oli ennen suuri pahe, suorastaan kuolemansynti.
Nykyisin on tärkeää elämän rauhoittaminen, ihmisten aivolepo, vain oleminen on tärkeää.
Laiskuus on hieno taito.
Luova laiskottelu erittäin tärkeää ihmisen luovan toiminnan edistämiseksi - onko ihmisen tuhoavuuden eliminoimiseksi vai miksi?
Mitäs mieltä olette?
Laiskuus
6
75
Vastaukset
"tumppu-iita"
Ajatus on vanha kuin taivas.
Suomessa siitä kirjoitti ja sitä kuvasi piirroksillaan parhaiten SE Kari Suomalainen.
Mietiskeli että ilman sitä taitoa hän ei olisi mitään.
Mutta, tuo elämänmuoto sopii vain tuottamattomille yksilöille.
Pahaisille taiteilijoille.
Moni meistäkin miettisi vain rumia sanoja, jos vielä tekisi töitä tai pyyhkisi pyllyjä.
Ei tulisi tänne kauniita tarinoita marjapensaista eikä "Kuulaista Valkeista" eikä kukkapenkeistä, valitusta vaan jäykistyvästä selästä ja kipeistä lonkista.
H.- Tase pappa
Laiskuus oikein käytettynä, oikeaan aikaan oikeassa paikassa on työntekoa parhaimmillaan.
Laiskaksihan moititaan yleensä niitä työntekijöitäkin, jotka käyvät tupakkikopissa röökillä.
Sitä nirinää ja narinaa, sekä vihjailuja laiskottelusta ja töitten muiden niskaan kaatamisesta, saa kuulla alvariinsa, niiden tehopakkausten taholta.
Yleensä tupakoivat kokoontuvat yhtä aikaa tupakkikopille.
Siellä ajatukset lentävät ja HYVÄT IDEAT pukkaavat itsensä ilmoille.
Paljon on hyviä työn kehittämiseen tähtääviä ajatuksia on otettu käyttöön, niiden laiskureitten ajatusten pohjalta.
Emmeköhän me jokainen, rehellisesti laiskotellessamme, kuitenkin tee aivotyötä. Ehkä tahattomasti, mutta kuitenkin.
No - tätähän nämä maailman ja työpaikan "pystyssä pitäjät" eivät tietenkään purematta niele.
Laiskuri on laiskuri.Tahatonta tehokkuutta.
Parhaimmillaan tauotus on toiminut minulla pitkäaikaisimmassa työpaikassani.
Osastoni oli hajautettu neljälle, kuitenkin lähellä olevalle alueelle.
Tehtävät ja ongelmat olivat kaikilla samantyyppisiä ja lyhyin aikavälein jouduimme siirtämään resursseja toimistosta toiseen.
Asiat hoituivat tehokkaasti porukan kokoontuessa aamu- ja iltapäivä kahville keskustoimiston taukohuoneeseen.
Keskittymättä työasioihin tulivat nekin huomaamatta käsitellyiksi ja asiat olivat oikeastaan aina valmistellut.
Samalla tuolivat puhutuiksi myös siviiliasiat joiden suhteen olimme melko avoimia.
Toista ääripäätä edustaa yksi savolaisen satraapin omistama ja johtama PK-yritys.
Menin ympäristöön jossa kaiken piti tapahtua vain yksien, ainoiden aivojen kautta.
Jokainen nyhväsi omissa oloissaan ja edes työhön liittyvää, avointa keskustelua ei syntynyt.
Johtaja sieti minua jopa 6-vuotta ennen työsopimukseni purkamista.
Erottamissyitä ei, etsimisestä huolimatta, löytynyt.
Tulipahan sanotuksi monimutkaisesti mutta mielipoiteeni toivottavasto selvisi.
"Tase pappa"
"Jostain syystä" kannatan ajatusmaailmaasi, olisinpa osannut kiteyttää turhanpäiväiset valitukset noin hyvin!
H. :)Taitolaji laiskuus kieltämättä on. Itsekin olen perusluonteeltani laiska ja toivoisin, että paremmin osaisin piirteitäni hyödyntää. Mutta kun on kasvatettu tekemään ja lapsesta saakka myös tehnyt, tuntuu lorviminen niin väärältä. Nytkin tunnen syyllisyyttä, kun flunssaan vedoten vain sisällä istun tai makaan.
Mieleeni on jäänyt erään kaverini (menestynyt yrittäjä) sanoja: "Hyvään elintasoon pitäisi kuulua myös se, ettei tarvitse olla kaiken aikaa vain työssä."
Itse en enää varsinaisesta ansiotyöstä juurikaan välitä, sillä eihän vanha enää rahaa tarvitse, mutta kun apua pyydetään, on kieltäytyminen suunnattoman vaikeaa. Ja tuohan myös tekeminen iloa muuten niin monotomiseen elämään.
Äsken jouduin keskeyttämään kirjoittamisen ja selvästi piristyin, kun naapurini tuli käymään moottorisaha kainalossa. Sanoi, että se ei toimi. Ei siinä kuitenkaan vikaa ollut, laitoin vain säädöt kohdalleen ja huomenna hän pääsee mökilleen halkoja sahailemaan.
Sinä aikana oli Pappa ja Lasse ehtineet tuoda arvokkaat kommenttinsa ketjuun, mutta niihin en enää jaksa ottaa kantaa, laiska kun olen.- Tobias*
Laiskuus on enempi kyllä luonteenpiirre, kun taas laiskottelu on tapa viettää aikaa. Tovi vaikka pilvipaimenessa antaa aivoille prosessointiaikaa ja aatoksille tilaa lentää, ideoille ja oivalluksia mahdollisuuden tulla näkyviksi ja kaiken lisäksi se on hauskaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006101004424h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102458Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2111862Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231663- 721050
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.43993Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75875Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57862En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43832Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä82792