Leijona haulikkorihla m.55 & Haulikko Krupp Essen 12/65

gardenmill

Olis tuollaset aseet jäänyt perintönä nurkkiin pyörimään.Voisiko joku kertoa missä nämä olisi paras myydä mutta ei kuitenkaan ihan romuraudaksi?Olisikohan aseilla mitään keräilyarvoa? Leijona haulikkorihlan tiedot on 12/6.5 x 52R. Tarkastustodistuksesta ja valmistusnumerosta päätellen aseen valmistus ajoittuu 59-60 luvulle.Mukaan tulee myös vaihtopiippu 12/12.
Krupp Essen 12/65 on kai mustaruutiase ja valmistettu joskus 1900 luvun alku vuosikymmeninä? Leimoja aseessa on vaikka kuinkapaljon mutta en ymmärrä niistä mitään.Aseen numero ainut selväkielinen "teksti" joka on jotakin 56xx.Antamani tiedot asiantuntijalle ovat varmaan pintapuoliset mutta ainakin jotakin tietoa mistä lähteä.

11

748

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse tekisin niin

      Ehkä kannattaisi viedä johonkin aseliikkeeseen myytäväksi, niin noille löytyisi helpoiten ostaja. Samalla saisit varmemmin arvion noiden todellsesta arvosta (myös kunto vaikuttaa arvoon).

      • gardenmill

        Kiitos vinkistä.


    • Mehtäläinen55

      Älä nyt sinne aseliikkeeseen niitä vie. Nehän ei myy mitään ilmaiseksi. Myy itse vaan, mutta kysy aseliikkeestä niille hinta. Useammasta liikkeestä kannattaa kysyä, niin saat sit päättää mikä niistä on se oikea hinta vai eikö mikään.
      Kuitenkin myin kolme vuotta sitten sellaisen samanlaisen haulikkorihlan 500 eurolla ja meni heti kaupaksi. Ostaja tuli 300 km:n päästä henkilökohtaisesti hakemaan ja maksamaan aseen.

      • gardenmill

        Näin se varmaan on, että ei ne ilmaiseksi niitä yleensä myy vaikka joukkoon mahtuu myös myyjiä jotka myy ilman välityspalkkiota. Oliko siinä myymässäsi aseessa mukana vaihtopiippuja Tässä mun aseen mukana tulisi lisäksi 12 cal. vaihtopiippu ,päällekkäispiippu 12/12.Meinaan vaan sitä,että hintaa aseellasi oli 500 euroa niin noista ylimääräisistä piipuista voisi saada jotakin.Aseestahan saa noilla piipuilla pelkän 12cal. haulikon.


    • Kuten haluaa...

      Moniin aseliikkeisiin voi jättää asen myytäväksi myyjän itse hyväksymällä hinnalla.
      Useat liikkeet eivät siitä myynnistä ota mitään välistä (koska useinhan saavat omaan myyntiinsä lisää myymällä samalla panoksia, puhdistusvälineitä ja muita oheistarvikkeita.
      Itsekin tietysti voi myydä kuten käytetyn autonkin, mutta silloin voi varautua niihin turhiin tinkijöihin ja "renkaanpotkijoihin" yms omaa aikaa kuluttaviin juttuihin.

    • 308 mies

      6,5x52r vähän epäilyttää,miten siihen saa panoksia?

      • Niin...pä

        6,5 cargano kaliberilla voi myös kysellä noita paukkuja.
        Tosin siltikin saatavuus heikkoa.


    • Erä-Unti

      Olen pitkään etsinyt Brno tai CZ-merkkistä haulikkorihlaa, kal. 12-70 tai 16-70.Luotipiippu .22 Hornet.Mielestäni yleisin .222Rem:n luoti on liian nopea ja lentää lintuja ampuessa liian kauas. Onko kellään tällaista myytävänä. Mitä mieltä olette ko. luotikaliiperista pienriistalle?

    • Rompetta

      Oletko saanut myydyksi ?? Mikä on hinta ja kunto sinistykset,puuosat onko lohkeamia,onko kulumaa piipuissa ?? Kummin päin luotipiippu ylhäällä vai alapuolella.sähköpostini [email protected]

      • Ollut tommonen

        Noissa tuon ikäisissä Valmeteissahan yleensä on luotipiippu ollut alempi.
        Ja tuohon 6,5 X 52R on vastaava 25X35 caliberissa myytävä panos. Tosin noittenkin saatavuus on heikompaa, joten ehkä on syytä opetella myös itse lataamaan panoksia.


    • räiskijä

      mul on 3 haulikkoo pumppuhaulikko päällekäis piippune ja 1 piippune tykään enten pumpparista nii aattelin myyä ne muut pois ehkä siinä 300-500 hinnoin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      1009
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe