Jäähdytysneste mopoon

hrwh4y22h2

Miten siis toimin jäähdytysnesteen kanssa? Purkissa käsketään laittamaan 50/50 sekoituksella vettä ja jäähdytysainetta, mutta mopon ohjekirjassa puhutaan pelkän nesteen lisäämisestä ja varoituksena on, että ei saa käyttää vesijohtovettä.

Eli miten siis toimin? Pelkkää nestettä jäähdyttimeen vai sekoituksena? Pitääkö minun hommata jostakin tislattua vettä, jos sekoituksena?

11

21768

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäähylle

Ite olen ainakin laittanut puolet vettä ja puolet jäähdytysnestettä. Mun mopon ohjekirjassa ei puhuta tislatusta vedestä joten tavan vettä olen käyttänyt. Esim. motonetissa tai jossain tavarataloissa on semmosta kun akkuvesi, niin se kait on sitä tislattua vettä. Tavallinen vesijohto vesi sisältää kai jotain muita aineita kun taas tislattu vesi on puhdasta.

• hölölän pappa

Ihan vesijohtovesi siihen käy, mutta jos haluat hifistellä, niin laita akkuvettä. Se on vaan veden sisältämän kalkin takia.
      Oikea sekoitussuhde on se 50:50, seoksen "rikastuttaminen" mm. heikentää talviominaisuuksia.

• Heippa! Voinko käyttää hätätilanteessa pelkästään vettä!?

• Anonyymi

Voit mutta varoituksen sanana että jos lämpötila laskee nollan alapuolelle niin vesi jäätyy kanaviin ja todenäköisesti halkaisee sylinterin, tämä tosin syksyllä ja talvella.

• Anonyymi kirjoitti:

Voit mutta varoituksen sanana että jos lämpötila laskee nollan alapuolelle niin vesi jäätyy kanaviin ja todenäköisesti halkaisee sylinterin, tämä tosin syksyllä ja talvella.

Suomen kesä on lyhyt mutta vähäluminen, eli pakkasta saattaa esiintyä aamuyöstä hyvin herkästi muulloinkin kuin varsinaisena talviaikana.

Eli ainakin pieni naukku prosenttitavaraa olisi hyvä olla aina säiliössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

entäs jos tuli jo unohdettua vedet koneeseen mutta ei ole tehnyt vielä näkyviä vahinkoja, odotanko vaan kevääseen vai yritänkö lämmittää ja valuttaa pois? se vesihän ei varmaankaan laajene enää enempää jos se on nyt lähes koko talven siellä seissyt

• Anonyymi

Ei missään nimessä koska se voi jäätyä.

• Anonyymi

Jos oikein epätietoisuus valtaa, niin on myös mahdollista ostaa valmista jäähdytysnestettä.
      Tulee kerralla hyvää ja huoletonta.

• Varmanpäälle kannattaa ottaa rakkaan ajopelin kanssa, kokemuksen karttuessa sitten laajentaa repertuaaria.

• Anonyymi

Moi mitä poro

• Anonyymi

Mistä tiedän mitä jäähdytysnestettä laitan mopooni, moponi on Gilera rcr 50 2004

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe