Rupeaa tuo kosteus häiritseen leipäviljan puinnin kannattavuutta, joten tekisi mieli mitata sakoluku että tiedän ajatellaanko edes kuivausta. tämäkin olisi hyvä tietää ennen puintia.. mistä siis järjevän hintainen mittari?
Mistä sakoluku mittari ettei turhaa tulis kuivattua leipäviljaa?
1
1467
Vastaukset
- Pönttö-Einari
Aikanaan oli varmaan jokaisella osuuskaupalla omat sakoluvun määrittämiseen tarkoitetut laitteet ja taisi niitä olla yksityisilläkin kauppiailla. Itse olen tehnyt osulan laitteilla sakoluvun määrityksiä, kun niihin on aikanaan koulutettu.
Systeemihän on varsin yksinkertainen, pieni mylly, tarkka vaaka, mittalasi, putkilo ja ristikkomäntä, sekä sekunttikello. Suosittelen kiertelemään maatalouskauppojen kalmistoja vanhojen laitteiden löytämiseksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Sakoluku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup292798Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1212662Mitä laitatte karjalanpiirakan päälle?
Voita tietenkin, mutta mitä muuta? Itse yleensä juustoa, jotain leikkelemakkaraa ja tuorekurkkua362231Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.592053Vakkuri puhuu että Suomi joutuu sotaan.
Hänen mukaansa asiantuntijat ovat yhtä mieltä että Suomi joutuu sotaan Venäjän kanssa. En tiedä kuinka lähellä se on, mu4141624- 601133
- 541057
- 2591049
- 151966
- 45938