gerbiilin kylpyhiekkA

min'

kuinka usein kylvetätte gerbiilejä ja voiko samaa hiekkaa käyttää usiamman kerran?mihin laitatte hiekkaa?

9

2084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lg

      hiekka annetaan väh. kerran viikossa mieluusti joka päivä. laakea ja korkeareunainen kulho sopii. kokoasen verran että mahtuvat pyörimään. samaa hiekkaa voi käyttää monta kertaa mutta pissat ja kakat pitää korjata pois.

      • min'

        joo kiitos!


    • lohtusara

      Ei todellakaan anneta joka päivä. Kerran viikossa on hyvä. Liika hiekassa kieriminen kuivattaa ihoa ja saa sen hilseilemään.

      Hiekka-astia annetaan olla tasan sen aikaa, että kierivät siellä muutaman kerran ja sit kippo pois.

      Samaa hiekkaa voi käyttää parikin kertaa, mut sen jälkeen vaihto uuteen, puhtaaseen.

    • Justus ja Irmeli

      Pesen molemmat gerbiilini noin kerran kuukaudessa, ja käytän koiran shamboota. Hiekan vaihdan kokonaan kaksi kertaa vuodessa.

      En kyllä käyttäisi samaa hiekkaa uudelleen edes putsattuna.

    • kikkistuura

      ^ Ja on varmaan kivaa provoilla. Voi toista, etkö saa kotona ollenkaan huomiota? :)))

    • min'

      kiitos! Mutta gerbiilini ei oiken tykkää hiekasta, tai siis ei kieri sielä. Olen laittanut sinne vähän ruokaa niin ne kaivaa niitä sieltä.

    • kikkistuura

      Jos ei gerbiili itse siellä möyri, niin ehdottomasti sitten ripottele sitä hiekkaa turkille. Jotkut eivät siellä peseydy ja niitä pitää vähän avittaa.

    • Anonyymi

      Voiko samaa hiekkaa käyttää useamman kerran ilman mitään puhdistusta, jos voi niin kuinka monta kertaa?

      • Anonyymi

        Kyllä sitä kai voi ainakin eläinkaupassa sanoivat niin. Muutaman kerran voi eli just joku 2-3 kertaa ja sit putsaa✨


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe