Jossain syvällä rastafarien keskellä Jamaikalla
uskotaan, että ainut oikea uskonto on sama kuin kristinusko, mutta siihen kuuluu kannabis...!
Luulevat että jumalalla on hamppua....?? mitä mieltä??
TetraHydroCannabinol
6
871
Vastaukset
- Reanne
Jos nyt ajatellaan ihan perinteistä kristinuskoa, niin Luojan luomaahan on kaikki maasta ihmisiin, kasveista eläimiin jne, eli kyllähän sinänsä Jumalalla Raamatun perusteella "on" myös hamppua ollut ts. Canna on myös luojan luomaa; onhan se luonnollinen kasvi...
Onko kookos Jumalasta?? Entä vilja, kala, jne?? - Minun kavelit.
Ainoastaan juoppoja täällä Suomessa, katsos se kulttuuri se kulttuuri ja sidonnaisuus vielä kaupanpälle. Ottaa ny puhheenaiheeksi, teemaksi tuon turvallisuuden(pyh), eihän se kun olen Iskän kanssa siellä!!()
- rastafari
Tosin en itse ole myöskään aivan varma asiasta. Luullakseni kyseisenen uskontokunta uskoo Haile Selassien olleen uusi "jeesus" tai jotain... ja totta on että ganjan poltto kuuluu olennaisena osana rastafarismin uskonnollisiin menoihin. En ikävä kyllä tullut kyselleeksi tarpeeksi asian tiimoilta vieraillessani Jamaikalla ): Rastafarismi on mielenkiintoinen uskonto ja se pohjaa oppinsa vanhaan raamattuun.
Pyytäisinkin niitä jotka asiasta enemmän tietävät lähettämään linkkejä yms. Sillä suomen kielisen tiedon löytäminen kyseisestä aiheesta on osoittautunut yllättävän vaikeaksi...- theokratie
Ainakin Jussi Niemelän toimittamasta teoksesta "Vanhat jumalat - Uudet tulkinnat" löytyy hyvä artikkeli rastafari-liikkeestä.
theokratie kirjoitti:
Ainakin Jussi Niemelän toimittamasta teoksesta "Vanhat jumalat - Uudet tulkinnat" löytyy hyvä artikkeli rastafari-liikkeestä.
Ainakin Kari Kosmoksen kirjoittamista kirjoista (Liken julkaisemia) saa mielestäni varsin laajan kuvan siitä mitä Rastafari on. Monimuotoinen ilmiö mielestäni ja syvästi kytköksissä muihinkin tajunnallisiin tapoihin nähdä todellisuuden todellinen olemus.
- ei rasta
Juutalaisuushan alkoi yleistyä etiopiassa vasta n. 700 eKr, mutta asutusta siellä on ollut 3,2 miljoonan vuoden ajan, kuten hyvää pilveäkin ja varmasti kiinnostaviakin luonnonuskontoja (rastafarismi on vain sellainen new age tyyppinen uusi hörhöliike).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133293
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831629Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731445Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121120Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341060- 921003
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993