Kahles vs Zeis

Sako.308

Olen hankkimassa .308 kaliiberin kivääriin uutta tähtäintä ensisijaisesti linnunmetsästykseen.Olen nyt ajatellut Kahlesia Kahles Helia C 2.5-10x 50L,saisin tuon 820e,onko kokemuksia,riittääkö valoteho vastaamaan Zeissin vastaavaa mallia??

1

3812

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3r2w09euspodvds

Kuka ja missä myy Kahlesia tuohon hintaan?

"Valotehoa" arvioitaessa on syytä ottaa huomioon, että Zeissiltä löytyy 2,5-10x tähtäimiä useita eri malleja. On Classic-sarjan "halpisversiota" ja Victory-sarjaa valaistulla ja valaisemattomallakin ristikolla sekä mm. Diarange, jossa jopa etäisyysmittari vakiovarusteena. Mikä Zeissin malli on mielestäsi vastaava?

Henkilökohtaisen kokemuksen ja yhteisillä ratakäynneillä tehtyjen pikaisten vertailujen perusteella (itsellä Zeiss Classic 2,5-10x50 ja kaverilla Kahles ?? 2,5-10x50) noiden kahden mallin välillä ovat mielestäni hyvin pieniä.

Enkä malta olla sanomatta sitäkään, että minun mielestäni kiikaritähtäinten hämäräominaisuuksien eroja liioitellaan usein hyvin vahvasti. Tai sitten oma Zeissini on rikki.

Niin tai näin, ostamalla Kahlesin tuohon hintaan teet minun mielestäni kelpo kaupat.

Jos saat Zeissin jostain samalla hinnalla, niin sitten ei auta muu kuin tutustu, testaa ja vertaa -menetelmä. Kumpi OMASTA MIELESTÄSI on parempi; mm. ristikon tyyppi, suurennuksen säädön toiminta ym. käytettävyysasiat. Minun ielestäni niissä on käytön kannalta paljon enemmän eroa kuin hämäräominaisuuksissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsalaisuuden Päivän virallinen liputuspäivä poistettava VÄLITTÖMÄSTI!

Suomen valtion ja suomalaisuuden kannalta ei ole minkäänlaisia perusteita liputtaa virallisesti ruotsalaisuuden päivää,
      Maailman menoa
      105
      5731
    2. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    3. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    4. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    5. Alkanut tuntua siltä

Että taisi olla kusetusta koko homma alusta saakka.
      Ikävä
      124
      1097
    6. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    7. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    8. Nii, mites ne

Hampaat??
      Ikävä
      66
      857
    9. Joululahja/Jouluntoivotus

Millainen kaivatulle
      Ikävä
      75
      798
    10. Salailu jatkuu, poliisi tutkii

Nykyään Pienimäki toimii Ylitornion kaupunginjohtajana. HS tavoitti hänet puhelimitse. Pienimäki korosti, ettei ole enää
      Ähtäri
      17
      741
    Aihe