Isä käskee laihduttaa...

liian läski

Jeb, eli oon 14v tyttö ja mun isä sanoo mulle että pitäis pudottaa painoa vaikka mielestäni painoindeksi on aika alhainen 16,5... Harrastan SM tasolla urheilua ja siksi pitäisi kuulemma painaa vähemmän. Äitini tosin sanoo että en todellakaan saisi laihduttaa tai muuta. Isä yrittää palkita mua koko ajan sillä että jos olisin vuoden karkkilakossa saisin tyyliin 500e. En saa syödä koskaan karkkia, vaan vähä rasvaista maitoa, pelkkiä täysjyvä muroja. Ja oon aika varma etten jaksa harrastaa enään kauaa tän takia. En vaa tiedä mitä mun pitäis tehdä ;( Voisin kyllä ehkä vähän laihtua koska tuntuu että näen peilissä vaan iso reitisen, tukeva käsisen tytön. Haluisin kuulla teidän mielipiteitä.

108

4541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuvaa kuvaa.

      Laita kuvaa itestäs tai jotain. helepompi sanoo

      • stheheh

        NO HERRANJUMALA, normaalipainoisen tytön painoindeksi on 20-25! Jos on alhaisempi, niin sydän ja muut elimet kärsivät, kuukautiset häiriintyvät, hiukset voivat lähteä, kynnet katketa, luut haurastuvat, iho kukkii finneistä... Monet ovat menettäneet henkensä alipainoisuuden takia! Et elä pitkään jos kuihdutat itsesi.


    • Tällaisiin viesteihin on aina PAKKO laittaa pituus ja paino, koska ei tässä muuten ole mitään sanottavaa.

      • ssdfgfgghj

        onhan siinä painoindeksi ja siitä ny voi päätellä aikas paljon


      • dumdumdum

        Painoindeksi = massa / (pituus * pituus)
        VITUN IDIOOTTI, MENE KOULUUN


      • Narukenkä

    • silsqu

      sun painoindeksi kyllä on liian laihainen koska vaaralisen alipainosen indeksi on 15.4 ja ku mun paino indeksi oli 17.1 niin juodun terkarin puheille ja lihotukseen

      • TerkkariHuijaa

        Mun painoindeksi on 16.8 ja kaverilla n. 15.2 ja terkkari sano sille et oot normipainone... Ja tiedän tasan tarkkaan et se ei oo normi.


    • ...

      Sä oot isälles vaan pokaaleja pokaava nukke. Menkööt äijä ite hyppii jonkun voimistelunauhan kanssa jos kaipaa semmosta respektii. Jos sua ei kiinnosta niin sua ei kiinnosta. Tai sit meet sanoon isälles et sä haluukki siirtyä painiin ja tarttet massaa.

    • The escapist

      Joo, isäsi on täysin pihalla. Ihminen tarvitsee monipuolista ravintoa, ja RASVAA, tommoisilla koirankekseillä ja pula-ajan maidoilla ei pitkälle pötki.

    • rthrth

      Haistata vaan isälles iso vittu....

    • puddi

      ET MUUTEN LAIHDUTA!!! sitäpaitsi kuka on keksiny et lihas o sama ku läski?!

    • Anna palttua

      Ei kannata kuunnella kuin korkeintaan ammattilaista eli hyvää lääkäriä. Tuollaiset vaatimukset ovat puhdasta pelleilyä, et tarvitse yhtään keneltäkään ehdollista hyväksyntää. Kilpailkoon kunnianhimoinen ihminen tosiaan itse älköönkä käyttäkö lastaan itsetuntonsa kohottamiseen, mutta harvoja tuntuu henk.koht. ponnistelu kiinnostavan...

    • 23243435r
    • sun kannattaa tehä ihan oma päätös ja päättä laihdutakko meinaan...sun elämä
      älä kuitenkaan ryhdy anoreksieks ku kuitenkin harrastat sitä liikuntaa ihan hyvin=)

      • zzz!!!

        Terveisiä päätutkijalle. Ne on kuule narsisteja ne pahimman luokan valehtelijat. Puutaheinää tulee aamusta iltaan, enempi valehtelevat, kuin puhuvat totta.
        Valitettavasti ne on erittäin luoviakin loppumattomassa valehtelussaan, hyvämuistisiakin ovat. Pitää näes muistaa, mitä valehteli ja kenelle.


    • poitsu93_

      ilman kuvaa ei voi sanoo mitään muuta kuin että et ainakaan lihava ole. et välttämättä liian laihakaan, riippuu ihmisestä, itse olen tosi kevyt pituuteeni nähden vaikken mikään aivan laiha olekaan.

      ja syöt rasvaa sekä proteiinia tai sun keho ja aivot ei kehity normaalisti!

      urheilusta... isäs saattaa sanoo että sitte aikuisena kiität häntä kun oot ammattilainen, mutta se on sun oma elämä, eikä sun tarvii urheillakaan ammattilaisen tavoin jos et halua.

    • justiinsapöh

      ei perhana, ihan oikeestiko sun isäs sulle sanoo niin? voi paskan vitut

    • vesiiiiii--

      Vähä sun isäs on törkee, sähä oot aiva alipainoinen! :o

    • påmpula94

      joo ei yhtään turhia paineita... mä en oo mikään urheilija, ja aika tukevassa kunnossa. yks mun sukulainen laihtu just jotain 50 kiloo sillä laihutusleikkauksella, niin muut sukulaiset ja porukat sanoo mulle että "laihuttaisit sinäki, niin sitten ei tartteisi mennä noihin laihutusleikkauksiin" aika karmivaa. ja ahistavaa. mut mä veikkaan, et sun ei todellakaaan tartte laihuttaa, jos sä kerta urheilet. tietäsiptä mitä mä näen peilistä. sanot vaan piutpaut sun isälles. ei vanhempien pitäsi olla tollasia.

    • t0megle

      ''Isä yrittää palkita mua koko ajan sillä että jos olisin vuoden karkkilakossa saisin tyyliin 500e. En saa syödä koskaan karkkia, vaan vähä rasvaista maitoa, pelkkiä täysjyvä muroja.''

      Älä huoli, kyllä isäsi palkitsee sinut ruhtinaallisesti. Hän nimittäin tulee seuraavan vuoden aikana säästämään roimasti kustannuksissaan, jos hänen tarvitsee ostaa sinulle vain vähärasvaista maitoa ja täysjyvämuroja.

    • kannattaisi kuunnella äitiäsi. en itse suosittelisi sun laihduttamista. sillä painoindeksisi on alhainen. sanoisin että muutama kilo ennenmminkin lisää ku että niitä kiloja otettaisiin susta pois. :) sillä painoineksin pitäis olla 18,5-25 välillä. :)eli ei aineskaa laihemmaksi. :)

    • Herman güttenber

      haluisin vaan sanoo et ponit on iha sika söpöi :3

    • dfh8670

      Hei et oo lihava ja oot vielä kasvuvaiheessa. Äläkä vaan laita kuvaas mihinkään! Täällä niitä pervoja riittää.

    • oO'

      Siis kyllä ymmärtää, jos urheilee oikein sm-tasolla, että pitää piettää kehosta huolta ja että ois mahdollisimman hyvässä ja kunnossa, mutta kannatteeko uhrato koko loppu elämä olemalla sairaaloisen laiha? Terveysriskithän siinä alkaa ikävästi tuleen esille :(

    • asdg

      Neuvo isääsi haistamaan paska ja syö kunnolla. Ei karkkikaan pahasta silloin tällöin ole.

    • moikkamooi :DD

      Mun mielestä sun isäs tekee väärin....ei ton ikäsenä tarvis laihduttaa varsinkin jos oot urheilullinen ja syöt hyvin yms.

    • buddi

      tottatotta ;)

    • Parantunut(ko)

      Minun isäpuoli käski koko lapsuuden minun laihduttaa ja haukkui lihavaksi aina kun söin jotain, kun katson kuvia niiltä ajoilta olin ihan normaali painoinen terve lapsi, en lihava. Mutta sairastuin sitten vuosia sen jälkeen anoreksiaan, ja tämä on sellainen sairaus josta ei koskaan pääse. JOTEN älä kiltti kuuntele isääsi, puhu äidin kanssa ja kerro isällesi että nuo kommentit eivät ole sinulle hyväksi ja satuttavat sinua.
      Olet jo alipainoinen, ja jos laihdutat enempää niin et näytä hyvältä, et jaksa enään harrastaa urheilua ja uhraat terveytesi. Isälläsi on selvästi omia ongelmia.

    • Voi hyvänen...

      aika, älä ota asiasta mitään stressiä ja isälle terveisiä,
      anna tyttösi olla.

    • Hello!

      Älä kuuntele isääs.. Anna vaan sen valittaa. Saat itse päättää mitä teet, eikä sinun tuollaisissa asioissa tarvitse kuunnella isääsi.

      (Älä ainaskaan LAIHDUTA)

    • Anorektikkouimari

      Herr mooses!!!
      Jos mun isosisko on 14 ja harrastaa urheiluu nii se on ihan tuhdis kunnos....
      jos sinua verrataan siihen niin ei elämä....................................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ite olen 13w ja harrastan ratsastusta ja minulla on anoreksia,se ei oo kivaa!Kun ei taho syödä..Olin vast ikään kamulla yökyläss ja kun meill oli sipsii siell en syäny yhtään pyysin vain vettä ja omenaa.Myös uintia harrastan ja uikkarin koko pitää olla 130-140cm...Koska muuten valuu päältä.Niin ja jos ei sy ökunnolla voi jäärä kesken kasvuseks.Ja muuten anoreksiasta voi "parantua" mulöl on parantumaan päin ennen en syöny kukoulus ku oli pakko.

    • inka1122

      joo hei ei kantti välittää miunkii isä valittaa siit aina ja sit ku syö vähä valitetaa siit et leikin syömis asialla et vittu vois pitää turpasä kii

    • Abcdefghijklmnopqrst

      Tyvär mitä vittua sie tänne olet kirjotellu ittestäs!!!!! Kuule sinun pitää laihduttaa koska olet tönkön näköinen! Kohta et saa olla koneellakaan jos teet tämmöisiä salakeskusteluja! Tästä puhutaan. Ja te muut ihmiset, huolehtikaa toisten elämisestä vastakun omanne on kunnossa!

    • Herkkupeffa

      Help, olen 175 cm pitkä ja painan 52 kg. Valaiskaa vähän olenko liian ilhava...

    • liian laiha

      puhu äitisi kannssa siittä että sinun pitää syödä enemmän muuten ett todellakaan jaksa

    • NeppariNappi

      Puhu äitisi kanssa isäsi "vaatimuksista". Normi painoindeksihän täällä jo eli 18.5 - 25.0 :)

      • NeppariNappi

        Korjaus; jo sanottiin. Ja älä laihduta, teet hallaa urheiluharrastuksellesi.


    • Hermanni11§2

      Minä tykkään sipseistä.

    • ddsoams

      no sähän oot jo painoindeksin mukaan ronskisti alipainonen(normaalin minimi on joku 18) niin älä todellaakaaa ala laihuttaa. Eiks sul oo mitään valmentajaa kysy siltä parempia neuvoja mitä syyä ja miten treenaa et saa lihaksii ja sillee painonkin saa normaaliin lukemiin ja urheilussaki pärjää eikä tartte olla mikää luuranko.

    • Älä rupea.

      Olet 14 vuotias niin älä hyvä tyttö mene laihduttaan. Mieluumin laiha kuin lihava. Minä en pidä sinua laihana koska olen itsekkin tota luokkaa painoindeksissä ja olen 14 vuotias poika. Olen hoikkamallinen mikäs sinä?

    • EN OSA SUOMI

      SYÖTKÖ PALJON KOTONA? JOS SYÖT PALJON SE TARKOITTA ETTÄ SULLE ON VAPA AIKA .
      VAPAA AIASSA SÄ VOI JUOKSE JOKA PÄIVÄ 800M OIKEASTI
      VIIMINEN VUONNA MUN PAINO 60KG JA JUOKSEN JOKA PÄIVÄ 800M JA NYT MÄ' OON 50KG

    • myllisti.

      Käske isäs painuu vittuun

    • clichémuttatotta

      minulla on sama tilanne kotona. Vanhemmat tahtovat ilmeisesti minusta jotain, mitä he eivät itse saaneet tai luulevat sen muuten vain parantavan elämäni. En ole laiha, enkä myöskään lihava. Minut on aina opetettu vihaamaan vartaloani ja juuri vähän aikaa sitten isosiskoni ja äitini sanoivat minulle, etten voisi koskaan löytää itselleni miestä, jos en laihduta 10 kiloa. kuulemma näyttäisin kauniimmalta kasvoistakin. Ja sanoin ettei sillä pitäisi olla merkitystä, mutta he tyrmäsivät asian.
      Joten, en ehkä osaa auttaa suoranaisesti ongelmassa jonka koen myös tavallaan itselläni, mutta älä koskaan anna ihmisten saada itseäsi ajattelemaan, ettet ole hyvä juuri noin. Sinun ei tarvitse kuunnella muita, se on sinun kroppasi ja sinun oma henkilökohtainen asiasi. Muut voivat suksia kuuseen. Teet juuri niin kuin itse haluat ja jos se häiritsee muita, he eivät ansaitse sinua.

      • satunnaisuustekijä

        Todella hyvä ja harvinaisen asiallinen kommentti!


    • kjhgfddfghj

      jos painoindeksi on alle 20 olet alipainoinen.
      Ikävä kyllä isäs on sairas paskiainen...

    • seasons5

      joo ei kannata missään nimessä laihuttaa. tolla menolla sulle tulee syömishäiriö ja sitten se ei auta enää ketään. ei ees sun isää. huono vanhempi se on jos haluaa lapselleen epäterveellisen elämän ja hitaan kuoleman. vaikka oisit höyhenen kevyt et jaksais juosta koska sulla ei oo mitään energiaa mitä polttaa. hullua! ja ne reidet. sää et oo läski. oot huippu-urheilija ja sulla on voimakkaat kauniit lihakset. mässää karkkia ja syö suklaamuroja niin paljon ku lystää. käske isäs mielummin laihuttaa!

    • ninjasiiseli

      Pieraisin hiihihh

      • Trollitutka

        Trolli !


    • Kuuntele itseäsi

      Ei kannata laihduttaa jos painoindeksi on noin alhainen se voi olla jokpa vaarallista äläkä mieti mitä muut sanoo vaan mitä itse ajattelet se on tärkein.

    • pekka68a

      Uskot kaiken, joku vois tykätä....

    • ...

      Vallanhalua. Vielä jos isäpuoli haukkuu läskiksi, on sitäkin läpinäkyvämpää. Ikäviä ihmisiä, mutta ainakin voit harjoitella itsenäistymistä muiden mielipiteistä. Jätä öykkärit omaan arvoonsa, heistä ei onnellisia tule.

    • jhtyjtyik

      kuka teidän painonne määrää, minä painan mitä haluan ja viis veisaan indekseistä ei muut ihmiset määrää olenko laiha vai tavallinen vai tukeva vai lihava,kukaan ei määrää mua.

    • läskikakka

      itselläni on myös isä pakottaa laihuttamaan ja haukkuu läskiksi, vaikka .. en ole läski, vähän selluliittiä vatasa, no ookoo .. kamut haukkuu kans läskiks mut .. ja kukaan ei tiedä mun painoa kuin itse, koska olen 12w, 165cm ja --kg.

    • 3+8

      Trolli sanon minä.

    • Wiiiwii

      noi painoindeksit on aikuisille, jos oot 14 v, niin luulis sun olevan vielä kasvuvaiheessa. jos nyt laihdutat, nii saattaa tulla tosi vakavia terveyongelmii...

    • Näytäppäs isälles tää keskustelu ja kato mitä se reagoi! Sillä on kuitenki pääs vikaa ja pahasti, hei haloooo ei urheilija voi painaa mitää tyylii 10kg ku ei se jaksa. Syöt ihan kunnolla, et jaksat ja kehityt etkä mitää kissan annoksia.

    • croisantti

      minä sanoisin että kyllä se on vain silllä tavalla että croisantit on todella hyviä!

    • nicolec

      Hei mulla on sama ongelma koska isä haluaa olevani hyvässä kunnossa, olen siis jo pian 15 ja kehitykseni on jo mennyt.... koska olen suht paljon edellä muita ikäsiäni, itse olen päättänyty etten kuuntele häntä, voit jaksaa ja urheilla joka tapauksessa vaikka et olisi luun laiha, minä ainenkin jaksan pelata mainiosti ja minulla on yksi juokkueeni parhaimmista kunnoista jne. voit elää ihan hyvin syömällä normaalisti ja liikkumalla ! älä kuuntele tollasta paskaa ! mun elämä on ainenkin hyvin ja urheilen ja mulla on hyvä kroppa !

      • Rose's street

        Keho kehittyy tytöillä vielä 16 vuotiaanakin (vähäisesti kylläkin loppuaikana).


    • jfiagjtuoöawh

      14 vuotias ei ole aikuinen joten aikuisten painoindeksi ei päde... itsellänikin painoindeksi tuon ikäisenä jtn 16 ja kauhisteltiin että kun oon alipainoinen, vitut olin vaan lapsi... nyt olen aikuinen ja painoindeksi 19.5. mutta siis ei sun laihduttaa tarvii, en mä sillä :)

    • puddi

      ite päätät elämästäs, ja jos mä olisin sä nii päättäisin et saan syödä niin paljon ku haluan, karkkia ja muuta. ei itteltää pidä kaikkee kieltää. elät vaa kerran joten nauti siitä :D no juu onhan se helppo ulkopuolisen sanoo näi mut jos isäs haluu sun laihduttavan ni voi ensin ite näyttää mallii. älä laihduta oot just sopiva noin ::)

    • kikkeliskokkelisjoo

      Voi.Jos sä oisit kuolettavan läski nii kyll se ny sitt ymmärtäs ja sen varsinki että oma VANHEMPI käskee laihuttaa.Mutta jos on esim vähän pönppömahaa ja reittä nii sen pitäs vanhempaa mitenkää haitata. Mutta jos se haittaa sinua itseäsi niin paljon että itsetuntokin laskee ,niin toki voi laihuttaa .Ite oon 175cm\63kg. Ja täysin normaali painoinen 16.v tyttö. Voit varmaan kysyy iskältäs että miks sun pitäs laihuttaa;)? Ja kai ton ikänen nuori saa syyä mitä haluu,kuka ei vedä joka päivä naamaan purkeria ja pirtelöö !! Nii ja terveellisesti kuiteski.JA JOSKUS VOI IHAHYVI HERKUTELLA!!= )

    • Hmm...

      Jos paino indeksis o 16,5 nii ei kannata laihdutta. Meinaa alle 17 jos on nii on merkittävä alipaino. Ja jos sulla vielä on lihasta, nii se sit tuo painoo vielä lisää semmosta mitä ei oo painoindeksissä oo otettu huomioo...

    • *omaperäinen nimim*

      Painoindeksi ei toimi kovin hyvin alle 16 vuotiailla. Sitä paitsi tossa iässä pitäis saada sitä energiaa ku pitää sen urheilun ohessa kasvaakin...

    • runescapeeeee

      Olet ylipainoinen on oikein että isäsi käskee sinua laihduttamaan isäsi on todella hieno mies, kaltaisesi pullukat pitäisi hävittää.

    • neuvoja0

      Ärsyttävää ku jotkut alkaa puhuu keskenän jostain et onks siin painoindeksi vai ei mut joo ihan sama. Mä ehdotan että keskustele perheesi kanssa ja kerrot miltä sinusta tuntuu

    • Olen hyvä näin...

      Sano isälles että oon sopiva. Isot reidet (jos painoindeksi 16.5) tarkoittaa vain että sinulla on LIHASTA! Ole ylpeä itsestäsi sellaisena kuin olet. (:

    • jorma689

      Koska isällä on pieni muna

    • sun pitäis lihoo

      Sun isäs on pervo!Sä et saa laihduttaa,tai kuolet.Mitä sun isäs sitten sanois?Sun pitäis päinvastoin lihoa.Oot alipainoinen,en ees haluu tietää kui laiha oot.Sun pitää lihoo!

    • pfjfortgjiroi

      Olenko roskapostirobotti?

    • Rose's street

      Tukevat jalat ja kädet tarkottaa että niissä on lihasta :D Ja lihas painaa enemmän kuin läski. Tuon ikäiselle kerääntyy rasvaa halusi tai ei koska se menee sitten pituudeksi, itsellä nousi paino kymmenen kiloa 23-24 vuotias aikoina ja sitten katosi kun tuli pituutta enkä edes harrasta liikuntaa :)

    • santeriiiiihh

      no mutta voi voi santeri!

    • Neuvo

      Hei!
      Et ole mitenkään laihduttamisen tarpeessa! Jos kuitenkin laihdutat asia menee vain huonompaan suuntaan. Saatat jopa sairastua, joka taas lyhentää koko elin aikasi vuosia ja paljon.
      Onkohan isälläsi joitain huonoja kokemuksia omasta muoruudestaan? Vaikka ylipainoa tai saman tapaista painostusta vanhemmilta?
      Mielestäni isäsi ottaa harrastuksen turhan vakavasti. Mitä jos hän yrittää korvata omia puutteitaan sinun kauttasi.
      Harrastuksien pitäisi olla mukavia ja niistä tulisi nauttia, eikä niitä pitäisi ottaa liian tosissaan. Lopeta ihmeessä rääkki ja käske isääsi antaa sinulle omaa tilaa hengittää! Mitä jos siitä kehittyy trauma, joka myöhemmin periytyy eteenpäin sinun lapsillesi. Koeta selvittää asia :))

    • Eija23Piirainen

      Älä tuhlaa aikaasi tollaiseen. Nauti elämästä ja nauti kulttuurista.
      Kuuntele vaikka jotain ihan muuta. Yksi älyttömän hyvä vinkki on tässä.

      Itse kuuntelen tosi usein jotain sellaista, mitä en uskoisi kuuntelevanikaan.

      Mutta toi nykyisin 19 oleva kaveri on muuten ihan maan huippu:

      http://www.youtube.com/watch?v=A9D7ZqBAOF0


      T Eija 23

    • trol

      no voi puppeliparaati sentää! täytyy olla sen verra rasvaa persuksissa ettei tuuli vie ja miehet pysyy kaukana!!!

    • ajkfbh

      isäsi on sairas mätäpaise. hänellä ei ole ihmisarvoa, ja voit hyvin sulkea hänet pois elämästäsi kunnes hän alkaa taas osoittamaan normaalin ihmisen piirteitä.

    • Justjjjjjggg

      Te jotka valitatte että pitäisi laittaa painoja ja piituksia jne, tossa on painoindeksi mikä selvittää jo melkein kaiken!

      Eli olet alipainoinen, ja on sairasta jos sinun pitäisi laihduttaa!

    • Trolololololo

      ES on hyvää.

    • antsu93

      Hei.. Voin ihan kokemuksella sanoo et älkää ikinä laihduttako, vaan tehkää elämäntapamuutos, eli syökää normaalisti kunnon ruokaa, mutta vähentäkää herkkujen ja roskaruokien syöntiä ja liikkukaa enempi. Oma poikaystäväni sanoo että minun pitäisi laihduttaa, mutta äitini sanoo että en saa laihduttaa ikinä, vaan pitää tehä elämäntapamuutos.Ja arvakkaapa vaan kumpaa uskon enempi poikaystävää vai äitiä. No äitiä tietysti, koska hänellä on kokemusta laihduttamisesta. pituus 167,5 paino 75 ja mielestäni olen ihan sopiva tällaisena :)

      • Suxi 6seen

        Kivaa anorektikkopuhetta, kannattaa nuoria kehoittaa tällaseen...


    • !!!!!

      Jos painoindeksi on 16,5 oot ihan alipainon et todellakaan rupee laihduttaan, syöt ihan kunnolla ja niin ku haluut, kuitenki harrastat SM tasollaa, nii et ssää mihinkään liho. Jos näät ittees peilistä isonpaana, niin se kuulostaa ihan anoreksialta. Sanot isälles että painan muutenki ihan älyttömän vähän että saan kyllä syödä karkkia jos haluun. Älä rupee laihduttaan älä rupee. Terveellisesti voit syödä, mutta kyllä verikin tarvii sokeria.

    • Kuuntele itseäsi

      Sun pitää sanoo suorat sanat isälles! Ei tommosta kestä kukaan... noissa harrastuksissa pitäisi olla mukavaa eikä tressaavaa ja painostavaa! Isäsi on mennyt tuon asian kanssa liian pitkälle.. Itsekkin olin yhdessä harrastuksessa viimevuonna missä tykkäsin olla harrastuksen kannalta, mutta kovan treenin yms. kannalta inhosin mennä reeneihin..

    • moi86

      Järkyttävää luettavaa. Painoindeksis mukaan oot reilusti(?) alipainoinen, ja isäs vielä käskee sua laihduttamaan. Sun faijas on ihan vitun pihalla. Sano sille että tarviit monipuolista ravintoa ja että sulla on oikeus tehdä omat ratkaisusi. Mitäköhän oma faijani tommosesta lääkärinä sanois...

    • Älä usko isiä

      Vedä sun vanhaa Isää nokkaan, se ei tiedä mitään! Miltä ihmeen koutsi-sivuilta se on tollasia lukemia ottanut ylös? SM-urheilussa pitää olla jäntevä, sisukas ja vetää papparaista tarvittaessa nenuun.! Ja sun painoindeksi, ... kohta oot anorektikko.

    • hfkhnnhhf bjhlöj

      oon 14w tyttö ja mun painoindeksi on 13 enkä oo anoreetikko :D syön joka pv karkkii suklaata yms... Mut ei sun tartte laihuttaa!

    • punkkimuija

      Haistata vaa pitkät paskat faijalles, se ei voi sua määräillä.

    • mk

      Indeksi pitää olla yli 25 ennen kun voisaan yli painosta puhua että sileen-

    • tytteli 96

      Kyllä toi on ehkä vähä liikaa!! Mun painoindeksi on joku 10 ja litteä vatsa sekä tissit kokoa C. Mut ei kaikki voi olla mallinmitoissa, elämän tosiasioita.

    • tukea saanut

      toihan on jo aika hulluu :o syö vaa terveellisesti ja must on tosi törkeet et sun isäs on tollanen! mut jos urheilet ja syöt terveellisesti nii kaikki on hyvin (: juttele sun äidin kanssa se vois auttaa sä oot ihan liian laiha(sun terveydelles huonojuttu ):

    • älälaihduta

      Nuoret:
      Olkaa ylpeitä itsestänne, minkälaisia sitten olettekaan!

    • :))

      Vaikea alipaino alle 16,0
      Merkittävä alipaino 15,0 - 16,99
      Normaalia alhaisempi paino 17,0 - 18,49
      Normaali paino 18,5 - 24,99
      Lievä lihavuus 25,0 - 29,99
      Merkittävä lihavuus 30,0 - 34,99
      Vaikea lihavuus 35,0 - 39,99
      Sairaalloinen lihavuus 40,0 tai yli

    • RimppakinttuPalleroi

      Joo ihan täydellistä.
      Mutta siis tuleeks oikeesti finnei jos on alipainonen? Kun mä oon ja naama on ihan täynnä kukintoo ja kaikkee, ei lähe ei millään.
      Oon 167cm pitkä ja painan 43kg???

      Ois ihan kiva jos joku kertois et mitä tehä.. =//

      MUT EI OO PAKKO JOS EI TAHO ::::..

    • Paksukainen

      Mun painoindeksi on paljon?

      Pituus: 162cm
      Paino;102kg

      Voiskos joku laskee, kun en oikee taho osata..

    • nomä

      ikä, sukupuoli?

    • nomä

      ilman niitä ei voi laskee painoindeksii

    • senaapurinköyhämummo

      "Kun painoindeksin arvo on alle 17, voidaan puhua merkittävästä alipainosta ja arvon ollessa alle 15 sairaalloisesta alipainosta. Alipaino altistaa luukadolle eli osteoporoosille. Henkilön halutessa nostaa painoaan, hänen pitäisi syödä entistä suurempia ruoka-annoksia, usein energiapitoisia välipaloja eikä rasvaa ole tarvetta kaihtaa. Jos hän on himoliikkuja, jatkossa voisi olla liikkumisessa vähän maltillisempi."

    • okjpopojmomo

      En osaa kyllä sanoa muuta tuohon sun painoos kuin että noin yleisillä mittapuilla aatellen laihahan sinä jo olet, että ei tarviis laihtua kyllä enää.Jos olisit joku "tavis" (et kilpaiurheilija) sanoisin että älä laihduta missään nimessä. Mitä sitten tulee SM-tasoiseen urheiluun, en tiedä onko sun tänhetkinen painos jotenkin hidastamassa kehittymistäs sitten, ehkä on, en tosiaan tiedä. Sun pitää kysellä sellaisilta, jotka osaavat paremmin vastata. Harva meistä tietysti koskaan pääsee tuolle tasolle urheilusuorituksissaan, joten kun olet jo noin pitkällä, niin ehkä isäs aattelee että kannattaa tehdä kaikkensa parempien suoritusten eteen, sulla vois olla edessäs vielä huippusuorituksia urheilun saralla jos oot valmis tekemään töitä sen eteen. Sun kannattaa puntaroida näitä asioita, että haluatko kehittyä lajissasi edelleen paremmaksi, ehkä parhaaksi, voisiko siitä olla jopa "työksi"? Jos lähdet vaikka yliopistoon opiskelemaan, joudut uhraamaan vapaa-aikaasi kovaan opiskeluun, sinun kohdallasi luopuminen voi tarkoittaa sitä ettet voi syödä aivan kuten tavikset. Onko se sitten huono asia? Minusta olisi hienoa, jos kykenisin olemaan vuoden syömättä karkkia, siitä nyt ei ainakaan haittaa olisi. Mulla ei vain riitä motivaatio moiseen, mutta ehkä riittäisi jos se auttauis mua olemaan huippu jossakin urheilulajissa. Terveellisestihän meidän kaikkien kannattaisi syödä ja ruokavaliosi urheilijana varmaan onkin sitä jo aikalailla. Isäs sua varmaan rakastaa teetpä sitten mitä tahansa, mutta oishan se sääli jos nyt jotenkin repsahdat mielihalujesi takia, kun olet jo noin pitkällä lajissasi ja se vois olla se sun tulevaisuutes "juttu" jota teet ehkä pidemmänkin aikaa.

    • argumentti

      Käske isäsi painua hoitoon! Kasvava lapsi/nuori olet vielä. Se on sitten eri asia kun fyysinen kehitys on ns loppunut.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe