gerbiilin kylpyhiekkA

min'

kuinka usein kylvetätte gerbiilejä ja voiko samaa hiekkaa käyttää usiamman kerran?mihin laitatte hiekkaa?

9

2253

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lg

hiekka annetaan väh. kerran viikossa mieluusti joka päivä. laakea ja korkeareunainen kulho sopii. kokoasen verran että mahtuvat pyörimään. samaa hiekkaa voi käyttää monta kertaa mutta pissat ja kakat pitää korjata pois.

• min'

joo kiitos!

• lohtusara

Ei todellakaan anneta joka päivä. Kerran viikossa on hyvä. Liika hiekassa kieriminen kuivattaa ihoa ja saa sen hilseilemään.

Hiekka-astia annetaan olla tasan sen aikaa, että kierivät siellä muutaman kerran ja sit kippo pois.

Samaa hiekkaa voi käyttää parikin kertaa, mut sen jälkeen vaihto uuteen, puhtaaseen.

• Justus ja Irmeli

Pesen molemmat gerbiilini noin kerran kuukaudessa, ja käytän koiran shamboota. Hiekan vaihdan kokonaan kaksi kertaa vuodessa.

En kyllä käyttäisi samaa hiekkaa uudelleen edes putsattuna.

• kikkistuura

^ Ja on varmaan kivaa provoilla. Voi toista, etkö saa kotona ollenkaan huomiota? :)))

• min'

kiitos! Mutta gerbiilini ei oiken tykkää hiekasta, tai siis ei kieri sielä. Olen laittanut sinne vähän ruokaa niin ne kaivaa niitä sieltä.

• kikkistuura

Jos ei gerbiili itse siellä möyri, niin ehdottomasti sitten ripottele sitä hiekkaa turkille. Jotkut eivät siellä peseydy ja niitä pitää vähän avittaa.

• Anonyymi

Voiko samaa hiekkaa käyttää useamman kerran ilman mitään puhdistusta, jos voi niin kuinka monta kertaa?

• Anonyymi

Kyllä sitä kai voi ainakin eläinkaupassa sanoivat niin. Muutaman kerran voi eli just joku 2-3 kertaa ja sit putsaa✨

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8505
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4168
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3692
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3166
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2930
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2636
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2103
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2076
    Aihe