Ois nyt hankinnassa uus kamera, ja ongelma on nyt tällainen.. Onko näissä kahdessa kamerassa todellakin niin paljon eroa, että pitäisi sen 400€ maksaa enemmän 7D:stä?
Canon eos 7D vai 60D?
7
844
Vastaukset
- Seiskan käyttäjä
Kuvanlaadullisesti molemmat on samanlaisia kohinapurkkeja.
Seiskan etuna on käytännössä parempi etsin, suurempi kuvausnopeus ja tukevampi (painavampi) runko. 19 täplän tarkennus, joka ei kuitenkaan käytännössä ole ollenkaan luotettava useita täpliä käytettäessä. Tarkentaa mihin sattuu.
60:ssä on parempi, kääntyvä, "Fully articulated " näyttöpaneli, parempi akun kesto, karvanverran tehokkaampi salama. Kevyempi kantaa.
Riippuu käytöstä. Jos ei tarvitse 8 ruutua sekunnissa, mikä kuitenkin on saavutettavissa vain lukitulla, tai manuaalitarkennuksella, suurella valovoimalla ja kirkkaalla säällä, niin 60:llä pärjää yhtä hyvin. Jatkuva tarkennus pudottaa seiskan nopeuden helposti puoleen tilanteesta ja objektiivista riippuen.
Seiskan optinen etsin on myös parempi suurempine suurennuksineen, mutta tilannetta tasoittaa 60.sen huomattavasti parempi ja hieman tarkempi näyttöpaneli.
Jos käyttää paljon Live-viewiä on 60 paljon parempi.
Ainut tilanne, jossa seiska voittaa on taivastavasten lentävät linnut, mutta oksalla koköttävässä ei ole eroa. lähikuvaus matalalta on seiskalla selvästi vaikeampaa.
Valinta pitää kuitenkin tehdä kameroita käpelöimällä omien kuvaustapojen perusteella. - muumi1234
kiitos paljon vinkeistä, kallistun ehkä enemmän ton 60D:n puolelle.. Ihmetyttää vaan kun ei noissa kameroissa ole ton enempää eroja, niin miksi 7D on ammattilaisille, kun taas 60D:stä on puhuttu harrastajien kamerana..
itse päädyin 60D:hen. yksi syy oli se että siihen on class10 muistikortit huomattavasti halvempia sekä vara-akut. vaikka 60D:tä jokuset moittii niin eipä ollut moksiskaan kun sade yllätti norjassa enkä päässyt heti autolle, matkaa jotain 100 metriä. toimii edelleen moitteetta.
nuo sadesuojaukset on kylläkin sitä sun tätä vaikka mitä mainostettas. mikään elektroniikka ei tykkää vedestä.
tuskin ammattilaiset seiskalla kuvaa koska ei se niin kohinaton ole mikä ammattilaistasolla vaaditaan.
ja tosiammattilaiset kuvaa edelleen filmikameralla :)
ps. akun kesto 60D:ssä on yllättävän hyvä.- Canonisti minäkin
Noista kahdesta 60D on rakenteeltaan niin paljon heikompi, että se ei oikeasti ole vaihtoehto. Jos heikko kamera riittää, niin silloin kannattaa ostaa satanen.
Jos valinta pitäisi tehdä 50D:n ja 7D:n välillä, niin se olisi paljon vaikeampi! Viisikymppinen oli vielä rakenteeltaan lähellä seiskaa.- ??
HAH!
- te
60d vai 7d
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905197
- 534066
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271927Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980