Mitä tarkoittaa osakkeen pääomatuotto? Oetataanko esim. osingot huomioon vai ei ?
Vastaukset 4
- fgrtrwety
Mistä tuollainen on löytynyt. Never heard.
Onko kyse yhtiön sijoitetun pääoman tuotosta. Yhtiön pääomatuotto on se miten yhtiön sijoitettu pääoma tuottaa. Itse yhtiön osingot ei tähän asiaan liity...tjns - qwerty1234554321
Oon arvopaperikurssilla ja siinä on tällainen kysymys: Kajanapolis Oyj:n osakkeen pörssikurssi on tänään 50 euroa. Vuoden kuluttua sille maksetaan 2 euron osinko ja osakkeen kurssi on noussut 55 euroon. Mikä on osakkeen pääomatuotto?
Laskuhan on helppo kunhan tietäis mikä on osakkeen pääomatuotto. - Dannywoow
Mä oon kans samalla kurssilla ja päädyin myös käsitteeseen sijoitetun pääomatuotto mutta se lasketaan tilikauden lopulla aina. Yksinkertaisesti laskin ilman osinkoja lainoja tai muita kuluja 55/50 on 110 eli 10% eli sama vastaus mita tämän tehtävän edellisessä tehtävässä mikä on osakkeen tuotto.
- dannywoow
Siis osinkotuotto siinä ensimmäisessä tehtävässä on 14% vuodessa sori väärästä vastauksesta: osingot osakeannit kurssivoitto. Toisen teht. vastaus pakko olla jo ennen kirjoittamani vastaus eli 10%.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152160
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,511300Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861157- 81996
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 71813
- 100802
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77747Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.355720- 40711