elämänmuutos - den andra livet...

uutta elämään

olen miettinyt pidemmän aikaa elämänmuutosta.
asun täällä pohjoisessa suomessa.olen matkustellut ja tehnyt töitä ulkomailla.

olen miettinyt "pikkupäässäni" , josko minulle olisi vielä tarjolla jotain. ja olen ajatellut, josko muuttaisin ahvenanmaalle.. minulla on vakituinen toimeentulo, yksi ystävä maarianhaminassa, (kylläkin kauhea hulivili ;D )

kuka vinkkaisi minulle, mitä mahdollisuuksia olisi, jos todellakin pakkaisin kamppeeni ja suuntaisin nokkani sinnepäin?

kirjoitan tämän suomeksi, koska kuitenkin olen suomenkielinen, mutta ruotsin kielen taitoni on suht' hyvä.

2

149

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siitä vaan...

jos sinulla on kerta mahdollisuus siihen ja työpaikkakin siellä... loppu on sinusta itsestäsi kiinni.

Jo pelkästään paikkakunnan vaihto tekee kuule eetvarttia.
      Itse asuin yli 40 vuotta pääkaupunkiseudulla, ja kun muutin Itä-Suomeen, tuntui hyvinkin virkistävältä, kun kaikki, siis ihan kaikki oli uutta. Se kuule todellakin virkisti.

No, olosuhteiden pakosta muutin sitten 300 km länteen 5 vuotta idässä asuttuani, mutta taas on kliffa fiilis kun joka päivä löytää ja keksii uutta.

Mitä siihen tulee, että kaverit jne. jäävät sinne missä nyt asut, niin turha huolehtia, koska nykyään on auto jokaisella ja joillakin lisäksi prätkä; on twitteriä, skypeä, naamakirjaa, kännykkää jne. jne. Lisäksi julkiset kulkee, joten siinä vaiheessa huomaat kuka on todellakin kaveri ja kuka ei.
      Minulla kävi just niin että jotkut katosivat, mutta tosikaverit ajavat luokseni jopa ihan vaan päiväseltään käymään ja päinvastoin; vaikka väliä on 200 - 300 km.
      Ja yksi kaveri käy Ahvenanmaaltä usein kyläilemässä ja minä taas siellä.

Eli rohkeasti vaan!!! Ja lykkyä pyttyyn!

• sfdaad

Kannattaa unohtaa suomi -äidinkielenä ja ryhtyä arjalaiseksi germaaniksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      89
      2046
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      128
      1382
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1330
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      28
      1282
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      67
      1206
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1018
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      88
      941
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      53
      868
    9. 121
      777
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      766
    Aihe