Olen hankkimassa .308 kaliiberin kivääriin uutta tähtäintä ensisijaisesti linnunmetsästykseen.Olen nyt ajatellut Kahlesia Kahles Helia C 2.5-10x 50L,saisin tuon 820e,onko kokemuksia,riittääkö valoteho vastaamaan Zeissin vastaavaa mallia??
Kahles vs Zeis
1
3408
Vastaukset
- 3r2w09euspodvds
Kuka ja missä myy Kahlesia tuohon hintaan?
"Valotehoa" arvioitaessa on syytä ottaa huomioon, että Zeissiltä löytyy 2,5-10x tähtäimiä useita eri malleja. On Classic-sarjan "halpisversiota" ja Victory-sarjaa valaistulla ja valaisemattomallakin ristikolla sekä mm. Diarange, jossa jopa etäisyysmittari vakiovarusteena. Mikä Zeissin malli on mielestäsi vastaava?
Henkilökohtaisen kokemuksen ja yhteisillä ratakäynneillä tehtyjen pikaisten vertailujen perusteella (itsellä Zeiss Classic 2,5-10x50 ja kaverilla Kahles ?? 2,5-10x50) noiden kahden mallin välillä ovat mielestäni hyvin pieniä.
Enkä malta olla sanomatta sitäkään, että minun mielestäni kiikaritähtäinten hämäräominaisuuksien eroja liioitellaan usein hyvin vahvasti. Tai sitten oma Zeissini on rikki.
Niin tai näin, ostamalla Kahlesin tuohon hintaan teet minun mielestäni kelpo kaupat.
Jos saat Zeissin jostain samalla hinnalla, niin sitten ei auta muu kuin tutustu, testaa ja vertaa -menetelmä. Kumpi OMASTA MIELESTÄSI on parempi; mm. ristikon tyyppi, suurennuksen säädön toiminta ym. käytettävyysasiat. Minun ielestäni niissä on käytön kannalta paljon enemmän eroa kuin hämäräominaisuuksissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452817Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen422815Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232598Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3261654- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191884Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99681