Cabin Class- matkalaukusta ja matkalaukkurajoituksista..

Liian iso laukku?

Moikka,

olen pidemmäksi ajaksi lähdössä ulkomaille, joten isompi matkalaukku piti sitten hankkia kaikelle sille tavaralle mitä pitää lähes vuoden reissuun ottaa mukaan. Kävin eilen ostamassa Citymarketista Cabin Class-merkkisen laukun, jonka mitat ovat 80cmx56,5cmx34cm..

Onko kellään kokemuksia Cabin Class-matkalaukuista? Kestävätkö vai ovatko ihan susia? Hinta kuitenkin normaalisti on se 110e, eli ei kuitenkaan aivan halvimmasta päästä vaikka nyt ei varmaan mikään laatumerkki olekaan..

Myös tuosta laukun koosta: suurimmalla osalla lentoyhtiöistä ruumaan menevän laukun koko saa olla se 158cm, ja tuon ostamani laukun kooksi tulee siis korkeus, leveys ja syvyys yhteenlaskettuna 170,5cm.. Katsovatko kuinka tarkasti lentokentällä tuota laukun kokoa (onko siis vaara että joudun maksamaan extraa isosta matkalaukusta?) vai onko se vain ohjeistava, jolloin tuokin matkalaukku voi mennä ruumaan ilman sen suurempia kysymyksiä ja ongelmia? Laukun kun voi vielä palauttaa, niin ajattelin että pitääkö nyt vielä lähteä etsimään uutta vai onko muilla isot laukut menneet ruumaan ihan siinä missä kymmenisen settiä pienemmätkin? Itse yleensä matkustan pienemmällä matkatavaramäärällä, niin en ole noiden isoja laukkuja koskeviin sääntöihin perehtynyt, kuten en myöskään siihen että kuinka tarkasti niitä loppujen lopuksi noudatetaan..

Kiitos avusta jo näin etukäteen :)

4

2428

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • travelbag

En osaa vastata koosta, vaan ottakaa huomioon etta jos laukku on noinkin suuri ja se pakataan tayteen, niin paljonko painoa siihen tulee ? Ylipainosta saa maksaa rutkasti.
      Kannattaako?

• Bussikuljettaja

Cabin class olkalaukku on palvelenut minua jopa kohta 8 vuotta. Jokapäivä mukana. On see kestänyt ihan pirusti. En see enä kaua kestä, mutta laattutavara 5

• kicklaukku

Kaikkien kannattaisi jättää ostamatta tällaisset sittari matkalaukut. Ne hajoo ja pettää sinut tiukalla hetkellä. Esim tässä laukussa ensinmäinen juttu joka hajoaa jos pakkaat täyteen on vetoketju, se repee auki. Yleensä tällaisissa laukuissa täyteenpakattuna paljon painoa ja kahva lähtee irti ja siinä kahvassa on yleensä se tägi. Kanvan irtoamisen takia laukkusi häviää jopa ikiajoiksi. Toiseksi tällaisissa laukuissa nelipyöristä aina joku pyörä irtoaa kun se matkalaukkutehtaassa saa tällin, joita joka laukku saa. Jos lähdet matkaan talvella ja sattumoisin laukkusi pakataan pakkasella irtona lentokoneeseen, tällaiset halpalaukun muovit murenevat käteen. Jos laukku lentäää matkalaukkukäsittelyssä sopivaan metallikulmaan se rikkoontuu. Miksei osta longlasting laukkua joka kestää ikuisesti? Samsonite on mielestäni paras, ja american tourister ajaa saman asian.

• Anonyymi

Itse hukkasin koodin tuli tyhmyyksisså räplätttyy kolminum.koodia ja avain myös ties missä,kerran täytin sen,muutossa,nyt pitäis avata,eikä aukea millään ..kova muovinen ja kestävä tosiaan murronkestävö, ottaisko piruuttaan matkalle ja tulli sais purkaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      218
      1881
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1748
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      54
      1176
    4. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      16
      966
    5. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      77
      948
    6. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      930
    7. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      825
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      84
      801
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      69
      772
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      764
    Aihe