Vaalilupaukset

Omaishoitaja-ek

Paljon luvattiin omaishoitajille..mitään emme saaneet parempaa..
Politiikot siis tekivät katteettomia vaalilupauksia omaishoitajille.

10

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ristiina ja tytär

      Voi kuule,eihän ne edes aloittaneet työt vielä,eikä mitään päätöksiäkään tehty!! Jokaiseen kansanedustajaan voi ottaa yhteyttä ja painostaa!!Mie ainakin pidän ääntä,ja olen sitä kautta saanut aika paljon,apua ja tukea,ei mitään saa jos kotona istuu ja odottaa mannaa!

    • 4+12

      Niinpä, ei kai vielä kannata käydä valittamaan, mitä on saatu ja mitä ei...

      Se vain, että tässä taloustilanteessa ei kannata kauheasti odottaa mitään kovin suurta ja hyvää... leikkauksia tulee kautta linjan, se voi koskea myös meitä omaishoitajia... Maailmalla lama leviää ruton tavoin, joten toivon vaan kädet ristissä, että täällä jotenkin selvitään, ELI että se vienti vetäisi jonnekin, vientaloudestahan me täällä eletään.. se kannattaa jokaisen aina muistaa

    • :::

      Kyllähän me omaishoitajat ollaan totuttu siihen että ensimmäisenä leikataan tai poistetaan tuet jos rahapula yllättää.
      Voisivat päättäjät hillitä myös omia palkankorotuksiaan ja etuisuuksiaan, osallistuivat esimerkin vuoksi yhteisiin talkoisiin. Mutta sehän olis kai liikaa pyydetty...

      • NaisQsais

    • 9+6

      Eikös ministereiden palkkoihin ole jotain pienennystä tulossa...? Eikös Urpilainen sellaisesta puhunut... joten :o

      • :;:;

        Sehän hyvä, olen muistavinani että ei ole kovinkaan pitkä aika kun kansanedustajien palkkaa korotettiin pienen eläkkeen verran.


    • florac

      Olen ollut 13 v omaishoitajana... tänä aikana multa ei ole omaishoitajan tehtävien muodossa viety mitään omaishoitajuuteen liittyviä ansioita tai palveluja pois.

      Parannusta on tullut se, että nyt tuki on voimassa toistaiseksi, sitä ennen se oli kymmen vuotta, aina vuosi kerrallaan. Parannusta on myös se, että tuki on indeksisidonnainen. Lisänä se, että nykyisin tulee jopa postin mukana tiedotteita oman alueen sotepiirin palveluista.

      Tuki on tietenkin naurettavan pieni, koska olen työikäinen, eikä mulla ole sitä omaa eläkettä tässä "lisätulona".

      Kuitenkin koen, että asiat on melko hyvin ja se tärkein omaishoidettavani kuntoutus on melko hyvin.

      Ministereiden palkat taitaa pienentyä 5 % jos oikein muistelen... Kansanedustajia en kadehdi... se kun moni asuu kahdella paikkakunnalla, niin kyllä siinä rahaa palaa, omaa että Suomen valtion.
      Eikä se ole perheelliselle mikään paras mahdollinen työpaikka ja lisänä saa olla kansakunnan yleinen sylkykuppi, sekä neljän vuoden välein pitää tulla valituksi, jos niitä töitä tahtoo tehdä.

    • Ei minultakaan ole viety mitään pois, sen jälkeen kun aloin pitkän taistelun jälkeen saamaan tukea.
      Vaikka saan eläkettä ja tuki on lisätuloa ei omaishoito kannattavaa ole. Melkein puolet menee veroa, ja tuntipalkka jää varmaan sentteihin.
      Ei tätä kannata edes ajatella taloudelliselta kannalta.
      Vielä enemmän tuen pienuus vaikuttaa nuorempiin, eläke-eduissa ym... siitä kannattaisi huolehtia, ei se, että toistellaan työmme arvokkuutta, auta enää edes mielialaan, sitä on kuultu tarpeeksi.
      Mutta ei raha ole kaikki kaikessa, vapaat ja kaikenlainen tuki selviytymisen suhteen ovat ainakin yhtä tärkeitä, jos ei tärkeämpiäkin kuin omaishoidontuki.
      Eikä voi sivuuttaa sitä kuinka paljon antaa se kun hoidettava on tyytyväinen elämäänsä kaikista rajoituksistaan huolimatta.
      Kun omaishoitaja muistaa myös oman elämänsä, hänelläkin on niitä aivan yhtä monta kuin muillakin, ainutkertainen.

    • florac

      Se verotus tässä onkin aika outo juttu, luulisi että verotusta voisi verrata palkkatyöhön mutta tätä verottaja katsoo sosiaalietuutena ja silloin verotus on kireämpi.

      Vapaa on todella tärkeää... muuten käy huonosti. Mulla vapaat on taas lyhyitä hetkiä mutta tässä meidän tapauksessa se on taas se toimivin tapa. Kun vaan kaikille ne vapaat olisi mahdollista... näin ei valitettavasti taida olla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe