"kerro huolesi hertta rouvalle "
60+ henkinen taantuma vaivaa palstalaisia, mikä vikana ?
60
126
Vastaukset
- Tase pappa
Tuntuu että jokin ahdistaa.
Ei oikein riitä unta eikä nälkää iltaan asti.
Jää liikaa aikaa ajatella.
Kyllä ne yöt sentään kuluvat nukkuessa.- unelma,,,,
Sitte meitä on kaksi, mua vaivaa ikääntyminen, huolestuttaa kun kukaan ei enään mua tarvitse, luulempa että kaksin pyötimen yöt sängyssä olis viihteelisempää kuin yksin valvoen, senkin tiedän utopiaksi.
- leelia,,,,,
Mikä hätänä, muitaki ahdistaa, ei aina ole sanoja sen ilmaisemiseen, ei halua tai uskalla katsoa totuutta silmiin, me tiedämme sisällämme totuuden, emme hakua tuoda sitä julki edes itselle, mun totuus on yksinäisyys, en halua ystävää koska pelkään sitäki, omat kauhukuvat, pettymykset elämän varella tekee ihmisestä yksinäisen ainaki omalla kohdalla.
Oli suhteellisen suuri perhe, piiitkä työelämä ihmispaljouksineen, vanhuus tulee yksinäisyys mukanaan, huomaan katselevani maailmaa sivusta, puolison kuolema, täydellinen tyhjyys ympärillä ihmispaljouden keskellä olen yksin sivusta katsoja, maailma menee menojaan, pois tahdon itseki.. - unelma,,,,
" Kuolleena kuljen
joukossa teidän
elämä kulkee ohoitse mun
elämällä kiire
mutt" miksi ja minne
ei huomaa
tien päässä kuoleman on "
nim. mummi*
Tässä tuhansista runoistani yksi, kertoo jotain elämstäni.
- lejanna
Palstaa voit pilkata, et yksittäisten palstalaisten henkistä tilaa. Miksi pyörit paikassa, jossa voit saada henkisen taantuman tartunnan?
Eikö täällä ole jo yksi, ihan samasta aiheesta kirjoitettu moittimisketju? Vai onko poistettu. Nämä jatkuvat antipaattiset nakertelut, tietoisetko, eivät ainakaan palstan sisäilmaa raikasta.
Kukin voi kiristää vain omaa raviaan. Muut saavat tehdä oman parhaansa, tai olla tekemättä, halunsa mukaan. Minulle, kuin uskon monille muillekin, tämä on ollut ajoittain hetkisen ilahduttaja, parhaimmillaan. Ei mikään kykyjen esittelykehä. Niitä meillä kaikilla on tuolla livessä ihan tarpeeksi.
Päteähän täällä tietenkin voi, jos ei ole muualla näyttämöä. Vaikka metatiedolla.- oskarinakin
Outo kommentti hyvään aloitukseen. Perusteensa tietää vain kommentoija.
- sohffa,,,,
" lejanna hyvä " älä käsitä väärin, selkeästi aloitus viittaa huoliin, ongelmiin, yksinäisyyteen sairauksiin ja elämän monimutkaisuuteen, on helpompi elää kun voi purkaa, puhua mikä mieltä painaa, aina vastaukset ei miellytä mutta se on teraputtista jokaiselle muodossa tai toisessa.
Juttuja ei kannata ottaa itseensä.- leppis.
Kyllähän se on tuo monen palstalle jämähtäneen herkkänahkaisuus, mikä täällä estää järkevän keskustelun viriämisen. Jostai syystä he kuvittelevat, että tämä hiekkalaatikko on vain ja ainoastaan hedän, missä voivat laillaan temmeltää. Heti katsotaan moittimiseksi, jos joku yrittää uskaltaa herätellä ....
- (* _ *)
leppis. kirjoitti:
Kyllähän se on tuo monen palstalle jämähtäneen herkkänahkaisuus, mikä täällä estää järkevän keskustelun viriämisen. Jostai syystä he kuvittelevat, että tämä hiekkalaatikko on vain ja ainoastaan hedän, missä voivat laillaan temmeltää. Heti katsotaan moittimiseksi, jos joku yrittää uskaltaa herätellä ....
Ihmetetystä aiheuttaaki miksi aikasempi alotus saman tyyppisestä kirjoitelusta poistettiin ??? Osa oli asiallisia hyviä juttuja osa purkasi pahaa mieltään kiukuttelemalla, sitä vartenhan on nämä palstat kaikiin tulee hyvää ja hiukan huonompaa tekstiä, mutta antakaamme "kaikkien kukkiien kukkia vaan " se on palstan rikkautta.
"sohffa,,,,"
Mukaellen erästä kulkuria:
Knalli päähän ja heppi heilumaan,
stiletit jalkaan ja pylly keinumaan.
Jos noiden jälkeen vielä painaa suru puseroa, voi poiketa murheille kuuluville palstoille tai pastorille.
Tämä palsta on vai hulvattomille kokemuksille ja elämänilolle.
Laitanpa tässä sinulle kuvauksen murheenalhostani:
Flimmerin vaivaamana vajaa-pumppuisena ottaa päähän kun kiipeää kalliolle.
Hetken joutuu aina huohottamaan ennen kuin tuuli sen vie.
"Rine on kova kavuta ja kamera on raskas kaaa...ntaaa"
Tuon raskaanpaa valitusta en jaksaisi lukea.
Minun mielipiteeni vain, tietysti.
H.- hunski hyvä,,,
hunksz kirjoitti:
"sohffa,,,,"
Mukaellen erästä kulkuria:
Knalli päähän ja heppi heilumaan,
stiletit jalkaan ja pylly keinumaan.
Jos noiden jälkeen vielä painaa suru puseroa, voi poiketa murheille kuuluville palstoille tai pastorille.
Tämä palsta on vai hulvattomille kokemuksille ja elämänilolle.
Laitanpa tässä sinulle kuvauksen murheenalhostani:
Flimmerin vaivaamana vajaa-pumppuisena ottaa päähän kun kiipeää kalliolle.
Hetken joutuu aina huohottamaan ennen kuin tuuli sen vie.
"Rine on kova kavuta ja kamera on raskas kaaa...ntaaa"
Tuon raskaanpaa valitusta en jaksaisi lukea.
Minun mielipiteeni vain, tietysti.
H.Edellinen samantyyppinen alotus oli hulvatonta huumoria leikinlaskua, osa asiallista juttua silti joku " kade " poisti sen, joskus epäilyttää että VAIN muutaman yksilön alotus on sallituja tällä palstalla, hymm, olenko väärässä ???
hunski hyvä,,, kirjoitti:
Edellinen samantyyppinen alotus oli hulvatonta huumoria leikinlaskua, osa asiallista juttua silti joku " kade " poisti sen, joskus epäilyttää että VAIN muutaman yksilön alotus on sallituja tällä palstalla, hymm, olenko väärässä ???
"hunski hyvä,,,"
Paha on minun sanoa tuohon paljoakaan.
Minä kun en poista enkä halua että kukaan poistaa mitään.
Poistovaatimus olkoon sallittu, valtiovaltammekin vaatii jo sensuuria, aina vain useimmassa asioissa, eli enenevässä määrin.
Mutta poistoonkin pitäisi vaatia jotain sata eri IP-osoitetta, pari hassua ei saisi olla riittävää.
Mutta siinäkin... kuten muistat Euroviisut ja Lordin ja Lontoon mellakat.
Hyvin masinoituna saadaan mustakin valkoiseksi, kunhan näpelöijiä on tarpeeksi kasassa.
Kateuteen auttaa vain yksi asia, kateen pitää opetella olemaan parempi, kauniimpi, filmaattisempi, fiksumpi, parempi kokki, hankkia isommat rinnat, pidempi hurlumhei ja niin edelleen.
H.hunksz kirjoitti:
"hunski hyvä,,,"
Paha on minun sanoa tuohon paljoakaan.
Minä kun en poista enkä halua että kukaan poistaa mitään.
Poistovaatimus olkoon sallittu, valtiovaltammekin vaatii jo sensuuria, aina vain useimmassa asioissa, eli enenevässä määrin.
Mutta poistoonkin pitäisi vaatia jotain sata eri IP-osoitetta, pari hassua ei saisi olla riittävää.
Mutta siinäkin... kuten muistat Euroviisut ja Lordin ja Lontoon mellakat.
Hyvin masinoituna saadaan mustakin valkoiseksi, kunhan näpelöijiä on tarpeeksi kasassa.
Kateuteen auttaa vain yksi asia, kateen pitää opetella olemaan parempi, kauniimpi, filmaattisempi, fiksumpi, parempi kokki, hankkia isommat rinnat, pidempi hurlumhei ja niin edelleen.
H.Vilkaisin äsken uutisia, Katainen sanoi että vaatimuspakettiamme voidaan muuttaa jos sitä tai tätä.
Luulisin että hänelle pitää laittaa "valehtelu-nappi", ja jos nyt Urpilainenkin alkaa perumaan niin hänelle "pienemmätrinnat- nappi".
Alan kohta kadehtia heitä, laskevat parempaa huuhaata kun minä,
Lupaan painella raivoisasti.
H.- heh heh,,,
hunksz kirjoitti:
Vilkaisin äsken uutisia, Katainen sanoi että vaatimuspakettiamme voidaan muuttaa jos sitä tai tätä.
Luulisin että hänelle pitää laittaa "valehtelu-nappi", ja jos nyt Urpilainenkin alkaa perumaan niin hänelle "pienemmätrinnat- nappi".
Alan kohta kadehtia heitä, laskevat parempaa huuhaata kun minä,
Lupaan painella raivoisasti.
H.HAHAAA,, tässä ei kansa voi ku nauraa hysteerisesti mitä tuleman pitää !!!
- demeter
leppis. kirjoitti:
Ja mikähän sitten saa aikaan puskista kirjoittamisen leppis ? Ettei vain herkkänahkaisuus...
Palstalle jämähtäneetkö estävät järkevän keskustelun ? Ei kai sentään, saithan sinäkin oman kommenttisi läpi eikä kukaan tiettävästi estänyt.
Mitä tuohon aloitukseen tulee, provona minäkin sen otin. Etenkin kun leelia ei juuri näy vastailevan. - leelian apulainen
demeter kirjoitti:
Ja mikähän sitten saa aikaan puskista kirjoittamisen leppis ? Ettei vain herkkänahkaisuus...
Palstalle jämähtäneetkö estävät järkevän keskustelun ? Ei kai sentään, saithan sinäkin oman kommenttisi läpi eikä kukaan tiettävästi estänyt.
Mitä tuohon aloitukseen tulee, provona minäkin sen otin. Etenkin kun leelia ei juuri näy vastailevan.Onko aloitus heti provo, jos aloittaja ei roiku täällä 24/7?
Kuka velvoittaa aloittajaa kommentoimaan?
Joillakin voi olla muutakin elämää, kuin tämä palstalla melskaaminen milloin puskasta milloin nikillä. leelian apulainen kirjoitti:
Onko aloitus heti provo, jos aloittaja ei roiku täällä 24/7?
Joillakin voi olla muutakin elämää, kuin tämä palstalla melskaaminen milloin puskasta milloin nikillä."leelian apulainen"
"Joillakin voi olla muutakin elämää, kuin tämä palstalla melskaaminen milloin puskasta milloin nikillä"
Tuosta lauseestasi putosin minä matkasta.
Niin yleinen se on.
Valitettavasti se tuppaa olemaan kommentti heiltä joilla ei sana oikein kulje.
Mihinkään suuntaan.
H.- demeter
leelian apulainen kirjoitti:
Joillakin voi olla muutakin elämää, kuin tämä palstalla melskaaminen milloin puskasta milloin nikillä.Ei kukaan velvoita aloittajaa vastaamaan tietenkään, leelian apulainen. Ajattelin vain, että kun aloitus on tuon luonteinen se sisältäisi jonkinasteisen lupauksen olla kuulolla. Vaan näkyihän leelia vastanneen joten se siitä.
Leelialta pyydän anteeksi epäilyjäni. Ideasi on hyvä.
Hunksi kiitän taas sattuvasta kommentista. - unelma sohffassa,,,,
demeter kirjoitti:
Mitä tuohon aloitukseen tulee, provona minäkin sen otin. Etenkin kun leelia ei juuri näy vastailevan.outo sana provo, alotuksen tarkotus on olla ihmine ihmiselle, alottajana olen puutteelinen keskustelija jos keskustelija lainkaan, kuten moni on niin arvellukki, sori että kuitenki olen olemassa, vastailen sillointällöin nikkiä vaihdellen, en voi kehua itseäni mitenkää joten ujona piiloudun puskaan, runoja kirjoitellen joskus julkisuuteen usein pöytälaatikkoon..
- ikääntyvä leelia
leelian apulainen kirjoitti:
Joillakin voi olla muutakin elämää, kuin tämä palstalla melskaaminen milloin puskasta milloin nikillä.Olipa mukava huomata leelian apulainen paikalla , todellakin olin montatuntia liikunnan parissa uiminen on iloni. heittelen tänne sillontällö muutaman sanasen, vaihtelevaksi virikkeeksi.
- älä aloita ellet jak
unelma sohffassa,,,, kirjoitti:
outo sana provo, alotuksen tarkotus on olla ihmine ihmiselle, alottajana olen puutteelinen keskustelija jos keskustelija lainkaan, kuten moni on niin arvellukki, sori että kuitenki olen olemassa, vastailen sillointällöin nikkiä vaihdellen, en voi kehua itseäni mitenkää joten ujona piiloudun puskaan, runoja kirjoitellen joskus julkisuuteen usein pöytälaatikkoon..
Ihanko oletat eetä palstalaiset alkaisivat vaivojaan luetteloimaan ? Tuolla vasemmalla on palkki mistä löytyy Suhteet. Siellä sitä on jos minkälaista tunnepuolen kirjoittelijaa, löytyy kohtalotovereita. Jos alkaa keittiöloogiksi, pitäisi olla sitten myös vastailemassa.
Sellaiset aloitukset eivät pitkästi kanna missä aloittaja unohtaa samantien aloituksensa. - Hertta rva:apulainen
älä aloita ellet jak kirjoitti:
Ihanko oletat eetä palstalaiset alkaisivat vaivojaan luetteloimaan ? Tuolla vasemmalla on palkki mistä löytyy Suhteet. Siellä sitä on jos minkälaista tunnepuolen kirjoittelijaa, löytyy kohtalotovereita. Jos alkaa keittiöloogiksi, pitäisi olla sitten myös vastailemassa.
Sellaiset aloitukset eivät pitkästi kanna missä aloittaja unohtaa samantien aloituksensa."älä alota ellet jak"
Oliko tänään paha päivä, ku noin kipakan komettin heitit, vai mistä tänään tuulee ?
Ei täällä ole kenekää pakko tunteista kirjoitella, harvapa onkaan, enemmän niitänäitä ja vähän sieltäki on juttua tullu. - lejanna
Sohffalle.
Sordiinoa ja sardiinia, että käsitin väärin. Niin helposti kukin sisäistää lukemansa sanat omalla laillaan.
Vaikka minulla on iso pää ja harvassa korvia, IQ:ni lie alle nollapisteen.
Kyllä sairaudet ja tuskat ovat tuttuja, jopa ihan omakohtaisesti. Kunhan kukin kykenee niiden kanssa kamppaillen elämään onnekkaana tätä päivää. Huomisestahan ei kukaan tiedä.
Onni on herätä uuteen aamuun, vähemmänkin terveenä.
. - kattia kans.
älä aloita ellet jak kirjoitti:
Sellaiset aloitukset eivät pitkästi kanna missä aloittaja unohtaa samantien aloituksensa.Kaikilla aloittajilla ei välttämättä ole samoja tarkoitusperiä aloitustensa suhteen, kuten esim. saada kolmea sataa vastausta tyhjänpäiväisyyksiä.
- paniikki yllätti
Tänään jouduin panikkiin, huh, ohitus leikkaus tehty aikoinaan, sain yllättäin kutsun rasituskokeeseen, meinasin halvaantua säikähdyksestä sillä ensimmäinen kertaki aiheutti valtavan schokin, kun jouduin heti ohitusleikkaukseen, kuinka kauhusta selviää, apuaaa,,,
Ikävä juttu, mutta toivotaan, ettei kyse mistään vakavammasta ole. Itsekin jouduin viime syksynä polkemaan samaa fillaria, kun rintakipujen takia sain kiireellisen lähetteen. Olin seurannassa korkean CRP:n, nivelvaivojen ja autoimmuunitautiepäilyn vuoksi. Poljin kunnes oikea polveni alkoi reistailla, mutta lääkärin lausunto oli, että kuntoni saisi olla parempi, mutta ahtauttavasta sepelvaltimotaudista ei ole epäilyä.
Nyt vain ahdistaa tämä flunssa, kun ei se meinaa hellittää. Toissa päivänä sanoin yhdessä ketjussa, että kun nyt itseni lääkitsen buranalla ja konjakilla, ei huomenna enää ole kuin kankkunen, mutta oli sekä että.
Tänään ei ole krapulaa, mutta jouduin kuitenkin perumaan kaikki päivän ohjelmat.
Alempana ketjussa sanottiin, että ihminen on kaunis, kun on terve ja puhdas. Saunassa saa itsensä puhtaaksi, mutta terveeksi se ei aina tee, eivät edes aina viina ja terva auta.
Palstalla ja tässäkin ketjussa on moitittu toisia kirjoittajia, mutta onhan luonnollista, etteivät kaikki ole kaikkien mieleen. Toiset ovat vireämpiä kirjoittajia, toiset laiskempia (myös allekirjoittanut), mutta kun hyvässä sovussa täällä kuljemme, on palsta meille myös antoisa.- unelma,,,,,
saimander kirjoitti:
Ikävä juttu, mutta toivotaan, ettei kyse mistään vakavammasta ole. Itsekin jouduin viime syksynä polkemaan samaa fillaria, kun rintakipujen takia sain kiireellisen lähetteen. Olin seurannassa korkean CRP:n, nivelvaivojen ja autoimmuunitautiepäilyn vuoksi. Poljin kunnes oikea polveni alkoi reistailla, mutta lääkärin lausunto oli, että kuntoni saisi olla parempi, mutta ahtauttavasta sepelvaltimotaudista ei ole epäilyä.
Nyt vain ahdistaa tämä flunssa, kun ei se meinaa hellittää. Toissa päivänä sanoin yhdessä ketjussa, että kun nyt itseni lääkitsen buranalla ja konjakilla, ei huomenna enää ole kuin kankkunen, mutta oli sekä että.
Tänään ei ole krapulaa, mutta jouduin kuitenkin perumaan kaikki päivän ohjelmat.
Alempana ketjussa sanottiin, että ihminen on kaunis, kun on terve ja puhdas. Saunassa saa itsensä puhtaaksi, mutta terveeksi se ei aina tee, eivät edes aina viina ja terva auta.
Palstalla ja tässäkin ketjussa on moitittu toisia kirjoittajia, mutta onhan luonnollista, etteivät kaikki ole kaikkien mieleen. Toiset ovat vireämpiä kirjoittajia, toiset laiskempia (myös allekirjoittanut), mutta kun hyvässä sovussa täällä kuljemme, on palsta meille myös antoisa.Tunnustan itseni heikoksi, kirjoittajana huonoksi, kunto laskee kuin "lehmän häntä", väsymys kalvaa päivittäin, olen alottaja , puskasta vastailen, eri nikkejä vaihdellen, kuten kameleontti vaihtaa väriä, kivoja ootte kirjoitelleet, kaikki hyviä persoonallisuuksia, ei meidän kenenkää tarvitse olla muuta kuin sitä mitä olemme, luen kärkevätkin kirjoitukset, vastaan tyylilläni tarkotuksena ei loukata ketään, hunski on hyvä esimerkki siitä vaikka lunta tulee tupaan jaksaa kivasti panna vastaan tai sanoo samalla mitalla takasi.
Hertta rouva, onko henkistä taantumaa uskoa, että yli viisikymppisissä tai kuusikymppisissä ollaan vielä fressejä ja siloposkisia.
Onko muita helttakauloja ikäistemme palstalaisten joukossa kuin kuvansa galleriaan laittaneet tai vieläkö löytyy säihkysääriä ja tiikeriharjoja puskien katveesta?
Kerropas kaikille mitä mieltä olet ulkonäkökysymyksistä tällä ikää, kulkeeko henkinen ja ulkoinen rapistuminen käsikädessä toistensa kanssa?
PS. Olen sangen tyytyväinen itseeni sekä ulkoisesti, että henkisesti. Niin siis omasta mielestäni ; )- h-rva.
Jokainen ihminen myös 60 on kaunis kun on terve, puhdas siinä täydellinen vastaus, katso TERVEYS on kauneutta, samoin puhtaus.
Ikääntyvä ihminen helttoineen on yhtä kaunis kuin nuori kurveineen ym kun on henkisesti ja fyysisesti terve ja jaksaa pitää itsensä puhtaana , h-rva. kirjoitti:
Jokainen ihminen myös 60 on kaunis kun on terve, puhdas siinä täydellinen vastaus, katso TERVEYS on kauneutta, samoin puhtaus.
Ikääntyvä ihminen helttoineen on yhtä kaunis kuin nuori kurveineen ym kun on henkisesti ja fyysisesti terve ja jaksaa pitää itsensä puhtaana ,Älä sinä hertta rouva hupsi, on niitä sairaitakin jotka ovat kauniita, esim. monella ikäisellämme on pitkäaikaislääkityksiä johonkin sairauteen ja lääkitys pitää kehon kondiksessa ja mielen iloisena. Kuka sitä paskassa elää jaksaisi, mutta voihan savessa ryvettyminenkin kaunistaa, savihoitoja ja kaiken maailman sammalkylpyjen on todettu kaunistavan, tiedä häntä ; )
- H-rva.
korpikirjailija kirjoitti:
Älä sinä hertta rouva hupsi, on niitä sairaitakin jotka ovat kauniita, esim. monella ikäisellämme on pitkäaikaislääkityksiä johonkin sairauteen ja lääkitys pitää kehon kondiksessa ja mielen iloisena. Kuka sitä paskassa elää jaksaisi, mutta voihan savessa ryvettyminenkin kaunistaa, savihoitoja ja kaiken maailman sammalkylpyjen on todettu kaunistavan, tiedä häntä ; )
korpikirjailija on mielenkiintoinen kärkevine mielipiteineen, uksaltaa tonkasta reilusti vaikka kahunpesää, hyvä niin,
joo siitä aikaa ku italiassa opas vei porukan mutakylpyyn, heh, sinne sukelsinmme rapakkoon koko autolastillinen turisteja emme tullee yhtään kauniimaksi, nauru taisi piristää enemmän, arvaa oliko hauskaa ?
- kalina kakkaoja
Miks niin monen katseessa
autius ja tyhjyys
elämä kuitenkin kuolemaa parempi
Joku täydellisen terveyden, puhtauden ja kauneuden ideaali
aina riivaa
koko ihmisen eliniän
Kelpaat toki elämään
vaikkei ei kaikki täydellisyysvaatimukset
kohdallamme täytykään. "kalina kakkaoja"
Minä vähän korjailen...
Kuolon tyhjyyden voitti
Elon tahdosta synnytti
Puhtaan, terveen, kauniin.
Vuodet varttui, elo karttui,
elo hälle hymyili.
oli kyntensä alla mustaa.
Vuodet vieri, jotain tuli,
elo otti ja antoi.
Osa siitä tyydytti.
Kun elo antoi, elo otti
Jäi Sääksen pesä jälkeen.
Vaan pesä, siellä säilyy.
Ei kovin kaunis, ollut pesä.
Autiona, oottaa siellä.
kunnes koittaa, uusi kesä.
H.- Raikku Runoilija
Olisit jättänyt korjaamatta, kerrassaan kamalaa .
- eimekaaliin
Ihan hyvä kun itse tykkäät, minä en.
Kirjallisia kykyjä on joillakuilla täälläkin. Et ihan ensimmäisten joukkoon kuulu, jos et ihan viimeistenkään. Runonteko on vaikeaa. Ainakin sinulle. Vaikka toista luulet.
Aktiivisuudesta ja positiivisuudesta silti plussat.
- 64++++--lö.,
Tietenkin tässä iässä kaikki vaivaa, miksi ei vaivaisi ei nuoruutta ja terveyttä saa takaisin ja turha siihen on jumalaa huutaa....
PS. Aloituksissa et saa vihjailla jotain muuta. - 60++++llll
Miinus 2. Oletteko kaikki terveitä, tietenkin koska asutte Suomessa ,maailman parhaassa maassa ei ole huolta huomisesta.
- ,,,,,,
sydän kipee ei enään tervettä päivää tule näkemään, mutta jaksellaan kuitenki 60
- .
,,,,,, kirjoitti:
sydän kipee ei enään tervettä päivää tule näkemään, mutta jaksellaan kuitenki 60
Eiköhän meitä, jolla on enemmän tai vähemmän kremppoja tämän ikäisinä ole jo enemmistö.
Ollakseen terve, ei tarvitse olla terve, sanoi Jorma Palokin aikoinaan.
Tullaan toimeen, kukin laillamme.
- .
ihminen ei ole tervekkää jos ei jostaki oo kipee, tämäki on vanha viisaus
- ei oo aivot tyhjät
Se on muuten totta. Aivoissa on jotain pahasti vialla, jos ne eivät noteeraa hermoimpulsseja. Olin tossa vähän aikaa huolissani, kun mulla ei ollut pitkiin aikoihin ollut selkä tai hartiat tai mikään muukaan paikka kipeenä. Ajattelin, että nyt on aivot menny ontoksi. Tulihan ne hartialihakset kipeeks, kun vähän stressasin. Onneksi.
- pien eläkeellä
Muistatko nuorena, ei ollu köyhi eikä kipeitä, toista on nyt ollaan molempia, heh.
- vinksin vonksin ;-)
Väsyttää. Olin pitkän päivän marjastamassa.
Onkohan siihen muuta lääkettä kuin kunnon unet jousipatjalla? - .
Huomenta!
"vinkisin vonksin" lepo tärkeintä, juoda ja syödä hiena, ikääntyvän keho ei ole nenään kuin nuorena olen sen huomannu omassa kehossa.
Tänään varmaan on parempi päivä, kohta voi suunnitella uutta reissua, luonto on hyvää lääkkettä moneen vaivaan, kun ei rasita liikaa, ottaa nautinnon kanalta. Joku kirjoitti tuntevansa itsensä tarpeettomaksi.
Itselläni on päinvastainen ongelma, tuntuu että tarvitaan niin paljon että oma elämä jää taustalle.- sopivasti tarpeellin
Sitäkin voi itse yrittää säädellä, kuinka tarpeelliseksi itsensä tekee. Antaahan sekin olemassaolon tunteen, kun muut tarvitsevat. Toiset tarvitsevat tuota tunnetta enemmän, toiset vähemmän.
- tahtoisin olla tarpe
ellinen,,,
voi että kattteeks käy, sinulla ihana elämä , kerro kuinka olet sen hankkinu ? sopivasti tarpeellin kirjoitti:
Sitäkin voi itse yrittää säädellä, kuinka tarpeelliseksi itsensä tekee. Antaahan sekin olemassaolon tunteen, kun muut tarvitsevat. Toiset tarvitsevat tuota tunnetta enemmän, toiset vähemmän.
Ehkä ei aina pysty säätelemään omaa tarpeellisuuttaan. Esim. läheisen sairastuminen yllättää, ei sitä voi ennakoida. Ei tietenkään ole pakko jäädä hoitamaan, sekin on vapaaehtoista.
En tarvitse "tuota tunnetta", tarvitsen sitä ehkä tavallistakin vähemmän. Nyt vain pitää yrittää olla tarpeellinen, ainakin jonkin aikaa vielä.
- on rahhoo.
Miksi rikkaat ovat
kauniimpia kuin köyhät?
Ovatko köyhät katkeria?- en ou kovin ruma ite
Oman teorasi mukkaan sinnoot sitten kaanis?
- oli rahhooo
etkö tiedä ??? rikkaus ja kauneus on katoavaista, on kokemusta !?
- en ou kovin ruma ite
oli rahhooo kirjoitti:
etkö tiedä ??? rikkaus ja kauneus on katoavaista, on kokemusta !?
Mihinkä rahas tärväsit? Tulitko het rumaks, kun raht loppu, mitenkä kävi katkeruuven kanssa?
- se siitä
en oo katkera, harmittaa oma heikko tuhlari luonne, edelleenki elän yli varojeni, tulen varmaa elämään loppu ikäni,,,
noo siitä rumuudesta, luulen olevani tavallisen reippaan näkönen ijäkkäämpi henkilö, koitan pitää itteni mahdollisimman terveenä, kuntoa pidän yllä kykyni mukaan, kukanenki taaplaa tyylillään.- meeriamanda
Miten voi elää ylivarojen? Jollain luotollisella kortillako? Pistäisin saksilla kaikki sellaiset halki ja hommaisin vain pelkän maksukortin jossa ei luottoa ole.
Kun jo kerroit itsesi tuntevan tällä iällä, ja huolehdit kunnostasi, saat varmasti tuhlaavaisuutesikin kondikseen. Ahdistuisin jos olisin mihinkään velkaa! Tiedän mitä se oli, se teetti työtä vuorotta vuosikausia, onneksi se tuotti tulosta.
Noi kauneusjutut ei vois vähempää kiinnostaa, kukaan ei ainakaan vielä ole kääntänyt katsettaan pois jos minua on jututtanut :))
- kai vieraantuu vanhe
tessaan.
Totta henkinen taantuma iski, ei ooo mittää sanottavaa , kumma juttu ku tapaa tuttuja huomaaki ettei olekkaan mitään sanottavaa tai jotenki alkaa tuntua tilanne kiusaantuneelta, joten keksii tekosyyn kiireitä esm, " mua odotetaan pitää mennä ", käykö teille näin koskaan?- aimovaari
Koeta skarpata. Taidat olla vähän tylsä. Sorry. Vaan ainoa suunta on ylöspäin, eli toivonkipinä on sinullakin.
- Cato NEGRO
eI huolenhåivää..
pelataan tätä päivää
Muutoauto tulossa
koti aivan kunnossa.
Tavaroita sinnetänne
muistot viedään sinne....
kuka arvaa minne?
Voiko yksin olla kaksin?
Voiko! Elääkin yksin voi,voiko ?
Raha ei ratkaise? mut sydän....ratkaisee :(
Hyvä Yötä, Kauniita Unia.....oman kullan kuvia :D - albino,,,
"gato negro" arvaan minne, siis sinne , onnea uuteen rakkauteen !
- gato negro*
albino,,,
arvasit väärin...mutta ehkäpä oikeinkin ;)
" aivot ja sydän riitelee
ajatukset kummittelee
hyvä elämä voittaa,
kunnes sairaus koittaa
sinulle tai muille...hälytys kellot, soittaako?
usko, toivo, rakkaus ...voittaako?
Kiitos kuitenkin toivotuksestasi,,,,ehkä realisoituu,,,myöhemminkin ;)
"gato negro N "
ps. nyt menen ottamaan fingerporillisen..:)
Öitä !
- albino,,,,
soittaa soittaa kellot nuo
säikäytti viestisi tuo
totta on tuonen viesti
joku joutuu lähtemään
hämöttää määränpää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000597958724h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?132415Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1951636Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja221371- 71980
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41917Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72824Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57822En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.41772Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75682