Voi hitsi! En vieläkään pääse eroon tyhmistä koulu-uinneista. Ala-asteella oli uintia, yläasteella oli uintia ja nyt vielä lukiossakin! Ala-asteella tykkäsin uinnista, mutta yläasteella en, koska saattaa alkaa menkat ja muutenkin on aikamoista venklausta koulu-uinneissa pukukopeissa yms. kauheasti porukkaa ja vielä uida opettajan rääkkäämänä.
Miten teillä, onko lukiossa ollut pakko osallistua edes yhteen uintiin muuten hylätty arvosana kurssista?
Onko lukiossa pakko uida?
18
10570
Vastaukset
- 3244324
Ei ole ollut pakko. Sanoo vaikka että ei omista uimapukua. Eikä kaikilla liikuntakursseilla edes ole yhtään uintia.
- omassa
lukiossani taidettiin käydä yhteensä kolmisen kertaa kolmen vuoden aikana uimassa, eli eipä paljoa :) Ne päivät voi hyvin olla vaikka "sairaana" poissa koulusta eikä häiritse muuta opiskelua.
- noh...
meilläpäin oli pakko uida. :/ Ei mennyt läpi se, että oli sairaana tai menkat. (Varmaan juuri siksi, että niin moni oli juuri sinä päivänä kipee...)Tuli puutteellinen suoritus ja piti käydä myöhemmin sovittuna päivänä uimassa kaikkien lintsaajien.
- hhhyyuu
Meillä ei oo ollu uintia kertaakaan koko lukion aikana, onneks:) 4 kurssia liikuntaa suoritettu nyt ja viides tulossa.
- Nopressure
Meillä kuuluu kaksi uintikertaa lukion pakolliseen liikuntaan. Opettaja sanoi, että toisen uintikerran voi vaihtelun vuoksi suorittaa käymällä kuntosalilla, uimahallin sijaan. Jännä nähdä antaako hän skipata tuon uinnin kokonaan niin, että kävisi kahdesti kuntosalilla. Toisaalta ei se kovin big deal ole se itse uimareissukaan, samassa jamassa siellä ollaan kaikki..
- Kakkonen
Meillä lukiossa ei ole pakko uida. 2-3 uintikertaa vuodessa, mutta niillä kerroilla voi olla kuntosalilla tai käydä lenkillä.
- asdfghjklöägf
Meillä lukiossa opettaja sano että älkää sitten tulko tunneille jos ei kiinnosta vaikkapa uinti ... kuulemma mahdollista ollan salilla taikka olla käymättä ollenkaan jos ei jaksa... omien fiilisten mukaan
- fasfjlaäd
Joo on ihan PAKKO uida. Et saa jatkaa lukiota jos et osallistu pakollisille uimatunneille. liikunnasta et saa hyväksymismerkintää jne. Hei haloo!!!!
- sweatingbullets
Itse olen lukion toisella ja pakolliset kaksi liikkakurssia käyty. Uintia oli yhteensä kaksi kertaa ja ne olin "kipeänä" , eli ei varmaan ole pakko jos skippaat ne tunnit
- lakimieskö?
Lukio-opiskeluhan on täysin vapaaehtoista, joten ei tietenkään ole pakko uida. Lukiolain mukaan tunneilla tosin on läsnäolopakko, mutta jos ei kiinnosta voi lähteä menemään.
- jobbe
Juu, elikkä meilläkää ei voi lintsata. Uintia kakskertaa, toisella pakollisena pitää uida cooperi ja toisella lillutella läskejään veessä. Jos lintsaa molemmat niin sitte mahd. koeviikolla tai jonkun päivän päätteeks kaikki lintsarit menee uimaa sen cooperin ja jos ei tuu niin arvosana on hylätty ja kurssille turha vinkuu. En tajuu miks täällä on näin tiukkaa :--(
- rtrtrtrttrtr
Joo täälläkin on sama juttu, ne jotka eivät ui noilla kerroilla joutuvat myöhemmin kerralla uimaan. Minun ei onneksi tarvitse kun saan lieviä allergisia oireita kloorista, nuhaa ja joskus pientä kuumeen oloista, sain siitä lääkäriltä todistuksen niin uintitunneilla saan olla kuntosalilla ja pitää sitten tehdä kirjallisena jotain uintilajeihin liittyviä kysymystehtäviä.
- anonyymi3
Mun ei tarvinnu uida ku sanoin et mulla on tosi atooppinen iho ja mulle tulee siitä uimahallin kloorivedestä jotain ihottumaa. olin sit uimahallin kuntosalilla sillä aikaa ku muut ui.
- wegjl.ljgeey
Meidän koko kunnassa ei ole uimahallia, joten ei yhtään uintikertaa;)
- Derp
Missä perseessä sä asut?
- Mä uin järvessä
Derp kirjoitti:
Missä perseessä sä asut?
Uimahalleja on vain n. 250, kuntia yli 300. Luuletko ihan tosissasi, että joka pikkukunnalla on varaa halleihin?
- hiesu555
Meidän koulussa ainaki pakollista uintia useita kertoja (alle 6), tunneilta sai olla pois 4x45min, oli syy mikä tahansa. Eli toisin sanottuna kaksi uintikertaa voi olla "kipeenä" per jakso, muuten joutuu korvaamaan tunteja jos merkinnän kurssista haluaa :)
- 445645
Meillä saa 2 liikuntakertaa olla pois, syy voi olla mikä tahansa. En tosin uintikertoja missään nimessä ollut pois, koska en tajua, mikä siinä uimisessa on niin vaikeaa? Kaikki ihmiset on samanlaisia kun vaatteet otetaan pois, eikä ketään varmasti kiinnosta alkaa tuijottaa sinun kehoasi kovin yksityiskohtaisesti siellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1433196EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje403012- 1101463
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1451217Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621087Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661067- 601017
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373979Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne23833- 41827