Cabin Class- matkalaukusta ja matkalaukkurajoituksista..

Liian iso laukku?

Moikka,

olen pidemmäksi ajaksi lähdössä ulkomaille, joten isompi matkalaukku piti sitten hankkia kaikelle sille tavaralle mitä pitää lähes vuoden reissuun ottaa mukaan. Kävin eilen ostamassa Citymarketista Cabin Class-merkkisen laukun, jonka mitat ovat 80cmx56,5cmx34cm..

Onko kellään kokemuksia Cabin Class-matkalaukuista? Kestävätkö vai ovatko ihan susia? Hinta kuitenkin normaalisti on se 110e, eli ei kuitenkaan aivan halvimmasta päästä vaikka nyt ei varmaan mikään laatumerkki olekaan..

Myös tuosta laukun koosta: suurimmalla osalla lentoyhtiöistä ruumaan menevän laukun koko saa olla se 158cm, ja tuon ostamani laukun kooksi tulee siis korkeus, leveys ja syvyys yhteenlaskettuna 170,5cm.. Katsovatko kuinka tarkasti lentokentällä tuota laukun kokoa (onko siis vaara että joudun maksamaan extraa isosta matkalaukusta?) vai onko se vain ohjeistava, jolloin tuokin matkalaukku voi mennä ruumaan ilman sen suurempia kysymyksiä ja ongelmia? Laukun kun voi vielä palauttaa, niin ajattelin että pitääkö nyt vielä lähteä etsimään uutta vai onko muilla isot laukut menneet ruumaan ihan siinä missä kymmenisen settiä pienemmätkin? Itse yleensä matkustan pienemmällä matkatavaramäärällä, niin en ole noiden isoja laukkuja koskeviin sääntöihin perehtynyt, kuten en myöskään siihen että kuinka tarkasti niitä loppujen lopuksi noudatetaan..

Kiitos avusta jo näin etukäteen :)

4

2958

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelbag

En osaa vastata koosta, vaan ottakaa huomioon etta jos laukku on noinkin suuri ja se pakataan tayteen, niin paljonko painoa siihen tulee ? Ylipainosta saa maksaa rutkasti.
      Kannattaako?

• Bussikuljettaja

Cabin class olkalaukku on palvelenut minua jopa kohta 8 vuotta. Jokapäivä mukana. On see kestänyt ihan pirusti. En see enä kaua kestä, mutta laattutavara 5

• kicklaukku

Kaikkien kannattaisi jättää ostamatta tällaisset sittari matkalaukut. Ne hajoo ja pettää sinut tiukalla hetkellä. Esim tässä laukussa ensinmäinen juttu joka hajoaa jos pakkaat täyteen on vetoketju, se repee auki. Yleensä tällaisissa laukuissa täyteenpakattuna paljon painoa ja kahva lähtee irti ja siinä kahvassa on yleensä se tägi. Kanvan irtoamisen takia laukkusi häviää jopa ikiajoiksi. Toiseksi tällaisissa laukuissa nelipyöristä aina joku pyörä irtoaa kun se matkalaukkutehtaassa saa tällin, joita joka laukku saa. Jos lähdet matkaan talvella ja sattumoisin laukkusi pakataan pakkasella irtona lentokoneeseen, tällaiset halpalaukun muovit murenevat käteen. Jos laukku lentäää matkalaukkukäsittelyssä sopivaan metallikulmaan se rikkoontuu. Miksei osta longlasting laukkua joka kestää ikuisesti? Samsonite on mielestäni paras, ja american tourister ajaa saman asian.

• Anonyymi

Itse hukkasin koodin tuli tyhmyyksisså räplätttyy kolminum.koodia ja avain myös ties missä,kerran täytin sen,muutossa,nyt pitäis avata,eikä aukea millään ..kova muovinen ja kestävä tosiaan murronkestävö, ottaisko piruuttaan matkalle ja tulli sais purkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      60
      1322
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      90
      1007
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      927
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      864
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      30
      853
    6. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      25
      778
    7. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      201
      762
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      44
      738
    9. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      707
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      26
      680
    11. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      123
      674
    12. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      43
      606
    13. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      602
    14. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      155
      591
    15. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      585
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      85
      548
    17. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      530
    18. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      501
    19. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      497
    20. 39
      495
    Aihe