Haluaisin lisätä digikuviini tunnisteita niin, että voin niiden perusteella etsiä helposti ne esiin massasta. Esim. Pekka, 2005, lappi jne.
Olen testannut Picasaa ja siinä on näitä toimintoja. Ongelmana on että se ei toimi ellei ole verkossa. Vai toimiiko? Olisiko muita tämmöisillä ominaisuuksilla olevia ohjelmistoja?
Digikuvien tunnistaminen
5
150
Vastaukset
- — 凸 —
Mä teen noita signeerauksia
– Lightroomilla ”Identity Plate” tai/ja Watermarking (rasti ruutuun)
– Photoshopilla, mulla PhS:ssa on ”Action” (signeeraa kuvat yhdellä hiiren klikkauksella).
En kyllä etsi kuviani massasta vaan signeeraan (nimi ja vuosi) ne pelkästään mahdollisia tiedosta kiinnostuneita silmälläpitäen ja printtieni ajoittamiseksi. Jos teen sarjan isoja vedoksia myyntiin t. lahjaksi niin numeroin (esim 2/22) ne gafiikassa käyttämäni tottumuksen mukaan (signeeraus on kuvan oikeassa alakulmassa ja numerointi vasemmassa)- Tuhansia kuvia
Kiitos vastauksesta. Signeeraukset ovat hyvät. Minulla on päätavoitteena liittää kuviin sellaiset näkymättömät tunnisteet, että voisin 10 000 kuvan massasta etsiä helposti kuvat esim. Pekasta vuodelta 2004 lapissa jne.
- Johnnymale
keywords ln se juttu. Photoshop Lightroomkin osaa noita lisätä, itse käytän samaan homman Phase One Media Pro 1.0.1 ohjelmaa.
- — 凸 —
”Pekasta vuodelta 2004 lapissa”
—tuohon tarkoitukseen käytän kansioita
Kansion nimi voisi olla esim pekka04lappi
Kuvassa ”näkymättömään” metadataan (exif) voit kirjoittaa kaikki haluamasi tunnisteet tarkoitukseen sopivalla ohjelmalla.
kts:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2334116#comment-11851257 - Johnnymale
itseasiassa pekka 2004 lappi, löytyisi helpoiten kahdella keywordsillä.
ensimmäinen, Pekka se ja se. ja toinen Lappi. paikannimien kohdalle.
klikkaat ensin Pekka nimeä. Lappi paikannimessä syttyy valo. ja tuskin pekasta vuonna 2004 kovin montaa kymmentä kuvaa on. ja kameeran kuvissa on aina pvm ja kellonaika, kun kuva on otettu. siis jos niitä ei tarkoituksella ole kuvasta poistettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011825- 591190
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4601169- 1701053
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132837- 58831
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49776- 84773
- 51728
- 57691