisella koulutuksella kultaisestanoutajasta saa kelpo koiran tässä tapauksessa aikaa voi kulua, mutta se käytetty aika palkitaan. Joten vielä ei kannata luovuttaa.

    • Täll viisii

      Ylläkirjoitettu on varmasti totta. Koirat olisi koulutettava pennusta asti, opettaa olemaan purematta, puututtava rähisemisiin. Olen aika kriittinen siinä asiassa että huushollissa olisi kaksi koiraa, miksei sitä uuden koiran ottamista voi siirtää sinne asti kun entisestä on aika jättänyt.
      Mutta jos se toinen on pakko ottaa, niin sitten asenne ja taidot sille tasolle että yhteiselo sujuu, mahdotonta sen opetteleminen ei ole, mutta jos nuori on voimainsa tunnossa ja viel vähän jästi ja kovakorvainen, pitää taidot riittää asian oikealle tolalle saattamisessa.
      Opetat tenavat etteivät heittele mitään jos vanhemmat ei ole läsnä, ja koiralle sen että mitään, niin mitään ei saa ottaa kädestä ilman lupaa. Nuori koira ei tarvitse mitään vapaata riekkumista, vallankaan sisätiloissa. Ja tottelevaisuus, vallankin paikka ja tänne niin varmaksi että koiran voi pitää lenkillä irti, jossa se saa purkaa energiaansa mielinmäärin.
      Pelkkä hihnassa kävely ei hevin nuorta koiraa rauhoita. Ja koulutuskentillä on vaikk mitä koiraa motivoivaa toimintaa tarjolla, hakua, telineitä, toisten koirien seuraa. Jos näitä konsteja käytät, alkaa nuorikin vähitellen rauhoittua, ja vallankin kuunnella mitä sanotaan. Mutta se vaatii omistajalta Työtä, siihen kai olet valmis kun kerran koirankin olet ottanut ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe