Onko pakko räkiä?

Nittaminax

Käsittämätöntä touhua niin tytöiltä kuin pojilta ja jopa vanhemmilta miehiltä vetästä ikivihreät melkein toisten jalkojen eteen kun kävellään kadulla tai toisten pihoilla.
Bussipysäkit ovat toinen paikka missä näitä ikivihreitä saa väistellä.
Klimppikasat tihenee mitä lähemmäksi jotain koulua lähestyy..
Mistä tämä villitys oikein johtuu?

70

185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupakasta, tappavasta, keuhkosyövän/ahtauman aiheuttajasta?

• Niin että jopa nuorillakin olisi mainitsemasi sairaudet. No, vaikka kysessä olisi joku vanha kubbe, ei se mielestäni oikeuta sylkemään jalkakäytävälle. Sylkekööt tien reunaan.

• "nittaminax"

Miehen kehitykseen vaikuttavat monet asiat,
      jotkut naisetkin yrittävät ottaa oppia niistä.
      Pyllypissi ei oikein ole koskaan vakuuttanut minua.
      Vaikka olikin jännittävää katsella. Monasti neito kaatuikin pissiinsä.
      Ehkä siitä tuli sanonta: "Pissis" ?

"Rio Bravo" elokuva tekisi sinulle hyvää.
      Aikoinaan oli Tupakka aikasti vahvaa kamaa, tiedä vaikka Hatsaankin verrattavaa,
      ja sai aikaan yletöntä syljeneritystä, sitten alkoivat toiset miehetkin sylettämään.
      Sit yhteiskunta, poliitikot, nasiasianaiset, vanhatpiiat vaatimuksineen...
      H. :)
      .

• Hah..mistä hemmettiä vedit tähän pissaamisen, mutta naisten pissi vehe ei todellakaan ole siihen suunniteltu mihin se on tarkoitettu.

Aikoinaan jos joku tupakka olikin vahvaa niin ei kai se tänään koske nuoria jotka väittävät etteivät tupakoi. Politiikan voit jättää pois tästä ketjusta.

• Nittaminax kirjoitti:

Hah..mistä hemmettiä vedit tähän pissaamisen, mutta naisten pissi vehe ei todellakaan ole siihen suunniteltu mihin se on tarkoitettu.

Aikoinaan jos joku tupakka olikin vahvaa niin ei kai se tänään koske nuoria jotka väittävät etteivät tupakoi. Politiikan voit jättää pois tästä ketjusta.

Katsopas Nitta, kun tuossa iässä alkavat tulla uudestaan mieleen pissa- ja kakkajutut. Lapsi oppii ne 2-3 vanhana ja eikös mitä, kun vanhuus kolkuttelee ovella, palaavat ne taas ajatuksiin. :)

Räkiminen on inhottavaa, onneksi täällä maalla ei niin kovin usein törmää klimppeihin.

• Anceli kirjoitti:

Katsopas Nitta, kun tuossa iässä alkavat tulla uudestaan mieleen pissa- ja kakkajutut. Lapsi oppii ne 2-3 vanhana ja eikös mitä, kun vanhuus kolkuttelee ovella, palaavat ne taas ajatuksiin. :)

Räkiminen on inhottavaa, onneksi täällä maalla ei niin kovin usein törmää klimppeihin.

Jos olis hiekkatiet niin tuskin ne klimpit silleen näkysin, mutta asfaltilla ne on tosi ikävän näkösiä. Ja kai ne rää'ät kulkeutuu kengissä kuitenkin samalla lailla sisään.

Yökkkkk..

• Nittaminax kirjoitti:

Jos olis hiekkatiet niin tuskin ne klimpit silleen näkysin, mutta asfaltilla ne on tosi ikävän näkösiä. Ja kai ne rää'ät kulkeutuu kengissä kuitenkin samalla lailla sisään.

Yökkkkk..

Ja väkeä näillä teillä liikkuu paljon vähemmän kuin kaupungeissa ja taajamissa.
        Pari päivää sitten naapuri käveli koiran kanssa tuosta ohi, mutta ei sylkenyt yhtään kertaa.

• Nittaminax kirjoitti:

Hah..mistä hemmettiä vedit tähän pissaamisen, mutta naisten pissi vehe ei todellakaan ole siihen suunniteltu mihin se on tarkoitettu.

"Niittaminax"

"Miehen kehitykseen vaikuttavat monet asiat"

Tuo saattoi jäädä sinulta lukematta?
        Tupakka ei ole ainoa syyllinen syljeskelyyn.

Mutta, eläinkunnassa pissitään paljon, ihan väkisinkin, koska alkuvaiheessa on jätettävä jälkeensä jotain muutakin kuin murhetta.
        Muuten ei murhetta synny.

Aikanaan naiset totesivat että housuton pissi ei toimi, joten keksivät sideharsot ja rätit, ettei tuuli kaikkea vie mennessään.
        Olisin kyllä aikasti valmis vannomaan että naisesta tulee nestettä enemmän ulos kuin menee sisään.
        Ja ihan varma olen että molemmat päät ovat useimmiten supussa.

• Kiinnostava aihe?
        hunksz kirjoitti:

"Niittaminax"

"Miehen kehitykseen vaikuttavat monet asiat"

Tuo saattoi jäädä sinulta lukematta?
        Tupakka ei ole ainoa syyllinen syljeskelyyn.

Mutta, eläinkunnassa pissitään paljon, ihan väkisinkin, koska alkuvaiheessa on jätettävä jälkeensä jotain muutakin kuin murhetta.
        Muuten ei murhetta synny.

Aikanaan naiset totesivat että housuton pissi ei toimi, joten keksivät sideharsot ja rätit, ettei tuuli kaikkea vie mennessään.
        Olisin kyllä aikasti valmis vannomaan että naisesta tulee nestettä enemmän ulos kuin menee sisään.
        Ja ihan varma olen että molemmat päät ovat useimmiten supussa.

Kiinnostusta näyttää riittävän.Tais osua noi muutaman päivän takaiset 'golden shower man' epäilyt ihan nappiin.

• Anceli kirjoitti:

Ja väkeä näillä teillä liikkuu paljon vähemmän kuin kaupungeissa ja taajamissa.
        Pari päivää sitten naapuri käveli koiran kanssa tuosta ohi, mutta ei sylkenyt yhtään kertaa.

Ohos, sinäpäs olet valinnut itsellesi siivon naapurin. :)

• supussa ollaan
        Kiinnostava aihe? kirjoitti:

Kiinnostusta näyttää riittävän.Tais osua noi muutaman päivän takaiset 'golden shower man' epäilyt ihan nappiin.

Niin taisi, en tajua kuinka jotakuta kuuskymppistä kiinnostaa pissajutut noin paljon. =))

• supussa ollaan kirjoitti:

Niin taisi, en tajua kuinka jotakuta kuuskymppistä kiinnostaa pissajutut noin paljon. =))

"supussa ollaan"

Noh, muisti kun pelaa vielä, niin on hyvä ottaa kantaa kunnes se katoaa.
        KIvaahan pissa on, kun ei kirvele, mutta ei se ihan ykköskiihokkeeni ole eikä ole ollut.
        Aloitus kuitenkin painotti eritteitä ja kohdistui luomakunnankruunuun joten vastaiskun piti tulla nopeasti ja tarkasti silmille.
        Ja onhan se myönnettävä että puskissaaminen pätee myös meihin miehiin.
        H.

• suppuinen
        hunksz kirjoitti:

"supussa ollaan"

Noh, muisti kun pelaa vielä, niin on hyvä ottaa kantaa kunnes se katoaa.
        KIvaahan pissa on, kun ei kirvele, mutta ei se ihan ykköskiihokkeeni ole eikä ole ollut.
        Aloitus kuitenkin painotti eritteitä ja kohdistui luomakunnankruunuun joten vastaiskun piti tulla nopeasti ja tarkasti silmille.
        Ja onhan se myönnettävä että puskissaaminen pätee myös meihin miehiin.
        H.

Puskissaaminen vai puskispissaaminen?

• suppuinen kirjoitti:

Puskissaaminen vai puskispissaaminen?

"suppuinen"

Jep! Sanaleikki oli kielitaitoisille.
        H.

• tinat kirjoitti:

Ohos, sinäpäs olet valinnut itsellesi siivon naapurin. :)

Minulla on tiukat kriteerit naapurien suhteen, haastattelen jokaisen mahdollisen naapureihin muuttajan ja valitsen parhaimman.
        ;))))
        Ei ole mitään syytä moittia ketään naapuria, läheltä löytyy 30 koiran kennel ja kaiket päivät kiekuva kukko, mutta eivät nekään syljeksi.

• Anceli kirjoitti:

Minulla on tiukat kriteerit naapurien suhteen, haastattelen jokaisen mahdollisen naapureihin muuttajan ja valitsen parhaimman.
        ;))))
        Ei ole mitään syytä moittia ketään naapuria, läheltä löytyy 30 koiran kennel ja kaiket päivät kiekuva kukko, mutta eivät nekään syljeksi.

Aivan muksa vastaus ja sai hymyn naamalleni. :)))

• lejanna

Kusta päässä, turpa räässä?
      Ällöttävää.

Jospa on kyseessä klimppikisa?
      .

• Joskus vois kysyä että onko kisa meneellään.

• Joskus vois noin puolhuolimattomasti kysäistä, minkäikäisiä ootte? :D Kolme ja uhmaiässä?

Tarttis teitin tulla Tina-tädin tuokioon, jollaisessa se tyttäriensä kanssa hoiteli nämä pisha-, kakha-, pasha-, räkä-, lima- jne tärkeät kolmivuotiaan uhmaikäisen termit hetkeksi pois päiväjärjestyksestä toimivalla metodilla. Otettiin tämä tuhmia joka lauseessa latova kolmivuotias isonsiskon kanssa (jota kasvattaessa metodi oli todettu erinomaiseksi) olkkariin ja alettiin yhdessä ladella: kakha, pisha, pasha, pylly, räkä ... Kolmivuotias nauroi kippurassa matolla aivan hervottomana itsensä läkähdyksiin Latelua jatkettiin, kunnes kolmivuotias oli nauranut koko nauruvarastonsa loppuun ja nikotteli hikisenä ja onnellisena ja ylen voipuneena.

Muistaakseni käsittely piti uusia kerran, koska nauraminen oli kolmivuotiaasta niin kivaa, mutta käsittelyaika jäi lyhyemmäksi, kun lopun tekonaurukaan ei enää vitsittänyt kolmivuotiasta. Mutta tuhmien juttelu loppui siihen. Hohto oli hävinnyt! Mikä menetys - mutta miten laadukasta kasvatusta!

Tulkaa lapsukaiset Tina-tädin koulutukseen. Isse isseään tässä suosittelee hän.

• Vanhempi tytär tuli noin kolmivuotiaana päivähoidosta, jossa hän oli kahden pojankoltiaisen kanssa. Harjoiteltiin rumia sanoja! Eräänä päivänä tyttö kotiin käveltäessä sanoi oppineensa tuhman sanan, mutta että ei voi kertoa minulle, kun se on niiiiiiin tuhma, että minä suutun. Aikani houkuttelin ja vakuutin ei suuttuvani. Vihdoin tyttö huokaisi sanan suustaan: Pilut!

• Aika hyvin, mutta loppuko ne räkimiset sitten kun ikää tuli?

• tinat kirjoitti:

Vanhempi tytär tuli noin kolmivuotiaana päivähoidosta, jossa hän oli kahden pojankoltiaisen kanssa. Harjoiteltiin rumia sanoja! Eräänä päivänä tyttö kotiin käveltäessä sanoi oppineensa tuhman sanan, mutta että ei voi kertoa minulle, kun se on niiiiiiin tuhma, että minä suutun. Aikani houkuttelin ja vakuutin ei suuttuvani. Vihdoin tyttö huokaisi sanan suustaan: Pilut!

Oliko tarhassa eestiläisiä lapsia hoidossa?

• Nittaminax kirjoitti:

Oli kyseessä ihan vain yksityinen ihana päivähoitaja, jolla oli kaksi kivaa ihan supisuomalaista poikaa. Tämä rumien puhuminen minun kokemukseni mukaan kuuluu jokaisen ipanan uhmaikävaiheeseen.

Vanhemman tyttäreni lyhytaikainen kiroilu- ja tuhmienpuhumisvaihe sattui ikävä kyllä juuri enolassa käynnin aikaan.
        Kun minäkin olin pallopää, pashapää, pasha jne .... niin eno totesi, että kyllä heidänkin lapset ovat käyneet tuon vaiheen lävitse, mutta eivät ehkä aivan noin vahvana. :) Yritä siinä sitten selittää, että eihän meidän keijurinsessa yleensä ...

• tinat kirjoitti:

Oli kyseessä ihan vain yksityinen ihana päivähoitaja, jolla oli kaksi kivaa ihan supisuomalaista poikaa. Tämä rumien puhuminen minun kokemukseni mukaan kuuluu jokaisen ipanan uhmaikävaiheeseen.

Vanhemman tyttäreni lyhytaikainen kiroilu- ja tuhmienpuhumisvaihe sattui ikävä kyllä juuri enolassa käynnin aikaan.
        Kun minäkin olin pallopää, pashapää, pasha jne .... niin eno totesi, että kyllä heidänkin lapset ovat käyneet tuon vaiheen lävitse, mutta eivät ehkä aivan noin vahvana. :) Yritä siinä sitten selittää, että eihän meidän keijurinsessa yleensä ...

En tiedä, mutta mun likat ei koskaan ainakaan kotona puhuneet koskaan noin. Tarhastakaan ei tullut viestiä että olisivat käyttäytyneet tai sanoneet rumia sanoja.
        Voihan olla että likat sit omalla pihalla on puhuneet mitä sylkisuuhun tuo. :)

• Nittaminax kirjoitti:

En tiedä, mutta mun likat ei koskaan ainakaan kotona puhuneet koskaan noin. Tarhastakaan ei tullut viestiä että olisivat käyttäytyneet tai sanoneet rumia sanoja.
        Voihan olla että likat sit omalla pihalla on puhuneet mitä sylkisuuhun tuo. :)

Vanhempi tytär meni ekaan vieraaseen hoitopaikkaan sinne kahden pojan seuraksi vähän yli vuoden vanhana. Ei mennyt monta kuukautta, kun hän vinkeä ilme silmissä (tiesi jo tekevänsä tuhmia) lauloi pihalla lapsiporukalle Delilah'n sävelellä: Ei ei ei kakha, ei ei ei pisha!
        Että aikaisin sitä voidaan aloittaa ... musikaalinen lapsi! Tarttis kai olla vain ylpeä. :) Ja niin hyvin kävi melodiaankin.

• Nittaminax kirjoitti:

Niin, ymmärsit kai mitä suomalaista tuhmaa sanaa tyttö oli sanovinaan, mutta muisti sen väärin. :)

• Jos minulta kysyt, niin räkimiset eivät lopu, jos kehitys loppuu räkimisiässä jostain syystä kuin seinään. :))

• No sitten sinun opetuksesta ei ollut mitään hyötyä. No toki niihin pissa ja kakki juttuihin, mutta ei muuten. :)

• Nittaminax kirjoitti:

No sitten sinun opetuksesta ei ollut mitään hyötyä. No toki niihin pissa ja kakki juttuihin, mutta ei muuten. :)

Räkimiseen minulla ei ole erityismetodia, kun tyttäreni eivät räkineet. Ihan hämmästelen tässä, eivät todellakaan, onpas mulla viksut tyttäret!

Oliskohan sama metodi kuitenkin tehokas, räkisitte koko perhe kilpaa, kunnes sitä rä'ittävää ei yksinkertaisesti enää irtoa. Toistatte koulutuksen, jos kertakäsittely ei tehoa, kyllä se alkaa tehota - viimeistään sadannen räkimiskilpailun jälkeen. :)) Näin uskon ja melkein vakuutan.

• Niin, jatkoin tässä ajatusta. Jos kotona kunnolla harjoitellaan räkimistä, niin takuulla lapsiparka tuntee olevansa melkein lomalla ti ainakin vapaalla, kun pääsee kadulle olemaan räkimättä.
      Kyllä Tina-täti tietää!

• meeriamanda

Perinteistä en tiedä, mut me kersana kisattiin kuka pidemmälle ´ruikkii´:)) laitoimme limsapulloon vettä ja sitten merkkiviiva maahan josta eritekniikoita käyttäen ruikkasimme suumme tyhjäksi. Mittaus oli tarkkaa, joten levitimme jotain aaltopahvia ...sivuilla toiset olivat tarkkoina , edellisen sylky merkattiin...eripuraisuuden välttämiseksi.

Kotiini ei tuulikaappia pidemmälle tulla kengät jalassa, ne jotka käyvät tietävät sen, niin on ollut aina ja tulee olemaan.

• Se oli laittamattomasti sanottu ja ihan klassikkokielellä. :)

"niin on aina ollut ja niin tulee aina olemaan"
        (Sinuhe ja Raamattu)

• En tiedä, kun en itse räi, mutta ei se ole kivaa siivota eritteitä jalkineistaan. Lauantaina omassa pihassani astuin isoon, löysään koiranpaskaan, vaikka minulla ei ole edes koiraa ja siinähän sitä sitten kynsiharjalla siivosin uusien juoksulenkkareitteni pohjaa (sitä paskaa oli jokaisessa pohjan kolossa) ja yritin varjella kenkiä menemästä piloille ja sunnuntaina kun en katsonut jalkoihini niin astuin yhden kerrostalon hississä ihmisen paskaan. Joku oli erehtynyt vessasta. Yhtä pahalle haisivat molemmat kengän pohjassa. Ei sitä tosiaan voi tietää, mitä kengänpohjissaan kuskaa, jos ei ole tarkkana - muutakin kuin räkälimppejä.

• Jos et tykkää koiranpashasta, niin älä ikinä mene San Remoon. Se on oikea koirankakkakaupunki. Pikkukoiria oli jokaisella korkokengillään kipsuttelevalla frouvalla eikä jätöksien keräilystä ollut pienintäkään merkkiä. Toin valehtelematta jokaikisen kengän pohjassa sitä ittiänsä kotiin matkalta. Siitä on vuosia, mutta lieneekö tavat parantuneet. San Remosta tulee ensimmäisenä muistona mieleen koirankakka. Surullista, vaikka oli siellä kivaakin, ja magnoliat oli kukassaan ...

• lejanna

Eikös myös Pariisi ole koiran kikkakakkareitten tyrkkypaikka. Muistelen nähneeni telkusta ohjelman, jossa niille oli tehty oma imurinsa.

Meidän lakritsipötkyjen pökäyttelijä pönttöilee vain omalla tontillamme.
        Vanha neitimme, rakas.
        .

• lejanna kirjoitti:

Eikös myös Pariisi ole koiran kikkakakkareitten tyrkkypaikka. Muistelen nähneeni telkusta ohjelman, jossa niille oli tehty oma imurinsa.

Meidän lakritsipötkyjen pökäyttelijä pönttöilee vain omalla tontillamme.
        Vanha neitimme, rakas.
        .

Hyvin rajallinen kokemus minulla, mutta ei minusta ollut Pariisi semmoinen, vaikka kyllähän siellä paikoin jänniä hajuja on, likakaivot, mutta minusta se oli siedettävän siisti kaupunki. Riippuu kai sitten missä liikkuu, liikuin tietenkin ydinkeskustan alueella vain ja Montmartrella. Mutta ei siellä koiriakaan näkynyt niin paljon kuin SRemossa, jossa tuntui, että niitä oli ihan joka paikassa, semmoisia taskukokoisia, hyvä ettei päälle astunut. SRemo on jotenkin niin tiivis pikkuinen kaupunki. Luultavasti Pariisissa on jo aika tiukasti määrätty keräämään koirien jätökset, en tiedä enkä väitä mitään. Olen ollut siellä vain kerran muutaman päivän, rospuuttoaikaan vielä syystalvella, yhtenä päivänä tuli vetistä räntääkin hetken. Ei ihan paras vuodenaika käydä siellä.

• piipiloo

Aikoinaan työpaikallani jouduin putsaamaan potilaitten yskösnäytteitä ja kerran sitten erittäin inhottavan näköinen klimppi luiskahti kengilleni.

Siinä oli oksennuksessa pitämistä.Senjälkeen mua on inhottanut kaikki limainen,äklöttävä venyvä neste ja kaduilla räkäklimpit.Ja jotkut vielä kävelee avojaloin.
      Ukkini aikoinaan heitti piippusyljen sutjakasti sivuun,miten se lensikin niin liukkaasti.

• Tubina

Minä olen joutunut punnitsemaan aikoinaan ysköksiä kirjevaakalla. Oli erinomaisen tärkeää tietää paljonko kukin yskös painoi ja paljonklo sitä ylipäätään erittyi ;-).

• "piipiloo"

Minä olen tupakkamies joten nielaisen aina.
        Se pitää Nikotiinitason tasaisempana eikä tarvitse sytyttää niin usein uutta.
        Puskanpekat kyllä yrittävät siinäkin pelotella että tulee vatsasyöpä.
        Saas nähä! Pääsenkö sanomaan: "hähähähä!", lutistuvine Keuhkoineni.
        H.

• Tubina kirjoitti:

Minä olen joutunut punnitsemaan aikoinaan ysköksiä kirjevaakalla. Oli erinomaisen tärkeää tietää paljonko kukin yskös painoi ja paljonklo sitä ylipäätään erittyi ;-).

Hyi, yökkkk. Miksi ne piti vielä punnita?

• Nittaminax kirjoitti:

Hyi, yökkkk. Miksi ne piti vielä punnita?

"Nittaminax"

Asiantuntijana voisin olettaa että Keuhkojen tilavuutta ei aina voi mitata Spirometrillä, se laite ei ole kuin vessanpönttö, vaikka aikasti laajasuinen onkin.
        Menee helposti yhdellä hönkäisyllä tukkoon.
        Koska Liman Ominaispaino tunnetaan, voidaan se suhteuttaa yskijän painoon ja näin laskea Keuhkojen tilavuus ja oletettava elin-ikä.
        H::)

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Asiantuntijana voisin olettaa että Keuhkojen tilavuutta ei aina voi mitata Spirometrillä, se laite ei ole kuin vessanpönttö, vaikka aikasti laajasuinen onkin.
        Menee helposti yhdellä hönkäisyllä tukkoon.
        Koska Liman Ominaispaino tunnetaan, voidaan se suhteuttaa yskijän painoon ja näin laskea Keuhkojen tilavuus ja oletettava elin-ikä.
        H::)

Onpas moninmutkaista. En enää muista miksi sanottiin niitä laitteita joilla yhden mun likan keuhkojen tilavuutta mitattiin vuosittain sairaalassa ja kotona oli sellanen muovinen mittari joka ainakin piti huuhdella aina käytön jälkeen. Likalla oli siis astma ja on edelleen, mutta ei sen limoja ole koskaan punnittu.
        Sairaalan laitteet ainakaan koskaan tukkoon mennyt.

• Nittaminax kirjoitti:

Onpas moninmutkaista. En enää muista miksi sanottiin niitä laitteita joilla yhden mun likan keuhkojen tilavuutta mitattiin vuosittain sairaalassa ja kotona oli sellanen muovinen mittari joka ainakin piti huuhdella aina käytön jälkeen. Likalla oli siis astma ja on edelleen, mutta ei sen limoja ole koskaan punnittu.
        Sairaalan laitteet ainakaan koskaan tukkoon mennyt.

"Nittaminax"

Aikasti varmasti se oli tuo Spirometri. Siellä on hauska tuuletin sisällä joka puhkuessa pyörii.

Täytyy pikkuisen parannella edellistä kommenttiani, Lima, painoineen oli ihan vaan huuhaata, päästä keksimääni juttua.
        Anteeksi.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Aikasti varmasti se oli tuo Spirometri. Siellä on hauska tuuletin sisällä joka puhkuessa pyörii.

Täytyy pikkuisen parannella edellistä kommenttiani, Lima, painoineen oli ihan vaan huuhaata, päästä keksimääni juttua.
        Anteeksi.
        H.

Ilkiö..vähän kyllä ajattelinkin sun viestiäs. No en ole nähnyt tuuletintakaan yhdessäkään niis vehkeissä. Sairaalan koneessa puhallettiin käyriä ja sit niitä verrattiin edellisiin tuloksiin ynm. Se mikä oli kotona oli yksinkertainen jousella toimiva läppä tai mikä lie ja kun siihen puhalsi se mittari näytti tilavuuden tai jotain. Hitsi ku siitä on jo vuosia niin muista tarkkaan.
        On kait mulla jossain niitä lappuja missä ne nimetkin on, mutta jaksa niitä kaivaa..missä lie.

• Nittaminax kirjoitti:

Ilkiö..vähän kyllä ajattelinkin sun viestiäs. No en ole nähnyt tuuletintakaan yhdessäkään niis vehkeissä. Sairaalan koneessa puhallettiin käyriä ja sit niitä verrattiin edellisiin tuloksiin ynm. Se mikä oli kotona oli yksinkertainen jousella toimiva läppä tai mikä lie ja kun siihen puhalsi se mittari näytti tilavuuden tai jotain. Hitsi ku siitä on jo vuosia niin muista tarkkaan.
        On kait mulla jossain niitä lappuja missä ne nimetkin on, mutta jaksa niitä kaivaa..missä lie.

"Nittaminax"

Kyllähän mittareissa joku anturi pitää olla joka kertoo tuloksen.
        Läppä saattoi kertoa ajan, kuinka kauan se oli auki, eli kauanko ilma liikkui.
        Se mihin minä aina puhallan, hoitajien ihmetykseksi, siinä on sellainen hyrrä jonka kierrokset lasketaan.
        Minua alkoivat hoitsut kutsumaan "imuttelijaksi".
        Arvelivat että jos ei ulkonäkö ala pyörryttämään niin ilmanvaihdon puute ainakin.
        Tuo termi levisi sitten myöhemmin laajemmallekin.
        Vieläkin innostuvat he, ehkä on vanha hoitsu laittanut muistilapun sairaskertomukseni väliin?
        H.:)

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Kyllähän mittareissa joku anturi pitää olla joka kertoo tuloksen.
        Läppä saattoi kertoa ajan, kuinka kauan se oli auki, eli kauanko ilma liikkui.
        Se mihin minä aina puhallan, hoitajien ihmetykseksi, siinä on sellainen hyrrä jonka kierrokset lasketaan.
        Minua alkoivat hoitsut kutsumaan "imuttelijaksi".
        Arvelivat että jos ei ulkonäkö ala pyörryttämään niin ilmanvaihdon puute ainakin.
        Tuo termi levisi sitten myöhemmin laajemmallekin.
        Vieläkin innostuvat he, ehkä on vanha hoitsu laittanut muistilapun sairaskertomukseni väliin?
        H.:)

Se oli peff mittari jota käytettiin kotona ja tässä linkki. Piti ihan käydä tarkistamassa, muuten tietosi olivatkin oikein.

http://www.tohtori.fi/?page=8938695&id=1361848#pef-mittari

• Nittaminax kirjoitti:

Se oli peff mittari jota käytettiin kotona ja tässä linkki. Piti ihan käydä tarkistamassa, muuten tietosi olivatkin oikein.

http://www.tohtori.fi/?page=8938695&id=1361848#pef-mittari

"Nittaminax"

Hieno laite näytti olevan, vähän huvitti tuo peff....
        Ilmanliikkeisiin laite kun liittyy.

Ja juu... surkeasta huumorista riippumatta, yritän aina kirjoittaa asiaa.
        Häpeisin jos joku saisi minut kiinni jostain kirjoittamastani oikeasta asiasta.
        Että olisin kirjoittanut sen asiantuntemattomasti.
        Ihan meidän kesken... möhlin yhden runon..kirjoitin heared vaikka piti olla haired...
        Onneksi ei ollut pahemmin lääketieteellinen juttu.
        H.

• bibimbap

Inhottava tapa.
      Jos on pakko kurlata keuhkojaan, voisi tehdä sen toiletissa.
      Limpit joka jalkakäytävällä ovat inhottavia.
      Mietin usein mitä toin kaduilta kengänpohjissani kotiin.
      Minkälaisen keuhkotaudin siemenen.
      Totuushan on että tupakoitsijat harrastavat tätä pahaa tapaa

• Tunnen montakin tupakoitsijaa, myös itseni, niin en ole koskaan heidän nähnyt syljeksivän kadulle. Ei saa taas yleistää.
        Olisikohan kyseessä vain välinpitämättömyys tai jotain.
        Mietin, et jos olisi tuberkuloosia taas liikkeellä laajastikkin niin monikohan sylkisi pitkin katuja.

• "bibimbab"

Vuosikymmeniä ovat kansamme jäsenet sylkeneet ja tupakista nauttineet.
        Vaan sinä se siinä kukoistat ja kaunistut.
        Mikä meni pieleen?
        H.

• bibimbap
        Nittaminax kirjoitti:

Tunnen montakin tupakoitsijaa, myös itseni, niin en ole koskaan heidän nähnyt syljeksivän kadulle. Ei saa taas yleistää.
        Olisikohan kyseessä vain välinpitämättömyys tai jotain.
        Mietin, et jos olisi tuberkuloosia taas liikkeellä laajastikkin niin monikohan sylkisi pitkin katuja.

Yleistäminen ei oikein toimi, kiitoksia kun huomautit.Eihän kaikki niin tee.
        Joskus on vain helpompaa sanoa -jat, -t jne.
        Sivistymätöntähän se on, siitä varmaan olet samaa mieltä.
        Huvittaa toisinaan kun katselee kuvia esim.japanista.Kun siellä on ihmisillä kasvomaskit.
        Tulee kuitenkin mieleen, että joskus se olisi aiheellista täälläkin?

• irtokissat kuriin

Sijaitseeko kotisi jonkun keuhkoparantolan kulmilla? Itse en ole omalla asuinalueellani nähnyt räkää tai räänerittäjiä. Täällä on ongelmana vapaana kuljeskelevat kissat jotka kuseksivat toisten nurkkiin. Olen jo tilannut netistä sellaisen ansan niitä varten. Ajattelin kiinni saatuani kiikuttaa ne kissojen löytötaloon yli 300 km päähän täältä samalla kun käyn laittamassa mökin talvikuntoon.

• No tuota noin..ei sijaitse vaan ihan kaupunkilähiössä. Hyvän työn teet jos kulkukissat nappaat kiinni, eihän ne suomen talvessa pärjää.

• m,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mutta oletteko kuulleet räänsyöjistä?
      Sellaisiakin kuulemma on.

• Jaaha...omaapahan syövät, niinku sinäkin joka päivä. :)

• kysyn..

aivan tuntematon asia....räkiä olisiko uusi muoti.

• Sitähän voisi kait miettiä jokainen omalta kohdaltaan, räkiikö vai..mitä se nyt tarkoittaakaan.

• Nittaminax kirjoitti:

Sitähän voisi kait miettiä jokainen omalta kohdaltaan, räkiikö vai..mitä se nyt tarkoittaakaan.

"Nittaminax"

Suomi-elokuvan ketjuasi haluat siis vielä venyttää?
        Suomalaisuuden ytimen olisi sinun jo ollut aika ymmärtää.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"Nittaminax"

Suomi-elokuvan ketjuasi haluat siis vielä venyttää?
        Suomalaisuuden ytimen olisi sinun jo ollut aika ymmärtää.
        H.

Painu sinä vaan venyttelemään omia ketjujasi. Turha tulla mulle vittuilemaan ainakaan sun.

• muijaparat
        Nittaminax kirjoitti:

Painu sinä vaan venyttelemään omia ketjujasi. Turha tulla mulle vittuilemaan ainakaan sun.

Vaikuttaa siltä kuin tästä palstasta olisi tullut yhden miehen temmellyskenttä, akkalauma kipittää perässä, osa moittii, osa mielistelee ja kehuu.
        Vanhat viiskymppiset ovat vaihtaneet nikkinsä ja yrittävät edelleen herättää äijän huomiota, säälittävää.

• .löb-ölk
        muijaparat kirjoitti:

Vaikuttaa siltä kuin tästä palstasta olisi tullut yhden miehen temmellyskenttä, akkalauma kipittää perässä, osa moittii, osa mielistelee ja kehuu.
        Vanhat viiskymppiset ovat vaihtaneet nikkinsä ja yrittävät edelleen herättää äijän huomiota, säälittävää.

Oletko tosikko?
        Otatko kaiken lukemasi totena?

• .löb-ölk kirjoitti:

Oletko tosikko?

".löb-ölk"

Jospa on hän vähemmän verbaalinen?
        Mies jonka piti nousta ja hakea tanssimaan neitoa, mutta aina lysähti takaisin pallilleen ja otti huikat.
        Viimeisen valssin aikana sitten kaatui jonkun neidon syliin ja saattoreissulla ojaan.
        Herätessään sitten oli hyvinkin verbaalinen, etten sanoisi nykytaiteellinen, vaan on ikää jo sen verran että vaikka kieli kulkisi, eivät nuoret enää huoli mukaan?
        Edes lausumalla nykykielen yleisimmän sanan, joka ennen käsitettiin kutsuksi tai kaipuuksi. :)
        H.

• hölkkäsen pölyä
        .löb-ölk kirjoitti:

Oletko tosikko?

On eri asia ottaa totena tai olla ottamatta, mutta ei ole oikein pitää palstaa omanaan.

• yliherkkyyskö

Luettua ja koettua juttua

aina syksyllä kun koulut alkavat, seuraa tuo joku limaneritysjuttu kuin hai laivaa.
      Ehkä myös herkistyminen joillekin syyskesän kasveille.
      Ravintopalstalla oli aika mielenkiintoinen juttu ihmiskehon histamiinipitoisuuden noususta aina kun siirrytään uuteen satokauteen.

Nuha lähtee niistämällä ja yskä yskimällä.
      Kiinassa kuulemma saa kadulle yskimisestä sakot.

• Poti´

Kait se pakko on räkiä, kun kräkittää. Sama juttu; pitää oksentaa, ku oksettaa. Toisinaan, kun maha on täynnä oksennusta, niin silloin oksettaa.

• Joopa joo ja jos kakittaa on sekin lykästävä kadulle, niinkö? Ja mahassa ei ole yhtään sen enempää oksennusta ku muulloinkaan, samaa mössöä sulla on siellä aina kun syöt.
        Jätää viinan vähemmälle niin ei okseta.

• Nyt on pakko räkiä. Selasin palstaa ja löisin tämän nyt niin ajankohtaisen ketjun. Räkä lentää joka tuutista, mutta kukaan ei sitä tiedä, kun en ulko-ovea tänään vielä ole avannut.

Kävin toissa päivänä maalla (fillarilla) ja viivyin hieman kauemmin kuin olin ajatellut. Vasta iltahämärässä lähdin polkemaan kotiin. Olisin siellä voinut yöpyä, mutta kun ei enää syötävää tai juotavaa löytynyt, halusin lähteä kotiin.
      Jo alkumatkalla alkoi taivas ripotella vettä ja ilma viileni. Päälläni oli vain lyhythihainen kesäpaita ja aloin palella, vaikka lujaa yritin polkea.
      Flunssaa en usein ole potenut, mutta näyttää se tauti iskevän minuunkin.Nyt vain yritän lääkitä itseni buranalla ja konjakilla, etteivät alkuviikon suunnitelmat mene täysin poskelleen.

Mutta sainhan syyn käydä tätä palstaa lukemassa, vaikken itse mitään järkevää jaksa kirjoittaa.

• Nyt ei muutaku pikaista paranemista ja muista pestä kädet aina kun olet niistänyt nessusi. Ei saa ainakaan silmiä pyyhkiä ettei se pöpö tartu silmiinkin ja ne rupea vuotamaan solkenaan.

Paranemisia..:)

• saimander*
        Nittaminax kirjoitti:

Nyt ei muutaku pikaista paranemista ja muista pestä kädet aina kun olet niistänyt nessusi. Ei saa ainakaan silmiä pyyhkiä ettei se pöpö tartu silmiinkin ja ne rupea vuotamaan solkenaan.

Paranemisia..:)

Kiitos sinulle neuvoistasi, mutta enhän koko ajan voi seistä käsiäni pesemässä. Talouspaperia on kulunut toista rullaa ja konjakkipullossa enää vain pohja peittyy. Tauti näyttää kuitenkin väistyvän, ja kun nyt heitän buranan naamaan ja menen nukkumaan, ei ehkä aamulla enää ole kuin kankkunen.
        Kiva että minulle vastasit, ilman sinua ja tätä palstaa olisi tämä päiväni ollut varsin synkkä.

• saimander* kirjoitti:

Kiitos sinulle neuvoistasi, mutta enhän koko ajan voi seistä käsiäni pesemässä. Talouspaperia on kulunut toista rullaa ja konjakkipullossa enää vain pohja peittyy. Tauti näyttää kuitenkin väistyvän, ja kun nyt heitän buranan naamaan ja menen nukkumaan, ei ehkä aamulla enää ole kuin kankkunen.
        Kiva että minulle vastasit, ilman sinua ja tätä palstaa olisi tämä päiväni ollut varsin synkkä.

Tunnen myötätuntoa, mutta pieni hymynpilke pyrkii kuitenkin silmäkulmaani, kuvasit niin hauskasti tuota "lääkitystäsi".

Kuvauksesi sairastumistasi edeltävistä tapahtumista oli hyvin elävä. Ehkä olisi
        hyvä varata sinne mökille yksi ylimääräinen vaatekerta vastaisen varalle.

Toivottavasto olet jo tänään "elävien kirjoissa" ja olo tuntuu paremmalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 607
      9991
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2458
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      211
      1842
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1613
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1040
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      43
      983
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      74
      872
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      862
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      832
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      81
      786
    Aihe