Primera P11

antibrakesystem

Pari päivää sitten alkoi kesken ajon palaa ABS -valo taulussa.

Kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, kaikki varoitusvalot palavat normaalisti pari sekuntia kuten kuuluukin, mutta kun lähtee liikkeelle niin ABS -valo syttyy taas palamaan.

Ja käsittääkseni eikös ole niin, että jos jokin varoitusvalo jää päälle jo silloin kun virran laittaa päälle, niin kyse on varmasti jostakin sellaisesta viasta joka vaatii osan vaihdon/korjauksen?

Mutta kun tässä se ABSin valo sammuu ja syttyy vasta, kun lähtee liikkeelle.

Mistä mahtaisi olla kyse? Ihan yhtäkkiä alkoi palaa valo kesken ajon ilman mitään ihmeellistä tapahtuen.

Voisiko olla ettei kyseessä ole mitään erityisen vakavaa tässä tapauksessa, kun valo ei jää päälle jo heti kääntäessä virrat päälle?

4

430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autonasentaja

      hei.jos käytät vikaanalyysin liikkeessä se herjaa pyörän navan anturia joten ,tarkista jokaisen pyörän takaa mustaa muovista anturia jossa johdin ,että se on päällisinpuolin ehjä,näät sen kun otat renkaan pois ja katsot napaan siellä anturi on ja sen täytyy koskettaa pyörän navassa olevaa abs anturiille tarkoitettua pyörivää osaa,jossa sellasia hammasrattaan näköisiä pykäliä.
      siellä on tunnistin sökönä.,juuri korjasin opeliin ja siinä sama vika.leimattu nyt joten se onnistui.ei kallis osa ostaa,abs anturi..abs jarrut eivät toimi mikäli valo palaa ajossa.

    • tomppaaedee

      Moi, mulla itellä juuri tuo sama ongelma. Kiitti neuvoista...!
      Sinänsä aika ikävä homma ku piti käyttää merkkiliikkeessä ensin maksamassa se 40e testaamisesta että sai selville minkä kulman avaa ja sitten merkkiliikkeen 350e maksava osa jäi tilaamatta. Löytyi viereisestä varaosaliikkeesta sama osa hintaa 170e. Sitten ei muuta kuin itse paikalle. En kyllä haluaisi maksaa jollekin merkkiliikkeelle sen 70e/h tästä työstä.

      • nissan p11

        Mulla oli tuo "hammasratas" halki, näkee kun nostaa renkaan ylös,pyörittää hitaasti ja antaa lampulla valoo sinne rattaalle,pese se ensin hyvin niin näkee jos on halki,jos ehjät on niin uusi abs-anturi.


    • saasnähä

      jospa känkkä jumittaa.?Herkistele ne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe