Jäähdytysneste mopoon

hrwh4y22h2

Miten siis toimin jäähdytysnesteen kanssa? Purkissa käsketään laittamaan 50/50 sekoituksella vettä ja jäähdytysainetta, mutta mopon ohjekirjassa puhutaan pelkän nesteen lisäämisestä ja varoituksena on, että ei saa käyttää vesijohtovettä.

Eli miten siis toimin? Pelkkää nestettä jäähdyttimeen vai sekoituksena? Pitääkö minun hommata jostakin tislattua vettä, jos sekoituksena?

11

17135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäähylle

      Ite olen ainakin laittanut puolet vettä ja puolet jäähdytysnestettä. Mun mopon ohjekirjassa ei puhuta tislatusta vedestä joten tavan vettä olen käyttänyt. Esim. motonetissa tai jossain tavarataloissa on semmosta kun akkuvesi, niin se kait on sitä tislattua vettä. Tavallinen vesijohto vesi sisältää kai jotain muita aineita kun taas tislattu vesi on puhdasta.

    • hölölän pappa

      Ihan vesijohtovesi siihen käy, mutta jos haluat hifistellä, niin laita akkuvettä. Se on vaan veden sisältämän kalkin takia.
      Oikea sekoitussuhde on se 50:50, seoksen "rikastuttaminen" mm. heikentää talviominaisuuksia.

    • Heippa! Voinko käyttää hätätilanteessa pelkästään vettä!?

      • Anonyymi

        Voit mutta varoituksen sanana että jos lämpötila laskee nollan alapuolelle niin vesi jäätyy kanaviin ja todenäköisesti halkaisee sylinterin, tämä tosin syksyllä ja talvella.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voit mutta varoituksen sanana että jos lämpötila laskee nollan alapuolelle niin vesi jäätyy kanaviin ja todenäköisesti halkaisee sylinterin, tämä tosin syksyllä ja talvella.

        Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen, eli pakkasta saattaa esiintyä aamuyöstä hyvin herkästi muulloinkin kuin varsinaisena talviaikana.

        Eli ainakin pieni naukku prosenttitavaraa olisi hyvä olla aina säiliössä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit mutta varoituksen sanana että jos lämpötila laskee nollan alapuolelle niin vesi jäätyy kanaviin ja todenäköisesti halkaisee sylinterin, tämä tosin syksyllä ja talvella.

        entäs jos tuli jo unohdettua vedet koneeseen mutta ei ole tehnyt vielä näkyviä vahinkoja, odotanko vaan kevääseen vai yritänkö lämmittää ja valuttaa pois? se vesihän ei varmaankaan laajene enää enempää jos se on nyt lähes koko talven siellä seissyt


      • Anonyymi

        Ei missään nimessä koska se voi jäätyä.


    • Anonyymi

      Jos oikein epätietoisuus valtaa, niin on myös mahdollista ostaa valmista jäähdytysnestettä.
      Tulee kerralla hyvää ja huoletonta.

      • Varmanpäälle kannattaa ottaa rakkaan ajopelin kanssa, kokemuksen karttuessa sitten laajentaa repertuaaria.


      • Anonyymi

        Moi mitä poro


    • Anonyymi

      Mistä tiedän mitä jäähdytysnestettä laitan mopooni, moponi on Gilera rcr 50 2004

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4673
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1024
    Aihe