Poikien huonontunut koulumenestys?

Älkää syrjäytykö!

Aikoinaan, kun kävin itse peruskoulua yhdeksän vuotta ja lukiota 3 vuotta 70-80 luvuilla, kaikkina noina vuosina luokan paras keskiarvo oli pojalla. Kokonaisuutena tyttöjen ja poikien keskiarvoissa ei ollut juuri eroa. Nyt olen huomannut, että nykyään ainakin yläasteikäiset pojat pärjäävät lähes aina tyttöjä selkeästi huonommin, eikä tuo ero näy pelkässä keskiarvossa.

Mikä ihme nykyajan pojissa mättää? Tällä menolla tulevaisuus ei näytä kovin ruusuiselta - ei kenellekkään!

En tiedä johtuuko tuo muutos ajasta, vai siitä että näen tilanteen tällä hetkellä aivan toiselta puolella Suomea vai kohdistuvatko ympäristön kemikaalien haittavaikutukset erityisesti poikiin.

Älkää nyt hyvät nykypojat syrjäytykö tulevaisuudessa marginaaliin! Siitä tulee ongelmia kaikille.

4

155

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysyt viestissäsi, mikä nykyajan pojissa mättää. EI MIKÄÄN! Et voi yleistää kaikkia poikia samaan muottiin!

Minulla (poika) oli koko yläkoulun ajan luokkani paras keskiarvo, ja kouluni toiseksi paras (3 parasta olivat poikia), ja luokkani huonoin keskiarvo oli tytöllä (päättelin tämän siitä että hän oli ainoa joka ei päässyt muualle kuin kymppiluokalle). Toki tytöillä oli tietääkseni parempi yhteiskeskiarvo, mutta en usko sen olleen kovinkaan suurella erolla.

Et myöskään kerro viestissäsi, millä perusteella voit edes väittää tuollaista. Koska olet käynyt koulusi 30-40 vuotta sitten, voit ainoastaan opettajana tms. väittää mitään Suomen koululaitoksesta/keskiarvoista/oppilaista. Pääsin itse siis peruskoulusta vuosi sitten, joten tiedän todellakin, mitä ne todelliset ongelmat ovat.

Useimmat pojat yrittävät saada mahdollisimman hyvät numerot, mutta siihen ei ole edellytyksiä, koska päteviä opettajia ei ole tarpeeksi yhtä oppilasta kohti. Jos luokassa on esim. 25 oppilasta ja yksi opettaja, kärsivät siitä kaikki. Huonommat jäävät jälkeen ja paremmat kyllästyvät hitaasta tahdista. Eli luokkakoot alas niin lähtevät ne keskiarvotkin nousuun!

Loppuun vielä eräs esimerkki, jonka luin lehdestä vähän aikaa sitten:
      "Torilla on 8 juoppoa näillä 2 vartijaa eli vartija neljää juoppoa kohti. Samaan aikaan tyttäreni luokassa on 23 oppilasta ja vain yksi opettaja. Kummat ovatkaan tärkeämpiä, oppivat lapset vai juopot?"

• sadgsrhgsdfh

Luulet vain olevasi parempi kuin muut, koska satuit menestymään siihen aikaan hyvin ja vertailit itseäsi muihin.

Kannattaa käydä lääkärissä ja tarkistaa, jos sinulla vaikka on asperger, se on tuollaisella asenteella yleistä.

• Tarkoititko viestin minulle? Jos kyllä, voin vakuuttaa, etten millään tavalla kuvittele olevani parempi kuin muut, sain hyviä numeroita kovalla työllä. Tarkoitin viestilläni kertoa, että aloittajan ei pitäisi tehdä turhan laajoja yleistyksiä "nykyajan pojista". Jos viestistäni saa vaikutuksen, että jotenkin aliarvoisin tai halveksisin toisia, tahdon pyytää anteeksi.

Voisitko myös selventää, mitä tarkoitat "tuollaisella asenteella"?

• lgk2nö

Älä yleistä kaikkea.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4609
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2341
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2217
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2069
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1632
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe