Kunnianloukkaus (ko)?

Kyselen vain..

MItä nyt pitäisi tehdä, kun samaa koulua kanssani käynyt, entinen kaverini kirjoittelee netissä (vain etunimelläni, kylläkin), kommentteja minusta, joissa on viittauksia minuun niin, että tekstistä saa selville, kuka olen (tai vähintään sellaiset, jotka asuvat samassa kaupungissa/käyvät samaa koulua kanssani kyllä tiedostavat henkilöllisyyteni). Hän on haukkunut minua mm. huoraksi, ja kertonut asioita, jotka tekevät koulussa olemisestani yhtä piinaa, ja erottavat minua kavereistani. Voisiko tästä tehdä kunnianloukkausilmoituksen? Miten sellainen tehdään? Riittääkö kriteereiksi, jos sukunimeäni ei ole mainittu, mutta mm. ainakin yksi yhteinen kaveri (jotta minut löytäisi FBkista), syntymävuosi, ja entinen asuinpaikka ovat mainittuina?

7

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3

Joo
      Ehkä pienimmän riesan tie on, että sietää kirjoittelua, eikä ole siitä tietävinään.
      Poliisille tehty rikosilmoitus kunnianloukkauksesta merkitsee sitä, että asia on julkinen siinä vaiheessa, kun mennään käräjäsaliin. Yleensä tällöin rikosilmoituksen tekijä toivoo, ettei koskaan moiseen prosessiin olisi lähtenyt.

• Kysyn vain

Olen yrittänyt tosiaan tuota hiljaa olemista, olen kyseiselle henkilölle jo puhunutkin. Ei tunnu auttavan. Ja tästä alkaa jo tosissaan olemaan haittaa jokapäiväisessä elämässäni, kun kokoajan tulee uutta kommenttia jokapaikkaan, että miten kehtaan jne. Olisiko muita ehdotuksia sitten?

• Janne.

anna nettipellen leikkiä.

ota sinä siitä kuva ja tee sille oma kotisivu.

• dfgrgj

Jos sinut kirjoittelusta voidaan tunnistaa, vaikka sukunimeä ei erikseen oltaisi mainittu ja sisältö on kunniaasi loukkaavaa voit rikosilmoituksen asiasta tehdä.

• näin meni mulla

Voin kokemuksesta sanoa ettei ne ilmoitukset mene edes läpi. Ikävä kyllä.
      Itse olen tehnyt ilmoituksen kun minua syytettiin joksikin mitä en ollut. Minusta on myös tehty ilmoitus kun herjasin erästä koko nimeltä.

Kumpikaan ilmoitus ei johtanut syytteeseen. Viestit poistettiin ja nyt ollaan tässä.

• kvg^2

Googleta: "yksityiselämää louukkaava tiedon levittäminen"...

• mirjaplösöhuora

ei riitä etunimi.
      pitää olla sukunimi.
      muuten ei mene edes esitutkintaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1673
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      38
      1264
    4. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      173
      1261
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1117
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      974
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      189
      928
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      892
    9. Joo joo kumpikin on rakastuneita

Mitäs nyt tehdään vai ollaanko vaan niin kuin ei oltaiskaan
      Ikävä
      64
      856
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25