Halpa ja monipuolinen linssi?

kasd

Mulla on nyt canonin eso 1000d ja kitti linssit 18-55 ja 75-300. Eli mikä voisi olla hyvä ja monipuolinen kaveri heille tai pää osin korvaamaan tuota 18-55 tosta. Eikä hirveästi rahaa viittis käytellä

12

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-55
    • Vertaaja

Tuo Canonin 17 -55 on hyvä mutta kallis. Jos haluaa pärjätä pelkällä yhdellä putkella ( matkailu etc) niin nuo 18 -200 mm:t ( tai 18 -135) ovat aivan riittävän hyviä siihen tarkoitukseen. Hyviä (halvempia) yleislaseja voisi olla esim Sigman 17 -70 tai Tamronin 17 -55/2.8 tai Canonin oma 15 -85 mm tuon em Canonin lisäksi

• 17-55

Uusi Canon 17-55 2,8 saksata tilattuna kotiin tuotuna (DHL) 855 €.

• halvemmalla

http://www.simplyelectronics.net/mainproduct.php?pid=612

Kotiin tuotuna (DHL)

• Kaksi vaihtoehtoa

F/2.0 35mm tai f/1.4 35mm

• Marko Saarenpää

Aloittaja taisi kysellä halpaa ja monipuolista. Turha kai noita laseja silloin on tarjotella.

• Osta ainakin nämä

• Mitä järkee?

• Yksinkertaista:
        Mitä järkee? kirjoitti:

Outoja ehdotuksia tuolla: "Osta 18-55 jonka kaveriksi 35 tai 40mm kiinteä."
        Mitä ihmettä aloittelija, tai kukaan muukaan tekee tuommoisella yhdistelmällä, kun polttovälialueet noin lähekkäin! Yritä perustella hyvin tuota ehdotustasi.

Kohtuuvalovoimainen normaali on aina tarpeen. Fiksu ei edes osta sitä kauppiaan tyrkyttämää suttua.

• Marko Saarenpää

Itse voisin suositella tuota Tamronin 17-50/2.8

Sonyssa ainakin erinomainen hintaansa nähden (ostohinta vuosi sitten reilut 300e)
      Canoniin taitaa olla hieman kalliimpi, etenkin jos vakaajallista versiota hamuaa.

• Marko Saarenpää

Tietenkin nuo kiinteät ovat luokkaa parempia ja antavat muutenkin uudenlaista sykettä kuvaukseen. Tällöin jalkazoomia käytettäessä sommittelu muodostuu tärkeämmäksi ja näkökulma kuvaukseen laajenee.

• Prime valikoimaa
        Marko Saarenpää kirjoitti:

Tietenkin nuo kiinteät ovat luokkaa parempia ja antavat muutenkin uudenlaista sykettä kuvaukseen. Tällöin jalkazoomia käytettäessä sommittelu muodostuu tärkeämmäksi ja näkökulma kuvaukseen laajenee.

Kolmevitosten jälkeen joko f/1.8 85mm tai f/2.8 100mm. Myöhemmin sitten kolmisatanen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      134
      1552
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      50
      1477
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      68
      1103
    4. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      92
      1004
    5. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      108
      950
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      844
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      85
      800
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      733
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      695
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34