Vakava vaaratilanne Ryanairilla, laskuteline ei tullut ulos
http://www.irishexaminer.com/ireland/ryanair-flight-aborts-landing-165114.html
Katastrofi lähellä kun laskuteline ei tullut ulos.
RYANAIRIN PAKKOLASKU
19
770
Vastaukset
- Geardownandlocked
Ei siitä telineen sisälle jäämisestä nyt välttämättä katastrofia seuraa. Onhan noita monia onnistuneitakin laskuja sillä tavalla tehty. Lisäksi tässäkin tapauksessa teline saatiin lopulta alas ja lukittua.
- Rikkoutuvat muillaki
No lentoyhtiön vikahan se on, tekniset osat menee joskus rikki/jumiutuu.... Tämä opetti taas sen, kuinka turvallinen yhtiö Raikku on. Osaavat toimia ongelmatilanteissa oikein, taataakseen matklustajien turvallisuuden.
- TMP-CIA
Laskeutua voi monella tavalla, tässäkin vähän ongelmia etulaskutelineen kanssa: http://www.youtube.com/watch?v=wdpzjRqU814&feature=related
- Lentäjän Poika
Ihmettelen suuresti tätä Ryanair-uskontoa ja -uskovaisia, jotka peukuttavat alaspäin jokaista uutista, joka jotenkin koskettaa Ryanairia negatiivisessa mielessä. Mitä tuossa uutisessa oli sellaista, että se ansaitsi alaspäin olevan peukun? Luuletteko te pienessä mielessänne, että Ryanair on jokin kaikkien yläpuolella oleva lentoyhtiö, jota ei koske samat ongelmat kuin kaikkia muitakin lentoyhtiöitä? Ok, koneella oli tekninen ongelma ja se onneksi ratkaistiin ja kone pääsi laskeutumaan turvallisesti Riian kentälle, mutta pitäisikö koko ongelma peitellä, ts. siitä ei saisi uutisoida ei puhua edes kuiskaten, koska se sattui Ryanairille?
- uutisiin totuutta
Kyse on siitä, että kun Raikulla joskus on jotain ongelmia, niin siitä uutisoidaan isosti ja näyttävästi. Se saa aikaan sellaisen mielikuvan, ettei millekkään muulle yhtiölle koskaan tapahdu mitään. Jos suhteutetaan Finskin ja Raikun nousumäärät/vrk, niin kyllä Finskillä on paljon enemmän teknisiä murheita. Mistä tämä johtuu? Kenties lentolaivaston keski-iästä, vaiko koneeseen tehtävien huoltojen laadusta. Raikulla on tietysti niin paljon lentoja, että kalusto on todellakin pidettävä hyvässä kunnossa aikataulujen pitämiseksi. Jos siellä alkaa koneet myöhästelemään teknisten ongelmien vuoksi, niin noin iso pakka on äkkiä auttamattomasti sekaisin, joka lisää taas kustannuksia huomattavasti.
- Lentäjän Poika
uutisiin totuutta kirjoitti:
Kyse on siitä, että kun Raikulla joskus on jotain ongelmia, niin siitä uutisoidaan isosti ja näyttävästi. Se saa aikaan sellaisen mielikuvan, ettei millekkään muulle yhtiölle koskaan tapahdu mitään. Jos suhteutetaan Finskin ja Raikun nousumäärät/vrk, niin kyllä Finskillä on paljon enemmän teknisiä murheita. Mistä tämä johtuu? Kenties lentolaivaston keski-iästä, vaiko koneeseen tehtävien huoltojen laadusta. Raikulla on tietysti niin paljon lentoja, että kalusto on todellakin pidettävä hyvässä kunnossa aikataulujen pitämiseksi. Jos siellä alkaa koneet myöhästelemään teknisten ongelmien vuoksi, niin noin iso pakka on äkkiä auttamattomasti sekaisin, joka lisää taas kustannuksia huomattavasti.
En usko mitä juuri luin, silmissäni täytyy olla vikaa. Väität siis aikuisten oikeasti, että muiden lentoyhtiöiden kuin jumaloimasi Ryanairin vaaratilanteita ei uutisoida?
Tiedoksesi: kaikki ne uutisoidaan, joka ainoa. Vai pitäisikö mielestäsi olla niin, että juurikaan Ryanairille tapahtuneita vaaratilanteita ei pitäisi julkistaa? - TMP-CIA
Kun täällä käytetään VAIN sanoja pakkolasku/vaaratilanne/laskuteline ei tullut ulos; syntyy käsitys vakavasta hutiloinnista! Todellinen uutinen turvallisesta laskusta jäi kertomatta. Siihen ed. kirjoittaja viittasi. Asiallinen uutisointi on ihan erikseen!
- Lentäjän Poika
TMP-CIA kirjoitti:
Kun täällä käytetään VAIN sanoja pakkolasku/vaaratilanne/laskuteline ei tullut ulos; syntyy käsitys vakavasta hutiloinnista! Todellinen uutinen turvallisesta laskusta jäi kertomatta. Siihen ed. kirjoittaja viittasi. Asiallinen uutisointi on ihan erikseen!
Syvä on uskontonne, huomaan. Tiedäthän, että turvallinen laskeutuminen EI ole uutinen, ilmassa syntynyt vaaratilanne sen sijaan on, tapahtui se sitten mille lentoyhtiölle tahansa, jopa syvästi jumaloimallenne Ryanairille.
Vuodessa satakunta lentoa työni puolesta lentävänä olen tyytyväinen, että kaikista vaaratilanteista raportoidaan.
- patukka paavo
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031211285352_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110312631752_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011040713510016_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011012213053613_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011050513663165_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010083112273994_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121112850692_uu.shtml
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010121112850692_uu.shtml- Poika lentäjänä
Aika paljon Finskillä "vaaratilanteita" huomioonottaen lentojen vähäisen määrän erääseen halpalentoyhtiöön verrattuna. Ettei vaan olis "Lentäjän pojan" iskä niissä mukana säheltämässä :)
- NooakK
Ketjun aloittaja ei ole aivan terve vaan hänellä on jonkin asteinen Ryanair -viha. Ilmeisesti Ryanair on hänelle henkilökohtainen uhka.
Tilastojen mukaan Ryanair on yksi maailman turvallisimmista lentoyhtiöistä. Yhtiö on toiminut noin 25 vuotta ja sen lennoilla ei koskaan ole tapahtunut sellaisia tilanteita, joissa ihmisiä olisi kuollut tai loukkaantunut vakavasti. Tällaisia tilanteita sen sijaan on ollut useilla tunnetuilla kansallisilla lentoyhtiöillä.
Lisäksi on otettava huomioon, että Ryanair on yksi Euroopan suurimmista lentoyhtiöistä lentojen määrän ja matkustajamäärän mukaan. Matkustajia sillä on ollut viimeisen 12 kuukauden aikana valtavat 76 miljoonaa. Suomen reiteillä se kuljettaa reilusti yli puoli miljoonaa matkustajaa vuodessa. Finnair on kääpiö Ryanairiin verrattuna. Mitä enemmän nousuja ja laskuja, sitä suurempi todennäköisyys on sille, että joskus jotakin sattuu. Ryanairilla tosin äärimmäisen harvoin on minkäänlaisia vaaratilanteita. Aloitytajan esiin tuoma tapauskin oli täydellisesti hallinnassa ja mitään ei päässyt tapahtumaan.
Ryanairin lentoja paljon käyttävänä voin vakuuttaa, että turvallisuusasioihin kiinnitetään todella paljon huomiota. Matkustamohenkilökunta on mm. ennen nousua ja laskua äärimmäisen tarkkoja siitä, että kaikki on sääntöjen mukaan kunnossa matkustamossa. Samaa en voi sanoa esim. Finnairin lennoilla, joissa olen usein huomannut, että lentoemännät eivät kiinnitä huomiota esim. siihen, että ikkunaluuukkuja on kiinni tai tuoleja hieman makuuasennossa tai että matkustajankäsimatkatavarat eivät ole istuimen alla. Lisäksi olen Tampereella huomannut kuinka koneen kapteeni välilaskun aikana aina kiertää koneen ulkopuolelta ja tutkii sääntöjen mukaiset asiat huolellisesti. Halpalentoyhtiöillä ei ole varaa laiminlyönteihin.. - työtön lentoakka
Nämä haukkumisketjut on ylläpidon eukon vakiokamaa. On ihastunut lööppilehtien iskeviin uutisiin. Eikä voi edes olla valehtelematta. Telinehän
tuli alas ja normaali lasku.
Raikkua jumaloimatta voi vain ihmetellä Finnairin tilanteita. Ottaen huomioon että niillä on vain kolmekymmentä konetta ja pitkillä matkoilla. Raikulla joku 300 konetta tahkoaa lyhyitä lentoja ja kuten tiedämme,nousut ja laskut on nuo riskipaikat. - naurettavan typerä
Pyhät lehmät.Finnair ja ylläpito. Kun yrittää peukuttaa niin kone työntää miinusta.
Normihommaa täällä sivustolla.- VTTS
"Normihommaa täällä sivustolla."
Mistä normista on kysymys?
(Normi = käyttäytymissääntö, -ohje)
Sattuuhan näitä, mutta jostain syystä ihmisillä on kova tarve tulla tänne foorumille kirjoittamaan isoilla kirjaimilla Iltalehti -tyyppisiä otsikoita, jos kyseessä on ns. halpalentoyhtiö. Käsittääkseni kyseessä ei ollut pakkolasku enkä ymmärrä miksi pitää huutaa.
Samanlainen tilanne oli esim. muutama vuosi sitten Lufthansalla, kun kone valmistautuessaan laskeutumaan Venetsiaan kääntyi takaisin Saksaan, koska laskutelinettä ei saatu ulos. Lopulta kone tuli kotikentällä alas ilman laskutelineitä sammutusvaahdon päälle. Eipähän silloin kukaan kuitenkaan jostain syystä ottanut asiakseen tiedottaa asiasta Lufthansan suomalaisille asiakkaille, vaikka kyseessä oli monta kertaa vaarallisempi tilanne.- turvallinen.
Niin, tänään kone joutui kääntymään takaisin Dublinin kentälle salamaniskun jälkeen. Nyt odotetaan huutoa "SEURAAVA PAKKOLASKU".
PS. K.o. lento saapui Manchesteriin 80 min. myöhässä, joten voitte lisätä vielä "RYANAIR TAAS MYÖHÄSSÄ". Voi, voi.
- Hyviä lentoja
Olen matkustanut Ryanairilla viiden vuoden aikana noin nelisenkymmentä kertaa. Koskaan ei ole ollut ongelmia lentojen turvallisuudessa. Vain kerran joku idiootti suomalainen yrjösi juomansa koneen käytävälle ja kävi tupakalla koneen WC.ssä. Se ei liene yhtiön vika. Toivottavasti Ryanair lentää Suomesta vielä pitkään ja saa lisää asiakkaita. Fanitan vain kokemuksesta. Hinta laatusuhde on ehdottomasti ykkösluokkaa!
- Nikka25
Ryanair on ehdottomasti paras lentoyhtiö Euroopassa. Se lentää parhaiten aikataulussa. Muiden yhtiöiden lennoilla tuskattuttaa luvattoman usein lentoonlähdön myöhästyminen. Milloin odotetaan puuttuvia matkustajia, milloin puuttuvia matkatavaroita tai milloin on jotakin muita ongelmia. Ryanairilla kaikki pelaa tehokkaasti ja ripeästi turvallisuudesta tinkimättä. Ryanairin turvallisuus on ykkösluokkaa. Yhtiö on toiminut noin 25 vuotta vuotta ja koskaan ei ole sattunut mitään vakavaa toisin kuin useilla isoila, kansallisilla lentoyhtiöillä ympäri maailmaa. Ryanairin turvallisuus on siinäkin mielessä loistoluokkaa, että yhtiö on valtavan suuri ja sillä on paljon lyhyitä reittejä eli tuhansia nousuja ja laskuja päivittäin ja nehän ovat aina niitä vaaralllisimpia tilanteita lentämisessä.
Ryanairin mustamaalaaminen vain tuntuu olevan vakiokamaa joillakin foormeilla kuten täällä. Sen mukanaan tuoma hintakilpailu ei vain sovi kaikille ja joitakin ärsyttää se, että yhtiö ei lennä Helsingistä ja kun se ei lennä Helsingistä se ei saisi Suomessa lentää muualtakaan. Todella suvaitsematonta ajattelua.
Itse asun Hämeenlinassa ja minulle sopii aivan yhtä hyvin lähteä lentoon Helsinki-Vantaalta tai Pirkkalasta. Pirkkalassa tosin kaikki sujuu nopeammin ja sujuvammin. Kerran lensin Ryanairilla myös Lappeenrannasta Brysseliin. - lentopelkääjä
Tänään kerrottiin uutisissa, miten puolalaisen lentoyhtiön kone teki onnistuneesti mahalaskun Warsovan kentälle, kun laskuteline olikin viallinen. Onneksi ei tullut henkilövahinkoja, mutta mahtoi olla ikävä laskeutuminen matkustajille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124480MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar872303Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5611758Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 71211
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331108Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219980Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o63941Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3918