Varjoainekuvaus

C37

Se olis kesä sit ohi ja ensi viikolla "pelottava" kontrolli. Näin kylläkin yksi yö tässä unta että lekuri tuumasi kontrollissa minun parantuneen syövästäni ;);). Se olisikin kyllä jo aikas ihme jos parantauisin parantumattomasta syövästäni. Vähän minua nyt kylläkin jännittää se keuhkojen alueen varjoainekuvaus kun edellisillä kerroilla ei täydellisesti ole onnistuneet . Vika siis on ollut minun verisuonissa kun eivät ole saaneet sitä varjoainetta kokonaan menemään kun suonesta on veto loppunu ja letkut poksuneet rikki. Nyt minulla on kylläkin tuo portti joten laittavatkohan aineen nyt sitä kautta menemään,sillä tarpeeksi hyvää suonta eivät varmastikkaan kädestä löydä. Saapahan sit nähdä mitä lääkäri kuvista tuumaa ensi perjantaina,se nyt kumminkin on varaa että myrkkyjä vielä annetaan 2hoitojakson kerran ,mutta ensi viikolla tiedetään seuraako siihen jatkoa...

25

2926

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • july23

Hei,

Laitoin sinulle viestiä jonnekin aikasempaan keskusteluun mutta en löydä sitä enää!Minulla sama diagnoosi!Onko sinulla postilaatikkoa tässä ympäristössä?

• C37

HEI july23 minulla ei ole postilaatikkoa tässä ympäristössä koska en ole rekisteröitynyt tänne. Oletkin ensimmäinen jolla on sama diagnoosi kuin minulla.

• july23

Hei,

Minä rekisteröidyin tänne ja minulla on s-posti. Ajattelin vaan, että olisin jutellut mieluummin vähemmän julkisesti! En ole ennen ollut tälläisilla sivustoilla, joten olen aika varovainen. Löysin keskustelusi tällä viikolla, sillä en itsekään tiedä muita.

• Mervi V.

Hei teille molemmille,en ole lukenut palstaa aktiivisesti ja on jäänyt huomaamatta C37:n aiemmat kirjoituksetkin joten en tiedä,mitä syöpää sairastatte? Siis jos haluatte kertoa sen tällä palstalla.

• .

Viittaisi luokitukseltaan (jos nimimerkki sitä tarkoittaa) syöpään kateenkorvassa.

• C37

Kateenkorvansyöpä on minulla,aluksi luokitus oli 2006 pahanlaatuinen kateenkorvankasvain, mutta luokitus myöhemmin muuttunut kateenkorvansyöväksi 2008. Harvinainen tauti on kun OYS:sissa eräs johtavia syöpälääkäreitä sanoi "Ei ole 30v tullu tälläistä vastaan että ihan sytostaattihoitoja pitää antaa tähän "
      Täytyy kyllä sanoa että eipä ne lääkäritkään oikein tiedä mitä tekisivät. Tällä hetkellä hoidetaan kuin keuhkosyöpää annetaan 4vk välein sisplatiinia ja etoposidia. Neljä melko isoa leikkaustakin olen käynyt läpi näiden 5v aikana ,kylläkin ilman niitä leikkauksia en olisi enään elossa.

• Mervi V.

Kiitos vastauksestasi ja toivon että näkemäsi uni käy toteen..
        Millaiset oireet on olleet että tämä harvinainen syöpä on löydetty?
        Rintsyöpä yleensä ilmoittaa itsestään patilla rinnassa,näin ainakin minulla.Muiden syöpien oireista en oikeastaan tiedä mitään ,vasta nyt,kun itse sairastuin on alkanut kiinnostaa kakenlainen syöpään liittyvä.

• c37
        Mervi V. kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi ja toivon että näkemäsi uni käy toteen..
        Millaiset oireet on olleet että tämä harvinainen syöpä on löydetty?
        Rintsyöpä yleensä ilmoittaa itsestään patilla rinnassa,näin ainakin minulla.Muiden syöpien oireista en oikeastaan tiedä mitään ,vasta nyt,kun itse sairastuin on alkanut kiinnostaa kakenlainen syöpään liittyvä.

mervi V,minulla ei ollut oikeastaan mitään sen kummempia oireita keuhkoputkentulehduksen yhteydessä lääkäri otatti sillo 2006 kuvat keuhkoista ja sieltähän löyty jotakin ylimäärästä joka sitten 1kk tutkimuksien ja ulkomaalaisten lääkäreiden konsultoimana todettiin kateenkorvankasvaimeksi.
        "Tymooma on kateenkorvasta lähtevä yleensä hyvänlaatuinen kasvain. Se on harvinainen, mutta liittyy erityisen kiinteästi tiettyihin sairauksiin, kuten myasthenia gravikseen. Hyvänlaatuisen tymooman ennuste on erinomainen. Myös pahanlaatuisia tymoomia tavataan. Joskus kateenkorvan syöpä ei aiheuta lainkaan oireita. Mahdollisia merkkejä ovat jatkuva yskä, rintakipu ja hengitysvaikeudet. Tyypillisin hoitomuoto on leikkaus. "

Minä en sairasta edellä mainittua myasthenia gravista ja kasvain on pahanlaatuinen.

• poikkeustapaus

Hei, miten kateenkorvasyöpäsi hoito on edennyt? Olisi mielenkiintoista kuulla taustaa diagnoosista. Sillä luulenpa, että läheiseni oli sen takia hoidossa silloisessa OYKSissa 30 vuotta sitten.

• c37
        poikkeustapaus kirjoitti:

Hei, miten kateenkorvasyöpäsi hoito on edennyt? Olisi mielenkiintoista kuulla taustaa diagnoosista. Sillä luulenpa, että läheiseni oli sen takia hoidossa silloisessa OYKSissa 30 vuotta sitten.

HEIPPA!! Nyt minulla hoitokertoja takana 5 ja kk sitten otetuissa kontrollikuvissa tauti ei ollut edennyt. Nyt hoidot jatkuu näillä näkymin niin kauan kuin roppa kestää niitä ottaa vastaan.
        Diagnoosin taustoista en osaa paljo muuta sanoa ku että patologi on joka leikkauksen jälkeen tutkinut kasvaimesta lähetetyt näytepalat ja niiden perusteella kasvain on luokiteltu näin :Erillaistumaton karsinooma WHO-luokka C(thyminen karsinooma)

• 24

C37, oletkin sissi! Toivotaan että tutkimus menee tällä kertaa onnistuneesti. Tsemppiä ja jaksamista!

• Mervi V.

Mitä lääkäri tuumasi kuvista tänään,C37 ,toivottavasti kuvissa ei ole mitää sellaista että joudutaan antamaan lisää hoitoja.
      Vai tarkoitatko ensiviikon perjantaita ,jolloin saat tulokset ?

• c37

Mervi V. Juu tarkoitan ensi viikon perjantaita ;). Minulla on vielä ainakin 2hoitokertaa suunnitellusti edessä ja varmaan jossain vaiheessa jatkoa seuraa siihen.

• c37

Saivat kuvat otettua toisella yrittämällä ensimmäisellä yrityksellä suoni ei vetäny yhtään. Piti tätien käsi asetella oikeaan kohtaan suoraksi jotta suoni saatiin sit toisella kerralla vetämään varjoaineet. Kuvat siis loppujen lopuksi onneksi onnistu

• pete-j

Hyvä että kuvat saatiin otettua, nyt pitää sitten jännätä tuloksia. No perjantaihin ei ole kauan.
      Mulla on huomenna sytopäivä, lokakuun alussa on seuraava kontrolli. Heinäkuussa rupesi toiseen keuhkoon kertymään nestettä, pari kertaa on nyt punkteerattu, ei olisi väliksi moisesta ilmiöstä. Pistää taas pohtimaan asioita.

• c37

pete-j Harmi kun sinulla ei olla saatu sit loppumaan tuota nesteen kertymistä keuhkoihin. Itse nykyisin puuskutan kuin höyryveturi pienkin rasituksen jälkeen ja ääni ei oikein toimi. Edellä mainittujen asioiden vuoksi sit pikkasen jännitää mitä niissä kuvissa näkyy,mutta tosiaan perjantaihin on lyhyt aika.

• pete-j
        c37 kirjoitti:

pete-j Harmi kun sinulla ei olla saatu sit loppumaan tuota nesteen kertymistä keuhkoihin. Itse nykyisin puuskutan kuin höyryveturi pienkin rasituksen jälkeen ja ääni ei oikein toimi. Edellä mainittujen asioiden vuoksi sit pikkasen jännitää mitä niissä kuvissa näkyy,mutta tosiaan perjantaihin on lyhyt aika.

Tuo höyryveturi vertaus on hyvä...täällä kanssa puuskutetaan ja vihelletään, tosin ei tarvita paljon rasitustakaan.
        Täytyy toivoa että sytot helpottaisi myös keuhkojen oireita. Ainakin viime kerran jälkeen oli kunnolla ihottumaa kasvoissa, minkä taas pitäisi olla merkki siitä että syto tehoaa.

• Lukijat!

Hieno juttu, että kateenkorvasyöpä tuli esiin tässä palstassa.
      Toivottavasti harvinaisia syöpälajeja potevat potilaat uskaltavat kirjoittaa tälle palstalle. Osataan sivuuttaa muita asiattomia kirjoituksia, ei anneta rasittaa itseään kuin syöpäpotilaiden iloa ja surua jakamaan. Elämä jatkuu!

• em.kirjoittaja

Lämpimät jaksamishalit, sinulle c37!

• -ra

Voimia teille ja toivotaan jotta parannutte.

• ;(((((((((

-RA;

etkö vihdonkin voisi ymmärtää (asiasta on sinulle huomautettu useaan otteeseen!!) etteivät kaikki parane koskaan syövästään, he saavat hoidoilla lisää elinaikaa!

• Miks ei lue???

-ra ei lue muiden kirjoituksia,joten näin siinä sitten käy:(

• Paras ketju tällä

Miks -ra sotkit tämän ketjun? Älä tee aina näin,oletko kiltti ja lopetat,tää on syöpäpotilaiden ketju.Ja hyvä sellainen luen mielelläni.

Tsemppiä teille syöpäpotilaille ja jaksamis halit.

• kllg.hfnbkcgxvg

ghgvkh

• ;((((

Miksi et kirjoittanut omalla nickilläsi vaan kirjainsotkulla, kyllähän sinut tunnistaa viesteistäsi;(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      200
      4128
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      241
      3304
    3. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      1
      2331
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      2245
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      85
      1933
    6. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1589
    7. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      136
      1236
    8. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1208
    9. Onko Kuhmossa salapareja

Eli varattuja joilla salasuhde tai suhteita
      Kuhmo
      15
      1188
    10. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1111
    Aihe