Mitä pidätettäessä sanotaan?

Ei kokemusta

"Lain nimessä pidätän teidät", "Olette pidätetty, teillä on oikeus asianajajaan", "Nyt lähdettiin kamarille", kai rikoksesta epäillylle Suomessa jotain sanotaan vai voidaanko tuosta vain viedä, kai oikeuksista kerrotaan?

26

4145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Insinööri opiskelija

Minulle ei sanottu mitään vaan takaapäin käytiin yhtäkkiä kimppuun ja minut taklattiin maahan.

En heti tajunnut, että päälle karkaajat ovat poliiseja joten rimpuilin vastaan kuten uskon, että jokainen normaali ihminen toimii jos takaapäin yhtäkkiä kaadetaan maahan. Tästä minulle lätkäistiin sakot haitanteosta virkamiehelle.

Sen jälkeen epäilin, että poliisit kohdistivat minuun liiallista voimankäyttöä, koska en ollut aggressiivinen, enkä ollut syyllistynyt mihinkään rikokseen ennen tapahtumaa minut poistettiin nopeasti paikalta. Useista pyynnöistä huolimatta poliisi kieltäytyi ottamasta ylös paikalla olleiden silminnäkijöiden yhteystietoja, jotta asia olisi voitu myöhemmin selvittä oliko poliisin voimankäyttö tilanteeseen nähden kohtuullista.

Tämä sakko on edelleen ainoa mitä olen saanut koko elämäni aikana ja tämä putkaan joutuminen ainoa kerta kun olen putkaan joutunut.

Olen harkinnut jo pitempään, että perustan omalla kustannuksellani verkko sivuston ja yhdistyksen, joka käsittelee poliisin ja oikeuden valtaoikeuksien väärinkäytöksiä, liiallista voimankäyttöä ja syyttämänä tuomittujen tapauksia. Muualla maailmassa yhdistyksiä, jotka pitävät esillä puutteellisin todistein, sekä syyttömänä tuomittujen tapauksia. Sekä auttavat tapausten selvittämistä, on jo toiminnassa useita, Suomessa ei tietääkseni vielä yhtään. Mielestäni Suomalaisten usko viranomaisiin on liian sokeaa, eivätkä viralliset valitus reitit toimi kovinkaan hyvin. Tästä syntyy tarve tällaiselle yhdistykselle.

• 7

Hah, hah
        Koska sinut vietiin putkaan, niin olit etsintäkuulutettu. Etsintäkuulutuksessa oli tietysti maininta, että vaarallinen. Ei vaaralliselle etsintäkuulutetulle etukäteen tietenkään ilmoiteta, koska poliisi tulee.
        Jos etsintäkuulutettu ei ole vaarallinen, niin eivät poliisit pidätystilanteessa hyökkää takaa päin ja kaada etsintäkuulutettua maahan.

Nuo lain nimessä tehdyt pidätykset, ovat vain TV:ssä. Suomessa poliisi ilmoittaa
        syyn ja kenelle pidätyksestä ilmoitetaan, isälle, äidille, tyttöystävälle jne. Melko usein konnat kuitenkin sanovat, ettei kenellekään.

• Insinööri Opiskelija
        7 kirjoitti:

Hah, hah
        Koska sinut vietiin putkaan, niin olit etsintäkuulutettu. Etsintäkuulutuksessa oli tietysti maininta, että vaarallinen. Ei vaaralliselle etsintäkuulutetulle etukäteen tietenkään ilmoiteta, koska poliisi tulee.
        Jos etsintäkuulutettu ei ole vaarallinen, niin eivät poliisit pidätystilanteessa hyökkää takaa päin ja kaada etsintäkuulutettua maahan.

Nuo lain nimessä tehdyt pidätykset, ovat vain TV:ssä. Suomessa poliisi ilmoittaa
        syyn ja kenelle pidätyksestä ilmoitetaan, isälle, äidille, tyttöystävälle jne. Melko usein konnat kuitenkin sanovat, ettei kenellekään.

Ei minua pidätetty, koska perusteet eivät olisi riittäneet ja poliisi tiesi tämän vallan hyvin. Jos minut olisi pidätetty, olisi se edellyttänyt pidätys perusteiden ja todisteiden väärentämistä. Minut otettiin säilöön pelkästään järjestyslain perusteella, joka sekin oli mielestäni aiheetonta. Lisäksi tapauksessa käytettiin tilanteeseen nähden liiallista voimaa ja poliisi esti asioiden selvittämisen kieltäytymällä ottamasta silminnäkijöiden yhteystietoja ylös.

Oma tapaukseni ei ehkä selviä koskaan, mutta rehellisillä viranomaisille ei liene vastustusta sille, että myös suomeen syntyy viranomaisten valtaoikeuksien väärinkäyttöön keskittyvää vapaaehtoistoimintaa, sekä kansalaisoikeusjärjestö ja tähän keskittyvä verkkosivusto. Järjestöjä on olemassa on jo monessa muussa maassa, on aika aloittaa toiminta myös suomessa. En toimintaa itse ole keksinyt, mutta kiinnostus toimintaan lähti omista kokemuksistani viranomaistoiminnasta.

Esimerkki:
        http://www.innocent.org.uk/

Pieniä voittoja maailmalla on myös saatu. Esimerkiksi Britanniassa on kokonainen poliisin rikosyksikkö lopetettu toistuvien väärinkäytösten vuoksi. Kuten The West Midlands Serious Crime Squad tapaus todistaa. Kansalais aktivismilla on vaikutusta, jotta ihmisoikeudet voisivat toteutua paremmin.

• 17
        Insinööri Opiskelija kirjoitti:

Ei minua pidätetty, koska perusteet eivät olisi riittäneet ja poliisi tiesi tämän vallan hyvin. Jos minut olisi pidätetty, olisi se edellyttänyt pidätys perusteiden ja todisteiden väärentämistä. Minut otettiin säilöön pelkästään järjestyslain perusteella, joka sekin oli mielestäni aiheetonta. Lisäksi tapauksessa käytettiin tilanteeseen nähden liiallista voimaa ja poliisi esti asioiden selvittämisen kieltäytymällä ottamasta silminnäkijöiden yhteystietoja ylös.

Oma tapaukseni ei ehkä selviä koskaan, mutta rehellisillä viranomaisille ei liene vastustusta sille, että myös suomeen syntyy viranomaisten valtaoikeuksien väärinkäyttöön keskittyvää vapaaehtoistoimintaa, sekä kansalaisoikeusjärjestö ja tähän keskittyvä verkkosivusto. Järjestöjä on olemassa on jo monessa muussa maassa, on aika aloittaa toiminta myös suomessa. En toimintaa itse ole keksinyt, mutta kiinnostus toimintaan lähti omista kokemuksistani viranomaistoiminnasta.

Esimerkki:
        http://www.innocent.org.uk/

Pieniä voittoja maailmalla on myös saatu. Esimerkiksi Britanniassa on kokonainen poliisin rikosyksikkö lopetettu toistuvien väärinkäytösten vuoksi. Kuten The West Midlands Serious Crime Squad tapaus todistaa. Kansalais aktivismilla on vaikutusta, jotta ihmisoikeudet voisivat toteutua paremmin.

Taas näkee vastauksestasi, että juridiikasta ei ole hajuakaan. Ei järjestyslain perusteella ketään säilöön oteta, vaan Poliisilain 20 §:n 3. momentin.
        Häiriköit tietysti jossain tilaisuudessa, jolloin poliisilla on oikeus ottaa häirikkö kiinni ja pitää häntä säilössä enintään 24 tuntia.
        Tietysti häirikön mielestä kiinniotto on aina aiheeton. Päätöksen kiinniotosta tekee kuitenkin poliisi, ei häirikkö.

• Insinööri Opiskelija
        17 kirjoitti:

Taas näkee vastauksestasi, että juridiikasta ei ole hajuakaan. Ei järjestyslain perusteella ketään säilöön oteta, vaan Poliisilain 20 §:n 3. momentin.
        Häiriköit tietysti jossain tilaisuudessa, jolloin poliisilla on oikeus ottaa häirikkö kiinni ja pitää häntä säilössä enintään 24 tuntia.
        Tietysti häirikön mielestä kiinniotto on aina aiheeton. Päätöksen kiinniotosta tekee kuitenkin poliisi, ei häirikkö.

Mikä ihmeen häirikkö?

Ainoa tilaisuus, jossa olin ollut olin siellä järjestyksenvalvojana olin linja-autopysäkillä menossa kotiin töistä ilta yöaikaan, olin työskennellyt aikaisemmin illalla vartijana ja järjestyksenvalvojana. Olin lopettanut työn ja menossa kotiin kun tämä tapahtui.

Tätä minut ensin maahan kaataneet poliisit ja putkaan laittaneet eivät tienneet.

Toisaalta ihan sama ei suomen kaltaisessa maassa kannata väitellä. Täällä on liikaa heitä kenellä on lapsen usko viranomaisiin ja järjestelmään. Jatkossa olen viisaampi ja välttelen viranomaisia parhaan kykyni mukaan ja teen parhaani, että voin auttaa heitä, jotka ovat joutuneet virkamiesten epäoikeudenmukaisen kohtelun uhreiksi. Sellaisen yhdistyksen perustaminen, joka tukee ja auttaa syyttömänä tuomittuja ja poliisin valtaoikeuksien väärinkäytöksien kohteeksi joutuneita. Muualla maailmassa toimintaa jo on ja sellaista tarvitaan Suomeenkin.

• Beagle Boypa se on
        17 kirjoitti:

No, sieltähän se johtava poliisinpalvoja ex "Beagle Boy" taas ilmestyi totuuksiaan laukomaan ja muita kirjoittelijoita haukkumaan.

Tätähän tämä ikuine jankuttaja on tehnyt jo ainakin 6.5 vuotta. Tosin se, että numero veikkonen on aikoinaan kirjoitellut nimimerkillä "Beagle Boy", selvisi minulle vasta sen jälkeen kun laitoin hakuun "ammatin paremmin". Sieltähän se löytyi varma näyttö asiasta. Beagle Boy on käyttänyt tätä samaa slogania ainakin 5 kertaa ja sitä on sittemmin käyttänyt myös johtava poliisinpalvoja numero veikkonen alias pisteveikkonen etc.
        Katso myös:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10064685#comment-50842079

Eli johtava poliisinpalvoja, joka on sinnikkäästi palvonut poliisia kaikki nämä vuodet ja saanut suuren "ihailija"-joukon.
        Tästä esimerkkejä:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/3295520#comment-17167981
        Beagle se palstan säälittävin

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9979278
        Miksi häirikköä ei saada kuriin?

• Olettaen että
        17 kirjoitti:

poliisi noudattaa lakia. Kuten monessa tilanteessa ei ole kysymys.

Poliisikin on vain ihminen kuten vaikka breivik, ja tuntee mielihyvää vallankäytöstä.

• agaw34g2g12
        Olettaen että kirjoitti:

poliisi noudattaa lakia. Kuten monessa tilanteessa ei ole kysymys.

Poliisikin on vain ihminen kuten vaikka breivik, ja tuntee mielihyvää vallankäytöstä.

Joo. Ainakin Suomen lain mukaan kuitenkin ainakin yhden pidätystilanteeseen osallistuvan jalkakäytäväamiraalin on todistettava olevansa poliisi, ja PYYDETTÄESSÄ ESITETTÄVÄ se kela-kortin näköinen VOIMASSAOLEVA ns. virkamerkkinsä. Paitsi tietysti, muumit eivät pyydä, kun ovat pelkurihiiriä. Säikkyvät poliisia jo kun kuulevat sanan POLIISI. HUI.

• 7 kirjoitti:

Hah, hah

Sivistysmaissa, kuten Ruotsissa poliisi tarvitsee syyttäjältä luvan tehdessään kotietsinnän. Entisissä kommunistimaissa poliisi toimi samoin kuin Suomessa nykyään: Ryntää suurella miesjoukolla asuntoosi ovet murtaen ja sotkee paikat (vrt. "Tapaus Auer"). Poliisin vastustamisesta luonnollisesti seuraa sakkoja vaikka kotietsintä olisikin ollut aiheeton.

• Insinööri Opiskelija kirjoitti:

Mikä ihmeen häirikkö?

Ainoa tilaisuus, jossa olin ollut olin siellä järjestyksenvalvojana olin linja-autopysäkillä menossa kotiin töistä ilta yöaikaan, olin työskennellyt aikaisemmin illalla vartijana ja järjestyksenvalvojana. Olin lopettanut työn ja menossa kotiin kun tämä tapahtui.

Tätä minut ensin maahan kaataneet poliisit ja putkaan laittaneet eivät tienneet.

Toisaalta ihan sama ei suomen kaltaisessa maassa kannata väitellä. Täällä on liikaa heitä kenellä on lapsen usko viranomaisiin ja järjestelmään. Jatkossa olen viisaampi ja välttelen viranomaisia parhaan kykyni mukaan ja teen parhaani, että voin auttaa heitä, jotka ovat joutuneet virkamiesten epäoikeudenmukaisen kohtelun uhreiksi. Sellaisen yhdistyksen perustaminen, joka tukee ja auttaa syyttömänä tuomittuja ja poliisin valtaoikeuksien väärinkäytöksien kohteeksi joutuneita. Muualla maailmassa toimintaa jo on ja sellaista tarvitaan Suomeenkin.

Olisi todella hyvä jos tähän maahan saataisiin epävirallinen, mieluiten netissä toimiva organisaatio, johon voisi ilmoittaa poliisin asiattomsta käyttäytyjmisestä. Poliisin valtaa on sinisilmäisesti lisätty viimeisten vuosien aikana kiihtyvällä vauhdilla vedoten milloin "kansainvälisen terrorismin ehk'äisemiseen" milloin kansainvälisten rikollisliigojen toiminnan valvomiseen". Karmein esimerkki mielestäni on se että että "poliisilla on laillinen oikeus suorittaa rikoksia". Tässä oiva esimerkki nuorisolle (Me vaan varastettiin kun poliisikin saa varastaa....)

• Suurennuslasi;Sinde

Tuletko rakas ulos autosta?
      Tuletko ulos autosta?

Ja alat sitten kuntoutumaan...
      Pidätettäviä on monenlaisia ja monentasoisia, heillä voi olla psyykkisesti ihan oma elämänsä ja tapansa ja tasonsa. Heillä on omia enkeleitä ja omia henkiä, joilla on eri merkityksiä heidän elämässään ja arkipäivässään, jopa vuosien takaa. Poliisikin työllistyy jostakin, poliisikin kehittyy jostakin, poliisikin masentuu jostakin, poliisikin ärsyyntyy ihan kaikesta ja jostakin. Poliisiakin pakenee ihan kaikki paikalta. Olisiko poliisia ilman sosiaalistakilpailua? Miten voit auttaa itseäsi siinä?`Mikä kannattaisi, kun aina ei Jumala ja maailma niin lahjo? Sitten toiseksi voi päässä olla sellainen olo, ettei ole varaa valita ja vanhassa vara parempi.
      "Mä murtautuisin ensteks pizzeriaan."

Miksi enkeli-mieheni luki poliisiksi? Hän oli jo muutenkin aivan loppuun palanut rätti. Oli se niin kauhea pettymys. Odotin vanhempiani bussipysäkillä, olin ikävöinyt ja odottanut heitä kauan. Heidän näkemistään ja tapaamistaan. Olisiko heillä mukana kukkia tai jotakin muuta lahjapakettia? He eivät koskaan saapuneet: Esitin siinä vain tuntikausia tyhjää taksintolppaa.

• Poliisinainen vm-81

Joo, he voivat olla pitkäänkin väkivaltaisia kokemistaan traumoista. Tiedän monia joiden vaimot ovat lähteneet kävelemään ja ottaneet pidempiaikaisen avioeron. Ei ole piinaava perheväkivaltakidutus kiinnostanut. Yksinkin on kiva olla, monet yksinäiset ovat siellä poliisin toisella puolella. Maaseutupoliisesta mulla ei ole mitään kokemusta. Kai niitä muutama siellä asuu. Voisin kuvitella, että monet nuoret tarvitsisivat poliisin apua ja tukea, kaiken maailman autojen ja paikkakunta-vieraspaikkakunta tappeluiden kanssa.

Mitä tohon vanhempiin tulee, niin on ainakin sun lasten pakko saada nähdä isovanhempiaan? Entä pettymys siitä, kun heitä ei ole vielä olemassa, sillä tavalla isovanhempina? Silloin voi olla paha riita ja sointu on sen mukainen molli. Kyllä, mulla on ikävä välillä vanhempiani, mutta tarvitsen heiltä ja heidän seurastaan kovasti "omaa väkivaltaani ja omaa rauhaani". Ikinä ei pidä kapitalisoitua tekstissä Jaakobin poikien nimien mania-heittomerkkimalliin, jos ei ole aitoa ja oikeaa kapitalismia.

• siinäopiskelua.

Poliisin pitäisi myös ottaa käyttöön tämä Miranda-oikeus -lukeminen kuten amerikassa on, ennen pidätystä, että ei suinpäin vaan viedä putkaan...

Joskus kun on sattunut sellainenkin että ei ollut mitään syytä viedä putkaan... ja siitä hermostuin kun olin TÄYSIN ILMAN SYYTÄ putkassa sitten ja nälkiintyneenä siellä ja siitä hermostuneena hajotin poliisin valvontakameran lasin taskuun jääneellä mutterilla heittämällä ja patjan.

FASISMIA. MITÄÄN SYYTÄ PIDÄTYKSEEN JA PUTKAAN VIENTIIN EI IKINÄ KERROTTU.

• törkeäälainrikkomist

noin 5000EUR vastuussa olisivat olleet nämä poliisit jotka itse pyysin paikalle ja veivät ilman sukkia vankilaan ILMAN MITÄÄN RIKOSTA.

Jonne Jyväskylästä ja joku toinen..

• afd32er2342
        törkeäälainrikkomist kirjoitti:

noin 5000EUR vastuussa olisivat olleet nämä poliisit jotka itse pyysin paikalle ja veivät ilman sukkia vankilaan ILMAN MITÄÄN RIKOSTA.

Jonne Jyväskylästä ja joku toinen..

Mitään rikosepäilyä, eikä mitään rikosilmoitusta, mistään rikoksesta ei ollut ollenkaan kysymys, ilmeisesti pikkupoliiseilla ei ollut muuta tehtävää.

Tulen kyllä vaatimaan siitä kummaltakin käteismaksua jos jaksan, mutta tienannut niin paljon että poliisien ammatteja ei nyt huvita poistella VIRKAVIRHEIDEN SEURAUKSESTA.

• virkarikospellet.

Jonne partiomiehen viran alennusta välittömästi pois poliisitoimesta :)

perustellulla syyllä, ja korvaukset perässä, varsinkinkin tuolle mustapäälle joka luulee osaavansa ampua kiväärillä, Jyväskylässä.

vitun pellejä saatana...

Virkarikospellejä, jotka kuuluvat ehdottamalle vankilaan.

• Ei kokemusta

Mielenkiintoisia vastauksia mutta jäi epäselväksi ilmoitetaanko pidätetylle miksi hänet pidätetään ja kerrotaanko hänelle hänen oikeuksista mitään? Kai ainakin silloin kun aletaan kuulustelemaan kerrotaan mistä epäillään ja mitkä ovat oikeudet? Mitkä ne muuten Suomessa ovat, saako soittaa, saako asianajajan vai onko ne Amerikan herkkua, ei Suomessa?

• 13

Vähän rautalankaa, kun alkeetkaan eivät näytä olevan hallussa.

Verekseltään tavattu rikoksentekijä otetaan ensin kiinni. Kiinnioton syy pitää tietysti ilmoittaa, jos se on mahdollista.
        Sen jälkeen alkaa juoksemaan eri aikoja. Ensimmäinen aika on 12 tuntia, minkä ajan kuluessa on selvitettävä onko pidättämisen edellytykset olemassa. Jos ei ole, niin rikoksesta kiinniotettu pitää päästää vapaaksi. Jos taas pidättämisen edellytykse ovat olemassa, niin viimeistään 24 tunnin kuluessa epäilty on päästettävä vapaaksi, tai pidätettävä. Pidätetylle ilmoitetaan nyt pidättämisen syy ja kysytään, kenelle siitä ilmoitetaan.
        Pidätetyn oikeudet astuvat kuvioon silloin, kun pidätettyä ryhdytään kuulustelemaan. Tällöin hänellä on oikeus avustajaan, todistajaan, tulkkiin, tukihenkilöön ym.
        Poliisilakiperusteiset kiinniotot tehdään muun kuin rikoksen vuoksi. Niissä on kaksi aikaa, jolloin kiinniotettu on vapautettava, 12 tuntia ja 24 tuntia, kiinnioton syystä riippuen. Myös tällöin kiinniotetulle ilmoitetaan kiinnioton syy.
        Jos rikos ei ole enää veres, niin tällöin on taas kahdenlaista kiinniottoa, joko suora pidätys etsintäkuulutuksen perusteella, tai noutomääräys esitukintaan esitutkinalain perusteella.
        Esitutkinalain perusteella poliisilla on lisäksi oikeus määrätä rikospaikalta tavattu heti kuultavaksi poliisiasemalle, vaikka hän olisi todistaja, tai asianomistaja, jos se on välttämätöntä rikoksen selvittämiselle.

• satusetiä
        13 kirjoitti:

Vähän rautalankaa, kun alkeetkaan eivät näytä olevan hallussa.

Verekseltään tavattu rikoksentekijä otetaan ensin kiinni. Kiinnioton syy pitää tietysti ilmoittaa, jos se on mahdollista.
        Sen jälkeen alkaa juoksemaan eri aikoja. Ensimmäinen aika on 12 tuntia, minkä ajan kuluessa on selvitettävä onko pidättämisen edellytykset olemassa. Jos ei ole, niin rikoksesta kiinniotettu pitää päästää vapaaksi. Jos taas pidättämisen edellytykse ovat olemassa, niin viimeistään 24 tunnin kuluessa epäilty on päästettävä vapaaksi, tai pidätettävä. Pidätetylle ilmoitetaan nyt pidättämisen syy ja kysytään, kenelle siitä ilmoitetaan.
        Pidätetyn oikeudet astuvat kuvioon silloin, kun pidätettyä ryhdytään kuulustelemaan. Tällöin hänellä on oikeus avustajaan, todistajaan, tulkkiin, tukihenkilöön ym.
        Poliisilakiperusteiset kiinniotot tehdään muun kuin rikoksen vuoksi. Niissä on kaksi aikaa, jolloin kiinniotettu on vapautettava, 12 tuntia ja 24 tuntia, kiinnioton syystä riippuen. Myös tällöin kiinniotetulle ilmoitetaan kiinnioton syy.
        Jos rikos ei ole enää veres, niin tällöin on taas kahdenlaista kiinniottoa, joko suora pidätys etsintäkuulutuksen perusteella, tai noutomääräys esitukintaan esitutkinalain perusteella.
        Esitutkinalain perusteella poliisilla on lisäksi oikeus määrätä rikospaikalta tavattu heti kuultavaksi poliisiasemalle, vaikka hän olisi todistaja, tai asianomistaja, jos se on välttämätöntä rikoksen selvittämiselle.

Jälleen täyttä roskaa koko kirjoitus, ilman mitään faktaa. No nämä palstat ovat huuhaa palstoja, täällä kaikki sekopäät voi kirjoitella satuja.

Jotain tietävät liittävät aina faktat kirjoituksiinsa!

• Riippuu.

Tapauksesta. Jos asiakas käyttäytyy hyvinkin uhkaavasti ja aggressiivisesti ei poliisi puhu välttämättä mitään,vaan iskee asiakkaan ensiksi tainnoksiin ja kiikuttaa poliisilaitokselle terveysaseman kautta.

• dgg32qg23

Eivät kerro mitään toimivat kuin gansterit välillä. Tosin joissakin tapauksissa poliisi pidätyshetkellä sanoo:"Kotkoo, koo koo, olen kana. (heittää housut pois), kusee ja paskoo alleen, oksentaa. Huutaa:"Olen homo ja murhamies ja raiskaaja." Minkäs siinä tilanteessa teet jalkakäytäväamiraali? Työoarin puuttuessa peliin, alkavat sitten telmimään keskenään seksileikeissä.

• snadipoju

mut onneks,jollei posliinit pääse yllättää takaapäin miehis niin tekee sieni kauppiaat ja antaa takas isän kädestä.Kyllä joka kerta kun putkaan joutunu,mennyt sinne itse.Ei ole koskeneen poliisit minuun,tavaratkin taskusta tiskiin itse laittanut(eli olisin sen pari kertaa voinu putkaan salakuljettaa jotain,toki vaatetus sen verran kesäistä ettei piiloja juuri)toki 192/135 ja halme mainen habitus on ainakin mun tapaukses aiheuttanu poliisin käskytyksen hyvin ystävällisiks ja asiapitoisiks(vaikka en mikään tappelijan maineen omistava olekkaan).Kerran tosin en korvaani lotkauttanu poliisin pysähtymis käskylle,vaan kävelin koti rapun ovelle ja suljin sen perässäni(hässääkkää kansallispukuisten kans ja niitten puuttuvien käytös tapojen takia,siinä pari kulmahousua kaatu ja satutti nenän).Seuraavana päivänä kosnstat tosin tuli vierailee kotiini,käytiin sit yhdes tuumin laitoksel jutskaa.Mut ei nuo pussihousut sitä verikostoa vielä ainakaan tehny,kun kylän vanhimmalle kävin tilanteen kulun selvittämässä.Ei häiriköinti kuulu vanhempien romanien ajatus maailmaan.

• Suomessa poliisi ei

lue kiinniotettavalle mitään oikeuksia, koska niitä EI OLE.

Jenkeissä on jenkkien tavat, mutta suomen poliisi ja syyttäjänvirasto ovat kulttuuriltaan tsaarinajan jäänne.

• Jerry Kotton

"tulkaa ulos, kanala on piiritetty,kaikkea mitä sanotte voidaan käyttää teitä vastaan".

• Suomi=löperö maa

Pidätettäessä poliisi kysyy kohteliaasti, että sopisiko Teille ystävällisesti lähteä mukaan poliisilaitokselle? Ei saa pidätetyille rosvoille puhua kovalla äänellä, äänen sävyn tulee olla pehmeä ja ensimmäisenä täytyy varmistaa, onko pidätetyllä nälkä tai jano, ja jos on, tarjota juotavaa tai syötävää.

Näin ilmeisesti Suomen pullamössöt haluaisivat poliisin toimivan.

Tässä maassa saa jo muutenkin elää kuin pellossa, verrattuna esim. Saksaan, jossa kuri on ihan toista maata. Annetaan nyt sentään poliisien toimia edes jotenkin poliisille ominaisella tavalla!!!!

• 19

Normaalisti poliisi toteaa asiakkaalle, että juo nyt se kalja loppuun, niin päästään menemään.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8517
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3349
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2490
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1980
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      351
      1663
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1412
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1191
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1020
    Aihe