Kissa ei syö märkäruokaa!?!?!

~toivoton~

Olen yrittänyt aloittaa barffauksen, koska se on paljon terveellisempää & halvempaa. Kissani ei kuitenkaan suostu syömään mitään muuta kuin napuja (niitäkin vähän), ja silloin tällöin raakaa kanaa. Jätin 1,5 vuorokautta sitten navut pois, ja kissa ei ole syönyt koko aikana mitään. En ole antanut sille myöskään raakaa kanaa, vaan barffausliikkeen eväitä pussiruokia. Vaan kun ei syö! Mikä neuvoksi??

4

189

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varovaisesti

Märkäruoka ei kuulu barffaukseen ollenkaan, barffi on raakaalihaa ja luita sisältävä ruokintamalli.

Mitään ruokinnan muutosta ei pidä tehdä kerralla siirtymällä vaan pikkuhiljaa. Kun kissasi on syönyt sitä raakaa kanaa, niin kanan määrää lisäämällä aletaan siirtymään kokonaan raakaruokintaan. Välillä tarjoten tietysti muitakin lihoja (nautaa, possua, sydäntä, kieltä, kalaa jne.).

Kerralla siirtymällä saat helposit aikaan kissallesi maksavaurion, jos kissasi on kokonaan syömättömänä. Jo vuorokauden paasto voi aiheuttaa kissalle maksavaurion.

• ~aloittaja~

Tiedän kyllä että pussi/tölkkiruoat ei kuulu barffaukseen, mutta mainitsinpahan vaan että niitäkin yritin kissalle syöttää. Olen yrittänyt syöttää nautaa, possua, sydäntä, kalaa ja ties mitä muuta, mutta ei ala syömään mitään, ei edes maistamaan.
        En ole ihan varma tuosta maksavaurio- hommasta, eläimet on sitkeitä otuksia ja selviävät luonnossakin päiviä ilman ruokaa. Tahallani en tietenkään pidä kissaani nälässä, kokeilinpahan vaan alkaako syömään kunnon ruokia kun nälkä tulee. Mutta eipä alkanut.

• totta se on
        ~aloittaja~ kirjoitti:

Tiedän kyllä että pussi/tölkkiruoat ei kuulu barffaukseen, mutta mainitsinpahan vaan että niitäkin yritin kissalle syöttää. Olen yrittänyt syöttää nautaa, possua, sydäntä, kalaa ja ties mitä muuta, mutta ei ala syömään mitään, ei edes maistamaan.
        En ole ihan varma tuosta maksavaurio- hommasta, eläimet on sitkeitä otuksia ja selviävät luonnossakin päiviä ilman ruokaa. Tahallani en tietenkään pidä kissaani nälässä, kokeilinpahan vaan alkaako syömään kunnon ruokia kun nälkä tulee. Mutta eipä alkanut.

"Jos kissa on ollut syömättä, vaikka vain sen takia ettei se pidä tarjotusta ruuasta, sille tulee helposti syömättömyyden takia paha olo, mikä alentaa ruokahalua entisestään. Kissa on siitä erilainen kuin koira, että kissa ei saa missään nimessä paastota. Jo vuorokaudenkin paasto voi johtaa maksan rasvoittumiseen ja maksan vajaatoimintaan, mikä voi johtaa kuolemaan, varoittaa eläinlääkäri Viita-aho."

Tuo lainaus on otettu asiantuntijan vastauspalstalta.

Täällä on vähän kuin pakko yrittää vastata niin, että moni saisi vastauksen jos sama asia askarruttaa. Eikä vastaaja mitenkään voi tietää miten hyvin olet perillä barffista jos et sitä kysymyksessäsi kerro. Barffi ei ole helppo juttu vaan siihen on syytä perehtyä kunnolla, ennen kuin kokonaan siihen siirtyy.

• 5+22

Se on kyllä totta että kissan maksa ei kestä paastoa ja jopa vuorokauden syömättömyys voi johtaa hengenvaaralliseen maksavaurioon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5196
    2. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1848
    4. Anja ja Janne

Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Elämäni rakkaus

Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      33
      1221
    7. Miksi olet niin ehdoton mies?

Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    8. Entä jos sinäkin?

Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe