Vaunut

apua??

Nyt olisi aunujen osto edessä. Voisiko joku kertoa yhdistelmävaunujen ja tavallisten vaunujen hyviä/huonoja puolia. Kummat kannattaa ostaa?
Olen katsellut että vaunula.com olisi aika edullisia vaunuja. Onko kenelläkään kokemusta jostain vaunulan vaunuista?

4

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtakolmenäiti

Ei kannata ostaa semmosia hirveän painavia hyökkäysvaunu yhdistelmiä. Niitä voi just käyttää sen aikaa kun vauva on pieni ja käyttää koppaosaa (n. 6kk). Mutta sitten kun on aika vaihtaa rattaisiin, ne on niin epäkäytännölliset, painavat ja raskaat työntää, kääntää ym. Eikä todellakaan mene hyvin myöskään lumessa.

Kannattaa panostaa myös enemmän siihen ratasvaiheeseen, sitä käytetään paljon pidempään ja painavemman lapsen kanssa kuin koppaosaa.

Jos hyökkäysvaunut haluaa, kannattaa ostaa vähän laadukkaammat esim. emmaljunga, brio, teutonia. Kannattaa unohtaa heti kättelyssä ne parin sadan hyökkäys-yhdistelmät.

Parhaat yhdistelmät on bugaboo cameleonit, mutta niiden miinus on korkea hinta.

Renkaat on yksi tärkeimmistä. Kääntyviä pyöriä on kaikista kivoin työntää, mutta taas talvella täytyy olla lukittavissa/vaihdettavissa/tarpeeksi isot. Ilmakumit ovat nykyään jo vanhanaikaiset, niitä joutuu pumppailemaan ja tulee aina lisähintaa ja vaivaa kun puhkeaa rengas.

• sihfis

Minä taas ehdottomasti suosittelen noita isoja hyökkäysvaunuja. Työntömukavuus on aivan eri luokkaa kuin pienemmissä kärryissä. Meillä on "hyökkäys"Emmaljungan Edget, käytämme jo toisella lapsella. Myös ratasosan kanssa ja yli 2v.lapsen kanssa nämä ovat mielestäni erittäin hyvät. Painavat ovat kyllä, mutta ei sitä työntäessä huomaa muutoin kuin ylämäessä. Hyvä jousitus, iso koppa/istuinosa, heittoaisa ja rullaavuus ovat kyllä etuja. Myös julkisiin liikennevälineisiin olen mahtunut hyvin. Vaunut mahtuvat myös autoon. Kevyemmät ja pienemmät rattaat ovat meillä jääneet käyttämättä.

Vauvalle ottaisin kovan kopan aivan ehdottomasti. Kopan vaan tulee olla tarpeeksi iso, meillä kun on aika pitkiä vauvoja. Mutta tämä on makukysymys, toiset tykkää toisesta. On myös totta, että kannattaa katsastaa ratasosaa tarkasti, sillä sille tulee pitkä käyttöikä. Onko istuinosa tarpeeksi iso ja kestävä, kankaat helposti irrotettavat yms.

Renkaat ottaisin ehdottomasti ilmatäytteisinä. Ovat paljon pehmeämmät ja joustavammat kuin täyskumiset/kennorenkaat. Täyskumiset renkaat tärisee aivan todella paljon ja sekä niiden että kennorenkaiden kanssa tulee ongelmia talvisessa kelissä liikkuessa; niihin kun kerääntyy tietyllä ilmalla kerros lunta ja kulkeminen estyy, ilmarenkaisiin ei kerry. Meillä on kumi puhjennut kokonaiset 2 kertaa neljän vuoden aikana, enkä edes muista milloin olen viimeksi pumpannut renkaita.

• onnea odotukseern
        sihfis kirjoitti:

Minä taas ehdottomasti suosittelen noita isoja hyökkäysvaunuja. Työntömukavuus on aivan eri luokkaa kuin pienemmissä kärryissä. Meillä on "hyökkäys"Emmaljungan Edget, käytämme jo toisella lapsella. Myös ratasosan kanssa ja yli 2v.lapsen kanssa nämä ovat mielestäni erittäin hyvät. Painavat ovat kyllä, mutta ei sitä työntäessä huomaa muutoin kuin ylämäessä. Hyvä jousitus, iso koppa/istuinosa, heittoaisa ja rullaavuus ovat kyllä etuja. Myös julkisiin liikennevälineisiin olen mahtunut hyvin. Vaunut mahtuvat myös autoon. Kevyemmät ja pienemmät rattaat ovat meillä jääneet käyttämättä.

Vauvalle ottaisin kovan kopan aivan ehdottomasti. Kopan vaan tulee olla tarpeeksi iso, meillä kun on aika pitkiä vauvoja. Mutta tämä on makukysymys, toiset tykkää toisesta. On myös totta, että kannattaa katsastaa ratasosaa tarkasti, sillä sille tulee pitkä käyttöikä. Onko istuinosa tarpeeksi iso ja kestävä, kankaat helposti irrotettavat yms.

Renkaat ottaisin ehdottomasti ilmatäytteisinä. Ovat paljon pehmeämmät ja joustavammat kuin täyskumiset/kennorenkaat. Täyskumiset renkaat tärisee aivan todella paljon ja sekä niiden että kennorenkaiden kanssa tulee ongelmia talvisessa kelissä liikkuessa; niihin kun kerääntyy tietyllä ilmalla kerros lunta ja kulkeminen estyy, ilmarenkaisiin ei kerry. Meillä on kumi puhjennut kokonaiset 2 kertaa neljän vuoden aikana, enkä edes muista milloin olen viimeksi pumpannut renkaita.

Makuasioitahan nämä on, kuten jo kaksi ekaa vastausta osoittaa.

Sopivaan vaunujen kokoon vaikuttaa käyttöympäristö. Pitääkö mennä pienillä hisseillä, kapeista ovista, millaiset mahtuu autoon jne.

Itse suosittelen ns. hyökkäysvaunuja, meillä sekä ilmakumitäytteiset että kennorenkailla. Yhdistelmiä molemmat. Kummankin merkki Brio.

Suosittelen ostamaan käytetyt vaunut, esimerkiksi Brio, Emmaljunga, Ora voisi olla hyvä.

MUTTA jos pieni koko on kriittinen tekijä, niin sitten vaan teknisistä tiedoista katsomaan mikä vaunu menee vaadittuun tilaan.

• mutsytmutsyt

Halusin hyökkäysvaunut, mutta kun olen shoppailuhullu, niin ne ovat toella hankalat kaupungissa. Ongelmana sitten oli, että minkälaiset ovat ketterät sielä hyllyjen välissä. Meille sitten tuli mutsy urban rider. Eli näissä on taittuva akseli, jonka saa nopeesti työntäjän puolelta laitettua lukkoon. Kun akseli on lukossa, niin kaupunkivaunuista tulee hyvät maastossa ja hyvin pääsee lumisateessa eteenpäin. Näissä on myös runko erittäin laadukas ja teknisesti parempi kuin esim. emmaljunga, brio... Eli tuo vaikuttaa siten, että työntäminen on paljon kevyempää. Meillä oli esikoisen kanssa vaunukoppa. Olihan se hyvä, etenkin matkoilla sai laps nukkua kopassa. Tosikolle emme kuitenkaan halunnut sitä, koska vei niin paljon tilaa. Meille siis tuli pehmeä kantokassi, joka muuttuu kohta jalkapussiksi.

Kauan myös mietittiin i'coo peak 4 air rattaita. Näissä siis isot kääntyvät etupyörät, jotka saa työntäjän puolelta lukittua. Ulkonäkö ratkaisi ja ostimme mutsyt.

Tykkään, kun olen erillainen tuola kaupungilla, minulla ei ole emmaljungaa.

Eli katso rohkeasti ihan kaikkia merkkejä. Älä luota vain yhden myyjän sanaa, hän voi valehdella sinulle ja ummikkona minä monesti menen heidän lankaan.

Vinkki! Lastentruvasta olen saanut kaikkein parasta palvelua, asiantuntevaa, ei valehtelua. Sielä myyjän kanssa lähdimme yhdessä miettimään missä meidän vaunuja tullaan työntämään ja mitä arvostamme vaunuissa. Sitten myyjä suositteli niihin kriteereihin täyttyviä vaunuja ja tutkimme niitä yhdessä. Olenki vieraillu kyseisessä liikkeessa monen monta kertaa ja aina niin ystävällistä palvelua. Jos satutte liikkumaan siellä päin, niin käykää ehdottomasti siellä. Meidän mutsyt on sieltä ostettu.

Koska lastenturvan sivuilla ei ole mutsystä esitettä, niin laitan nyt tälläiset.
      Runko: http://www.baby1.fi/mutsy-urban-rider-runko-p-72.html
      Istuinosa: http://www.baby1.fi/mutsy-urban-rider-4rider-istuinosa-p-253.html
      Vaunukoppa: http://www.baby1.fi/mutsy-urban-rider-4rider-vaunukoppa-p-73.html

Vielä keskustelua merkistä: http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/2909-mutsy/

Jos i'coo jäi vielä kiinnostamaan: http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=94_100&products_id=786
      Vaunut oli kaupassa huomattavasti hlvemmat, kun ei ottanut tuota vaunukoppaa! Myyjä kehu myös näitä vaunua todella laadukkaiksi. Tätä mallia on ollut erittäin vähän korjauksessa muutaman vuoden aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57