Niin siis jos tiiätte jotain mielenkiintosia / oudohkoja / eksoottisia harrastuksia nii kertokaa! Kun meinaisin alottaa tässä syksyllä jonkun uuden lajin mutten oo keksiny mitään kiintoisaa :) Ja oon aina aiemmin tykänny vähän oudommista harrastuksista :D
Ja oon mä myös jotain joogaa / pilatesta miettiny, kokemuksia niistä?
ja ps. oon hesasta joten mikään poronhoito yms ei oikein oo mahollista :D ja ikää on 15 joten laskuvarjohyppykään ei käy :D
Mielenkiintosia harrastuksia?
89
3961
Vastaukset
- Tomyam
Parkour, skeittaus, taistelulajit, zumba, kaupunkisuunnistus, vapaasukellus (:
- 11+7
Miksei laskuvarjohyppy käy? 15-vuotta täyttänyt saa käydä kurssin ja hypätä. Kursseja järjestetään vielä alkusyksystä, eli on se mahdollista, jos kiinnostaa.
Nyrkkeily voisi olla hyvä laji, jos yhtään vetoa on sen suuntaiseen toimintaan. Se nyt ei ole varsinaisesti outo laji, mutta ei se ole niin muodikaskaan kuin nämä kamppailulajit ja vapaaottelu, jotka dominoivat nykyään. Erittäin hyvää liikuntaa ja hauskaa. (Ja jos olet tyttö niin on se vähän "outoa")
Retkiluistelu voisi olla talvella sopiva. Termariin kaakaota ja pari leipää reppuun ja kunnon lenkille pitkin Helsingin rantoja. Toimii varsinkin jos asut lähellä retkiluisteluratoja niin, ettei tartte matkustaa pitkiä matkoja jäälle.
Hiihto. Maalaisille tämä voi kuulostaa ihmeelliseltä, mutta meille stadilaisille hiihto on todellakin outo harrastus. Ympäri pääkaupunkiseutua on kuitenkin hienoja latuja ja viime vuosina kun talvetkin ovat olleet lumisia onnistuu hiihtäminen paremmin kuin hyvin.
Ottakaa kaverien kanssa tavaksi käydä kerran viikossa harrastamassa jotain kivaa melkein urheilua. Esim. biljardi, keilaus tai megazone (http://helsinki.megazone.fi). Hauskaa eikä ihan mahdottoman kallista.
Amerikkalainen jalkapallo. Pieni laji eikä paljoa harrastajia, mutta toimintaa niin miehille kuin naisillekin ja helppoa päästä lajiin sisään, vaikka ei ihan pikkunappula enää olekaan.- Jdeddnn
kiitti vinkeistä :) mut eikö laskuvarjohyppy tosiaankaa oo k18? Mä oon aina luullu et se olis :D mut sit se taitaa olla melkosen kallista .. ? Ja megazonea oon kokeillu useinki, on ihan tosi kivaa (suosittelen kaikille) ja sen tapaset adrenaliinia pursuavat lajin on parhaita :D mut megazonesta ei ihan harrastukseks oo, siellä vaan käydään aina joskus niinku jossai leffassa tai jotain
- 2+3
Jdeddnn kirjoitti:
kiitti vinkeistä :) mut eikö laskuvarjohyppy tosiaankaa oo k18? Mä oon aina luullu et se olis :D mut sit se taitaa olla melkosen kallista .. ? Ja megazonea oon kokeillu useinki, on ihan tosi kivaa (suosittelen kaikille) ja sen tapaset adrenaliinia pursuavat lajin on parhaita :D mut megazonesta ei ihan harrastukseks oo, siellä vaan käydään aina joskus niinku jossai leffassa tai jotain
Laskuvarhohyppy on 15-v, mutta onhan se aika kallista. Se pakollinen alkeiskurssi on jotain 500-600 euroa ja sitten kamat maksavat ja jokainen hyppy. Ite en tiedä tarkkaan kun en harrasta, mutta on se suhteellisen kallis. Ei ehkä verrattuna lätkään tai taitoluisteluun, mutta johonkin aerobicciin verrattuna kyllä...
- bfsavfda
2+3 kirjoitti:
Laskuvarhohyppy on 15-v, mutta onhan se aika kallista. Se pakollinen alkeiskurssi on jotain 500-600 euroa ja sitten kamat maksavat ja jokainen hyppy. Ite en tiedä tarkkaan kun en harrasta, mutta on se suhteellisen kallis. Ei ehkä verrattuna lätkään tai taitoluisteluun, mutta johonkin aerobicciin verrattuna kyllä...
Lätkä (1 kausi)
- lisenssit yms. = 70-200 e, riippuu hyvin paljon seurasta, joskus jopa sukupuolesta
- varusteet (kalleimmasta päästä)
- luistimet n70e
-kypärä n 50e
-maila n. 150-200e
- muut suojat lantiosta alaspäin n. 130e
-lantiosta ylöspäin n.140
yth: n.690 lisenssit yms.
Omat varusteet makso PALJON vähemmän, koska emme tilaa kalliita mailoja vaan ostamme alennuksesta ihan hyviä Bauerin / Eestonin komposiittimailoja jopa neljälläkympillä.
Kaikki muutkin varusteeni ovat alelaareista, mutta samojahan nekin ovat kuin ne kalliimmat, paitsi hinta on paljon alempi. Eikä seuran lisenssi ole niin hirveä, kaikki "tarvikkeeni" maksoivat melkein puolet tuosta hinnasta
JOten on se laskuvarjohyppy aika kallis juttu... - Että tälleen
bfsavfda kirjoitti:
Lätkä (1 kausi)
- lisenssit yms. = 70-200 e, riippuu hyvin paljon seurasta, joskus jopa sukupuolesta
- luistimet n70e
-kypärä n 50e
-maila n. 150-200e
Omat varusteet makso PALJON vähemmän, koska emme tilaa kalliita mailoja vaan ostamme alennuksesta ihan hyviä Bauerin / Eestonin komposiittimailoja jopa neljälläkympillä.
Kaikki muutkin varusteeni ovat alelaareista, mutta samojahan nekin ovat kuin ne kalliimmat, paitsi hinta on paljon alempi. Eikä seuran lisenssi ole niin hirveä, kaikki "tarvikkeeni" maksoivat melkein puolet tuosta hinnasta
JOten on se laskuvarjohyppy aika kallis juttu...Jaahas itse harrastan kanssa lätkää joten minusta tuo sinun hintasi on pieni verrattuna minun nimittäin minä kun olen lätkäveska niin lätkävuoteni maksaa kausi 2000 euroa plus kaikki varusteet joista tulee yhteensä 3000 euroa joten hintasi on alhainenja laskuvarjohyppy on samoissa hinnoissa
- Että tälleen
bfsavfda kirjoitti:
Lätkä (1 kausi)
- luistimet n70e
-kypärä n 50e
-maila n. 150-200e
JOten on se laskuvarjohyppy aika kallis juttu...Jaahas itse harrastan kanssa lätkää joten minusta tuo sinun hintasi on pieni verrattuna minun nimittäin minä kun olen lätkäveska niin lätkävuoteni maksaa kausi 2000 euroa plus kaikki varusteet joista tulee yhteensä 3000 euroa joten hintasi on alhainenja laskuvarjohyppy on samoissa hinnoissa
- exkiekkoilija..
bfsavfda kirjoitti:
Lätkä (1 kausi)
- luistimet n70e
-kypärä n 50e
-maila n. 150-200e
JOten on se laskuvarjohyppy aika kallis juttu...Köyhylle on kaikki kallista :P Ja on lätkän pelamiinen halpaa, jos pelaa peräkylän ponnistuksessa.. Meneppäs kunnon seuraan, siellä on kuukausimaksut lähes 200e kaikki pelireissut. Eikä ole edes sm- tai mestisarja(juniorit). Lisäksi lätkää pelataan lähes vuoden ympäri, joten lasku on kovempi kuin laskuvarjohypyssä. Yksi hyppy maksaa n.50e kamoineen. Jos hyppäät kaudessa vaikka 30 hyppyä, se tekee 1500e. Lätkäkausi 150e* 10kk on sama 1500e ilman kamoja, vakuutuksia, pelireissuja jne. Tietysti jos haluaa pelata "pappa-kiekkoa", niin kuka sitä estää..
- Jooenoomknmaalainen!
Itellä tulis eka mieleen parkour, jota itsekkin olen tässä nyt yrittänyt parin kaverin kanssa kokeilla..
Mut siinä tarvii olla tosi kestävä jne..
---------
Ja sitten vielä tälle "11 7":
Asun n. kilometrin päässä hiihtoladusta, Oulussa, ( pakko hiihto kuuluu koulun liikuntaan) ja ihmettelin aluksi kyllä, miten joillekkin hiihto voi olla outoa, kun itselle se on talvella niin arkipäiväistä :D
Mutta sen mää sanon: ME OULULAISET EI OLLA MITTÄÄN MAALAISIA!!
*Yrittäkää ny herranjestas ymmärtää, ku tuota kuulee hirveen paljon just tyyliin monilta etelä-Suomalaisilta, ja alakaa jo vähemmästäkin v*****aan :)- Havuja perkele!
Hei susiraja menee kehä III:n kohdalla ;0)
Helsingissä edes varusmiesten koulutusohjelmaan ei kuulu hiihto kun yleensä lumitilanne on vähän niin ja näin. Koulun kanssa ollaan käyty muistaakseni kerran hiihtämässä (tai vaihtoehtoisesti laskemassa pulkalla) Paloheinässä. Suurimmalla osalla ei kuitenkaan ole suksia niin ei siitä oikein mitään tulisi, jos sitä kouluihin yritettäisiin saada. Tosin jos talvet jatkuu tällaisena niin asia voi muuttua (itse asun alle kilometrin päässä hiihtoladusta ja pari viime talvea ne ovat olleet huippukunnossa kuukausitolkulla). - Lieto Rules
Etelä suomessa on joitakin isompia kaupunkeja mutta esim. itse asun 16 kilometriä turun keskuksesta ja kun ovesta ulos astuu hyvänä lumi talvena nii voi lätkästä sukset jalkaa ja lähtee menemään.
Ja purutaojakin löytyy ainakin meikäläise läheltä kaks 5 Km säteellä.
Ei saa yleistää telä suomalaiia. - flowers4home
Itse asun oulussa joten kerro minulle hyviä parkour paikkoja ;)
- eteläsuomalaane
joooo, oon ite käyny Oulus, ettekä te mitää maalaisii oo :DDDDD hehe reps
T:Etelä-suomalainee
- Roosters
"Amerikkalainen jalkapallo. Pieni laji eikä paljoa harrastajia, mutta toimintaa niin miehille kuin naisillekin ja helppoa päästä lajiin sisään, vaikka ei ihan pikkunappula enää olekaan."
Niin olitko, aloittaja, tyttö?
"15-21 vuotiaiden tyttöjen kokeilupäivä järjestetään 6.9. 2011. Kokeilupäivässä etsitään A-juniorijoukkueeseen lisää pelaajia." http://www.roosters.fi/naiset/- Jdeddnn
Juu tyttö olin/olen, ja täytyypä miettii tota amerikkalais jalkapalloo :) Se on kyl melko.. väkivaltanen (?) laji..
- 19+20
Jdeddnn kirjoitti:
Juu tyttö olin/olen, ja täytyypä miettii tota amerikkalais jalkapalloo :) Se on kyl melko.. väkivaltanen (?) laji..
Jos tykkäät adrenaalinilajeista niin jenkkifutis on ihan hyvä vaihtoehto. Tunnen joitain naispelaajia ja mulla on sellainen kuva, että toiset rakastuu lajiin ja toiset on yksinkertaisesti liian prinsessoja siihen. Kokeilemallahan se selviää. Ota joku kaveri messiin ja käy testaamassa.
(Btw. lajissa on myös pelipaikkoja, joissa tarvitaan massaa. Niin että jos sulla on joku isompi kaveri, joka ei oikein ole löytänyt sopivaa urheilulajia niin ota se mukaan.) - Jdeddnn
19+20 kirjoitti:
Jos tykkäät adrenaalinilajeista niin jenkkifutis on ihan hyvä vaihtoehto. Tunnen joitain naispelaajia ja mulla on sellainen kuva, että toiset rakastuu lajiin ja toiset on yksinkertaisesti liian prinsessoja siihen. Kokeilemallahan se selviää. Ota joku kaveri messiin ja käy testaamassa.
(Btw. lajissa on myös pelipaikkoja, joissa tarvitaan massaa. Niin että jos sulla on joku isompi kaveri, joka ei oikein ole löytänyt sopivaa urheilulajia niin ota se mukaan.)mut pärjääkö siellä ollenkaan jos itellä ei ola massaa? :D
- 15+5
Jdeddnn kirjoitti:
mut pärjääkö siellä ollenkaan jos itellä ei ola massaa? :D
Pärjää hyvin. Siitä hyvä harrastus, että jokaiselle löytyy oma paikkansa ja roolinsa kentältä. Linjapelaajat ovat isompia koska pelaavat toisiaan vastaan hyökkäyksen blokatessa ja puolustuksen taistellessa blokkeja vastaan (blokki=tilan tekemistä vastustajaa siirtämällä pois tieltä). Sitten taas jotkut laitahyökkääjät ja heitä puolustavat takakentän pelaajat pelaavat ihan eri vahvuuksilla eli luottavat nopeuteen ja liikkuvuuteen. Jokaiselle vartalotyypille löytyy tosiaan oma roolinsa.
Tuolla voit katsoa videokoosteita Suomen peleistä naisten amerikkalaisen jalkapallon MM-kisoissa niin saat vähän kuvaa siitä mistä on kysymys: http://www.sajl.fi/maajoukkueet/naiset/amerikkalainen_jalkapallo/
Toivottavasti innostut ainakin kokeilemaan. Laji vie vie helposti sydämen =).
- whiii9ii
kilpatanssi! tyttö/poika, ei haittaa! aina kaikki tosi kiinnostuneita ku kerron et harrastan sitä;)
- GadFa.
tankotanssi? :)
- hulluseinä!!
Kokeile seinäkiipeilyä..xDD
- kiipeilijä123
Nimenomaan, kokeile seinäkiipeilyä. Itse olen kiipeillyt pari vuotta. Se on todella mukava harrastus ja samalla loistavaa treeniä lihaksille. Sitä kehittyy nopeasti ja oppii kiipeämään entistä vaikeampia reittejä. Suosittelen lämpimästi!
Salmisaaressa ja tapanilan erällä on isot kiipeilyhallit. - Jdeddn
kiipeilijä123 kirjoitti:
Nimenomaan, kokeile seinäkiipeilyä. Itse olen kiipeillyt pari vuotta. Se on todella mukava harrastus ja samalla loistavaa treeniä lihaksille. Sitä kehittyy nopeasti ja oppii kiipeämään entistä vaikeampia reittejä. Suosittelen lämpimästi!
Salmisaaressa ja tapanilan erällä on isot kiipeilyhallit.No mä harrastan seinäkiipeilyy neljättä vuotta nyt :) Mut haluaisin silti jonkun toisenki harrastuksen, monipuolisuuden takii. Mut seinäkiipeily on kyl parasta :D
- samppa 16
Mulla olis olly hyvä ehdotus mutta likkoja se ei kiinosta.
- -.-'''''
kiitos tiedosta
- paintball
Kokeile paintballia eli värikuulilla ammuskelua. Tiedän muutaman tytön jotka harrastaa sitä aktiivisesti.
- Suomisuomalaisille
Airsoft, on kiire joten googlaa ja lue wikipediasta
- fractomancer
Itse aion ensi kesällä kokeilla hiilailua, eli (Heelys-)rullakengillä ajelua ja temppuilua. Ne on siitä jänniä, että niillä voi sekä kävellä että rullaluistella ilman että tekee mitään säädöksiä vaiheiden välillä, kunhan hiukan opettelee. Kaiken lisäksi mallissa jonka aion ostaa on grindaamiseen tarkoitettu lovi keskellä :)
Ja sitten saatan ottaa siitä välillä rullat pois ja parkouraa niiden lovien kaa nii voi liukuu vaik portaiden kaiteita pitkin alas >:D- Jdeddn
meinaatsä niitä joist tulee kantapäist rullat nappii painamal? Mul meinaan on sellaset ja yhen kesän niil vetelin joten ehin oppii suht hyvin, se vaan ei ollu ihan mun juttu, ku haluisin tutustuu myös uusiin ihmisiin lajin kautta, eiks toi oo aika yksilölaji? :)
- jklönklänö
Koitapa motocrossia xD
Ei nimittäin tyttöjä hirveesti oo- Jdeddn
mä oon jo yhen mopon romuttanu (vahingos) ni en lähe niil iha hetkeen ajelee...
kokeile corssfittiä tai lankutusta :---) ite oon tykänny ainaki
- Ruuhkabussi
Asut Helsingissä, joten käytännössä sulla on about kaikki harrastusmahdollisuuden käytettävissä. Miten olisi joku näistä?
JOKU JÄNNÄ KIELI
Venäjä, japani, arabia tai mitä nyt ikinä keksitkään. Kansanopistolta löytyy varmasti kursseja.
GEOKÄTKÖILY
"Geokätköily (engl. geocaching) on ulkoiluharrastus, jossa piilotetaan ja etsitään geokätköiksi kutsuttuja rasioita. Useimmiten kätkön sijainti määritetään GPS-paikannuslaitteen avulla, mutta laitteen käyttö ei ole välttämätöntä. Geokätkön koordinaatit tai muut tarpeelliset tiedot kätkön löytämiseksi ilmoitetaan kätkökuvauksessa, joka julkaistaan harrastuksen Internet-sivustolla. Koordinaattien selvittämiseksi pitää joskus ratkaista erilaisia tehtäviä. Tälläisiä kätköjä kutsutaan mysteerikätköiksi. Kun harrastaja on löytänyt kätkön, hän voi merkitä eli logata löytönsä kätkön Internet-sivulle." -Wikipedia
POSTCROSSING
"Postcrossing-projektin tarkoitus on antaa osaanottajille mahdollisuus vastaanottaa postikortteja ympäri maailmaa, ilmaiseksi. Tai ainakin melkein! Projektin idea on, että lähetettyäsi postikortin saat vähintään yhden takaisin sattumanvaraisesti valitulta postcrossaajalta jostain päin maailmaa." -http://www.postcrossing.com
URBAANI LÖYTÖRETKEILY
"Urbaani löytöretkeily (engl. urban exploration, urban exploring, UE, urbex) tarkoittaa normaalisti näkymättömien, usein kaupungeissa sijaitsevien tilojen tutkimista. Suosittuja tutkimuskohteita ovat muun muassa: hylätyt ja purkamista varten tyhjennetyt rakennukset (esimerkiksi tehtaat, autiotalot) ja rauniot, aavekaupungit, käytössä olevat rakennukset ja rakennelmat (katto, kellarikerros, huoltotilat), tunnelit, viemärit, kaivokset ja louhokset. Yleisesti käytetty UE-harrastajien motto on "ota vain valokuvia, jätä vain jalanjälkiä." -Wikipedia
BODY COMBAT
"Jokaisella tunnilla käydään läpi nopealla temmolla 10 liikesarjaa. Tunnit kehittyvät tehokkaasti sekä ylä- että alavartalon treenaamiseen. Ylävartalon liikkeet ovat pääasiassa lyöntejä, kun alavartalon liikkeet koostuvat erilaisista potkuista. Lämmittelyn aikana harjoitellaan tunnilla käytettävät liikkeet, joten toisinkuin itsepuolustuslajeissa, body combatissa ei ole tasoja tai eri värisiä vöitä vaan samalla tunnilla voi käydä niin ensikertalaisia kuin jo useamman vuoden body combatissa käyneitä. Kuten useimpiin ryhmäliikuntatunteihin, myös body combatiin sisältyy harjoitteiden tekeminen musiikin tahdissa. Lämmittelyn ja liikkeiden käynnin jälkeen tunnilla suoritetaan erilaisia potkuista ja lyönneistä koostuvia liikesarjoja. Potkuja ja lyöntejä tehostetaan myös huudoin ja tunti voi ollakin hauskaa kuultavaa, kun salissa mitä ihmeellisempien kung-fu potkujen tahdissa 30 miestä ja naista huutaa niin kovaa kuin keuhkoista lähtee." -laihduttaminen.info
Etenkin tuota viimeistä - bodu combattia - suosittelen ihan oikeasti, vaikka kaikkia noista muistakin on tullut kokeiltua. Ihan helkkarin hauskaa hommaa! Katso vaikka youtubesta videoita tai jotain niin innostut varmasti.- Jdeddn
Mä oon jo tota geakätköilyy testannu ja se oli ihan sairaan tylsää, mut bodycampat kuullosti jo sit mielenkiintosemmalta :) ja urbaani löytöretkeily kuuluu mun arkipäiviin :D BodycompatIsta en oo aiemmin kuullu, onko sillä hyvätharrastusmahollisuudet, ettei tarvi lyhdyn kaa ettii paikkaa jossa sitä vois harrastaa?
- Dumari124512
Jääkiekko.uomarointi. Epäarvostettu mutta mukava ja rahakas homma. Jos vaan luistelutaitoa löytyy etkä hetkahda jos joku runkvisti huutaa katsomosta "vitun mulkku", teretulemast. Kertauskursseja järjestetään pitkin syksyä.
- Dumari124512
Tuomarointi, siis.
- 18+14
Mitä tarkoittaa rahakas ja luistelutaito tässä yhteydessä? Millaisia pelejä aloittelija puhaltaa ja minkälainen koulutusjärjestelmä on? Tarvitseeko olla omaa pelaajataustaa? Kuinka suurella alueella esim. joku pikkujunnumatseja dumaava aloittelija toimii ja montako peliä viikossa?
Alkoi kiinnostaa - dumarointikokemusta on muusta lajista, mutta voishan siihen ottaa talvilajin rinnalle. - Dumari124512
18+14 kirjoitti:
Mitä tarkoittaa rahakas ja luistelutaito tässä yhteydessä? Millaisia pelejä aloittelija puhaltaa ja minkälainen koulutusjärjestelmä on? Tarvitseeko olla omaa pelaajataustaa? Kuinka suurella alueella esim. joku pikkujunnumatseja dumaava aloittelija toimii ja montako peliä viikossa?
Alkoi kiinnostaa - dumarointikokemusta on muusta lajista, mutta voishan siihen ottaa talvilajin rinnalle.Sori, en vilkassut tähän topicciin pariin päivään.
Luistelutaidon ja rahantulemiseen on kaks yhteistä tekijää: Mitä ylemmäs pääset, sitä paremmin pitää osata luistella /tulee enemmän rahaa. Pitää osata sirklaukset (etuperin JA takaperin), kahdeksikot sun muut tietyssä ajassa niin pääsee korkeammalle tasoille :)
Kun valmistut peruskurssilta ja et omaa aikaisempaa pelaajataustaa, saat automaattisesti D- ja E junnut (eli 10-14v). Tietysti jos luistelutaito ja sääntötuntemus on hyvä, paikalliskerhon kouluttaja tai peruskurssin kouluttaja voi myöntää korkeamman tason.
Pelaajataustaa ei tarvitse olla, esimerkiksi mulla sitä ei ole. Tosta alueesta, esim. omalla seudulla on sellaset 20-35 tuomaria ja itellä junnupelejä riittää joka viikonloppu. Melko iso kaupunki, vaikkakin vain kaks seuraa.
Tervetuloa vaan lajin pariin, täältä (http://tuomari.ning.com/page/haluatko-tuomariksi) löydät tiedot tulevista peruskursseista.
- Dumari124512
Jaa, koulutusjärjestelmästä vielä: Kurssi on muistaakseni kolmen päivän mittainen: Ensin päntätään sääntökirjaa ja käydään niitä taululla läpi, näytetään esimerkkirangaistuksia videoilta, opetellaan ottelupöytäkirjan tarkistus jne jne. Sitten käydään jäällä, näytetään luistelutaidot ja luistellaan etuperin, takaperin, kahdeksikkoa jne. Lopuks sitten päntätään sääntökirjaa (jos siitä jotain oleennaista jäi väliin) ja ehkä vähän kilpailusääntöjä. Sitten tehdään loppukoe, jonka jälkeen saat tulokset.
- laurenttia'95
RATSASTUS,
siinä oppii kaikenlaista ja tasapaino kehittyy, oppii olemaan muiden ihmisten kanssa esim. jos käy leireillä, kouluratsastuksessa aivot kehittyy ku pittää rattastuksessa alotellessa ajatella kaikki maholliset asiat läpi mitä pitää muistaa. tai tietenki aika vaikee sanoo ku en tiiä että tykkäätkö elukoista ja seki että haluakko että sun vaatteet haisee hevosen paskalle :D ite oli 5v ku menin ekan kerran tallille, ja nyt oon 15v että oon jo 10 vuotta jaksanu treenata ja haista paskalle. hevosissa o tosi paljo opittavaa ja oon tosiaa ollu sen 10v hevosten kanssa enkä vieläkää osaa lähellekkään kaikkee asioita. oke tiiän ne teoriassa mutta käytännössä menee vaikeeksi.
JA SUOSITTELEN KAIKILLE ETTÄ KÄYTTE KOKEILEMASSA, SE ON JOTAI 15-30€ TUNNILTA, JA KANNATTAA VALITA AINA ENSIKSI HUONOIN TALLI JA SITTE JOS KIINNOSTAA NII ALKAA KÄYMÄÄ NIIS SRL-HYVÄKSYTYILLÄ RATSASTUSKOULUILLA NII SAA SITÄ PARASTA MAHOLLISTA OPETUSTA... :)- Jdeddn
oon allerginen hevosille.
- gbiuhbnoi
miks kannattais opetella ratsastaa paikassa jossa ei saa kunnon opetusta? :/ menee vaa aikaa ku ratsastaa miten sattuu ja sitte pitäis hioa myöhemmin istunta yms. kunnollisiksi. ite alotin suoraa ypäjän hevosopiston ratsastuskoululla 5 vuotta sitten, ja kyllä kannatti aloittaa heti kunnon opetuksella. Olin jotai 11v kun aloitin, joten minua talutettiinkin vain tunti (en käynyt alkeis- ja jatkokurssia) ja nyt jo olisin valmis kisaamaan he B ja metrin luokkia. hyvät ihmiset, jos oikeasti haluatte kehittyä jossain, hankkikaa itsellenne kunnon opetusta ja ottakaa apua vastaan :)
PARTIO. Se ei tosiaankaan oo mitään nynnyjen hommaa ja sopii kaiken ikäisille! Ja partio on myös monipuolista; retkiä, leirejä, suoritetaan erilaisia merkkejä, joskus osallistutaan erilaisiin tapahtumiin ja tempauksiin, suunnistetaan, harjoitellaan solmuja, pidetään hauskaa kavereiden kanssa, yms.
Itse aloitin partion vuoden 2000 helmikuussa tarkoituksena kokeilla sitä pari kertaa... ja sille tielle jäin. Nyt partiouraa on takana jo 11,5 vuotta ja ikää vasta 20,5 vuotta.
Jäsenmaksu on joku 30-50 euroo/ vuosi ja retki- ja leirimaksut vaihtelee aika paljon riippuen leiristä. Mitään pakollisia varusteita ei kauheesti ole, mutta mielestäni tarpeellisimpien/ hyödyllisimpien listaan kuuluvat; puukko, makuupussi, makuualusta, ruokailuvälineet (muki, syvä lautanen, haarukka, veitsi ja lusikka) ja rinkka. Partiohuivin saa lippukunnalta, eikä kaikkia varusteita tarvi ostaa heti. Jäsenmaksun maksamalla saa jäsenkortin, jolla retkivarusteista saa alennusta Partiovaruste-kaupoista.
Jos jotakuta alkoi kiinnostaa, niin mukaan vaan!- Jdeddn
Mä oon harrastannu partiooki mut vähän pienempänä, onko se jotenki tosi erilaista 9 vuotiailla kuin 15 v? Koska sillon en tykänny ollenkaan...
Jdeddn kirjoitti:
Mä oon harrastannu partiooki mut vähän pienempänä, onko se jotenki tosi erilaista 9 vuotiailla kuin 15 v? Koska sillon en tykänny ollenkaan...
No kyllä 15-vuotiaat tekee ihan eri juttui kuin pienemmät 9-vuotiaat. Isommilla on mahdollisuus osallistuu kaikkiin sellaisiin juttuihin mihin ei 9-vuotiaat voi eikä saa osallistuu. Isommat (15.v. ylöspäin) voi omalla porukalla suorittaa mm. valvomisliljan (valvotaan 24h) TAI mykkäliljan (eli ollaan puhumatta 24h). Tämmöisistähän ei tulisi mitään joidenkin villien 9-vuotiaiden kanssa. Ja tarkempaa tietoa saat osoitteesta: www.partio.fi
Ja eräs partiotuttuni helsingistä pitää yllä verkkosivuja, joille hän laittaa kuvia eri leireiltä ja tapahtumilta joille on osallistunut. Osoite on tossa alla: http://netsonic.fi/~verkko/ville/
Kannattaa käydä vilkaisemassa kumpaakin sivustoa ihan muuten vain ja katsoa jos kiinnostus heräisi.
- Biliskö
Kun ikää on alle 18 vee niin www.junnubilisliiga.fi
- tinjamoi
Onhan noita kaikenlaisia! tankotanssi, vapaaottelu, ratsastus ja sit tietenki salil kaikki noi spinningit sun muut! Mä ite oon tanssinu ja on 2 omaa hevosta :)
Käykää lukemassa muutes mun blogia!
tinjamoi.blogspot.com - kiekkonainen89
Uppopallo
Vähän niinku amerikkalaista futista veden alla :D
Puol vuotta oon ite harrastanu ja ihan mahtavaa.
Itse lähin uimaritaustalla (jonka tosin olin jo lopettanut n. 5 vuotta sitten), mutta pärjäsi oikein hyvin. Keuhkot kehittyivät nopeasti, eli jaksoi olla kauemmin veden alla.
Nii, ja tottakai lätkäfanina niin jääkiekko.
Tai tankotanssi (ite pitäny kokeilla jo pidemmän aikaa, mutten oo saanu vielä aikaseks :D)- Jdeddn
Tota uppopalloo vois kyl harkita, mä rakastan uimista muutenki :) Tiedätkö onks sitä ihan vaan harrastelijoille paljoo, kun en varmaan suoraan sais hypätä kisaamaan?
- viiilipurkki
mäkin suosittelen partioo... :)
alotin sen kaks vuotta sitte ja oon nyt 14... :) alussa luulin että partiolaiset ne vaan samoilee siellä metsissä ja tekee solmuja, mutta nyt tiiän että partio on PALJON muutakin.
Me saatetaan esimerkikiks kokouksissa vaan olla ja jutella kaikesta ja sillee... on tietenki oikeesti vaelluksiaki ja leirejä - väriä_pintaan
Paintball, erityisesti kilpa-paintti ilmatäytepatjoilla on jees ( http://www.youtube.com/watch?v=JlxNpVfOtcE&feature=channel_video_title#t=0m26s ). Mutta se maksaa aika paljon päästä pelailemaan sitä kunnolla! :C
- Softannut jo vuosia
Airsoft, suosittelen. Tavallaan samantapaista paintballin kanssa, mutta paljon eläytymispainotteisempaa ja vähemmän tunnettua.
Lainaus wikipediasta:
Airsoft on taistelupeli, jossa vastustajaa ammutaan muovi- tai biokuulilla airsoft-aseella. Airsoft-pelit ovat usein järjestäytyneitä, jossa joukkueet suorittavat tehtäviä ja ampuvat vastapelaajia aidon ampuma-aseen näköisillä pelivälineillä, joiden ammuksina käytetään 6 tai 8 millimetrisiä kuulia. Peliä varten voidaan luoda kuvitteellinen taistelutilanne, joka saattaa perustua johonkin todelliseen tapahtumaan, yleensä suuriin sotiin kuten Vietnamin sotaan tai toiseen maailmansotaan. Kuitenkin suuri osa pelaa ilman juonia tai eläytymistä. Pienitehoisten aseiden ammuksien iskuenergia ei riitä vahingoittamaan pelaajia, mutta pelaajat käyttävät kuitenkin mm. kasvojen ja silmien suojaamiseksi suojavälineitä.
Airsoft eroaa värikuulapelistä siinä, että muovikuula-aseen kuulat eivät jätä maalijälkeä osuessaan. Airsoftille on lisäksi oleellista aitoja tuliaseita muistuttavien asejäljitelmien lisäksi myös muun, yleensä sotilasrekvisiitan käyttö. Airsoft ei kuitenkaan aina ole eläytymispainotteista ja leikkiä, vaan Suomessa harrastetaan enemmän varsinaista peliä ja hauskanpitoa. Toinen ero paintballiin on osuman tunteminen. Normaalitehoisesta airsoftaseesta ammuttu kuula ei osuessaan yleensä jätä osumajälkeä ja osumaa voisi verrata nipistykseen. Jos ammus osuu takin ryppyyn tai muuhun varusteeseen joka ei ole kosketuksessa ihoon ei osumaa välttämättä tunne. Airsoftin harrastajilla on yleistä pienet kuulan jättämät jäljet esimerkiksi käsissä, joissa ei ole ollut hihaa tai muuta suojaa päällä. - Jepjepasdmoro
Seinäkiipeily! Sitä ei vissiin kovin moni harrasta eli kai se aika eksoottinen on? Ja tosi kivaa vieläpä :)
- sitsitsuu
ihan h*lvetin kivaa toi seinä kiipeily!!! viimeset 4 vuottta harrastanut!!
- Tiirikka
Survivalismi. Ei ole mikään erityinen harrastus, enemmänkin elämäntapa. Ja survivalistin ajattelutavasta on paljon hyötyä tosielämässä. En nyt tarkoita mitään stereotypioita, olen itsekin 15-vuotias survivalisti. Tässä elämäntilanteessa se ei tarkoita juuri muuta kuin etukäteen miettimistä tapahtumiin"mitä teen jos X tapahtuu", ympäristön tarkkailemista, tiedon hankkimista jne. Jos kiinostut niin meneppä vaikka www.survivalismi.fi
Ja jos tulee katastrofi, niin me survivalistit hyödytään todella "harrastuksestamme" ;]- crossityttö14v
Vau :o Ihailen tommosta :) Tiiätkö onko oulussa paikkoja harrastaa tota?
- polusd
pedistä
- poeka-96
Longboarding eli lonkkarointi eli suomennettuna kai mäkirullalautailu (katsoin wikipediasta mikä on virallinen suomennos xD)
en jaksa nyt ruveta kirjottamaan mutta linkkejä:
wikipedia: http://fi.wikipedia.org/wiki/Mäkirullalautailu
silverfish (suurimpia ellei suurin longboardaus foorumi, englanniksi):http://www.silverfishlongboarding.com/
tuo wikipedian artikkeli on vähän yksipuolinen mutta longboardilla voi tehdä vaikka mitä: temppuja, kruisailla kaupungissa tai tehdä mitä tahansa, vaikka itsetyydyttää jos siltä tuntuu. longboardaus ei ole niin sidottu yhteen asiaan kuten esim. normaali skeittaus johon tämä sekoitetaan useasti. - -juu u
KUVIOKELLUNTA!
IHAN MAHTAVAN OUTO LAJI! :D - partio=elämäntapa
Partio on parasta, siitä ei pääse yli eikä ympäri! Se on niin hyödyllistä ja hauskaa, eikä todellakaan pelkkiä solmuja ja suorittamista. Ne suoritusjutut on tavallaan sellanen sivutuote :) Ite oon harrastanu 8-vuotiaasta asti (nyt olen 15) ja se on todella ihan erilaista vartiolaisille ja johtajille! Johtajille on kaikkia tapahtumia, kursseja, omia leirejä, ja saa vastuuta ja valinnanvaraa pesteissä. Partiossa voi itse valita kuinka aktiivinen on. Jos ei jaksa enempää, kerta viikossa tai kahdessa riittää, mutta lisäksi on hirveästi erilaista lippukunnan sisäistä hommaa josta voi valita itselleen mieluisen :) Sitten on tietysti sm-kisoja ja pienempiä kilpailuja, jos ne kiinnostaa. SUOSITTELEN KAIKILLE!
- äaösldkfjgh
Ei harrastuksen tarvi olla mitään urheilua. Itelläni oli pari vuotta sitten harrastuksenpuute ja alotin viron opiskelun. Nyt luen latinaa harrastuksena. Tietenkin siihenkin pitää olla oma mielenkiintonsa, että jaksaa lukee harrastuksenaan kieliä koulun ulkopuolisena aikana, mutta siitä on tulevaisuudessa hyötyä :)
- diver4ever
itse harrastan sukellusta ja on muuten helmee paras harrastus ikinä
- Ind ,
Ghettoworkout. Sauvanpyörittely. Ja todellakin vapaasukellus on ihan perkeleen hauskaa ja mielenkiintoista. Harmi vaan että tuppaa vähän maksamaan ja yksin se voi myös olla vaarallista.
- saga_antti
Freestyle Skimbaaminen.!! vitun hauskaa ainaki hyppii kaikist hyppyreist ja reilätä kaikkee ja aika halpaa sukset 200-500e ja kausikortti noin 150-300e
- TähtiTossu
Kokeile balettia! Baletti on helppoo ja hauskaa! Eikä se nyt erityisen kallista oo! Demi Plién olen oppinut jo ennen balettia sillä äitini on harrastanut balettia 15 vuotta, joten hän on opettanut.
- tiluliluliiii
Onko urkujensoitto erikoinen harrastus? Itse soittelen.
- maffre
kellään kokemusta kertoo joogasta, pilateksesa tai yms?
- hjelpmee
- Kuuhullu_
Eksistentiaalinen filosofia yhdistettynä itsekannibalismiin
- KP
Käykää katsomassa www.seikkailijat.fi sieltä seikkailutoimintaa kaikille, myös aloitteleville seikkailijoille.
- crossityttö14v
Ei vitsit tuo laskuvarjohyppely on kyllä seuraavana listassa! :DD
Itse olen harrastanut motocrossaamista jo muutaman vuoden ja suosittelen :) Andrenaliini kyllä virtaa kunnon tankkihypyissä :p Tosin tää on aika kallis harrastus, pyöriä ei ainakaan täällä oulussa oo vuokrattavana, matkat radoille on usein pitkiä (ainut paikka täälläki on iinatti - 40km).. Mut aina ku meen rossaamaa nii se on heti koulun jälkee pyörät peräkärryy ja keitaalle, sit siellä ollaanki ihan iltamyöhään asti. Tyttönä koen eräänä haittana sen ettei oo paljo ollenkaa muita tyttöjä keitailla... Sit miehet on ilman paitaa kesäkuumalla siellä, mut se onki vaa plussaa ;)
Tosiaa pyörä voi olla monta tonnia, varusteetki maksaa, esim. kypärä on 500e.. Eikä kisoissa käy mopedikypärät vaan pitää olla oikea crossikypärä.
Tää mun harrastus varmaa lähti siitä että yks kaveripoika raahas mukaan keitaalle ja olin enne sitä jo mökillä pöristelly pikkusella tossumopolla :D - Ghjnmöäjklsjejrfhn
Nyrkkeily
- Mies mäntsälän metsistä
Click on http://bit.ly/wiDi9A to download JunoWallet and earn $0.25 JunoCredits. Enter my Invite Code 'LL670653' when prompted.
- 2+5=25!
scootaus ;))
- ninja'97
Brasilialainen jujutsu ;) Sopii sekä tytöille että pojille. Hesassa on ainakin muutama tosi hyvä seura. Kisojakin järjestetään usein, jos niistä tykkää. Ei muuta kuin peruskurssille ilmottautumaan :) t: tyttö 15v
- se toinen siellä
- joppeliizu
jokkis
Moro! Mää oon ite 12 vuotta vanha ja harrastan Hapkidoa. Eli se on aika samanlaista ku Karate jne. On hauskaa ja hyvä itsepuolustuslaji. Hyvää liikuntaa ja jos tulee joku seko vastaan nii ei sulla oo mitään hätää ku oot Hapkidossa. :D
- minä saatana
Koita BMX / MotoX
...
Tai jotain muuta extremelajeja - lifesaver1
Hengenpelastus. Löytyy Aurajoen uinnista. ihan paras laji: hyppimistä, uintia, ensiapua, sukellusta yms. Suosittelen.
- heelys
Hiilailu rules! Ihan parasta, ku voi tehä temppuja ja mennä lujaa ja ihan kaikkee! Tyttö/poika, ei haittaa! T: 14-v tyttö :)
- GliderPilot
Terve! En tiedä mikä näitä nykynuoria vaivaa. Minusta jääkiekkiekko tai jalkapallo ei ole yhtään eksottinen laji. Käsityksen mukaan sinä pyysit juuri semmoisia. Tossa aikaisemmin joku mainitsi laskuvarjohypyn, joka on todella upea harrastus. Siinä ei ole muuta vikaa kuin hinta. Yksi hyppy varusteineen maksaa ainakin 50e. Miksi siis et kokeilisi aitoa lentämistä. Itse harrastan purjelentoa, joka on todella kiehtova laji. Se ei ole edes hirveän kallista vaikka se aluksi sattuu tuntumaan siltä. Voit kuitenkin verrata jääkiekkoon menevät kulut ja huomaat, että lentäminen ei ole ainakaan kaallimpaa. Nyt teillä monilla herää kysymys: Mitä purjelento on? Se ei ole mitään leijan lennättämistä vaan aitoa lentämistä. Tässä en viitsi jokaista yksityiskohtaa alkaa selittämään, mutta jos joku innostuu, voi ottaa minuu yhteyttä: [email protected] ja voi kertoa tarkemmin purjelennosta tai ilmailusta ylipäätään. Ikärajasta sen verran, että kurssille pääse jo 15 vuotiaana. Eli pääset lentämään reilusti ennen autokortin saantia. Kurssin hinta vaihtelee 1500-2500 euroon. Tässä vähän esimakua:http://www.youtube.com/watch?v=0QyKsZBUrMI
Toivottavasti edes yksi innostuu tästä... - VoltageIU
Jujutsu kuulostaa hyvältä! Itse tykkään enemmän Japanilaisesta jujutsusta, on liikkeitä vaikka muille jakaa!
- IIIIPPOOIIII
Aika epic koska Brasialaisella jujutsulla ei ole mitään tekemistä ninjutsun kanssa!
K-1 potku nyrrkeily.
Sellanen seura nimelt kehähukat.
Jos kaipaat adrenaliinii nii tässä kyl piisaa.- dfgdehj
näitä näpyttelen!:)
http://rahaa-helposti.blogspot.fi/2013/03/pienella-panoksella-suuria-voittoja.html - hahahaaaaa
Joo eti potkunyrkkeilyy motivaatio. Vaikka Benny the "jet" ;)
- Noi on hyviä
Cheerleading, telinevoimistelu, trampoliinivoimistelu, sirkus
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047