Mikä olisi hyvä harrastus 15-vuotiaalle tytölle?

uusi harrastus

Mikä olisi hyvä harrastus 15-vuotiaalle tytölle, joka haluaisi aloittaa uuden harrastuksen ? Mutta ongelmana on se kun ei ole pienestä asti harrastanut kyseistä lajia niin kuinka sitten pysyisi muiden mukana. Mikä olisi hyvä harrastus jonka voisi aloittaa minkä ikäisenä tahansa?

20

9843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdfdfdfsg

      Aika vaikea sanoa, kun ei tiedä yhtään mistä tyttö on kiinnostunut. Käsitöistä, kuvaamataiteista, musiikista, urheilusta, ...?? Kyllä moneen pääsee mukaan myöhemmälläkin iällä. Tuossa iässä kuitenkin oppii jo ja vielä nopeasti.

    • Joku ip-laji?

      Itsepuolustuslajeissa järjestetään peruskursseja kaikenikäisille pikkulapsia lukuunottamatta, eikä huono kunto tai kömpelyyskään ole este. Esim. taekwondo ja aikido on myös tyttöjen suosiossa eikä niiden hinnatkaan päätä huimaa.

      • taido ja capoeira

        Lisätään listaan vielä taido ja capoeira, vaikkei varsinaisia itsepuolustuslajeja olekaan.


    • ....-----......

      Partio, käsityökerho, ratsastus... Tuossa iässä voi myöskin jo päästä apulaisena vetämään kerhoja pienemmille lapsille, kysele esim seurakunnista tai 4H:lta.

    • jjnk

      Ratsastus, jumpat, 4h-toiminta, lentopallo yms, yleisurheilu, kokkikerhot..
      Miksei aivan mitä tahansa, jos ei ole tavoitteena huippu-urheilu..

    • -valmentaja-

      Aerobic (siis ei mikään kilpa-aerobic), zumba, jooga, pilates, taistelulajit, uinti ihan harrastusmielessä (ei kilparyhmässä), kaikenlaiset jumpat, rullaluistelu, laskettelu, palloilu harrastelijajoukkueessa (esim. salibandy, koris,lentis), suunnistus, minkä tahansa soittimen soitto, kuvataidekoulu, uuden kielen opettelu esim. työväenopistossa, tanssi (miljoona eri lajia ja vaihtoehtoa), tennis, sulkapallo, golf, ratsastus, lacrosse, harrastelijapesis, hiihto (ei kilpailumielessä), vesipallo, pyöräily...

      onhan näitä vaikka kuinka paljon kunhan ottaa sen asenteen, ettei tähtää välttämättä kilpailuihin. Koulujen jumppasaleissa pyöritetään vaikka kuinka paljon harrastelijameiningillä erilaisia lajeja ja mukaan pääsee vaikkei olisi ennen harrastanutkaan. tekemällä oppii ja harrasteryhmissä on rento ja kannustava meininki :)!

      • Anonyymi

        En oikein tiedä ie sovi 15-vuotiaalle


    • Cheeriä 4v. harrast.

      cheerleading tai cheertanssi :---) aivan superkivaa !
      Cheerleadingissa hypyt, nostot (=stuntit) , huudot, akrot
      Cheertanssissa hypyt, huuto? huískat.. jos muistan oikein (:

    • cheerisfun

      Cheerleadingiä järjestetää Funky Teamissa yli 15-vuotiaiden ryhmässä ihan aloittelijoille. www.funkyteam.fi joukkue on Babes
      sama seura tarjoaa cheertanssia =)

    • Polttopallo.

      Siinä on laji,jota voi harrastaa pihapiirin muiden vekaroiden kanssa.

    • sirpatsu

      Minä ehdotan tuota cheerleadingiä. Meidän tyttö aloitti juuri nyt syksyllä ja on tykännyt. Maksut ovat kohtuulliset ja varusteita ei juuro tarvitse.

    • Ejlkgehlherbözdgk

      Striptease/ tankotanssi

      • Anonyymi

        Todella toivon, että tää on satiirinen kommentti


    • Hepat:)

      ratsastus! Ehdottomasti!

    • hmmm...

      hei! olen kotoisin lapualta niin olisiko tallaiselle nuorelle naisenalulle minkään laisia mahdollisuuksia aloittaa uinti salibandy tai cheerleading olen etsinyt kaikkialta tietoa mutta en vaan millään löydä voisiko joku jelppiä kiitos jos autoit ikä on14-17

    • hmmmm...

      kiitti anni =)

    • pumMM!

      haulikkoammunta olis jees

      • Jokkistyttö

        Jos kyseessä on rämäpäinen tyttö niin miksei esimerkisi jokamiehenluokka olisi hyvä harrastus. Itse aloitin 15 vuotiaana ja porukkaan on helppo tulla mukaan. Laji opettaa ajotaidon lisäksi myös vastuuta ynnä muuta... :)


    • Anonyymi

      Meidän tyttö 16 v oli vähän vallaton ja hakeutui vääriin porukoihin, juopottelua, huumeita ja mitä kaikkea viikonloppuna tapahtuikaan. Eipä tyttöä juuri kotona näkynyt. Pistettiin stoppi moiselle. Viikonloput kotona, ei laskettu rientoihin. Nyt se on alkanut pelaamaan petankkia. Lähtee aina perjantaina koulun jälkeen kaverilleen pelaamaan. Kuulemma pelaavat koko viikonlopun ja sunnuntaina tulee kotiin tosi väsyneenä. Kyllä se urheilu vie voimat, ei ole haikaillut enää mistään muusta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe