Metsässä asui kerran orpo jänis ja orpo käärme. Ne kumpikin sattuivat olemaan syntymästään sokeita. Eräänä päivänä jänis oli tapansa mukkaan hyppelemässä ympäri metsää ja käärme oli kanssa luikertelemassa ympäri metsää, kun jänis kompastui käärmeeseen ja kaatui. Tän seurauksena tietysti käärmekin kolhiintui "Voi kauhea senttään" ,sanoi jänis, "Minä olen kauhean pahoillani ! Ei mun ollu tarkoitus satuttaa sua. Minäkin olen ollut syntymästäni lähtien sokea, enkä näe ollenkaan eteeni. Ja itse asiassa, mää ole sitten vielä orpo, niin minä en edes tiedä, mikä mää olen." "Ei se mitään", käärme vastas. "Itse asiassa minäkin olen kans syntynyt sokeana, enkä ollut koskaan tuntenut äitiäni. "Mitä jos mää luikertelisin sun päälläsi ja yrittäisin selvittää mikä sää olet." "Voi, sinäpä vasta olet avulias !", vastas jänis. Niin käärme luikerteli jäniksen ympärille tunnusteli ja sanoi: "Hmm, sua peittää pehmeä turkki, sulla on kauhean pitkät korvat, sulla on pehmeä hännän tupsukka. Minä sanoisin, että sää olet melko varmasti jänis." "Oi kiitos! Kiitos!", hihkui jänis. Siten jänis ehdotti käärmeelle: "Entäs jos mää tunnustelisin sua käpälälläni ja auttaisin sua samalla tavalla kun sää autoit mua." Niin jänis tunnusteli käärmettä, joka puolelta ja sanoi sitten: "Jaa, sää olet lipevä ja niljakas ja sulla on kaksihaaranen kieli... ei korvia, ei selkärankkaa, eikä palleja. Minä sanoisin, että melko varmasti olet joko esimies, tai mahdollisesti jopa ylemppää johtoa !!"
Jänis ja käärme metsässä
empire3
4
1804
Vastaukset
- JK
VAI NIIN
Hahhhaaa! Oli hyvä!
- :))
:D
- crist!
no voi jeesus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101064
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82794Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat262586Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede15563- 65531
- 92499
- 26492
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47427
- 30416