Onks kirkon keskustelijat vetäytynyt kilpparipuolustukseen Pertsan bannin takia, kun ei näy keskustelijoita, eikä kysymyksiin vastata? Onko vaikeneminen todellakin kirkon paras ase ? Kirkko vaikenee vanhoillislestaadiolaisten ihmisoikeuksien polkemisesta...rahan käyttämisestä....Pertsan bannista.....yleensä kaikesta, ellei kysymys liity virsiin :)
Eihän tuo Pertsan banni ole mikään vakava juttu, joten mikä siinä on, ettei voi tulla kertomaan bannin syytä. Kieltämättä jos se bannin syy on erikoinen, niin varmasti teidät käristetään keskusteluissa, mutta se on sitä demokratian ja sananvapauden myöden tullutta vastuun kantamista tehdyistä ratkaisuista. Päästäis vain asiassa eteenpäin ja tulisi säännöt selviksi...Ja älkää viittikö edes tarjoilla sitten liirumlaarumeita selitykseksi...Bannin antajalta tulee tulla selityksiä, eikä riitä vain copy/paste suomi24-palstan sääntöjen kohdasta. Ne on niin laaja-alaisia, että niiden perusteella voisi bannata Kirkko_kuulolla-nikin .....
Kuuro kirkko
51
114
Vastaukset
- oliskohan näin
Joku tai jotkut kirkon keskustelijat ovat varmaan pihisseet jo kauan kiukusta Pertsan kommenttien takia, mutta eivät ole voineet mitään hänen kirjoittelulleen. Sitten Pertsa lipsahti jonkin rajan yli, kuten "kiihotti kansanryhmää vastaan". Se oli tälle tai näille viimeinen pisara ja antoi samalla syyn heittää Pertsa pihalle.
Siinä taisi tapahtua kirkon taholta ns. primitiivireaktio. Sen takia se ei kehtaa tulla kertomaan syytä.Missä Pertsa kiihotti kansanryhmää vastaan? Homojen oikeuksia oli rajoittamassa, mutta toisaalta homojen oikeuksia ollaan laajentamassa...Siitähän keskustellaan ja missä sanotaan keskustelua voitavan käytävän vain toiseen suuntaan? Vain oikeuksien laajentamisesta voidaan keskustella? Eikä toi nyt oikeasti voi olla kiihottamista kansanryhmää vastaan, jos tälläisessä seurassa mennään ehdottelemaan homojen virkoihin rajoituksia :D Kirkko on täynnä homoja pappeja ja vasta yksi kaapista tullut lesbopappi on suomessa. Kyllä siellä ilmeisesti on jotakin homokammoa kirkon sisälläkin tai tunnetaan rajoituksia. Pertsa puhuu ääneen vain asioista ja sitähän se keskustelu on. Toinen kertoo mielipiteensä ja toinen tyrmää sen tai innostuu siitä...Kirkossa kun on toiminut tuo vaikenemisen politiikka ja omassa piirissä rankaisemiset, niin heille voi olla ongelmallista, kun ovat osa vapaata yhteiskuntaa, missä ei voikkaan kävellä muiden ylitse tyylillä " Kun mä sanon niin"....Niin kuin riparilla voi toimia.
- mä katoan
Jonkun aikaa seurannut kirjoittelua, täällä äänessä vain ne jotka tuskin koskaan tai vain harvoin ovat edes käyneet kirkossa tai muissakaan tilaisuuksissa. Muodostaneet näkemyksensä vain valtamediaa seuraamalla ja pitävät sitä absoluuttisena totuutena.
- Härski Färssi
Pride-kulkueen lopullinen päämäärä on nykyvallanpitäjien aikana päättää marssinsa "alttarille".
- pertsa2011
mave sanoi :
Onks kirkon keskustelijat vetäytynyt kilpparipuolustukseen Pertsan bannin takia, kun ei näy keskustelijoita, eikä kysymyksiin vastata?
tässä asiassa.
Muistaisin Esterin ehdotelleen hiljakkoin pertsan bannaamista jossakin
ketjussa(aan),mutta en muista missä.
Ei hän kuitenkaa ole voinut yksin toimia "resulssinsa" eivät riitä ja muutoinkin
tuommoinen homma on hoidettava porukassa.
Olen huomannut , että suuri osa "noista " ihmisistä on toistensa kavereita
Facebookissa ja siellähän asioita voi sopia vallan mainiosti.
Jos tulevat kertomaan bannin syyn niin he tietävät asioita syynättävän aika
tarkastikin ja joutuisivat kyllä pienoiseen liemeen. - Niinhän se menee...
Palkkalainen pakenee....
- a D
Miks Mave yrität hallita tätä palstaa yhdes Pertsan ja ao:n kanssa? te suorastaan ESTÄTTE keskustelua.
ja aina samat aiheet.- miss ei kirj.
Hmm samaa mieltä. Alkaa olemaan lapsellista touhua. Nytkin jonkun jostain bannista meuhkataan aloitustolkulla. Ja narsistipertsa nauttii saamastaan huomiosta ja kirjoittelee banneistaan huolimatta enemmän kuin koskaan ennen. :D pfffft...
Laskes montako aloitusta olen tehnyt viimeisen kuukauden aikana ja moniko niistä käsittelee samaa aihetta...Sun itkemiset ei kauheasti aiheuta mulle stressiä :) ...Mappi-öööööö
miss ei kirj. kirjoitti:
Hmm samaa mieltä. Alkaa olemaan lapsellista touhua. Nytkin jonkun jostain bannista meuhkataan aloitustolkulla. Ja narsistipertsa nauttii saamastaan huomiosta ja kirjoittelee banneistaan huolimatta enemmän kuin koskaan ennen. :D pfffft...
Mun uskonnossa, mavetismilaisuudessa, on ehtona, että saa paikan ABC-huoltamolta, jos tervehdyttää kristittyjä ja ateisteja. Siksi minä olen täällä eheyttämässä teitä. Minun Pyhä kirjani käskee näin tekemään ja se kirja on täyttä faktaa. Lisäksi siinä on annettu ehdoksi, että vain katuva voi ottaa hillomunkin päästyään huoltamolla, mutta synnissä rypevä pelkän kahvin. Syntiä ei ole vielä määritelty, mutta faksia pukkaa jatkuvasti, joten eiköhän sekin tule jossain vaiheessa selville....Eikä se oikeasti mua haittaa, jos teitä vaivaa mun oleminen täällä....Tiedempä tekeväni jotain oikein....
- elakim
mave
Mä en voi puhua ihan kaikkien muiden puolesta.
Mulla kestää ainakin vaan hetken aikaa aina kirjautua sisään.
Joku hakkeroi mun koneelle ihan jatkuvalla syötöllä.
Menee melkein kaikki aika poistaa niitä viruksia.- Johan pomppas!
Vai että hakkeroidaan koneellesi jatkuvalla syötöllä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista? Eikö sinulla ole antivirusohjelmaa? Itselläni on Win7 ja NOD32 antivirus system. Ei pääse koneelle mitään eikä kukaan koskaan.
- elakim
Johan pomppas! kirjoitti:
Vai että hakkeroidaan koneellesi jatkuvalla syötöllä. Miten ihmeessä se voi olla mahdollista? Eikö sinulla ole antivirusohjelmaa? Itselläni on Win7 ja NOD32 antivirus system. Ei pääse koneelle mitään eikä kukaan koskaan.
Johan pomppas
Mä olen testannut jo Windows ysiä...
Että elä viitsi puhua noista vanhentuneista ohjelmista :)
Mulla toi spybotti ja Avasti toimii ihan hyvin rinnakkain.
Mutta Mckafee kikkailee välillä väliin.
Mulla on selaimena Google Chrome. Ja se McAfee on niiden alihankkijan softaa.
Se on sotkenut mun koneen monesti, kun olen kirjautunut sisään.
Ja se on aika iso softatoimisto....
On joskus joutunut putsaa konetta aika pitkään. - Shrink
elakim kirjoitti:
Johan pomppas
Mä olen testannut jo Windows ysiä...
Että elä viitsi puhua noista vanhentuneista ohjelmista :)
Mulla toi spybotti ja Avasti toimii ihan hyvin rinnakkain.
Mutta Mckafee kikkailee välillä väliin.
Mulla on selaimena Google Chrome. Ja se McAfee on niiden alihankkijan softaa.
Se on sotkenut mun koneen monesti, kun olen kirjautunut sisään.
Ja se on aika iso softatoimisto....
On joskus joutunut putsaa konetta aika pitkään.Kokeile vielä lisäksi tätä;
Superantispyware, free edition, ei tule ketään............................? - Bää vaan
Shrink kirjoitti:
Kokeile vielä lisäksi tätä;
Superantispyware, free edition, ei tule ketään............................?Shrink
Emmä viitsi laittaa konettani solmuun liian monella virustunnisteella....
Ne vaan alkaa keskenään kinaamaan, mikä niistä saa pääsyn system 32:seen.
Mä olen testannut sitäkin.
Eikä se ole ollut hyvä vaihtoehto.
Ja jos joku tarvii vaklata mun konetta, niin ei mulla ole paljon enään salattavaa.
Että en mä jaksa olla niin huolissaan niistä hakkeroinneista, kunhan eivät estä mun yhteyksiä.
- Ei silmiä
Ei kirkolla ole korvia.
- Etuhäntänen
Ei päätä eikä kai myöskään häntää, mutta paljon kalahattuisia miehiä ja yksi nainenkin palveluksen toimissa.
- pertsa2011
mave sanoi :
.Bannin antajalta tulee tulla selityksiä, eikä riitä vain copy/paste suomi24-palstan sääntöjen kohdasta. Ne on niin laaja-alaisia, että niiden perusteella voisi bannata Kirkko_kuulolla-nikin .....
edes pastoria itseäänkään.
TUOSSA VASTA OLISI BANNIN PAIKKA TAI PERÄTI LIPEREITTEN IRROTUS.
____
Toinen on tuo Antti "pappi" joka nimitteli Jeesusta äpäräksi.
Eli Bannia Isontalon Antille ,joka ei uskalla edes esitellä itseään.
____
Hannun lauselmiin verraten mikä tahansa kirjoitus palstalla on vain
pyhäkoululaisten jutustelua.
Sitten on tietysti mäkisen heitot :
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/10/1207371/arkkipiispa-homoseksuaalisuus-ei-ole-minkaanlainen-synti
http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kotimaa/1097/arkkipiispa_kari_makinen_ala_alistu_ei_ole_kirkon_kampanja
Joku pertsa on pikkupalikka noitten todellisten harhaopettajien
rinnalla. Onks Kirkolla jotkut roviopäivät vai missä papit luuraa? Olisi oikeasti kiva tietää syy, sillä niitä ei ole kukaan pystynyt kertomaan....Ne jotka tietää, niin vaikenee ja jotka ei tiedä, niin arpoo. Kielenkäytöstä se ei voi johtua, sillä mulla ei ole bannia...ja mä osaan olla vähemmillä sanoilla härskimpi. Ei ole tasapuolista, jos Pertsa on bannattu tuon perusteella, eikä mua ole.ja moni muukin..Älkääkä nyt sitten innostuko bannaan mua :D Vapauttakaa Pertsa, niin sitten on tasapuolista.
Homoistakaan johtuvaa ei voi olla tai koko kirkko pitää sitten bannata tai kirkon pitää lopettaa yhteistyö suomi24-sivuston kanssa. Tämä olisi mielenkiintoinen, sillä siitä repisi aikamoiset otsakkeet.. Tykittäisin tutkimuksia, joissa suuri ryhmä papeista kieltäytyy rukoilemasta homojen puolesta ja homojen siunaaminen olisi järkyttävä kauhistus, sillä heidän mielestään syntiä ei voi siunata. Kertokaa se syy ja antakaa se olla tämä, niin tulee tälle palstalle uutta eloa, kun tuosta saisi repiä niin monta aloitusta...
Eipä nämä arpojat ole vielä keksineet mitään hyvää syytä mihin ei olisi muut syyllistyneet myöskin tai jota kirkon papisto ei suurella rintamana opettaisi ja tukisi. Siksi olisi mielenkiintoista, jos bannattaisiin keskustelupalstalta ihminen, joka kertoo kirkon virallista oppia. Papitkin voi sen myöntää, että homous ei ole poistunut syntiluettelosta, vaan virallisesti homous määritellään edelleen syntien joukkoon.....Vai oletteko te kumonneet tunnustenkirjat ja Raamatun ja muistaneet ilmoittaa siitä eduskunnalle, jotta he voivat vahvistaa sen kirkkolakiin?- arghhh.grrr
Voi hyvänen aika.
Kun täällä jo kuukausi sitten on kerrottu, että he on rippikoululeireillä.
Pitääkö sitä koko ajan toistaa. - ´
arghhh.grrr kirjoitti:
Voi hyvänen aika.
Pitääkö sitä koko ajan toistaa.Ne on suljettuja aivopesuleirejä vai, joista netti yheydet ulkomailmaan on katkaistu?
arghhh.grrr kirjoitti:
Voi hyvänen aika.
Pitääkö sitä koko ajan toistaa.Kuis vtun kauan sun ripari kesti? :D Et sattumoisin ole huomannut, mutta koulutkin on jo alkanut, mutta papit on vieläkin riparilla?
- Dara
Minä luulen, että mistään bannista ei edes ole kyse, vaan noilla sattui tuolla ylläpidossa joku moka, joka esti Pertsaa kirjoittamasta vanhalla nikillään. Onhan tuo uuden nikin kuitenkin saanut luoda ja sillä kirjoittaa ihan rauhassa. Pulmatilanteet-palstalla on ollut aika-ajoin muutenkin valituksia siitä, että bannia tulee sääntöjen noudattamattomuudesta, vaikkei olisi edes käynyt koko palstoilla kuukausimääriin tms... Ja sitä epäilin jo aiemmin, että ylläpito on se bannaajataho, jos siis kuitenkin ihan oikeasta bannista on kyse, ei kuunteleva kirkko, joten syitä voisi kai kysellä siltäkin suunnalta, ellei sellaisia Pertsalle ole sitten annettukin.
Dara kirjoitti:
Minä luulen, että mistään bannista ei edes ole kyse, vaan noilla sattui tuolla ylläpidossa joku moka, joka esti Pertsaa kirjoittamasta vanhalla nikillään. Onhan tuo uuden nikin kuitenkin saanut luoda ja sillä kirjoittaa ihan rauhassa. Pulmatilanteet-palstalla on ollut aika-ajoin muutenkin valituksia siitä, että bannia tulee sääntöjen noudattamattomuudesta, vaikkei olisi edes käynyt koko palstoilla kuukausimääriin tms... Ja sitä epäilin jo aiemmin, että ylläpito on se bannaajataho, jos siis kuitenkin ihan oikeasta bannista on kyse, ei kuunteleva kirkko, joten syitä voisi kai kysellä siltäkin suunnalta, ellei sellaisia Pertsalle ole sitten annettukin.
Homman kyllä ymmärtäisi vahingoksi, jos ei olisi nikkiäkin poistettu...Kaksi vahinkoa yhdellä kertaa alkaa olla epäuskottava.
- Dara
mave kirjoitti:
Homman kyllä ymmärtäisi vahingoksi, jos ei olisi nikkiäkin poistettu...Kaksi vahinkoa yhdellä kertaa alkaa olla epäuskottava.
Niin, no tuolla pulmatilanteet-palstalla on kyllä ollut valituksia nimenomaan siitä, että nikki on poistettu vaikkei sillä edes olisi kuukausimääriin mitään kirjoittanutkaan.
Toisaalta, jospa ylläpito pistää jäähylle sellaisia nikkejä, joiden kirjoituksista tulee paljon asiattomuusilmoituksia. Ja jos sinun viestiestäsi ei niitä ole niin paljoa tullut kuin Pertsan, niin minkäs teet. Ylläpito tuskin kuitenkaan lähtee palstoille vertailevaa tutkimusta käyttäjien asiallisuudentasosta tekemään ja sillä perusteella bannaamaan. Jos näin on, niin Pertsan bannien syynä voi ihan hyvin olla kielenkäyttö. Sinä vain et omallasi ole vielä niin paljon ehtinyt ihmisiä suututtamaan... ;)
Joitain ajatuksia, liittyen lähinnä tähän aloitukseen ja osin muihinkin.
Onko kirkko kuuro? No ei ole. Ei vaan ole olemassa kirkkohallituksen salaisissa kellareissa salia, jossa kymmenet verkkokeskustelijat kilpaa kirjoittavat kipakoita vastauksia. Valtaosa vastaajista tekee tätä oman työn ohella, niillä joille tämä on työtä, on myös muita vastuualueita.
Toiseksi, aina kun ehtii palstalle, menee iso osa ajasta ketjujen läpikäymiseen ja siivoamiseen. Ylläpito poistaa viestejä, jos niistä ilmoitellaan ja seriffit siivoavat viestintää omalta osaltaan.
Toisin sanoen, jos aikaa ei kuluisi kampaamiseen ja poistamiseen, niin ehtisi kirjoitata enemmänkin.
Vielä katsaus viikonlopun kuumaan perunaan, Pertsan banniin: Bannaukset antaa ylläpito (ymmärtääkseni) ja ne ovat yl määräaikaisia (edelleen ymmärtääkseni), mutta se on aina myös vahva viesti siitä, että jokin ei mene ihan toivottua polkua.
Joku sen sanoi hyvin "ei se mitä kirjotat, vaan miten sen kirjoitat"
Sitäpaitsi, Pertsasta on liberaalille rintamalle enemmän hyötyä kuin haittaa.
Repa Honkanen, nuorisotyöläinen- Rickhar Wagner
Repa ihan on pakko nyt kysyä, saatsä pelkkiä päänsilityksiä, vai maksetaaks sulle palkkaakin? Entä saato koskaan työnohjausta?
Asiantuntija palsta, joka on ympätty suhteisiin...Tuosta voisi otaksua, että vastaajilla on jonkinlainen ajatus luoda tietynlaista ilmapiiriä palstalle ja jos ylläpito kurkki olan takaa ja räpeltää oman vajavaisen käsityksen kautta tapahtumien kulusta, niin täyttyykö silloin palstan tarkoitus?
"Kieltämättä se on hienoa havaita, että myydään palsta ja sitten ylläpito toteaakin tämän uskonnon uskomusten olevan ihmisoikeuksien ja lakien vastaista :D
Vielä katsaus viikonlopun kuumaan perunaan, Pertsan banniin: Bannaukset antaa ylläpito (ymmärtääkseni) ja ne ovat yl määräaikaisia (edelleen ymmärtääkseni), mutta se on aina myös vahva viesti siitä, että jokin ei mene ihan toivottua polkua."
Ymmärtääkseni ei ole sama kuin fakta. Ymmärtääkseni olisi toivottavaa, että annettaisiin palautettakin, että mikä meni vikaan ,eikä copy/pasteta sääntöviidakkoa, minkä perusteella mikä tahansa on mahdollista. Tarkka syy...ja sitä on kyllä maksavalla asiakkaalla eli kirkolla oikeus vaatia, mutta onko tahtoa yhtään enemämpää kuin vanhoillislestaadiolaisten tapauksissa, niin sen näyttää taas aika..
Joku sen sanoi hyvin "ei se mitä kirjotat, vaan miten sen kirjoitat"
- Repalle vastapalloon
Repa kertoisitko miksi kirkon suntiot, vaikkapa eivät astu esiin "nuorisotyöntekijän" ja diakoni Meijun kanssa tähän kirkon eturintamaan, täydentämään vastaajien joukkoa? Myös musiikkiterapeutin eli urkurin kannanotot ja näkemykset voisivat rikastuttaa tätä hieman yksipuolista, - yhden kommentin - ja sitten karkuun dialogia, vai kuinka?
Niiiiiin, katsotko itse käyväsi tässä dialogia?
Ethän viittaa mihinkään kirjoitaamaani vaan yllättäen olet sitä mieltä että minun pitäsi hakea tähän suntion mielipide? Kanttoreitahan meillä on vastaajien joukossa ja heiltä on tullut hyviä vastauksia kanttoreita ja työtään koskeviin kysymyksiin.
Muotoile kysymyksesi ja soita lähiseurakunnan suntiolle. Tosin veikkaan että siitäkin ammattiryhmästä löytyy useita, eriäviäkin mielipiteitä.
En lähde karkuun, lähden laittamaan ruokaa.
Ehkä vähän offtopic, mutta Parmesankuorutettua broikkua ja salaattia, jos kiinnostaa.
Repa Honkanen, nuorisotyöläinen- totta totisesti
Kyllä myös haudankaivajien mielipiteitä kaivattaisiin.
- ´
totta totisesti kirjoitti:
Kyllä myös haudankaivajien mielipiteitä kaivattaisiin.
Haudankaivajat ova hiljaista väkeä - eivätkä paljon puhele työasioistaan. He ovat hiljaisia käsityöläisiä, jotka eivät hommillaan leventele: varmaa ja pitkää leipäänsä hankkiessaan.
´ kirjoitti:
Haudankaivajat ova hiljaista väkeä - eivätkä paljon puhele työasioistaan. He ovat hiljaisia käsityöläisiä, jotka eivät hommillaan leventele: varmaa ja pitkää leipäänsä hankkiessaan.
Haudankaivajilla on vielä sekin etu puolellaan, että asiakkaat harvemmin valittavat toiminnastaan.
Omaiset joskus.
Repa Honkanen, nuorisotyöläinen- Pahviarkku havin
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
Haudankaivajilla on vielä sekin etu puolellaan, että asiakkaat harvemmin valittavat toiminnastaan.
Omaiset joskus.
Repa Honkanen, nuorisotyöläinenOmaisten kalliit huokaukset taas on helppo ymmärtää.
- elakim
Repsu
Kiva että on safkaa kaapissa :)
Mä vetelen italian kinkkua naamariin, kun saan luvan.
Tää on ollut vähän tällaista paastoamista viimeaikoina.
Mutta kyl mä niin nautin vedellä kunnon italian kinkkua naamariin :) - Armomarinoitu Sika
Muita kuitenkin että ihminen on sitä mitä hän syö, - ellen taas kovasti erehdy.
- Dara
"En lähde karkuun, lähden laittamaan ruokaa.
Ehkä vähän offtopic, mutta Parmesankuorutettua broikkua ja salaattia, jos kiinnostaa."
Mulle tuli nälkä... ;)
Oliko hyvää? Kuulosti ainakin siltä. - Seurakuntamestari
Omaiset joskus.
Repa Honkanen, nuorisotyöläinenRepa, tuo ei ollut asiallinen kommentti!
t. eräs kirkon hautatoimen työntekijä.
- Ihme ja kumma
Ja kuolleiden haudatessa kuolleita, osa ilmoittaa saunovansa ankarasti kuten Antti. Sonjaa kiinnosta erityisesti moottoripyöräpojat, joita hän käy: jestas sentään siunailemassa, ja Mäkinen on hukuttanut itsensä elvältä "paperihommiinsa", jos on Sonjaa uskominen. Gustaw Brjokstrandin on nähty viimeisi seisovan elävänä ja pystyasennossa, lapion kanssa mainoksessa.
Hauska, että mun lauantaisaunomiseni on edelleen mainitsemisenarvoinen juttu. No, ei se mitään. Kivaahan se on, että aletaan tulla "tutuiksi" pikkuhiljaa. ;)
Antti-pappi- Balttis ihmeen luona
Hauska, että mun lauantaisaunomiseni on edelleen mainitsemisenarvoinen juttu. No, ei se mitään. Kivaahan se on, että aletaan tulla "tutuiksi" pikkuhiljaa. ;)
Antti-pappiSanoit saunoneesi useaan oteeseen, kun ilmestyi takaisin sivustolle poistuttuasi itsesi ilmeisen riittämättömäksi tutien puolustamaan sitä yleistä, ja "todellisesti läsnäolevan veren ja lihan syöntiä", jota tapahtuu kirkoissa jaettessa halukkaille Jeesusta läsnäolvana: "realipresessissä" - vai kuinka oli?
- Balttis kysyy lisää:
Antti-pappiMiten Jeesus tarjoittaan läsnä olevana: "konsekroituna realipreesenssissä" ?
Olen vain oppivelvollisuuden suorittanut, täytettyäni aikanaan 16:sta vuotta, joten olsi kristillisdemokraatista jos joku koulujakäyneempi selittäisi minulle mitä tämän tarjoilu sisältää, - eikö?
Itse ymmärrän kyllä hyvin sen kun esim: Joulun sankari sika, saa sinappihunnun ja se pistellään poskeen kunnon syömingeissä, - oikein muinaispakanalliseen tapaan, mutta tätä en todellakaan ymmärrä. - Anaaaaaaa ! ! !
Antti-pappiAntti ! Minne sä taas lipesit ku piti alkaa jutteleen asiosta joita mä en ymmärrä?
- vastuunkantaja
Balttis kysyy lisää: kirjoitti:
Miten Jeesus tarjoittaan läsnä olevana: "konsekroituna realipreesenssissä" ?
Olen vain oppivelvollisuuden suorittanut, täytettyäni aikanaan 16:sta vuotta, joten olsi kristillisdemokraatista jos joku koulujakäyneempi selittäisi minulle mitä tämän tarjoilu sisältää, - eikö?
Itse ymmärrän kyllä hyvin sen kun esim: Joulun sankari sika, saa sinappihunnun ja se pistellään poskeen kunnon syömingeissä, - oikein muinaispakanalliseen tapaan, mutta tätä en todellakaan ymmärrä.Tällä sivulla, http://www.karikuula.com/203, Kari Kuula selvittää seikkaperäisesti eri ehtoolliskäsityksiä.
- Vastauksia odottaen
vastuunkantaja kirjoitti:
Tällä sivulla, http://www.karikuula.com/203, Kari Kuula selvittää seikkaperäisesti eri ehtoolliskäsityksiä.
En osittanut kysymyksiäni suinkaan Kari Kuulalle, jonka paikalta paennut Ana heitti linkkinä kehiin, mutta napostellaan sitten se suupala.
Esityksen sisällöstä ilmenee että: Jeesus on todellisesti läsnä olevana luterilaieten kirkkojen alttareilla, joilla virkaansa vihitty erityispapisto apunaan diakonit, voivat: "konsekroida" aineet tarkasti rajattuna vain alltarilla toimiessaan. Tämä "konsubraatio", joka ei eroa oleellisesti "tanssubstaatiosta" vaan kyseessä on sama asia, eli aivan sama "hokkus pokkus" temppu, johon krikkojen omaksuma Kristuksen läsnäolevan ruumiin ja veren monopoli, eli hallintaoppi on perustunut jo ennen, uskonpuhdistukseksi nimetyn näennäisreformin aikaa: "Sillä sanan käsityksen mukaan leipä ja viini ovat todellisesti Kristuksen ruumis ja veri."
"Mikä aihe ei torju vaikeita jatkokysymyksiä".
Edelleen: "Tämä voi äkkisältään kuulostaa magialta, mutta kyse ei ole siitä."
Eikö muka? Miksi ei? Minusta kyse on juuri siitä, kun näitä "hokkus pokkus" temppuja tekee, itsevalittujen ja -asetettujen, sekä Raamatulle vieraiden pappistojen erityistaikurit sen tekevät, jolla ainona taikavoimat omaavina, on: - ihmisten virkoihinsa asettamina, - ja kirkkokunnittain toisistaan poiketen, muka oikeus jakaa ja hallita Kristuken maanpäälle ilmestyvää: "hokkus pokkus" tempuillaan. Josta kirjoitettaan ettei tämä ole monimutkainen operaatio. Mutta se vaatii vain että oikea taikuri on kirkon asettamana tekemässä tuon taikatempun, lausen maagiset asetusanat: ikäänkuin vain "hokkus pokkus" - ja kyllä kansaa naurattaa, - edelleen.
Esitys herttää myös todellakin niitä vaikeita kysymyksiä, joita tämä aihe ei näin esitetty voi torjua. En puutu nyt siihen että, mistä teidetään varmasti ne rajat, joiden ulkopuolella ei enää muuttumisihmettä muka tapahdu, vaan keskityn viimeisessä kysymyksessäni aiheesta, en siihen mikä menee suusta sidään vaan mikä sen jälkeen ulostuu. Eli jos olet varmasti syönyt ja juonut Jeesusta läsnäolevansa, ja tullut hänen kanssaan näin menetellen yhdeksi, poistuuko tämä syöty ja juotu Jeesus sinun "syntisenpyhästä" ruumiistasi, kun menet kuselle ja paskalle? Anaaaaaaa ! ! ! kirjoitti:
Antti ! Minne sä taas lipesit ku piti alkaa jutteleen asiosta joita mä en ymmärrä?
Ehtoollisasiaa on käsitelty viime päivinä tällä palstalla niin paljon, että siihen ei ole nyt lisättävää. Kannattaa tutustua aiempiin ketjuihin, jos sitä kautta avautuisi jotain lisää.
Eikä tässä ketjussa kannata aloittaa muutenkaan uudelleen samaa vääntöä ehtoollisesta.
Ystävällisesti,
Antti-pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
Ehtoollisasiaa on käsitelty viime päivinä tällä palstalla niin paljon, että siihen ei ole nyt lisättävää. Kannattaa tutustua aiempiin ketjuihin, jos sitä kautta avautuisi jotain lisää.
Eikä tässä ketjussa kannata aloittaa muutenkaan uudelleen samaa vääntöä ehtoollisesta.
Ystävällisesti,
Antti-pappiSe homma jäi kylläkin kesken, kun tuli se kilpailevan yhdistyksen pappi sua neuvomaan..sinne ketjuun jäi monta kysymystä auki.
- Hae apua piipalta
Ystävällisesti,
Antti-pappiAntamatta ainuttakaa selvää vastausta, - mitäs käsittelyä tämmönen on?
Sä luihilet nyt vastuita, ja jos ei susta ole vastaajaksi, kuten jo kerran totesitkin, haali kookoon tänne vaikka kaikkine kirkon "viisaammat miehet", ku sä - josko auttais. - Oy liha ja veri Ab
Ystävällisesti,
Antti-pappiMelkonen monopolifirma tuo kirkkosi, kun se taikoo alttareileen taivaassa istuvan Jumalan pojan ruumiillisesti, ja jakelee sitä hänen lihaansa ja vertaan, nillle jotka häntä sinne syömään ja juomaan tulevat.
- kirkonrotta
Jeesus!Jeesus!herra,herra,herra!Huhuuuuu!...........Hiljaista on,kukaan ei vastaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016153
- 2123406
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!183335Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j663298Niin voimakkaat tunteet
Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi162515Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen
sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk242494Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.282353- 2702081
Puhe on halpaa
Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.441646- 251417