Ruostesuojaus

ruostuu ruskeeks

Vaikea järjellä ymmärtää, miksi Avensikset huonosti suojattuja ruostetta vastaan. Uusin malli Tuulilasin mukaan aivan kelvoton. Se pakko suojauttaa jo ennen käyttöönottoa. Monulla kolmevuotias. Ruoste on jo iskenyt pohjarakenteisiin, erityisesti akselistoihin. Merkkikorjaamo vain naureskeli asialle. Aika ihmeellinen asia merkissä, jonka menestys riippuu kestävyydestä.

99

2371

    Vastaukset

    • ruostetta kalsareihin

      • Ja tässä vastaus joka on tasoltaan kuin Toyotan ruosteenesto.Roiskaus.


      • Tosivälkkyä kirjoitti:

        Ja tässä vastaus joka on tasoltaan kuin Toyotan ruosteenesto.Roiskaus.

        Jep, jan tämän sukkeluuden jälkeen alkaa se psykiatrian luento. Ja jos sekään ei saa ihmisiä hiljaiseksi, niin sitten alkaa satelemaan uhkauksia. Yön aikana skodapalsta täyttyy...rust never sleeps...trolls never sleep..


    • Ei sinulla oikeasti ole mitään Avensista kunhan provoilet. Tuulilasi kuitenkin on oikeassa siinä, että uuden Avensiksen ruostesuojaus on kelvoton, eli auto jäi jumboksi 18 auton testivertailussa tältä osin. Suomi on Toyotalla pieni markkinalue ja näihin asioihin Toyota ei tarvitse kiinnittää huomioita automyynnissään. Riittää että sinne on asennettu pari muovilevyä ja hiukka pohjamaalia. 4-5 vuoden päästä auto kukkii alustastaan jo komeasti. Huono ruostesuojaus on myös syynä siihen että Toyotan sisähelmat ja ovet olivat alle vuoden ikäisessä pintaruosteessa. Siinä olet oikeassa, että huolellinen Toyotan omistaja ruostesuojauttaa uuden autonsa heti luovutuksen jälkeen. Liisarit on asia erikseen, niillä vain ajetaan ja 3. vuoden päästä joku muu huolehtii.

      • Toyota muutoin hyvin tehty. Siksi maahantuojan kannattaisi huolehtia asia kuntoon jo satamassa. Moni auto jää suojaamatta ja sitten ruoste pääsee raiskaaman rakenteet heikoiksi. Ei mitään mieltä jos autojen kestävyyttä tieten tahtoen heikennetään. Luonto eikä tavallisen perheellisen duunarin talous ei sellaista kestä. Toyotan maineelle myös ruosteherkkyys on huono juttu.


      • Ei ole mitään muutakaan autoa. Mutta jos saan joskus töitä voin ostaa.


      • raha puhuu kirjoitti:

        Toyota muutoin hyvin tehty. Siksi maahantuojan kannattaisi huolehtia asia kuntoon jo satamassa. Moni auto jää suojaamatta ja sitten ruoste pääsee raiskaaman rakenteet heikoiksi. Ei mitään mieltä jos autojen kestävyyttä tieten tahtoen heikennetään. Luonto eikä tavallisen perheellisen duunarin talous ei sellaista kestä. Toyotan maineelle myös ruosteherkkyys on huono juttu.

        Ei se mitään hyvin tehty ole, ei enää vuosiin. Ave yrittää olla haastaja luokassa jossa koneet kestää ajoa ja kyyti on kohtuu mukavaa. Taksiluokassa. No, ei ole. D4D on katastrofi. Ruostesuojaus on katastrofi, huoltoja on paljon, silti kestävyys on kyseenalaista. Pikkuvikojakaan ei ole suorastaan vähän, merkkivalo kertovat milloin mistäkin ongelmasta. Ei mersu-Volvo-Mondeo-508-Superb-Passat kuskin tarvitse ihmetellä.mottorivalojen välkkymistä pakkasaamuina eikä huonolaatumoottoriria tarvitse avata ennen puolta miljoonaa. Koskaan.

        Avensis Ei ole ammattilaisen työkalu. Piste


      • Laatupuutteita kirjoitti:

        Ei se mitään hyvin tehty ole, ei enää vuosiin. Ave yrittää olla haastaja luokassa jossa koneet kestää ajoa ja kyyti on kohtuu mukavaa. Taksiluokassa. No, ei ole. D4D on katastrofi. Ruostesuojaus on katastrofi, huoltoja on paljon, silti kestävyys on kyseenalaista. Pikkuvikojakaan ei ole suorastaan vähän, merkkivalo kertovat milloin mistäkin ongelmasta. Ei mersu-Volvo-Mondeo-508-Superb-Passat kuskin tarvitse ihmetellä.mottorivalojen välkkymistä pakkasaamuina eikä huonolaatumoottoriria tarvitse avata ennen puolta miljoonaa. Koskaan.

        Avensis Ei ole ammattilaisen työkalu. Piste

        loma ja juhannuksen vietto on alkanut samalla tavalla kuin viime joululomakin jonka poju kertoi viettävänsä 700 km päässä kotoaan. Samanlainen virtuaalimatka näkyy pojulla Juhannuskin olevan. Kysäisepä trollipoju, onko teidän kaupungin mielenterveyspoliklinikalla päivystystä näin pyhien aikaan. Meinaan vaan kun tarvetta näkyy olevan vaikka eiväthän ne mitään kroonikoille mahda.


      • ruostuu ruskeeks kirjoitti:

        Ei ole mitään muutakaan autoa. Mutta jos saan joskus töitä voin ostaa.

        Kehittyneissä maissa aktiivi-ikä on sen 5 vuotta ja jokin 8-10 vuotias jo köyhien kulkupeli ja ruosteista tarvitse vielä hermostua.


    • Itsellä kuudes Toyota Carina/Avensis menossa eikä yhdessäkään ole ollut ruosteongelmaa. Autot ovat olleet minulla 6-8 vuotiaaksi saakka ja niillä on ajettu poistaessani 150000...280000tkm. Vaimon edellinen auto oli Toyota Corolla, joka oli 20v vanha kun laitettiin pois. Vuotta ennen myyntiä laittaa piti laittaa uutta peltiä oikean takarenkaan eteen. Muuten oli ruosteeton.

      Riippuu tietenki siitäkin, missä päin Suomea ja minkälaisilla teillä ajaa. Pääkaupunkiseudulla ajaessa ruosteen ilmeneminen on varmempaa, mutta täällä periferiassa ajaessa sitä ei tarvi pelätä. Suolaa menee enemmän kalojen suolaukseen kuin tielle...

    • Ettei vain olisi kyse esim. tukivarsissa olevasta ruosteesta? Itsellä ei ole ollut yhdessäkään Toyotassa ruostetta itse auton korissa (nyk. yli 5 v vanha auto "Etelä-Suomen auto", jota ei ole ruostesuojautettu), mutta tukivarsissa kylläkin. Sillä, että ovatko tukivarret ruosteessa vai ei, ei mielestäni ole kyllä minkäänlaista merkitystä...

      • Tuulilasin tutkimuksessa ei ole kyse pelkästään tukivarsissa olevasta ruosteesta vaan täysin suojaamattomien alustan koteloiden ruostumisesta sisältä päin ja pohjan puutteellisen ja huonolaatuisen muovipaneloinnin paljaaksi jättämistä alueista, jotka tulevat ruostumaan ajan oloon.
        Molemmat tutkimuksessa olleet Toyotat olivat koko vertailun kehnoimmin suojattuja ja ruosteessa jo muutaman kuukauden ikäisinä.


      • Aivan nii, kori ei ruostu Avensiksessa , vaa tukivarret ja alustanosat, ym. Ja tämähän on normaalia. Ei tukivarsia, pultinkantoja, jarrukilpien peltisuojia massata. 20v päästä, kun ne ruostuu, ne vaihdetaan jo uusiin.


    • Toyota koritakuu:
      Takuu kattaa 12 vuoden ajan ja ilman kilometrirajoitusta korin läpiruostumisen ( puhkiruostumisella tarkoitetaan kotelorakenteen sisältä ulospäin tapahtuvaa ruostumista).

      Jos nuo rakenteet olisi niin huonoja, niin kai jollekulle olisi takuuseen joutuneet korjamaan. Mutta yhtään tapausta ei ole täällä ilmoittautunut.

      Autolehtien tarkoitus on myydä lehteä pienin kustannuksin, siispä jutut on viihdearvon omaavia.

      Auto on aina kokonaisuus erillaisia ominaisuuksia, jos vastapainokupissa on hinta, niin kompromissejakin on täytynyt tehdä.

      • "Autolehtien tarkoitus on myydä lehteä pienin kustannuksin, siispä jutut on viihdearvon omaavia. "

        . Sittenhän ne toimii samoin periaatein kuin toyota joka myy hitsareita viihdyttäviä autoja kalliilla valmistettuaan ne pienin kustannuksin


      • Olet oikeassa siitä että auto on kokonaisuus. Huolehdin kovasti kun perheen Ave alkoi ruostua jo kolmen vuoden kohdalla ihan paikkailtavaksi asti,sekä kori että alusta. Mutta ei hätää, myös moottori päätti niihin aikoihin tulla tiensä päähän onneksi joku toope halusi välttämättä ostaa auton. Se selitti koko koeajon ajan miten Toyota vasta on vankkaa tekoa ja kone kin vaatii vain pulttien kiristystä. Näin.


      • Korialustajamoottori kirjoitti:

        Olet oikeassa siitä että auto on kokonaisuus. Huolehdin kovasti kun perheen Ave alkoi ruostua jo kolmen vuoden kohdalla ihan paikkailtavaksi asti,sekä kori että alusta. Mutta ei hätää, myös moottori päätti niihin aikoihin tulla tiensä päähän onneksi joku toope halusi välttämättä ostaa auton. Se selitti koko koeajon ajan miten Toyota vasta on vankkaa tekoa ja kone kin vaatii vain pulttien kiristystä. Näin.

        Pentti jatkaa vuodesta toiseen omalla tutulla linjallaan: Toyotan solvaus keinoja kaihtamatta. Siksi sitä ei usko enää kukaan. Liian läpinäkyvää kovasta yrityksestä huolimatta.


    • Toyota koritakuu:
      Takuu kattaa 12 vuoden ajan ja ilman kilometrirajoitusta korin läpiruostumisen ( puhkiruostumisella tarkoitetaan kotelorakenteen sisältä ulospäin tapahtuvaa ruostumista).

      Hehheh, vai sisältäpäin tapahtuvaa ruostumista...helppo antaa 12v takuu...eikös se loota ruostu jokasuunnasta, sisältä ja ulkoa, pelti kun on mitä on, ainakin lootissa...

      • Katteleppa tuosta eri merkkisiä uudehkoja ja ruosteisia autoja ja myös Ave 2009, josta ei parjauksesta huolimatta löydy ruosteenhiventäkään virallisessa tarkastuksessa, edes alustan pulteista tai pakoputkesta- muista osista puhumattakaan.

        http://www.senotec.fi/kuvia.html


      • tuo koritakuu on voimassa vain jos itse ruostesuojauttaa auton säännöllisesti.


    • Ekös testissä ollut hieman eri ikäisiä autoja..., toki siinä näkee onko jotain re-räkää johonkin ruiskuteltu, mutta missä niillä on ajettu (mm. kiveniskemät) ja kuinka paljon, pätkäajoa (aina sisätilat kosteana talvella) jne.

      Eli sopisi vaatia näiltä lehdiltä jonkinasteista perusvertailun teko taitoa.
      Ai niin, mutta kun se on harmaa, yhyy

    • Tojoa on suunniteltu käytettäväksi ja kierrätettäväksi 6 vuoden sykleissä. Ei siinä paljoa kannata ruostesuojaukselle uhrata aikaa saatika rahoja.
      Kertakäyttötuote.

      • 5 vuoden sykleissä on oikeampi suunnitteluikä. Johtuu Japanin katsastuskäytännöstä joka käytännössä pakottaa romuttamaan tai myymään ulkomaille yli 5-vuotiaat tavis-autot.


      • Korjataan kirjoitti:

        5 vuoden sykleissä on oikeampi suunnitteluikä. Johtuu Japanin katsastuskäytännöstä joka käytännössä pakottaa romuttamaan tai myymään ulkomaille yli 5-vuotiaat tavis-autot.

        Mikäs näistä Toyotan malleista tulee Suomeen Japanista? Avensiskin on suunniteltu Ranskassa ja valmistettu Englannissa. Ei taida kauheasti Japanin katsastuskäytännöt vaikuttaa.....


      • Japanin ? kirjoitti:

        Mikäs näistä Toyotan malleista tulee Suomeen Japanista? Avensiskin on suunniteltu Ranskassa ja valmistettu Englannissa. Ei taida kauheasti Japanin katsastuskäytännöt vaikuttaa.....

        jospa eivät muuta Japanin systeemiä toiseksi Euroopassa valmistetuissa Tojotoissa! Voi olla toisinkin


    • Juu, jostain autolehdestä olin lukevinani, että Avensiksen vientiä Japaniin ollaan suunnittelemassa!

      • Tarkoititko
        - yhden Avensiksen vientiä Japaniin?!
        - Euroopassa valmistettujen Avensiksien vientiä Japaniin?
        - Avensiksen valmistus jatkuu vain Japanissa?


    • skodatero aloittanu keskusteluketjun, provoaiheellaan. Ensimmäistäkään alle 10v toyotaan en ole ruosteessa nähny ja kuullu. Ja tuskinpa tämä uusikaan malli sen heikompi on 10v päästä, jos auto pidetään puhtaana ja kunnossa.

      • Vapaasti käykää katsomassa Galleria-sivuiltani 12v. helmaa, joka on kuvattu ennen korjausta. -kiitos Aven hyvien ja paksujen kiveniskumaalien, peltiä piti uusia tuosta helmasta. -sitä en ymmärrä, miksi vain toiselta puolelta? -autoni kolaroitu? (itse auton hankin 3-vuotta vanhana)

        -eli Tojota ruostuu......mutta ei pohjasta. se on provoa. -ihan terve oli, kun 10v massautin ja on edelleen. Ovet hapertuu pahimmin tällä hetkellä.....


    • laadukkasti sinkittyjä

      • Tere! Mulla uusi Avensis Wagon 05/2011 ja ainakin siinä on takaluukussa ja ovissa vahamaista harmaata "massaa". Tuulilasi lehti morkannut aina Toyota autoja jostain kumman syystä !! Esim: Suberbin koteloissa vettä !! ei paha tuulilasin mukaan ... silti mitä mainioimmat arvosanat ruostesuojauksesta, avensikseen verrattuna. Heh, heh. Pitäisikö edellyttää myös näiltä "testaajilta" vähintääkin kohtalaista ammattitaitoa. Itse kyllä meinaan suihkuttaa varmuudeksi esim: Dinitrol ML:ää ovien alahelmoihin ja koteloihin,eli ei vara venettä kaada !! Ajattelin kuitenkin pitää autoani 8-10 vuotta, on se vaan niin hyvä kaikin puolin.


    • Suojavahaa on vähän joissain kohdin, mutta entäpä se alustan puoli?
      - Huovasta tehdyt takasisälokarit, ei hyvä ratkaisu millään muotoa. Mitä niiden alla on? Oletko katsonut?? Tuskin.
      - Muovisuojia alustassa on kyllä, mutta pelkkä heikko maali alla, kura pääsee muovien päälle ja loput arvataankin. Oletko tutkinut näitä?
      - takalokareiden sisäpuolet, onko suoja riittävä? Oletko katsonut? Tuskin, koska vaatii verhoilun purkamisen.
      - Punottaako tukivarret ja kaikki kiinnikkeet jo? Ellei, olet ensimmäinen tai toisaalta, kuulut siihen suureen joukkoon jotka katsovat tasaisen likaista, harmaata alustaa ja toteavat " Kunnossa on kun ei ainakaan näy mitään" ,
      Ei näy ei, kun lika on siinä pinnassa ja tasainen harmaa näyttää ihan hyvältä.
      - Entä moottoritila? Konepelti? Takaluukku muualta kuin alareunasta? Ovet muuten kuin alareunasta? Kotelorakenteet alustasta? jne jne jne.

      • Joo, nämä oli ainakin mulle yllätyksiä, kuinka vähän sitä suojaa oikeasti sitten onkaan. Kävin tuolla massaamossa katsomassa kun olivat purkaneet auton (uusi avensis farkku) ja todellakin olin tyytyväinen että sinne kunnollisen suojan laittoivat! Ja muuten, totta tuo tukivarsi hommakin. Näkyi jo pieniä ruskeita laikkuja niissä, vaikka autolla ei oltu ajettu vielä yhtään!!! Jumankauta kuinka surkeeta maalausta!
        Kannattaa kyl tutustua vaikka juuri ton Senotecin sivuihin, siellä on melkosen hyvin kuvia kaikenlaisista laitteista.
        Ja toivottivat meikänkin tervetulleeksi katsomaan tota omaa tai vaikka muidenkin autoja, ettei tarvi epäillä mitä suojia autoissa on ja mitä ei.
        En nyt mainostamaan ala, mutta tuolta sai ainakin tietoa niin paljo ku tarvi. :) Pisteet siitä!
        Katelkaas ihmiset ammattilaisten kans niitä autojanne, niin loppuu toi "musta tuntuu" juttelu.


    • On 6 vuotta vanha japseissa tehty corolla alla ja ei siitä löytynyt ensimmäistäkään ruostepilkkua, kun sen viikko sitten pesin ja vahasin.

      • Tuutko peseen ja vahaan munkin tojoni, ettei mullakaan olis sitä ensimmäistäkään ruostepilkkua.


    • tojorojo:
      Kait sitä autoa päältä nyt hinkataan jatkuvasti, mutta peseppäs sen alusta täysin puhtaaksi (purat tietysti ensin sisälokarit ja kaikki muut suojat pois) ja ihmettele sitten uudemman kerran.
      Helpommalla pääset, kun menet käymään siellä suojaamossa ihmettelemässä niitä sinne tulleita autoja. Loppuu se haavemaailmassa eläminen.

    • Olihan se Ave testissä ruosteessa jo puolivuotiaana!

    • Täällä riehuu trolli joka on aloittanut useita ruostumisketjuja eri merkkien palstoilla.
      Ei kannata vastailla ja ruokkia trollia.

      • Terve kaikille, tässä Toyota-palstan oma trollipoju.
        Jos joku vielä ihmettelee sairaita juttujani, voin valaista niiden taustoja. Olen epäonnistuja. Peruskoulukaan ei sujunut. Amikseen yritin mutta laittoivat sieltäkin kotiin kasvamaan, viitisentoista vuotta sitten. Siitä lähtien olen trollannut näillä palstoilla ja myös iltapäivälehtien autokeskusteluista minut helposti tunnistaa. Pääasia on Toyotan ja muidenkin japanilaisten autojen trollaaminen, mitä mielikuvituksellisimmilla aiheilla, kauppataseista alkaen. Rakkauteni Vw-konserniin on pelkkää realismia. Vw ja Skoda-maahantuojat tarvitsivat sopivan sekopäistä trollia Toyotan osoittautuessa kestäväksi ja luotettavaksi valmistajaksi jonka rehellisyyttä ostajat arvostivat. Tilanne oli jotakuinkin hanskassa vuoden 2015 syksyyn saakka jolloin Volkswagenin päästöhuijaus paljastui ja sen jälkeen vielä paljon muuta lähes viikoittain. Katsottiin että oli aika koventaa trollauslinjaa eikä totuudella ollut enää mitään väliä. Pahaksi onneksi kohtasin vastustajan joka ei ole vain minua fiksumpi vaan myös oikeasti kokenut ja asioista sekä Suomessa että Saksassa tietävä. Harmittaa vietävästi kun tuo vastustajani pystyy ampumaan samantien alas kaikki sekopäiset väitteeni milloin mitäkin koskien, viimeksi hybridin akkuja. Nyt minusta alkaa näyttää siltä että olen hävinnyt pelini niin nolosti kuin vain hävitä voi. Ei se kuitenkaan häiritse elämääni skitsofrenian kuplassa. Sinne ei maailman pahuus yllä. Eihän tässä hommassa paljoa tienaa jos mietitään että istun koneella trollaamassa joka ainoa päivä vähintään 18 tuntia. Yh-äippäni tosin sanoo että pienempi riesa se trollaus peräkammarista käsin on kuin että olisin vapaalla jalalla.


    • Kelvoton "auto" se on muutenkin.

    • Minä näen painajaisia suola-autoista, jotka ruostuttaa mun Toyotan.

    • Minulla on varaa ostaa uusi Avensis ja suojauttaa se heti uutena. En nyt oikein ymmärrä trollin ininää muutaman satasen sijoituksesta kun jonkun vikavaagenhuijauksen vuoksi voi menettää tuhansia ja lisää tuhansia kaikenlaisiin muihin suunnitteluvirheiden ja ala-arvoisen materiaalin aiheuttamiin, tuhansia euroja nieleviin korjauksiin jotta tulisi "parempaan kuntoon", kun uutena on ollut huonossa kunnossa.

      • Ruostuu se letkurunkoinen Avensis silti nopeasti. Avensiksen moottorin hajoamisesta ei muutamalla tuhannella selviäkään. Eikä ala-arvoisia ominaisuuksia saa millään kuntoon. Kuten ei ergonomiaakaan.


      • Juuri näin.Toyota kannattaa suojata uutena, koska sen jälkeen ei ole huolen häivää. On myös merkkejä, joita ei kannata suojata, koska tekniikka on suunniteltu kestämään 2-3vuotta.


    • "Eikä ala-arvoisia ominaisuuksia saa millään kuntoon."

      Tarkoitatko VW-jakopää- ja huijausominaisuuksia? Onhan niitä yritetty saada "parempaan kuntoon mahtavilla vastaantuloilla" Siitähän mediat ovat uutisoineet!

      • Tuhnuttajien päässä jako tuntuu heittävän kun Tuhnu on testien peräpäässä ala-arvoisten ominaisuuksiensa vuoksi.


      • tuhnu.kiemurtelee kirjoitti:

        Tuhnuttajien päässä jako tuntuu heittävän kun Tuhnu on testien peräpäässä ala-arvoisten ominaisuuksiensa vuoksi.

        No nythän tuli oksennus ihan jostain hiekkalaatikon kulmalta kun harmittaa


    • Joo, mutta kohta Toyota voittaa ensimmäisen mm rallin

      • Joko Ogier vaihtoi Tojoon?


    • Ave vm. 2000 ja suojautin sen suunnilleen 10kk käyttöönotosta vuonna 2001. Nyt siis kaikkiaan yli 16v ajoa ja vaivoin havaittavaa rusketusta kuskin oven saranapuolen peltipokkauksessa. Siis yhdessä ainoassa paikassa...

      Komppaan avaajaa, heikkoa suojausta on vaikea ymmärtää. Samoin nähdyn valossa Seuraavan auton suojautan kuten nykyisenkin kun on tapana pirää > 10 vuotta; saattaa maksaa vaan koritakuun mutta tuubaa tuo nyt on muutenkin.

    • Veikkaan että Japanissa autoja pidetään vain vähän aikaa. Mitä järkeä tehdä autoja joilla voi ajaa kymmenen vuotta jos niillä ajetaan kolme? Ja mitä järkeä satsata ajo-ominaisuuksiin kun liike ne on kaupungeissa ja motareilla..ja keli on enimmäkseen hyvä

      • Japanissa ajetaan autoilla kauan, säästeliästä kansaa kun ovat. Siellä näkee paljon yli 10 vuotta vanhoja autoja. Liikenne on ruuhkaista ja nopeusrajoitukset alhaisia ja niitä kunnioitetaan.


      • arigatoo kirjoitti:

        Japanissa ajetaan autoilla kauan, säästeliästä kansaa kun ovat. Siellä näkee paljon yli 10 vuotta vanhoja autoja. Liikenne on ruuhkaista ja nopeusrajoitukset alhaisia ja niitä kunnioitetaan.

        Olet pihalla kuin lumiukko mitä tulee autojen tyypillisimpään käyttöikään Japanissa. Sikäläinen katsastusjärjestelmä on sellainen, että yli 5-vuotiaan auton pitäminen liikenteessä on tehty taloudellisesti kannattamattomaksi vaikka siinä ei varsinaista vikaa olisikaan. 5-vuotiskatsastukseen pitäisi vaihtaa niin paljon kallita osia kalliilla korjaamotaksoilla, että järkevämpää on vaihtaa auto uuteen. Siellä 5-vuotiaille autoille on vielä markkinat, kun ne roudataan köyhempiin Aasian maihin ja Venäjälle.
        Tottahan toki Japanissakin näkee jopa yli 10-vuotiaitakin autoja, mutta ne eivät yleensä ole kotimaisia bulkkiautoja, vaan kalliita eurooppalaisia ja amerikkalaisia tai sitten harrastuspohjalla ylläpidettäviä japanilaisia urheilu- tai erikoisautoja.


      • Yukidaruma-gai kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko mitä tulee autojen tyypillisimpään käyttöikään Japanissa. Sikäläinen katsastusjärjestelmä on sellainen, että yli 5-vuotiaan auton pitäminen liikenteessä on tehty taloudellisesti kannattamattomaksi vaikka siinä ei varsinaista vikaa olisikaan. 5-vuotiskatsastukseen pitäisi vaihtaa niin paljon kallita osia kalliilla korjaamotaksoilla, että järkevämpää on vaihtaa auto uuteen. Siellä 5-vuotiaille autoille on vielä markkinat, kun ne roudataan köyhempiin Aasian maihin ja Venäjälle.
        Tottahan toki Japanissakin näkee jopa yli 10-vuotiaitakin autoja, mutta ne eivät yleensä ole kotimaisia bulkkiautoja, vaan kalliita eurooppalaisia ja amerikkalaisia tai sitten harrastuspohjalla ylläpidettäviä japanilaisia urheilu- tai erikoisautoja.

        Samaa mieltä. En nyt tietysti ole oleskellut kuin keski-Japanissa mutta autot on aika uusia, ja mallit on ihan muita kuin täällä, paljon pikku "kuutioita" jakeluajossa, vähän perheautoja.

        Säästämisaste Japanissa on kyllä hyvä, ja harva asuu leveästi tai omistaa autoa.


      • Yukidaruma-gai kirjoitti:

        Olet pihalla kuin lumiukko mitä tulee autojen tyypillisimpään käyttöikään Japanissa. Sikäläinen katsastusjärjestelmä on sellainen, että yli 5-vuotiaan auton pitäminen liikenteessä on tehty taloudellisesti kannattamattomaksi vaikka siinä ei varsinaista vikaa olisikaan. 5-vuotiskatsastukseen pitäisi vaihtaa niin paljon kallita osia kalliilla korjaamotaksoilla, että järkevämpää on vaihtaa auto uuteen. Siellä 5-vuotiaille autoille on vielä markkinat, kun ne roudataan köyhempiin Aasian maihin ja Venäjälle.
        Tottahan toki Japanissakin näkee jopa yli 10-vuotiaitakin autoja, mutta ne eivät yleensä ole kotimaisia bulkkiautoja, vaan kalliita eurooppalaisia ja amerikkalaisia tai sitten harrastuspohjalla ylläpidettäviä japanilaisia urheilu- tai erikoisautoja.

        Muistaakseni Japanissa oli auton ensimmäinen katsastus vasta 5-vuotiaana, lienee nyt tiukennettu kolmeen ja sen jälkeen joka toinen vuoksi. Tiukan katsastuksen lisäksi Japanin autokannalla on ollut nuortumispaineita kun vanhempienkin autojen päästörajoja on tiukennettu merkittävästi.
        Vielä ennen vuosituhannen vaihdetta siellä oli paljon vanhoja autoja,, mm Tokiossa, mutta nyt vuosimaksuilla auton pidosta on tehty erittäin kallista, joten siltä osin tietoni oli vanhentunutta ja siksikin kun olen siellä ollut viimeksi 17 vuotta sitten.


    • Ruotsissa tehtiin salassa ruostetutkimus, jonka Vibilägare sai käsiinsä. Siinä todettiin että vain 2 prosentissa Avensiksia oli ruostetta. Passateissa yli 40 prosentissa!!!

    • "Ruotsissa tehtiin salassa ruostetutkimus, jonka Vibilägare sai käsiinsä. Siinä todettiin että vain 2 prosentissa Avensiksia oli ruostetta. Passateissa yli 40 prosentissa!!!"

      Ja niitä salaa Ruotsissa tehtyjä "ruostetutkimuksia" julkaistaan suomi24:llä ja Toyota Plus-lehdessä. Kaikki varteenotettavat oikeat julkiset tutkimukset puhuvat ihan muuta kieltä!

      • "Tutkimus keskittyi varsin uusiin, 4–7 vuotta vanhoihin autoihin ja sen toteutti ruotsalainen Swerea Kimab.Tutkimus tehtiin jo 2014".
        Tuosta näkee, että tutkimus on todellinen ja tullut julki viime toukokuussa, jolloin monet suomalaiset lehdet sitä referoivat.


      • Linkki artikkeliin parantaa aina sen uskottavuusarvoa. Vastaavasti provoviestien tunnusmerkistöön kuuluu sitkeä lähdeviitteiden välttely. Ihan sillä että kun joku alkaa kertomaan "salaisesta" tutkimuksesta niin ainakin itsellä provo- ja trollivaroitus nousee punaiselle oitis.

        "Salainen tutkimus julki: jo muutaman vuoden ikäiset autot ruostuvat "

        http://www.savonsanomat.fi/talous/Salainen-tutkimus-julki-jo-muutaman-vuoden-ikäiset-autot-ruostuvat/767017

        "Parhaiten testeissä selvisivät Renault Clio, Toyota Avensis, Renault Mégane, Opel Astra, Ford Focus, BMW 3 sekä Citroën C5. "


      • Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin


      • "Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin "

        Aikuisten keskustelupalstoilla on tapana perustella väittämäänsä jotenkin. Taitaa olla tuo möläytyksesi pelkkä pahan olon ja ahdistuksen ilmenemä kun et kerran kykene sitä mitenkään todistamaan??


      • ikijumboTojo kirjoitti:

        Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin

        Toyota-palstan trollipojun henkilöllisyys vielä paljastuu ja sen jälkeen se ei enää koskaan kirjoita mitään, tänne eikä muuallekaan.


      • NäinOnMarjatPisteFi kirjoitti:

        "Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin "

        Aikuisten keskustelupalstoilla on tapana perustella väittämäänsä jotenkin. Taitaa olla tuo möläytyksesi pelkkä pahan olon ja ahdistuksen ilmenemä kun et kerran kykene sitä mitenkään todistamaan??

        On kyllä vaikeaa ĺöytää vertailua jossa Toyota olisi muualla kuin häntäpäässä. Itsellä on kuin onkin kokemusta Toyotasta ja sitä kokemusta en aio uusia.


      • ikijumboTojo kirjoitti:

        Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin

        Kylläpä palstan trollipoju onkin epätoivoinen. On noloa kun uskottavuus on tasan nolla ja nimikin tiedossa.


    • "Salaisisssa tutkimuksissa Tojo pärjää, mutta julkisissa se on aina jumbosijalla. Että näin"

      Suurin ja Euroopan laajalevikkisin autoalan julkaisu, AutoBild julkaisee vuosittain luotettavan ja monipuolisen tutkimustuloksen autojen laadusta ja luotettavuudesta.
      Siinä VW tuli viimeisessä tutkimuksessa ihan vihon viimeiseksi. Edellisessä VW sijoittui viimeistä edelliseksi. Samassa syynissä Toyota on niittänyt kultaa ja kunniaa
      kolmasti peräkkäin ja seitsemän kertaa kaiken kaikkiaan. Aina on ollut kärjen tuntumassa, kun VW on roikkunut aina loppupäässä. Ja nyt vielä tämä ruostumistutkimus jossa paskatti oli niin ruosteessa vaikka piti olla hyvin suojattu.
      Huijataanko silläkin saralla kun on kerran siihen jo totuttu? Avensiksessa ei samassa tutkimuksessa juurikaan ruostetta löytynyt.

    • Kyllä avensis rupesi kukkimaan peräkontista useista kohti jo vuoden vanhana, Edellinen avensis puhkesi kukkaan melkein kolmevuotiaana, Useita pullukoita työntää maalipinnan alta. Jotta sellainen tojo nyt.

      • Pentti ja Pentin Avensis. Uskotteko? Totuus on että sillä on ollut Dodge Caliber ja nykyisin vanha parin tonnin arvoinen bensaMersu.


    • Tojo kestää hyvänä, jos se säilytetään kuivassa tallissa uudesta lähtien, eikä ajeta koskaan. Se sitten tietysti, että täyttääkö auto tehtävänsä, jos sillä ei voi koskaan ajaa?

      • Tojota-trollipoju kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        Tule jo HÖNÖ, en malta odottaa. Sinä lupasit ja vannoit antaa oikein isän kädestä.


      • rakkaudella.Pojusi kirjoitti:

        Tule jo HÖNÖ, en malta odottaa. Sinä lupasit ja vannoit antaa oikein isän kädestä.

        Taitaa lupailla vähän kaikille, mutta ei ole miestä pitämään lupauksiaan, paskahousu kun on. Ihan on niinkuin tojota, autoa luvataan ja mätipussia myydään.


    • "Tojo kestää hyvänä, jos se säilytetään kuivassa tallissa uudesta lähtien, eikä ajeta koskaan. Se sitten tietysti, että täyttääkö auto tehtävänsä, jos sillä ei voi koskaan ajaa?"

      Luusereilla on tapana puhua pelkkää shittiä, kun ei muuhun kykene, niinkuin ei nytkään. Mitään omakohtaista kokemusta ei ole muusta kuin trollaamisesta. Minulla sensijaan on kymmenien vuosien kokemus ja monesta merkistä. Nykyinen viisivuotias Avensikseni ei ole mistään ruosteessa, enkä ole tavannut muitakaan saman ikäisiä ruostevikaisia liikenteessä. Valkoisissa Aveissa näkyisi, jos olisivat ruosteessa, niinkuin jotkut "europremiumit" näkyvät olevan niinkuin omakin Sprinterini. Eikä tosiaankaan ole ainoa Mese joka kukoistaa kiitettävästi. Pelkkää trollin jorinaa ja niin äärettömän lapsellista jankkaamista Aven ruostuminen.

      • Ei nää puolustuspuheetkaan aina miltään älyköiden teksteiltä vaikuta.


      • Se on tutkittua tietoa, joka ei tunnu muuttuvan koskaan, että Toyota on herkkä ruostumaan. Ei sillä ole yhden ruosteettoman tojotan kanssa mitään tekemistä, eikä myöskään troolaamisen kanssa. Se nyt vaan on heikkopeltinen. Sen kanssa pitää elää ja asia hyväksyä, jos on pakko tojota ostaa.


    • Mikä ihmeen ruostesuojaus. sehän tehdään Tohjolootalle paaluksen yhteydessä.

    • Tilastot kertovat missä päin maata asuvat fiksuimmat ja rikkaimmat ihmiset. Autokanta kertoo totuuden. Vie ehdottomasti ja pikaisesti se ruostepesäsi paalaukseen ja osta itsellesi AUTO.

      Näin auto-Suomi on nyt jakautunut – Yle: Uusmaalaisten uudet Skodat, maakuntien lähes romuikäiset Toyotat.
      Toyota Avensis vuosimallia 1998 on yleisin auto maakunnassa, kun esimerkiksi Uudellamaalla ykkösenä on uudenkarhea Skoda Octavia, kertoo Yleisradio.
      Ylen mukaan Pohjois-Karjalan teiden ”kaikkein kirkkaimpana tähtenä, RUOSTEISIMPANA, on maakunnan yleisin henkilöauto, Avensis vuosimallia 1998”.

      Etelä-Suomessa autokantaa leimaavat puolestaan työsuhdeautojen paljous ja ihmisten korkeampi tulotaso. Trafin loppuvuoden tilastoissa Uudenmaan yleisin auto on nyt Skoda Octavia vuosimallia 2015.

      • Siis pitäiskö munkin ostaa Sokota, ei helkkari, sellaista päivää ei tule.


      • Pitäiskö, pitäiskö, ostaisin mutta kun ei ole varaa.


    • Trolli trollaa. Uudenmaan yleisin auto ei todellakaan ole mikään Skoda , eikä rikas ihminen todellakaan halua kommarikinnerin omistajaksi.

    • Trollausta ei ole se, että välittää julkaistuja artikkeleitä eteen päin. Tohjo on Tohjo vaikka sen voissa paistaisi.

    • Jos jotain taaviskodaa on eniten rekisteröity yksittäisistä automalleista uudellamaalla 2015, niin ei se todellakaan tarkoita että se olisi uudenmaan yleisin auto. Eikä sun typerä "tohjottelusi" muuta tilannetta miksikään. Eikä trafin tilastoissa puututa kenenkään varallisuuteen. 90 % on keksitty omasta tyhmästä päästäsi, eikä taaviskoda työsuhdeautona ainakaan edusta mitään rikkauden esikuvaa. Trollaukseksikin aika surkea veto!

      • Hönö se kehuskelee kokemuksistaan saksalaisten nahkahousupojujen kanssa.. Liekö se neito-vai herrapuolisko.


      • Selvästi neitopuoli.


      • On se vaan yhtä kelettä kun Trafi julkaisee tällaista trollia Tohjoista ja Yle vielä jatkaa tätä Tohjojen panettelua ja Skodan erinomaisuutta korostaen.
        Täytyypä tehdä valitus JSN:lle moisesta trollauksesta.


    • Kori kestää ilman ruostesuojaustakin pidempään kuin tollolootan dieselit

    • Tollolootan dieselithän ovat kuuluisia rikkoutumisistaan. Ainoastaan täydelliset tollot ovat ostaneet näitä susia.

      • Ihan hyvin ainakin oma diesel ave pelasi jonka ennen omistin ,toki en ajanut sillä kuin 250tkm, mut sinä aikana ei ongelmia, ihan kiva auto oli.


    • Kyllä kommaria kirpaisee kun taaviskoda on pajalla tsi/ dsg "päivityksessä" ja artisti maksaa kun tulee "parempaan kuntoon"

    • Minulla volvo s80 ja ruostesuojautin sen koska oli alustassa joitakin ruostekohtia. Eihän volvoakaan pahimpana pideta ruostuvuuden suhteen, mutta ilmeisesti ne vanhemmat olivat paremmin käsiteltyjä.
      Kysyin MB liikkeessä, että miten on uudet MB:t suojattu, niin sanoivat, että ei ole muuta kuin sinkitys.
      Ei ole avensiksesta kokemusta, mutta kai sekin kannattaisi ruostesuojata uudehkona. Ruostesuojauksella auton ikää voidaan pidentää loppupäässä noin 10-vuodella.

      • Nykyään sinkitykset vain pahentaa ruostumista. Sinkitys on naurettavan ohutta ja täynnä epäpuhtauksia, jotka alkaa reakoimaan maalin alla, mistä seuraa sinkkikuplia ja maali lähtee irti. Kunnon pohjamaali on paljon parempi, kun onneton sinkitys, niin se vain on ja kunnon maalejakin löytyy vielä joiltakin merkeiltä, mutta en ala niitä tässä luettelemaan. Alustat ja kotelot pitäisi suojata,ainakin sellaisilta merkeiltä, joiden tekniikkakin todennäköisesti kestää isältä pojalle ja niitäkään en ala luettelemaan.


      • Ottakaasselvää kirjoitti:

        Nykyään sinkitykset vain pahentaa ruostumista. Sinkitys on naurettavan ohutta ja täynnä epäpuhtauksia, jotka alkaa reakoimaan maalin alla, mistä seuraa sinkkikuplia ja maali lähtee irti. Kunnon pohjamaali on paljon parempi, kun onneton sinkitys, niin se vain on ja kunnon maalejakin löytyy vielä joiltakin merkeiltä, mutta en ala niitä tässä luettelemaan. Alustat ja kotelot pitäisi suojata,ainakin sellaisilta merkeiltä, joiden tekniikkakin todennäköisesti kestää isältä pojalle ja niitäkään en ala luettelemaan.

        No joo ja naapuri syöttää autotalliin kaasua ja toinen naapuri säteiyttää. Siks ne vaan ruostuu.

        Menepä kysymään kattopeltisepältä että kannattaisko jättää sinkki pois kattopellistä, maalikin näyttäis paremmalta. Kyllä sut naurettais ulos niinkuin täältäkin.


    • 2016 avensis sai huonomman arvosanan kuin 2016 mazda6 tehdassuojauksesta vi bilägare testissä. Molemmat mallit teknisesti tosi kestäviä niin aika järjetöntä jättää suojaamatta jos haluaa säilyttää jälleenmyyntiarvon.

      Vanteisin ja lisävarusteisiin kyllä laitetaan tuhansia vaikkei niistä saa myytäessä mitään takaisin. Mutta ruosteenestokäsittelystä tingitään vaikka se parantaa huomattavasti auton jälleenmyyntiarvoa.

      Jos itse ostan käytetyn niin huomioin vain suojatut, jos ei ole suojattu vaadin tuntuvaa alennusta tai kaupat jää tekemättä.

    • Ooo toyota. Massaa pohjaan ja pyllyyn hymyä. Muhahahahaaaa.

    • Tohjo miehellä ei oo kun tervaa napanöyhtää korvissa kun ei kuule ulinoita vonkumisia jne ilmankos ruostuu molemmat myöhemmin

    • Vanhempia kuin 2011 suojattiin edes jotenkin, mutta sen jälkeen sitä vähennettiin systemaattisesti ja lopetettiin viimeisissä vuosimalleissa kokonaan.
      Toyotan taktiikka on aina tehdä alkuun parempaa ja sitten heikentää kun on saatu jonkinlanen maine. Prius on tästä ehkä paras esimerkki.

      • Tuo niin totta ja nykyiset Toyotat ruostuvat jo parissa kolmessa vuodessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo niin totta ja nykyiset Toyotat ruostuvat jo parissa kolmessa vuodessa.

        Toyota siis kestää paljon pitempään kuin itäkikkare skooda joka on jo itäruosteessa tehtaalta tultuaan.


    • Ruoste on suurin ongelma mitä autossa voi olla ja Toyotassa se on pahinta laatua ja nopeasti.

      • Toyota on ruosteeton, kertoo katsastustilastot joka maassa.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vastaamon omistajat miljonäärejä

      https://www.iltalehti.fi/talous/a/3c760edc-f921-4bd9-8d2c-622719ab8e2e Yksityinen firma, josta myytiin iso siivu pääomasijoittajille. Ahneusko ajoi
      Maailman menoa
      266
      8202
    2. Stefulla miljoonavelat

      Seiska kertoo Stefun lainanneen hurjan summan pokerimiljonääri jens kyllöseltä. Stefulla saattaa mennä kuulemma kymmeniä tuhansia strippibaareihin. Ku
      110
      5560
    3. Korona ei tartu julkkiksiin?

      Selittäkää mulle, miksi nimenomaan nää julkut ryntäävät nyt ulkomaille. Tuttavistani en tiedä ketään, joka nyt lähtisi matkoille. Ei edes työmatkalle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      4980
    4. Vastaamon potkut saanut toimitusjohtaja tiesi turva-aukosta 1,5 vuotta

      Tietoturvaskandaalissa rypevän Vastaamon toimitusjohtajalle potkut – yhtiön hallituksen mukaan pimitti tietomurtoa 1,5 vuotta: https://yle.fi/uutiset/
      Maailman menoa
      108
      2747