Te jotka olette olleet all inclusive matkalla,annatteko tippiä sille hotellin henkilökunnalle,missä asutte?Aika hankala ,paljonko annetaan,jos yleissääntönä on esim10% laskusta (kaikkihan on jo etukäteen maksettu)
Kiitos vastauksista!
tippi
11
314
Vastaukset
- AI
ollaan annettu tippi lähtiessä pois. Siivoojille jätetty huoneeseen, respassa ja baareissa on yleensä omat boxinsa johon voi rahaa laittaa
- nmmm...
Pitääkö tippiä jättää Joka pv? ja kuinka paljon kerralla?
- rtyui.
Minä olen tipannut heti alussa siivoojia pienemmillä summilla ja sitten lopuksi antanut vielä lisää. Tipin olen antanut joko suoraan henkilölle tai jättänyt niin, että sen ymmärtää tipiksi. Tarkoitukseni on ollut saada hyvää siivouspalvelua ja olenkin onnistunut.
Respan, ravintolan, baarien yms. henkilökunnalla on useimmiten omat laatikkonsa, joihin laitan tipin poislähtiessä. - Henkilökoht minä
nipistelen aina turkkilaisten naisissiivoojien perseitä ja puristelen tissejä.
- Sidessä mekin
Olimme heinäkuun lopulla vastaavalla matkalla ja lähtiessämme annoimme siivoojalle, joka koko kahden viikon ajan siivosi huoneemme, tipin suoraan käteen ja sama juttu meitä ravintolassa palvelleelle nuorellemiehelle.
- Sidessä mekin
jatkoa edelliseen.... annoimme molemmille 20 liiraa.
- yx vaan
All inclusive matkalaisena olet jo kaiken maksanut.Siivoojalle annanmme aina hiukan tippiä jo loman alussa ja kylläpä rupee tulemaan ylimääräisiä vesipulloja jääkaappiin.1½l kun kuuluu joka
päivä muutenkin.Kyllä Turkissakin laskun loppusummassa on tarjoilu
prosentit jo humioitu.Hyvästä palvelusta voi aina toki muistaa.
Me lähdemme 14.9 Sideen.Hyvät matkat! - **¨¨öö
Ei sitä tippiä tarvitse maksaa mennen tullen ja palatessa. Itse maksan vain ja ainoastaan silloin jos koen saaneeni hyvää palvelua. Se ei siis ole mikään pakonomainen kulttuurin sanelema maksu.
http://www.rantapallo.fi/matkavinkit/nain-annat-tippia-matkallasi/ - bh
No just näin pitää toimia
- woman 51
All inclusive hotelleissa kannattaa antaa tippi suoraan sille tarjoilijalle joka sinua palvelee, ovat siellä kertoneet että tippilaatikon rahat menevät" kravattimiehille".
- Anonyymi
Kyllä yrityksen pitää pystyä palkka maksamaan työntekijälle ettei tarvitse erikseen ruikuttaa. En minäkään yrittäjänä tippejä ruikuta, ei varsinkaan työntekijät. Maksakaa kunnon palkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958176- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2552551- 482185
- 422035
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291980- 481912
- 601788
- 191783