Muurasin mökillä saunanmuurin takahuoneen puolelle litteistä luonnonkivistä, joita olin etsinyt rannalta, koristeseinän (n1,5 m2).
Muuri oli maalattu ja maali irtoili. poistin maalin mm.teräsharjalla ja skarpilla.
Laastin ja saumausmassan löysin vanhoista projekteista jäänneistä tarvikkeista.
Haluaisin tehdä saman saunan puolelle. Nyt kysyisin kestääkö ne kivet seinällä.
Talvella kylmillään ja saunapäällä kesällä 70 astetta lämpppöä.
Ja millä laastilla muuraan ja millä saumaan. Mahdollisimman halvoilla tarvikkeilla
.
Kun kivet ovat eri paksuisia ja saumat tulevat parisenttiäkin leveiksi parhaimmillaan ja välillä ei ole kuin 5mm. Lastaa ei voi käyttää saumaukseen.
Vetelin sormella ja kohta oli sormi verillä. Eli millä on paras saumaus tehdä.
Mieleeni tuli joku kakku pursottimen tapainen jolla pursottaisi massan saumoihin ja jollain tikulla sitten tasottaisi.
Sementtiseinän pinnoittaminen luonnonkivillä.
2
722
Vastaukset
- kivet seinälle
Sanerauslaastista ja sementtilaastista teet laastin, voi vaikka pistää sementtiväriä jos ei harmaa mielytä.
Saneerauslaasti joustaa lämmössä ja kylmässä liima-aineiden takia, semenntilaastia joukkoon hinnan ja kutistumisen takia. Tein liuskekivistä kiviseinän saunaan ja laitoin vielä muutamana isoimman kiven alle tappeja jotka kannattaa kiveä seinällä. Saumauksessa kumihanska käteen ja sitten sormella tasoittaa. Saumojen pesu sopivan kuivana kuten laatoiutuksen saumauksessa. Ilman hanskaa sementtiliima imeytyy ihon läpi ja voipi olla kipeä sormi. Joka kesä hoidetaan sairaaloissa sementtipolvia kun ollaan oltu valamassa sementtiä polvillaan talkoissa- Muurari muuraa
Kiitos tiedoistasi! Toimin ohjeisesi mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882