Ensinnäkin, onko Kaunasin kentällä tax freetä, josta saisi esim. konjakkia?
Toiseksi, voiko sieltä ostamisen jälkeen käsimatkatavara painaa yli 10 kg?
Ostoksethan on mahduttava käsimatkatavaroihin, mutta punnitaanko niitä enää tuossa vaiheessa?
Ryanair ja käsimatkatavarat
5
558
Vastaukset
- ....
Löytyy tax free, josta saat esim. konjakkia. Minusta käsimatkatavaroita ei enää punnittu siinä vaiheessa.
- Ei punnita,
mutta juomien on mahduttava käsimatkalaukkuusi. Eli sieltä ei saa viedä sinettimuovipussissa koneeseen.
- Voidaan ne punnita
Äskettäin Frankfurtista tullessa turvatarkastuksen jälkeen ennen porttia lähtöaulassa vielä kierteli virkailija joka etsiskeli isoja ja painavannäköisiä laukkuja. Isot käski laittaa niihin "häkkeihin" ja jos ei mahtunut niin turha selitellä. Eräskin nainen taisi jättää laukun kentälle ja haki jostain ison muovikassin mihin tunki ainakin olennaisimmat kamansa. Turhaan yritti selitellä että saman laukun kanssa oli pari päivää aiemmin Ryanairilla lentäen tultu. Virkailija oli ihan asiallinen ja totesi vain että se ei kuulu hänelle, hänen tehtävänsä on tarkistaa tälle lennolle tulevat laukut ja hän tekee vain työnsä ja that's it.
Tämä virkailija myös nosteli joitakin koon puolesta OK olevia laukkuja ja passitti painavan tuntuisia johonkin punnitukseen. En jaksanut kovin tarkkaan seurailla mutta ihan meidän porukan läheltä ainakin kaksi matkustajaa sai tiukan komennon että laukku ei tule koneeseen.
Eli, joskus seuraavat mittoja tarkasti, ja myös turvatarkastuksen jälkeen irtokamat on mahduttava laukkuun ja sen jälkeen sen paino saa olla max 10 kg. Tämän näkemäni jälkeen en itse viitsisi ottaa riskiä jos vielä Ryanairilla joskus lennän. - Ryan airin asiakas
Voidaan ne punnita kirjoitti:
Äskettäin Frankfurtista tullessa turvatarkastuksen jälkeen ennen porttia lähtöaulassa vielä kierteli virkailija joka etsiskeli isoja ja painavannäköisiä laukkuja. Isot käski laittaa niihin "häkkeihin" ja jos ei mahtunut niin turha selitellä. Eräskin nainen taisi jättää laukun kentälle ja haki jostain ison muovikassin mihin tunki ainakin olennaisimmat kamansa. Turhaan yritti selitellä että saman laukun kanssa oli pari päivää aiemmin Ryanairilla lentäen tultu. Virkailija oli ihan asiallinen ja totesi vain että se ei kuulu hänelle, hänen tehtävänsä on tarkistaa tälle lennolle tulevat laukut ja hän tekee vain työnsä ja that's it.
Tämä virkailija myös nosteli joitakin koon puolesta OK olevia laukkuja ja passitti painavan tuntuisia johonkin punnitukseen. En jaksanut kovin tarkkaan seurailla mutta ihan meidän porukan läheltä ainakin kaksi matkustajaa sai tiukan komennon että laukku ei tule koneeseen.
Eli, joskus seuraavat mittoja tarkasti, ja myös turvatarkastuksen jälkeen irtokamat on mahduttava laukkuun ja sen jälkeen sen paino saa olla max 10 kg. Tämän näkemäni jälkeen en itse viitsisi ottaa riskiä jos vielä Ryanairilla joskus lennän.No meikäläinen on joskus vienyt turvatarkastuksenkin lävitse 11 kiloisenkin laukun eikä mitään sanottu Riiassa. Ja viimeksi laukkuni painoi vähemmän. Sitä ei edes punnittu. Punnitsin sen kotona ja se painoi 10,1 kiloa ,mutta se oli täynnä vaatteita. Siellä oli paljon jalkineita ja lasten talvivaatteita ja oli äärimmilleen pullollaan ja siis ulkomitoiltaan liian suuri kertakaikkiaan.
Tämä todettiin vasta portilla ,josta olin nousemassa koneeseen. Jouduin maksamaan laukusta 40 euroa lisämäksua ja jätin sen koneen peräpäähän ja noudin sen Tampereen päässä karusellista. Laukkuni on käsimatkatavaralaukku
ja sellaisenaan juuri mitoissaan ,mutta laajennusosa käytettynä pullottaaa täytenä niin perk.... Siis ulkomitat ovat tärkeämmät kuin laukun paino. Olen joskus vienyt käsitavaroina koneeseen yli 15 kiloisenkin laukun, kun lentokentältä tankkasin siihen mustaa balsamia .
- Jee jee
Päivän uutisista:
"Halpalentoyhtiö Ryanair on Daily Mail -lehden mukaan alkanut maksamaan lentokenttätyöntekijöille bonusta, jos nämä ratsaavat liian suuren käsimatkatavaran kanssa matkustamoon yrittävät matkustajat.
Työntekijät saavat yhteensä viisi puntaa eli noin kuusi euroa jokaisesta kymmenestä matkustajasta, jotka käännytetään maksamaan matkatavaroistaan. "
http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2011/11/15/ryanair-keksi-nain-karsitaan-ylisuuret-kasimatkatavarat/201116949/139
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904