Karelia nimeksi

Vyborg

Mitä mieltä olette Karelia-nimestä? Taitaa olla latinaa ja tarkoittaa Karjalaa. Olen itse 3/4 karjalainen ja pidän Karelia-nimestä.

Mahtaako Suomessa olla montaakaan Kareliaa? Tai toisena nimenä kantavaa?

14

1875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elina

      Suomessa on 101 Karelia nimistä tyttöä/naista.
      Ensimmäinen Karelia nimi on ristitty vuosien 1940-59 välillä. tänä vuonna ei ole kastettu vielä yhtään, eniten Karelia nimiä lapset ovat saaneet vuosina 1980-99(49 nimeä) tosin 2000-03 kastettiin 30.

      Karelia on kaunis nimi!

    • maija

      Tiedan yhden tyton jonka ensimmainen etunimi ja kutsumanimi on Karelia.

      Kaunis nimi. Sopii erityisesti niille joilla on sukjujuuria Karjalassa.

    • ean

      Kyllä se kummallinen nimi olisi. En suosittele.

    • pena3

      suomenkielellä, eli Karjala! Tukisit samalla Suomen oluttuotantoa!!!!! Minä sitä joudun sponsoroimaan päivittäin. Ei ole päivää ilman Karjalaa!!!

      • tapani

        Hyvä! Tasapuolisuuden vuoksi olisi syytä mainita jokin muukin maakunta.
        Auttaisiko, jos pantaisiin koko nimeksi Karjala Olvi Lapinkulta?


    • Vaisnava

      Tuohan on TOSI ihana nimi! :) Saisinkohan mieheni suostumaan, meille kun on näemmä tulossa kaksostytöt, joista toisen toinen nimi ei ole vielä varma. Minussa virtaa paljon karjalaista verta ja olen kovin kiinnostunut juuristani.

    • Aurora

      Toiseksi nimeksi voisin antaa jos olisin karjalaista sukuperää. Kutsumanimenä hiukan liian pitkä ja vaikea. Kauniin kuuloinen kylläkin minun mielestä.

      Nimestä tuli täälläkin heti lystikkäitä kommentteja tyyliin "laita suoraan Karjala, hyvää olutmainosta". Näitä tyttö saisi kuulla loppuelämänsä viksuilta ihmisiltä.

    • evian

      Karelia on todella kaunis nimi, aivan ihana :)

      Ehkä se tosiaan sopisi paremmin toiseksi nimeksi kun on kuitenkin aika pitkä, mutta etunimenäkin kaunis. Eipä varmaan ainakaan montaa samannimistä tulisi ihan heti vastaan. Jos vain keksit(te) jonkin sopivan toisen nimen, Karelia ehdottomasti ensimmäiseksi!!

    • mama

      Karelia Kastehelmi
      Karelia Vanamo
      Karelia Susanna
      Karelia Virvatuli
      Karelia Sarlotta

    • jgtgg

      Mun toinen nimi on Karelia. Tykkään!

    • kareliaonrumanimi

      Olen Matti Antero. En pidä Kareliasta.

      • Anonyymi

        Mun etunimi on karelia ja on ihana nimi!


    • Toinennimi

      Toiseksi nimeksi. Karelia...Karenina, Carelia

    • Anonyymi

      Nimeni on Johanna Karelia ja tyttäreni Erika Karelia.
      Kareliaa olen käyttänyt nimenäni. Olen saanut sen alunperin Sibeliuksen Karelia-sarjasta.
      Nimenä todella kaunis!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe