AUttakaa, jokin vetää puoleensa..

vieras338

Hei !!¨
Olen lukion 3, vuodella ja mieleni on tehnyt jo monta vuotta matkustella. Minulla on kuitenkin ongelma.

Haluan lähteä ilman päämäärää pitkälle matkalle. Tarkkoja ollen, en halua koskaan palata. Kierrellä maailmalla, ja asettua jonnekkin asumaan ja käymään töissä kun rahat loppuvat. En kuitenkaan haluaisi jättää perheelleni hyvästejä, enkä myöskään haluaisi lähteä ilmoittamatta mitään. Välillä en haluaisi/uskaltaisi lähteä maailmalle, koska vieras kieli, ja uusi kulttuuri pelottavat. SIlti jokin sisälläni haluaa ja pakottaa lähtemään, mutta jokin taas vastustaa lähtöä. Miten saan itseni päättämään kumpi on oikeassa, ja kumman tien valitsen. Matkustelemisen ja kulkemisen sinne, minne virta vie, vaiko koti suomeen jäämisen perheen ja ystävien luo ``??

Auttakaa minua.. mitä minun pitäisi tehdä ??

1

116

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plööööööö

lähe ensin pienemmälle matkustelureissulle. tyyliin reilaamaan kesäksi tms. siinä sä näät onko se parempaa ku kotosuomessa eläminen. tee päätös vasta sitten :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4317
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3485
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3140
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2598
    5. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2297
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      2069
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      22
      1984
    8. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      190
      1848
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      395
      1542
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1368
    Aihe