On ollut mielenkiintoista kuunnella, miten monin eri tavoin tanssin aikana miehet ovat osanneet kysyä, olenko vapaa vai varattu.
Ihan viimeksi keskiviikkotansseissa eräs gentlemanni kysäisi valssin minulta aikana, olenko kenties juuri tanssinut häävalssini, kun kerran valssi sujui luonnikkaasti :-)
Miten teiltä varaustilannettanne on kysäisty ja miten sen voisi tehdä kivasti oli kysyjänä mies tai sitten..... nainen?
Vapaa vai varattu?
86
2842
Vastaukset
- Veera_21
Vastaa vain iloisesti että on varattu, mutta on täällä vaan tanssimassa.Tosin usein ei enää haeta tanssimaan.Mutta tietäähän vastasuuden varalle ketkä ovat vaan hakemassa jotain muuta kuin tanssimassa.
- No pysy sitten
pois sieltä.
Ei sinne varattuja tarvita.
Eikä sellaisia naisia joilla on 'parasta ennen' päiväys jo tullut vastaan. - parasta ennen ohitet
No pysy sitten kirjoitti:
pois sieltä.
Eikä sellaisia naisia joilla on 'parasta ennen' päiväys jo tullut vastaan.Onko tanssit sitten vain sinkuille ja onko niissä joku ikäraja?
- parasta ennen
No pysy sitten kirjoitti:
pois sieltä.
Eikä sellaisia naisia joilla on 'parasta ennen' päiväys jo tullut vastaan.Täyspäinen olis kans hyvä olla.
- OlipakerranRakkaus
parasta ennen kirjoitti:
Täyspäinen olis kans hyvä olla.
- konko
Mstä arvelit kysyjän olevan varattu?
- peppiina*
On kysytty että olenko tullut yksin ja toki vasentä kättä on vilkuiltu palautettaessa. Sormusta ei ole, koska olen vapaa :) Myös kysymys olenko käynyt kauan tansseissa kertoo jotain. Moni juuri eronnut voipi olla helpommin "kipattavissa" kuin pitkään tansseissa käynyt vapaa tyttönen.
- ????
voihan sitä tykätä tanssia ja samalla etsiä sitä oikeaa ,eikö tuo ole aika hienovaraista kyselyä ja juttelua nuin muutenkin.Mistä moinen asenne naisilta uskaltaako sitä koko tansseissa kohta käydä mihin tämä maailma on menossa
- Kyssäri?
En kovin jyrkkää asennetta noissa kirjoituksissa havainnut joten valaisetko hieman?
- Parhaimmillaan :-)
Meille kaikille, varatuille ja vapaille, on tilaa tanssipaikoilla. Ei siellä tarvitse "leima" otsassa kulkea tahi "tarjouksessa -30%" -kyltin alla, vaikka jonkun määrittelemä "parasta ennen" -päiväys kurkkisikin jo jossain lähistöllä. Ikä on asenne, hyvässä ja pahassa. Jo yli seitsenkymppinen voi oikein hyvin olla vielä ihan tytönhupakko tai poikanen sekä ulkonäkönsä että luonteensa puolesta. Ja alle sen oleva täysin paikalleen jämähtänyt ....
Ja tuosta vapaa/ varattu -asiasta:
Jos löydät jonkun itseäsi kiehtovan henkilön, ota vain nätisti katsekontakti tanssikumppaniisi ja kerro vaikka , että nyt taisi kolahtaa omalla kohdallasi.... mahtaisiko olla mitään mahdollisuuksia tutustua pikkuisen paremmin.....
Ei aina tarvitse ensiksi sitä sukuhautaa alkaa tarjota :-) ja perämettiä kehua. - jivettää
Minä vastaan aina tuollaisiin kysymyksiin niin että kysyjä ei tiedä oikeata vastausta.
Oletko juuri tanssinut häävalssisi ? En ihan juuri ole tanmssinut kyllä ....
Oletko vapaa ? Riippuu siitä kuka kysyy ...
Sinulla ei ole sormusta ?! Ei niin ...
Odottaako mies kotona ? Jaa-a, joskus on odottanutkin ...
Pääsiskö saatille ? Jos katsotaan joku toinen kerta...
Olen oikeasti seurustelusuhteessa partaveitsen kanssa mutta emme asu yhdessä ja välimatkaakin on, joten saatan pistäytyä yksinkin tanssimassa paikoissa joissa minua ei ole nähty parini kanssa. Parini taas harrastaa paaaljon muutakin liikuntaa joten ei juuri yksin pelleile parketilla.
En halua paljastaa siviilisäätyäni ja ylksityiselämääni ulkopuolisille.- Ei kivaa
Miksi vedätät? Jos kerran olet seurustelusuhteessa ja tanssipari on selvästi sinusta kiinnostunut, niin miksi jätät asian tuolla tavalla auki. Tuo on kiusan tekoa ja väärin sekä kysyjää, että omaa seurustelukumppaniasi kohtaan.
- s-taka*
Ei kivaa kirjoitti:
Miksi vedätät? Jos kerran olet seurustelusuhteessa ja tanssipari on selvästi sinusta kiinnostunut, niin miksi jätät asian tuolla tavalla auki. Tuo on kiusan tekoa ja väärin sekä kysyjää, että omaa seurustelukumppaniasi kohtaan.
Jos menen tanssimaan, ei minulla nähdäkseni ole velvollisuutta paljastaa itsestäni mitään muuta kuin tanssihaluni ja -taitoni. Koska olen tanssimassa, en hakemassa seuraa. Toistaiseksi niin. Pistän kyllä haun päälle ja erilaisen ilmeen jos tilanne muuttuu.
- Niinnäin
s-taka* kirjoitti:
Jos menen tanssimaan, ei minulla nähdäkseni ole velvollisuutta paljastaa itsestäni mitään muuta kuin tanssihaluni ja -taitoni. Koska olen tanssimassa, en hakemassa seuraa. Toistaiseksi niin. Pistän kyllä haun päälle ja erilaisen ilmeen jos tilanne muuttuu.
Vakio vastaus "Olen vaan tanssimassa".
Kuka nyt siihen uskoisi, ei ainakaan silloin, jos nainen seisoo hakurivissä. - s-t-a
Niinnäin kirjoitti:
Vakio vastaus "Olen vaan tanssimassa".
Kuka nyt siihen uskoisi, ei ainakaan silloin, jos nainen seisoo hakurivissä.Kokeile!
- 16+17
Yksityisyys jokaisen asia. Mutta..
Noin kun nainen vastaa, se on yksityisyyttä.
Kun mies vastaa, se on kieroilua, pelimies, pukki, pettäjä, epäluotettava jne...
Niin mikä tasa-arvo?
- Luulot pois
Mikä ihmeen varattu? Kukaan toinen ei varaa eikä omista ketään. Jokainen itse sisällään arvio omat arvonsa ja sitoutuneisuutensa sekä toimivat kunnioitukset mihin,miten ja kelle suuntaa. Nämä "polttomerkit" rengastukset,ja enenkaikkea ulkopäin tulevat kyttäykset eivät osoita mitään kenestäkään.
Kun oma sisäinen minä on selkeä ei juuri ole tarvetta arvioida kenekään "varallisuutta".... - uyfkhjvhjllk
Ainakin joissain vanhan ajan kansallispuvuissahan oli "merkki" onko vapaa vai varattu, semmoisen voisi ottaa vieläkin käyttöön, ei tulis turhaan haettua yhtään varattua...kun menen "vaan tanssimaan"....pätkääkään ei vaan kiinnosta varatut. Onhan nuo sormukset, muttei niitä niin monet pidä ja ei sitä näe kun läheltä...ja nuo ympäripyöreät naisten vastaukset on muuten varmin tapa lopettaa keskustelu, en ainakaan kysy tollaselta naiselta enää mitään...
Ymmärrän ajattelun ettei se muille kuulu mikä on kenenkin siviilisääty, mutta ei sitä miehet jaksa jokaiselta vähänkin hyvännäköiseltä kysellä, muka jollain ainutlaatuisella tavalla, ootko sinkku ? Pahimmillaan menee koko ilta varattujen ja muuten epäsopivien kanssa...- Toteamus
"..mutta ei sitä miehet jaksa jokaiselta vähänkin hyvännäköiseltä kysellä, muka jollain ainutlaatuisella tavalla, ootko sinkku ? Pahimmillaan menee koko ilta varattujen ja muuten epäsopivien kanssa... "
- no ei kannatakaan, vaikuttaa hieman epätoivoiselta touhulta
- Taas näitä
Miksi kysyt moista? Tämä on tanssipalsta. Suhdeasiat käsitellään ihan sitä varten luodulla palstalla. Keskity tanssiaiheisiin tai poistu palstalta. Idiootti.
- Merkki vaan päälle
Oikeassahan olet: tämä on tanssipalsta. Paritanssi on kumminkin parittain tanssittavaa, joten et voi millään välttyä suhdetoiminnalta. Discoilut ovat erikseen.
"Suhteellista" on myös, miksi kukakin käy tanssimassa. Tanssihullut tanssivat ja katselevat maailmaa omasta vinkkelistään, sitten on meitä "loivempia" tapauksia, jotka välillä vilkaisevat ja tunnustelevat, millaisen tyypin kanssa askeleet käyvät yksiin ja voisivat vaikka jatkaa yhdessä askellusta parketin ulkopuolella jo ennen mainitun "varallisuuden" mukaan.
Ei se pahasta ole, jos on "merkki päällä" niin kuin pesäpallopelissäkin.
- Asara02
No näistä viesteistä saa sellaisen käsityksen että varatut ei saisi olla tanssimassa eikä näitä edes haettaisi tansssimaan.Onkohan tannssipaikatkin nykyään vain seuranhaku paikkoja ja siis tanssi vain tois arvoista.
- Velvollisuudet
Varatut tekee itse tanssipaikasta toiminnallaan juuri sellaisen suhtautumisen kuin heihin kohdistuu. Kukaan ei varmaan mieti heidän "lupaansa" käydä siellä. Varatut vaan ovat tosiaan oikeasti liikkeellä eri roolissa kuin he oikeasti ovat monilta osin.
Ajattelen kun käyn tanssimassa että ken on haettavissa ja ei loukaa kenekään sen hetkistä tilaansa haen tanssimaan. Varatuksi en katso ketään tanssipaikalla siinä merkityksessä mitä yleensä asiaa käsitellään.
Koska kukaan ei tulisi olla alistettu johonkin "varaukseen" tai leimaukseen vaan henkilö itse kunnioittaa omia sitoumuksiaan ja pitää huolen sen merkityksestä itselleen ja muille oma aloitteisesti.
Tai sitten ei... Mutta vastuu on jokaisella itsellään että tekee selväksi oman arvomaalimansa hakijoille jos tietää olevan sen tarpeellista.
Nimittäin olen nähnyt tanssipaikalla kun henkilö käyttää väkivaltaa ja nainen veti tämän ulkopuolisen ihmisen omiin oireiluihinsa suhteissaan. OLI visiin varattu vai varastettu mutta vastuuton ainakin. - ****************
Asara!
Kyllä saavat ,kaikille on tilaa tanssipaikoilla.
Useita varattuja naisia on erinomaisia tanssijoita,
tanssitan heitä hyvin mielelläni.Mutta käyttäytyä täytyy
osata,olipa tanssitettava rouva tai yksinäinen ihminen.
Ääni Tornio Haaparanta Kemi Oulu alueelta. - p.p-veitsi
Eikö ne aina ole ollut seuranhakupaikkoja, eikä kukaan mene tanssimaan ilman taka-ajatusta, itsekin tulen sinne vonkaamaan kannikkaa, silloin on kaikki vapaita, kun tyrkyllä ovat. Tanssiminenhan on ihan turhaa pyörimistä hyvän tavaran ympärillä,
ensitanssin jälkeen voi hyvin siirtyä vähemmän hikoiluttavan esileikin pariin....
- jorma689
perseily on kivaa
- Vipeltäjä:)
Voi herran pieksut tätä touhuu tääl, vai ei uskota et on vaan tanssimas jos seisoo hakurivis?
Mä oon sillä meiningillä seisonut siel jo monta vuotta, enkä halua tilanteeseen
muutosta, vaik viel jotkut jaksaa yrittääkin.
Parasta ennen päiväkin vissiin umpeutunut joidenkin mielestä, eipä vaan tunnu
tanssia haittaavan. Monet hirmu paljon nuoremmatkin vielä hakee tanssimaan.
Kyllä me kaikenmoiset tanssijat sinne mahdutaan, turha ärhentely vaan pois ja
pidetään mukavata mukavassa harrastuksessa:))- Jormamies
Niin kuka uskoo et on vaan tanssimas hakurivissa jos seisoo?
- ,,
haittaako tuo jos asiaa tiedustelee jospa se on sitä toivottua smool toolkkia
- Duracellll
Uskomattomia juttuja täällä ..huh. oon aina luullut, että tanssimaan voi mennä vain ja ainoastaan tanssin vuoksi eikä parinmuodostamista varten. Tanssihan on mitä parhainta liikuntaa! Ei mun kumppani aerobic-tunnillekaan mun kaa änkeä.. miksi sitten en voisi käydä tanssimassa ihan yksin. Sori vaan kaikki äijät.. ja ikärasistin ja muut tiukkapipot.
- ...
löysää sitä huivia hiukan kaikki mahtuu tanssimaan ,paritanssistahan ilmeisesti kyse tuskin kaikki tanssipartrenit sun hameen alle on pyrkimässä relax,kyselee ne naisetkin kaikenlaista ei haittaa ja jos joku törkeyksiin menee ainahan voi kieltäytyä hausta
- 16+11
On muuten naisella loistava torjuntakeino kun sanoo olevansa työtön, kyllä häippäsee parketilla likistelijät ja vonkaajat nopsaan uuden uhrin kimppuun :))
- Turhaa selitystä
"On muuten naisella loistava torjuntakeino kun sanoo olevansa työtön, kyllä häippäsee parketilla likistelijät ja vonkaajat nopsaan uuden uhrin kimppuun :)) "
- no eipä todellakaan tulisi mieleen kertoa tuollaista, vaikka olisinkin työtön. Mitä se jollekin satunnaiselle likistäjälle edes kuuluu. Osaan kyllä ilmaista vastenmielisyyteni mahdollista likistelijää kohtaan muutenkin kuin kertomalla elämäntilanteestani tai mahdollisesta työttömyydestäni.
- 879
toimii toisinkin päin
- wiss
Tosin tanssiminen on turhaa tavaran ympärillä pyörimistä joten aivan turhaa,sillä persettä saa vaivattovamminkin
- Jawiss
wiss kirjoitti:
Tosin tanssiminen on turhaa tavaran ympärillä pyörimistä joten aivan turhaa,sillä persettä saa vaivattovamminkin
Olet oikeassa wiss, eikä siihen kauniimpaa sukupuolta tarvita. Nähdään tansseissa.
- hyötykuntoilua
wiss kirjoitti:
Tosiaan. Poikabaareja on ainakin isoimmissa kaupungeissa.
- herore
wiss kirjoitti:
Miksi nää homot kirjoittelee tänne tanssipalstalle.
- varat-tuna
herore kirjoitti:
Miksi nää homot kirjoittelee tänne tanssipalstalle.
Eikös tää ole tanssipalsta.
Ne haluais tietää saako homo tanssia daamin kaa, vai onko homoilta tannsi kielletty.
Eihän sinkkuja saa varautt hakee, on sitten bi tai homo.
- näin
Homot nyt vain nykyään on niin häpeilemättömiä.
Johan ne tanssivat itsenäisyyspäivän juhlissa telkkarissakin, presitentin
näytellessä niille peukkua ylös,ei alas.
Aikoihin on eletty.Olis kuitenkin toivottavaa, että ne jättäisivät tämän palstan rauhaan. - TanssiHullu
Mielenkiintoista lukea näitä 'eiks tansseissa voi käydä vain tanssimassa' -kommentteja. Olen ns. tanssihullu ja käyn lavoilla nimenomaan tanssimassa, mutta sinkkuna en kyllä yhtään pahastuisi, jos joku samanikäinen joskus osoittaisi kiinnostustakin. Sellaiseen en vaan ole törmännyt, vaan tosiaan vain tanssinut. On aivan mahtavaa, että voi nauttia tanssista, musiikista ja läheisyydestä, hyvästä menosta, vaikka ei ole omaa kumppania ja näin ollen kaikenlainen toisen ihmisen lähellä oleminen on muuten nollassa. Tanssissa riittää, että tanssiaskeleet loksahtavat kohdilleen, vaikka muuten olisikin ihan eri maata.
- tyhjää ilman sinua
Äläs muuta sano! Kiinnostuneista on tosiaankin pulaa, sekä myös heistä, jotka ovat tanssihulluja miehiä samalla. Mistähän vakka kantensa löytäisi?
- Nomen Nescio
tyhjää ilman sinua kirjoitti:
Äläs muuta sano! Kiinnostuneista on tosiaankin pulaa, sekä myös heistä, jotka ovat tanssihulluja miehiä samalla. Mistähän vakka kantensa löytäisi?
Tiedä nyt sitten kuinka varmuudella pulaa on, mutta toistemme löytäminen on vain aika hankalaa. Mistäs muualta vastaavan henkisen voisi löytää kuin lavalta tai muulta tanssipaikalta, mutta nykyisin kun ollaan niin kuin vain tanssimassa.
Sitä kun ei viitsisi ihan heti alkaa kysellä, että milläs mielellä olet täällä. Ja monesti saattaa sitten jäädä ainutkertaiseksi kohtaamiseksi se tanssihetki, kun kumpikin ajattelee, että se varmaan halusi ihan vain tanssia, ja kun se nyt ei ekalla kerralla ehkä mennyt ihan putkeen, niin ei se nyt enää ainakaan uudestaan halua tanssia tai en tuota kehtaa hakea. Siis kaikenlaista sähellystä ja säätämistä riittää puolin ja toisin.
Kyllähän sitä itsekin haluaisi löytää parin, jonka kanssa synkkaa muutenkin ja lisäksi voisi harjoitella, käydä kurssilla, kenties jopa kilpailla, käydä lavoilla pitämässä lystiä yms. Joitakin on tullut vastaan, mutta ex-puolisot tai lapset kun ovat ainakin minulle jonkin sortin showstopperi. Siis ei ole ainakaan vielä omalta osalta kolahtanut. - tyhjää ilman sinua
Nomen Nescio kirjoitti:
Tiedä nyt sitten kuinka varmuudella pulaa on, mutta toistemme löytäminen on vain aika hankalaa. Mistäs muualta vastaavan henkisen voisi löytää kuin lavalta tai muulta tanssipaikalta, mutta nykyisin kun ollaan niin kuin vain tanssimassa.
Sitä kun ei viitsisi ihan heti alkaa kysellä, että milläs mielellä olet täällä. Ja monesti saattaa sitten jäädä ainutkertaiseksi kohtaamiseksi se tanssihetki, kun kumpikin ajattelee, että se varmaan halusi ihan vain tanssia, ja kun se nyt ei ekalla kerralla ehkä mennyt ihan putkeen, niin ei se nyt enää ainakaan uudestaan halua tanssia tai en tuota kehtaa hakea. Siis kaikenlaista sähellystä ja säätämistä riittää puolin ja toisin.
Kyllähän sitä itsekin haluaisi löytää parin, jonka kanssa synkkaa muutenkin ja lisäksi voisi harjoitella, käydä kurssilla, kenties jopa kilpailla, käydä lavoilla pitämässä lystiä yms. Joitakin on tullut vastaan, mutta ex-puolisot tai lapset kun ovat ainakin minulle jonkin sortin showstopperi. Siis ei ole ainakaan vielä omalta osalta kolahtanut.Nomen N...."
Sinun omat lapset ja exäkö ovat esteenä vaiko sen mahdollisen valitun?
Itse arvostan vapautta, eli, jos hänellä jonka valitsen on jo exä tai lapsia, ei se välttämättä ole mikän este yhteiseen tulevaisuuteen.
Kilpailuun en tanssissa kyllä kovin äkkiä ala, vaan todellakin vaan harrastamaan, mutta ei se estä sitä valittua kilpailemasta, jos muuten on kiinnosatunut minun kanssa harrastamaan tanssia joskus ja menköön sitten kilpailemaan jos se harrastus on niin paljon kiinnostavaa.
Minullakin on omat alueet, joita harrastan myös tanssin lisäksi, joita valittuni ei varmaankaan jaa kanssani, eli on sopivasti henkireikiä molemmille.
Tuskin nyt kaikki ovat seurustelupareja sekä myös kilpailupareja, jotka lavoilla tanssivat. - Nomen Nescio
tyhjää ilman sinua kirjoitti:
Nomen N...."
Sinun omat lapset ja exäkö ovat esteenä vaiko sen mahdollisen valitun?
Itse arvostan vapautta, eli, jos hänellä jonka valitsen on jo exä tai lapsia, ei se välttämättä ole mikän este yhteiseen tulevaisuuteen.
Kilpailuun en tanssissa kyllä kovin äkkiä ala, vaan todellakin vaan harrastamaan, mutta ei se estä sitä valittua kilpailemasta, jos muuten on kiinnosatunut minun kanssa harrastamaan tanssia joskus ja menköön sitten kilpailemaan jos se harrastus on niin paljon kiinnostavaa.
Minullakin on omat alueet, joita harrastan myös tanssin lisäksi, joita valittuni ei varmaankaan jaa kanssani, eli on sopivasti henkireikiä molemmille.
Tuskin nyt kaikki ovat seurustelupareja sekä myös kilpailupareja, jotka lavoilla tanssivat.Omista ei ole ollut kyse, vaan siitä, että vastapuoli on aika vaiheessa joko aivan tiedostaen tai tahattomasti paljastunut, että on lapsia ja eronnut. Sinällään ok, että asia tulee esille riittävän ajoissa, jolloin siihen voi reagoida, miten nyt sitten kukin haluaa. Toistaiseksi minulla se on tarkoittanut, että en lähde suhdetta rakentamaan sillä pohjalla. Näin vain olen päättänyt, voipi joskus kolahtaa niin, että tuolla ei olekaan mitään merkitystä.
Tuo kilpailujuttu oli vain vähän niin kuin kuriositeetti, tarkoitin lähinnä, että kilpailumainen/kilpatanssin harjoittelu kiinnostaa, koska sieltä saisi hyvää pohjaa myös muulle tanssimiselle. Ja musiikki noissa harkoissa on paljon parempaa kuin lavoilla soitettava.
Tuota viimeistä lausettasi en ihan hiffannut. Osa on pareja, suurin osa ei liene, osa pariutuu tanssikauden aikana, ja sitten suhde jatkunee tai ei.
- Herra Päijät-Hämeest
Ja minä olen aivan täynnä naisia jotka valitsevat kerta toisensa jälkeen väärin. Tansseista viimeksi kiinnostusta minua kohtaan osoittanut eri uskonto-kuntaan kuuluva tyttönen. Ei tule onnistumaan tämäkään. Minä en nimittäin uskontoa vaihda. Se on aivan sata varma. Itse en ole edes uskovainen. Valitkaa kerrankin oikein tanssinaiset.
- Itsessä ei vikaa vai
"Valitkaa kerrankin oikein tanssinaiset. "
Voi elämän kevät eihän sitä kokeilematta tiedä.. et ilmeisesti itsekään osaa valita oikein.. - Herra Päijät-Hämeest
Ja sinäkö osaat valita oikein? Täällä valitellaan sitäkin että Naisten ensisijainen tehtävä valita tuleva poikakaveri/mies. Ei se noin mene. Ja olen tarpeeksi nähnyt tansseissa väärän valinnan suorittaneita naisia muitakin miehiä kohtaan. Olen myös miehenä katsonut ja valinnut Naisen/tytön. Mutta aina ei joku asia natsaa. Miloin Seukkaa kyseinen nainen/tyttönen tai on liian kaukaa kotoisin.
- 1o1o1o
Minä haen tansseista vain seksiä, tanssi on siinnä sivu seikka ,ihan sama onko nainen vapaa vai varattu.Useasti sieltä löytää kyllä muita samanhenkisiä jolle pieni seikkailu sopii.
- ++++++++++++++
Minä vapaa nainen en hae seksiä, vaan tanssin nautintoa ja mukavaa juttuseuraa. En tykkää varattujen miehien kanssa tanssimisesta ollenkaan, parempi kun hakevat toisten varattujen vaimoja, ja jättävät sinkkunaiset rauhaan. On tullut kaikenlaista vastaan parketilla ja nyt siis tarkempi seula. Voin ihan hyvin kieltäytyä, jos tiedän miehen varatuksi, se on tiukka linja nyt. Ja jos en saa tanssia, mitä sitten, musiikki on hyvää ja kivaa kuultavaa. Mutta aina tanssittajia löytyy vapaistakin vapaalle.
- varattuihmettelijä
En oikein ymmärrä sinun kriteereitä.
Et hae seksiä, vaan tanssin nautintoa ja mukavaa juttuseuraa.
Tämmöstä seuraa siis ei löydy varatuista?
Onko siis niin ettei varattujen kanssa voi nauttia tanssista ja ne ei osaa jutella mukavia?
Ainoastaan sinkkujen kanssa nautit tanssimisesta ja heidön juttuseurasta, ne kun on niin vfiksuja ettei heitä ole kukaan huolinut.
Seksiä niiltä ehkä saisit, mut sitähän et ole hakemassa. - P.P-veitsi
Just tommosta naista sieltä jahtaan, eihän sinun tarvitsekaan hakea seksiseuraa, riittää kun olet haettavana.. Mikään ei ole sen mukavampaa kuin sulattaa kaltaisesi kimpale ja saattaa onnen kukkuloille, aamuyöstä puhut jo kielillä,,
ilman tanssipaikkoja se olisi paljon vaikeampaa..
- Alusta alkaen ,,,,,
Kannattaa yrittää täysillä heti tanssien alussa jos meinaa päästä
hameenalle yöllä.
Minä en paljoa kysele katselen naistenrivistä käteensopivaa naista,
ei paljoa haittaa miltä näyttää muutamankerran kun riiaamassa käväsen. - Mä ja mun kaverit
No ei se niin monimutkaista ole kuin jotkut friikit väittää. Lavoilla on ihan oikeitakin ihmisiä jotka saattaa innostua kun kolahtaa. Ne tanssikoneet kannattaa kiertää kaukaa ne vaan tanssii. Usean kerran olen autossa pussaillut ( mikä onkin ihan superia ) joskus on pyydetty jatkoillekin... Parasta on että ihmiset on tavallisia, ei voi mitenkää yleistää että lavoilla olis vaan jotain... pyhimyksii...
- Kantsi
Samaa mieltä käyhän siellä tansseissa vaikka mitä porukoita ja tyyppejä kuka on varattu kuka ei, turha miettiä ei ne kaikki tiedä itekään. Varattukin on aika "joustava käsite" nykyään. Hyvä fiilis on tärkeää, ei liian tosikkomaista.
- tangon huumaa
Näitä keskusteluja lukiessa, tulee välillä semmoinen fiilis että tanssipaikat on vain sinkuille.
Varatut ei sais mennä ollenkaan tanssilavoille.
Toiset sit taas ei hyväksy lavoille ketäät jotka hakeee muutakin kuin tanssiin.
Eikö sinne lavoille sopis mitenkään vapaat, varatut ja jopa ne karanneet.
Täälä tulee semmoinen tunne, jos minäkin varattuna satun hakeen jotain sinkkua tanssiin ja selviää kesken tanssin että olen varattu. Täytyskö mun siinä vaiheessa palauttaa Daami takaisin hakuriviin ja pyytää häneltä anteeks , kun erehdyin hakeen häntä tanssiin?
Voisko tanssilavojen käytössääntöihin lisätä.
Esim .Varatut ."Punanen rusetti käsivarteen."
Näin hakurivin naiset osais kieltäytyä tarjotusta tanssista.
Vai täytyskö jo Daamia hakiessa kertoo että on "Olen varattu, saisko silti luvan?"
Toivon että vastailisitte. - Nainen 48
No ei! Ihme ronklaamista jotkut pitävät tuon siviilisäädyn kanssa. Tosin mikä ettei ne ronklaajat voisi perustaa vaikka keskinäisen kerhon, jossa merkkaisivat statuksensa tavalla tai toisella. He voisivat sitten pyöriä piiriä keskenään, kun moraaliltaan löyhemmät tanssisivat kenen kanssa sattuu huvittamaan.
Merkkaajat voisivat sitten täällä palstalla selvitellä välejään ja riidellä siitä, kuinka jollakin joskus ei ollut sitä merkkiä/oli väärä merkki/oli suorastaan huijari. Hilpeää!- tangon huumaa
Eli, ainakin sinun puolesta voi varatutkin viä jatkaa tanssiharrastusta?
Olin viime lauantaina Ruusulinnassa muijan kaa.
Tanssin ensin muijan kaa kuusi kappaletta, sen jälkeen hain muita daameja.
No yksi näistä daameista ketä tanssitin oli alkuun hyvin tanssissa mukana, jossain vaiheessa puhuttiin kenen kanssa ollaan tansseissa. Kerroin olevani muijani kanssa. Daamin tanssi muuttu väkinäiseksi ja toisen kappaleen viimeset soinnut jäi tannssimatta kun daami sanoi "kiitti" ja poistui.
Muija myöhemmin kettoi ihmettelevänsä sen naisen kärsivää ilmettä.
Myöhemmin seurasin kuinka sama daami sit tanssi lopun illan yhden ja saman miehen kanssa...joka ei osannjut edes tanssia.
Ilmeisesti minä olin kuluttanut hänen kallista "iskuaikaa", onneksi hän kerkis saamaan seuraa. Ei tarvinnut kirota mua viä kotonaankin :-D - Nomen Nescio
tangon huumaa kirjoitti:
No yksi näistä daameista ketä tanssitin oli alkuun hyvin tanssissa mukana, jossain vaiheessa puhuttiin kenen kanssa ollaan tansseissa. Kerroin olevani muijani kanssa. Daamin tanssi muuttu väkinäiseksi ja toisen kappaleen viimeset soinnut jäi tannssimatta kun daami sanoi "kiitti" ja poistui.
Myöhemmin seurasin kuinka sama daami sit tanssi lopun illan yhden ja saman miehen kanssa...joka ei osannjut edes tanssia.
Ilmeisesti minä olin kuluttanut hänen kallista "iskuaikaa", onneksi hän kerkis saamaan seuraa. Ei tarvinnut kirota mua viä kotonaankin :-DJoo, ei tuossa omassa tanssitaidossa ole kyllä kehumista, mutta hauskaa meillä oli ja mukavalta tuntui :)
- tangon huumaa
Nomen Nescio kirjoitti:
Joo, ei tuossa omassa tanssitaidossa ole kyllä kehumista, mutta hauskaa meillä oli ja mukavalta tuntui :)
No hyvä että pelastit tän daamin illan ;-)
Kirosko hän edellistä tanssittajaa?
"He##etin äijä, käy tanssilavalla muijansa kanssa ja kehtaa hakea viä muitakin tanssiin" - Nomen Nescio
tangon huumaa kirjoitti:
No hyvä että pelastit tän daamin illan ;-)
Kirosko hän edellistä tanssittajaa?
"He##etin äijä, käy tanssilavalla muijansa kanssa ja kehtaa hakea viä muitakin tanssiin"En ainakaan kuullut mitään tuon suuntaista, enkä usko tämän daamin kyseiseen edes sortuvan. Enkä kyllä ole kuullut keneltään muultakaan vastaavaa, vaikka itse sinkkuna tuolla pyörinkin. Ainut asia, mistä Ruusussa kuuluu vähän palautettava annettavan toisinaan, niin pelkkä kävelytys alkaa kuulemma joskus vähän tökkiä.
- Nainen 48
tangon huumaa kirjoitti:
Ilmeisesti minä olin kuluttanut hänen kallista "iskuaikaa", onneksi hän kerkis saamaan seuraa. Ei tarvinnut kirota mua viä kotonaankin :-DTietty! Kaikki saavat tanssia, kuten kaikki saavat puhua, syödä, nukkua tai laulaa. Ehkä ne, jotka haluaisivat karkottaa varatut lavoilta ovat itse niin kuumaverisiä, että ihastuvat helposti ja tuntevat itsensä petetyiksi, jos viaton tanssipartneri osoittautuukin varatuksi. Tai ehkä he ovat mustasukkaista sorttia ja kuvittelevat itsensä tanssiparin "petetyn" kumppanin asemaan, ja pahoittavat sitten mielensä. Vai menevätkö arvailuni ihan pieleen? Itse taidan olla vähän hitaammin lämpenevää lajia, kun pelkkä tanssiminen ei saa minua kiinnostumaan. En oikein ymmärrä koko ongelmaa.
Minusta on myös vähän kiusallista, kun joku kysyy olenko varattu. Tekisi mieli sanoa että olen, koska jos sanon olevani vapaa tuntuu siltä kuin antaisin kysyjälle luvan olla tuttavallisempi kuin haluan. Kysyjät päätyvät helposti ö-mappiin, koska heidän lähestymistapansa on jos ei aivan tahditon, niin kuitenkin hieman tökerö. Varaustilannetta kannattaisi kysyä vasta sitten kun ollaan jo tanssittu useampana iltana ja puhuttu muista asioista ja jonkinlaista mielenkiintoa on havaittavissa molemmin puolin.
No joo, myönnän että varattu/vapaa -tilanteen selvittäminen on tärkeää niille, jotka etsivät nopeaa ja varmaa panoa. Mutta luulisi heidänkin tietävän että ne varmimmat nakit löytyvät ihan muualta kuin tanssipaikoilta.
- Helmi L
Tervehdys
Ei ole kysytty
Ystävällisin terveisin
Helmi L- Keskellä kesää
"Varattu" vaimoihminen on useita vuosia esiintynyt ja iskenyt miehiä eripuolilla tanssipaikoilla. Hämmästykseskseni huomasin eräällä naistentanssipaikalla kun Rouva kävi lähes kesken tanssin kiskomassa miehensä tämän kiemurtelevan tekohymyilijän "esityksestä" lattialla.
Saman tien kesken tanssi-illan puoliso kiikutti mihensä ulos tanssipaikalta ja arvatenkin "korvallissaunaan".
No lirkutteleva varattu avionainen jatkoi metsästystään.
Noinkohan tuo varallisuus"" on sitten kaikille kovin suuri hyödyke vai este? - Sormustettu
Keskellä kesää kirjoitti:
"Varattu" vaimoihminen on useita vuosia esiintynyt ja iskenyt miehiä eripuolilla tanssipaikoilla. Hämmästykseskseni huomasin eräällä naistentanssipaikalla kun Rouva kävi lähes kesken tanssin kiskomassa miehensä tämän kiemurtelevan tekohymyilijän "esityksestä" lattialla.
Saman tien kesken tanssi-illan puoliso kiikutti mihensä ulos tanssipaikalta ja arvatenkin "korvallissaunaan".
No lirkutteleva varattu avionainen jatkoi metsästystään.
Noinkohan tuo varallisuus"" on sitten kaikille kovin suuri hyödyke vai este?Ainakin se on selvästi havaittavissa, että mies jolla on sormus vasemmassa nimettömässä kiinnostaa naisia selvästi enemmän kuin sama mies ilman sormusta.
- Varaukseton
Sormustettu kirjoitti:
Ainakin se on selvästi havaittavissa, että mies jolla on sormus vasemmassa nimettömässä kiinnostaa naisia selvästi enemmän kuin sama mies ilman sormusta.
Sormustettu tai ei mutta sen olen huomannut että sormustetut naiset on todella joltakin osin "etsimässä itseään" ja silloin kelpaa kuka vaan antamaan sitä tanssisyliä ja muutakin.
Harmi kun tanssipaikat onkin jonkin verran tämän hoitomuodon ylläpitäjänä.
- perustaitoinen
Kylmä maailma on tämä nykyajan tanssikulttuuri. Voiko tansseista edes enää löytää ketään, ihan vakavasti ottaen?
Muutaman kerran olen käynyt eräillä varsinais-suomen suosituimmilla paikoilla ja aika suljetulta vaikuttaa ilmapiiri. - Ei näin
Valittevasti siihen se menee. Pro siellä , Pro täällä. Ja me tavikset istutaan ja ihmetellään ja kirotaan nykymeno tansseissa.
- aldis
Nämä taviksiksi halukkaasti julistautuvat ovat sitä ihan joka asiassa ja omasta
tahdostaan. Milloin muilla on mikäkin paremmin jota he itse eivät oikeastaan
haluaisikaan. Toisaalla näitä "taviksia" sanotaan esimerkiksi kerrostalokyttääjiksi
tai muuta tilanteeseen sopivaa. Kateus on toisille liikkeelle paneva voima, sori.
- JT
Joo. Ihmettelen myös näitä nykymenon kiroajia. Miksi muiden tekemiset ovat niin kovin tärkeitä. Minä en ainakaan mene lavoille kyyläämään muita, Ihan rauhassa saavat hoitaa ihmissuhteensa tai olla hoitamatta. Ja jos joku pahastuu vaikka siitä, että minä en ole siellä kaikille (tai kenellekään) tarjolla, niin omapahan on asiansa.
On vähän lapsellista täällä julkisesti vongata paikkaa, jonne pääsisivät vain vapaat ja jossa kaikki siten alistaisivat itsensä vapaaksi riistaksi. Jos on niin heikko itsetunto, että haluaa minimoida mahdollisen torjunnan aiheuttamat kolhut näin äärimmäisellä tavalla, se on varmasti tällaiselle henkilölle todella kipeä asia. Mutta mielestäni tanssipaikkaa ei voi valjastaa kenenkään itsetunnon tai kommunikaatio-ongelmien hoitajaksi.- Korukorvis
Aivan niin, olen todella JT kanssa samaa mieltä että antaisivat tanssin ja sen harrastuksen olla aivan rauhassa. Varatujen toimesta ja varaamattomien. Sillä kun olen käynyt jo kohta kymmenen vuotta tanssimassa niin en todella ole jaksanut velloa ja osallistua siellä käyvien motiiveihin eikä sieltä pois olemiseen.
Tanssipaikka on ollut hienoa viihtymistä ja harrastusta sekä ihania ihmisiä ja aion ppitää kiinni siitä.
- Kimppalainen
Ei ole kysytty, on vain ääneen ja totena päätelty, että varattu on. Ja päättelijä kysyy vielä kohteliaasti, että saako hän hakea miestäni tanssimaan. Voi veikkoset, lupasin... ja saat lainatakin tai viedä ihan kokonaan, koska hän ei ole mieheni. Olemme vain tanssiystäviä ja kimppakyytiläisiä. Että silleen.
Eikö sitä saa "evästettynä" enää leimautumatta kulkea samassa porukassa tanssimassa vaan heti on poltinmerkki takamuksessa tai etumuksessa. Vaikuttaa naisilla herkästi myös siihen, kuinka miehet hakevat tanssimaan. Jostain kumman syystä.
"Varattu" onkin varattu. Hei haloo! - Yksflikka1111
Kyselty on monellakin tavalla, suoraan ja kautta rantain. Tosin voisi luulla, että enemmänkin kyselisivät? Toistaiseksi kumminkin kuljen sinkkuna, kun ei kyselijöistä kukaan ole kolahtanut. Aika moni kyselijöistä on ollut selvästi oman ikäkategorian ulkopuolella, ts. yli kymmenen vuotta vanhempia kuin itse olen. Jokunen myös liian nuori, eli likimain kymmenen vuotta nuorempia. Varattujen kanssa taas en ala mihinkään muuhun kuin tanssimiseen. Satunnainen seikkailu ei kiinnosta, eikä salasuhde ukkomieheen.
Tanssin tanssimisen vuoksi, minulle on aivan sama onko hakija vapaa vai varattu vai jotain siltä väliltä. En katsele sormuksia sormessa tai kyylää kuka kenenkin kanssa tanssii ja montako paria. Minulle tärkeintä on se, että kun minua hakee tanssimaan, askeleet osuvat kohdilleen ja kummallakin on hauskaa, siviilisäädystä riippumatta. - Luomu-uusio
Tuohan kyllä ihmetyttää minuakin , koska olen käynyt tanssimassa ns: paljon ja tanssinut joskus useitakin kappalepreja saman kanssa. Pyydettynä ja pyytänyt. Niin vaan perskules olen varattu tai seurustelen taas uudestaan (kyyläysmyllyssä).
useita kertoja on ollut tarpeen todentaa ettei ole jakelussa vaan tanssimaan tulin. Useimmiten on daamit uskoneet ja palanneet siippansa kylkeen. Kysyjä kun on lähes aina pariutunut ja varattu,,, - tahtiin
Monet miehet kyllä jutustelevat tanssiessaan kaikenlaista. Jos puhe kääntyy minun tilanteeseeni, käännän sen heti miehen itsensä tilanteeseen, ja hän joutuukin yllättäen selvittämään että onkin ystävättärensä kanssa liikkeellä.
Oletan kyllä aina että se jonka kanssa tanssin on varattu. On sitten paljon helpompaa laskeutua sieltä siihen totuuteen minkä odotinkin kun sitten ensin yrittävät vänkää kaikella lailla ja todistella että eivät ole varattuja, miehet siis.
Tämä tapahtuu aika useinkin illan aikana, että utelevat sitä kaikella lailla että olenko varattu, mehet siis.
Ei siinä mitään jos utelevat sen vuoksi kun haluavat tutustua minuun lähemmin.
Eihän tuo ole mitenkään vaikeaa kysellä ja vastailla. - Timmi kundi
No minun helppo vastata miehenä tuollaiseen kysymättäkään. En ole varattu. Etsin naista tansseista. Mutta joku tolkku sitten: Pitää olla puikkoperäinen. tissit ei saa olla mitkään patalaput, Rinnoilla täytyy olla kokoa, seksikäs, 24- 36v. Hyvin säilynyt. jne.
- lklk
hgjhhjghjgjh
- alli2012
Olen varattu tanssiva nainen ja mieheni varattu tanssiva mies, käymme yhdessä ja yksin tanssimassa. Jokainen tanssi on mielestäni n. 3 min uskollisuussopimus sen hetkiselle parille. Pääasia on että tanssista nauttii. Miehelläni on kyllä aina vientiä kun on taidoiltaan ihan ok. Valitettavasti naisten määrä hakurivissä ei aina suosi minua. Välilllä se harmittaa, varsinkin kun en ole niitä uskaliaampia hakemaan naistenhaulla. Oma vikanihan se on kun en hae ja ja en saa vastahakuja. Minusta toisen siviilisäädyn kyseleminen ei ole sopivaa ihan ensimmäisen yhteisen kappaleen jälkeen, tuskin kukaan rivissäkään seisoo lappu kädessä: olen varattu mutta voi hakea... Nautitaan tanssista ja toisistamme !!
- Reinomies
Jos panettaa niin vastaa ei, jos ei niin kyllä.
Moni asia on yksinkertaisempi kuin uskotkaan.- Yskös
Yksinkertaiselle on monia asia yksinkertainen. Kai ne jääkin yksinkertaisiksi jopa ainutkertaisiksi.
- Sinkkuus ei oo vakio
Sinkkujen suhteellinen osuus tanssiväestä vähenee illan edistyessä.
- Näin meillä
Mistä se sitten mahtaa johtua?
Loppuuko niiden kunto, vai lähteekö ne hyvissä ajoin varattujen kanssa pois? Jotta varatut kerkiävät kotiin rakkaansa luokse heti tanssien loppuessa.
Luulis kahden sinkun tanssivan loppuun asti ennekuin poistuvat yhtä matkaa.
Näin minä ainakin tekisin...ei hyväkään seksi voita tanssia :-)
- LP
Se on syliote eikä se tarkoita, että ihminen varattu. Avoimessa otteessa, ote käsistä, tanssija on vapaampi omissa askelissaan, mutta nainen on miehen viennissä. Kissan pentuja varataan, luovutetaan ja noudetaan. Tanssijat tanssivat ihmisinä. Kaikki Gogolin aikaiset maaorjat joutuivat tanssimaan varattuina.
- tanssiva nuneli
Tanssin varattujen ja sinkku naisten kanssa, en tee jakoa heidän väliltä. Etsin kyllä vakavampaakin seuraa tuolta lavalta, mut lähtökohta iltaan on tanssiminen ja tietynlainen hyvä tanssi / keskusteluyhteys naisen kanssa...enkä kysele onko joku varattu, se selviää kyllä jos on keskusteluyhteys hyvä, ei sitä tarvitse erikseen kysyä...enkä jätä hakematta jos joku paljastuu varatuksi...
Oikeammin tuo että saa vastahakuja määrää jonkin verran sen kenen kanssa tanssii...haluan tanssia koko illan...
Sinkkunaiset ovat enemmän varautuneita ja itse olen jotenkin hätäinen näissä jutuissa, eli jos ei esim juttu ala luistamaan jää aika nopeasti hakematta...ja se on kyllä väärä tapa...
Et mahtaakohan jäädä löytymättä se vakavampi seura...
- jupe.,.,
Mitä sitä turhaan päätänsä kaikella vaivata. Naiset yleensä kyllä tekee selväksi siviilisäätynsä oli siitä kiinnostunut tai ei. Haen naisia tanssimaan ja jutustelen sitä sun tätä jos vastapuoli tarjoaa vastakaikua. Jos ei niin sitten seuraava...
Jos jonkun varaustilanne kiinnostaa potentiaalisena kohteena tai muusta syystä kannattaa kysyä suoraan. Nuo kauttarantain johdattelu jutut on niin rektaalista.
Nuorena ja kiimaisena sitä niin jännittää kaikkea... - Spectator
Ei tanssiessa ole pakko mitään kysellä. Ei se kaksi tanssia ole mikään ristikuulustelutilaisuus. Kun olin vielä poikamies, en koskaan udellut MITÄÄN. Jos haet seuraa, sen suuntainen kysely on kerjäämistä. Kyllä se hyväksyntä tulee naisen silmistä ja eleistä.Hetki on hieno, jos askeleet sujuvat samaan tahtiin.. Silloin tanssi sujuu ensiaskeleista alkaen, kevyen kepeästi. Joskus tanssin aikana saatan tuntea selässäni "vilunväreitä." Onkohan siellä silloin niitä "endorfiinejä" Se hetki on oikeastaan aika hieno, kun tunnet naisen vapaan käden koskettavan tiukasti kämmenellä, eikä käsi ole rystyset päin hartiaa. Eikä se silti ole mikään lupaus. Ja aivan sama, onko nainen varattu. Haen tasapuolisesti kaikkia, aviosäätyyn katsomatta, koska pidän tanssimisesta. Haen myös sellaisia, jotka jostain syystä ovat olleet seinäkukkasina pitkään. Ehkä siitäkin johtuu, että naisten vuorolla ei tarvitse olla seisoskelemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama245037Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä634046Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve743612Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.732698Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu1472473Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta602348Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl762159Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?272117- 1351664
Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko371515