Koulukiusaaminen ei ole aina kiusaajien vika

vahva_mies

Olen jo aikoja sitten lopettanut koulunkäynnin, ja ajattelin jakaa mielipiteeni koulukiusaamisesta. Itse olin sekä kiusattu että kiusaaja, pääosin kuitenkin kiusaaja. En häpeä yhtään saati sitten kadu. Nyt kerron miksi.

Monesti kuulee valitusta, kun lapset tulevat ihan ilman syytä kiusatuiksi koulussa. Jani-poika ei ole kellekään sanonut mitään pahaa ikinä tai tehnyt kellekään mitään, mutta silti Jani saa joka päivä kuunnella päänaukomista isosta nenästään tai kieroista silmistään. Ei Jani niille mitään voi, ei niin. Mutta kiusaamiselle voi, ketään ei aleta kiusata ilman syytä.

En ymmärrä miten nykyajan vanhemmat voivat olla niin mustavalkoisesti ajattelevia, että uskovat kaiken mitän heidän pienokaisensa koulusta kertoo - opettaja ihan ilman syytä heitti ulos luokasta isonenäisen Janin ja rehtori määräsi jälki-istuntoa Janille tappelusta, jossa kaikki hakkasivat itkevää Jania. Luuletteko että koulussa todellakin kaikki menee kuten kakara sanoo? No ei mene. Jani häiriköi tunnilla, heitteli kavereitaan kumilla ja yritti vetäistä tuolin luokkatoverinsa alta tämän istuessa siihen. Jani myös meni haukkumaan isompia poikia läskeiksi ja koitti tönäistä yhden pullukan maahan nähdäkseen pääseekö tämä pallero omin päin vielä ylöskin. Vanhemmille ei tule tämmöisen mahdollisuus mieleenkään.

Koulukiusatut aiheuttavat aina kiusatuksi tulemisensa täysin itse. Kiusauksen kohteesta etsitään vain nopsaan joku varmasti loukkaava ja ärsyttävä asia, josta auotaan sitten naamaa hänelle - on paljon helpompaa sanoa toista vaikkapa läskiksi tai rumaksi rillipääksi kuin epäloogisesti implikoivaksi valehtelijaksi tai vaikkapa "muiden tönijäksi". Heistä siis etsitään vain pieni kipeä asia jotta voidaan olla Janin tapaisille mahdollisimman ilkeä. Jani jatkaa muiden tönimistä ja opettajille muista valehtelemista, jonka jälkeen menee äidilleen itkemään kun isot pojat sanovat läskiksi.

Joissain tapauksissa kiusaaminen voi myös johtua suoraan siitä mistä moititaan, mutta tällöin nämä kiusaajat auttavatkin tietämättään tai tietoisesti kiusattua - ei kiusattu välttämättä itse edes tiennyt haisevansa aina hieltä, tai ei tajunnut että se häiritsee muita. Kiusaaminen voi myös kertoa kiusatulle miten hänen tulisi käyttäytyä - on erittäin tärkeää että hissukat oppivat kouluaikanaan puhumaan kuin muutkin. Kiusaaminen rakentaa kiusatuista vahvempia henkisesti, joskus myös fyysisesti kun kiusattu saa motivaatiota alkaa kehittämään itsepuolustustaitojaan jotta voisi pitää puolensa tappeluissa.

Kiittäkää kiusaajianne, niin minäkin tekisin jos voisin heitä enää sellaisiksi sanoa - minä kiusasin takaisin peruskoulun loppuosan kun olin kasvanut fyysisesti heitä kookkaammaksi ja olin henkisesti heitä vahvempi. Olen kiitollinen että he auttoivat minut nostamaan itseni pohjalta vahvaksi ihmiseksi.

KIITOS!

69

2503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wilma60

      Olipa mielenkiintoinen kirjoitus. Osittain olen samaa mutta.....

      Tuo on totta että jokaisessa koulussa on näitä isän ja äidin kullanmuruja jotka "eivät koskaan tee mitään" ja heitä syytetään väärin perustein ihan kaikesta. Joskus jopa toiset joutuvat vastuuseen näiden kullannuppujen tekosista. Ja sitten jos/kun kokoonnutaan porukalla tilanteita selvittelemään niin on päivänselvää ettei näiden kullannuppujen vanhemmat ole paikalla vaan lähettävät esim. kirjeen jossa kertavat nostaneensa syytteen koulua vastaan. Valitettavan usein tapahtuu tällaistä nykypäivän koulussa.

      Tuo kiusaamisjutusta olen eri mieltä. Koulussa pitää jokaisen saada olla sellainen kuin on eikä ketään saa kiusata. Vaikka kuinka toinen haisisi hielle niin ei saa kiusata vaan kohteliaasti sanoa että voisitko käydä pesulla vähän useammin ja on olemassa myös dödöjä joita voi käyttää. Ja vaatteitakin voi vaihtaa useammin. Oma lapseni on koulukiusauttu mutta myös kiusaaja joten asia on tuttu molemmilta puolilta. Kiusatuksi hän tuli ihan oman persoonansa takia. Luokan pojat oli urheilijoita mutta minun "reppana" kiinnostunut pelkästään musiikista ja yksilölajeista urheilussa. Sitähän luokat pojat eivät voineet ymmärtää ja tämä oli hyvä kiusauksen syy. Toinen ei osannut eikä halunnut pelata jalka- ja pesäpalloa, jääkiekkoa ym. Kiusaajista päästiin eroon kun poika jäi kertaamaan luokan. Mutta hänpä oli uudella luokalla kiusaaja. Onneksi tilanne selvisi minulle ja opelle heti ja päästiin puuttumaan tilanteeseen äkkiä. Äitinä voin sanoa että oli huomattavasti helpompaa olla kiusatun äiti kuin kiusaajan äiti. Onneksi tilanne selvisi nopeasti ja sen jälkeen koulu on sujunut hyvin. Tokihan persoonalliselle pojalle sattuu ja tapahtuu mutta kiusaaja hän ei onneksi ole.

      • kiusailijat....

        Mitä siis muka sun poika ensin oli kiusaaja ja sitten ei ollut? Kyllä te ootte hulluja te kiusaajat. Varmaan saatte suurinpiirtein orgasmin siitäkin, kun muistelette kun vuosikymmeniä sitten muka omasta mielestänne olittte "jotakin" ja aikana, kun muka pelkkä eläimellisen käytöksen määrä ratkaisi, kuka on "suosittu", kuten peruskouluissa. Jännä vaan, että useimman kerran niistä ihmisistä todella tulee sivistyskansalaisia, jotka keskittyy kakarana siihen koulunkäyntiin ja jotka pärjää niissä. Onko mikään säälittävämpää, kuin haukkua vaikkapa jotakin ujoa lasta, josta myöhemmin tulee yhteiskunnassa hyvä veronmaksaja? Sen sijaan kiusaajat menee linnoihin, mielisairaaloihin , saa kamaongelmia tai korkeintaan vitosen peruskoulukeskiarvoillaan russuttaa sairasta kaunajuttuaan tällaisilla nettipalstoilla. Ikäänkuin ketään kiinnostaisi koulukiusaajien ajatusmaailma.


    • ..............

      Joo henkilöturvatunnukset löytyy netistä jo hyvissä ajoin. Raha ratkaisee siinäkin tapauksessa. Katso, että eivät ota velkaa muksusi nimiin. Leima otsassa jo hyvissä ajoin näköjään, torjutaan ajatusterrorismia.

      • Anonyymi

        Kyllä Moni tyttö tulee koulukiusatuksi esim jos hänellä on ylipainoa ,? Tai väärän merkkiset vaatteet ja ujo
        Ilkeät kakarat hakevat Aina uhrinsa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Moni tyttö tulee koulukiusatuksi esim jos hänellä on ylipainoa ,? Tai väärän merkkiset vaatteet ja ujo
        Ilkeät kakarat hakevat Aina uhrinsa

        IHANAT OPETTAJANI ENON PIRTTIVAARASTA. PIRKKO JA AATOS HÄMÄLÄINEN. KIITOS KOULUAJASTANI, KETÄÄN EI KIUSATTU. AINA KANNUSTETTIIN.KIITOS.


    • kokenut..

      eipä kyllä pidä paikkaansa väitteesi ehdoton!

      "Koulukiusatut aiheuttavat aina kiusatuksi tulemisensa täysin itse"

      Kyllä nuo kiusaajat ovat kieroon kasvaneita ja joita oma isä ja äti uskoo sumeilematta ja näin saavat ikäänkuin jalansijaa tuolle kiusaus asialle, kun kotona ei uskota koululta tulleita viestejä ja jopa ollaan ylimielisiä kiusaamisasiaa kohtaan, kun päinvastoin vanhempien pitäisi olla hyvinkin nöyriä ja ymmärtää se seikka, että myös se kiusaaja hyötyy siitä, että opitaan olemaan erinlaisten ihmisten kanssa ja myös kunnioitetaan niitä luokkatovereita.. Toisen ihmisen kunnioitus on iso osa aikuiseksi kasvamista josta on hyötyä läpi elämän

    • IIIIiiiiiissssssKÄ

      "Tuo kiusaamisjutusta olen eri mieltä. Koulussa pitää jokaisen saada olla sellainen kuin on eikä ketään saa kiusata. Vaikka kuinka toinen haisisi hielle niin ei saa kiusata vaan kohteliaasti sanoa että voisitko käydä pesulla vähän useammin ja on olemassa myös dödöjä joita voi käyttää. Ja vaatteitakin voi vaihtaa useammin. "

      Mutta mutta kun toikin on jo jonkun mielestä kiusaamista...hmmm...no voi voi.
      Pitäsköhän luottaa vaikka niihin opettajiin, no voihan nekin olla väärässä tai suosia jotai hikipingoja tai silmää tekevien lapsia.... hmmm.....hmmmm.....

      Vanhemmat kattokaa peilii, antakaa aikaa lapsillenne ja rakastakaa niitä ja kertokaa se niille, jos ei auta niin nyrkit pystyyn ja taisteluun.......TV iskä

      • titityy....

        Ei siinä ole mitään väärää, jos lapsi pärjää koulussa. Eikös se ole vanhempien velvollisuus, että joka ilta läpi alaasteen istutaan lapsen kanssa keskustelemassa kloulunkäynnistä, vai mitkä r*nkkarit sitäö lapsia edes hankkii, jos niin ei tapahdu? Minä ainakin ymmärrän täysin sen, että vaikka fiksukin olen ija ihan luontaisesti, en tosiaankaan olisi tänä päivänä yliopistokoulutuksen omaava ja sellaisen ihminen joka ikänsä elää rehellisesti, jos mulla ei olisi ollut sellaisia vanhempia, jotka arvostaa koulutusta. "Silmää tekevät" vanhemmat taas ovat aivan parhautta, vaiko ootko se*opää, jonka mielestä muka yhteiskunnan silmissä jotenkin luotetumpi ja arvostetumpi ihminen olisi joku jumipää,joka pynkää penikkaa, vaikkei pysty taloudellisesti edes turvaamaan sellaisten koulunkäyntiäkään tai joka opettaa p*skakikkareiksi kasvaneille kakaroillensa, että "kyllä ny hirvii on joo yhteiskunnan vika, että iskä on amiksen käynyt hitsari ja iskällä ei ole samaa palkkaa, kuin naapurin yliopistokoulutuksen käyneeellä jäbällä"...


        Mun mielestä normaalijärkinen ei voi saada vaikkapa ala-asteelta alle 8,5:n keskiarvoa lukemattakin, kun kerran mäkin sentään olin sen verran älykäs, ettei ikinä koulu mitään vaikeuksia tuottanut.... ADHD- pällikakaroiden pahoinvointi ja viattomien kadehtimiensa kiusailemiset johtuu niille himassaan opetusta arvomaailmasta ja piste! Niih: että tajuutko miten sairasta on kateutesi sivistystä kohtaan, NORMAALISIVISTYSTÄ kohtaan?

        "Yhteiskunta" ei mullikoille tule mitään sivistyskansalaisen papereita ja kunniakirjoja antamaan käteen,. vaan se tekee kersansa itse, jos omaa aivot.


    • rxxxxxxx

      Tämä on yksi näkemys tuhansista muista.Osassa minäkin olen samaa mieltä mutta en suinkaan osaan tekstiä.Joskus aihetta löytyy molemmissa osapuolissa
      jokin ärsyttävä ja leveämielinen asenne.On myös ulkoisessa käyttäytmisessä esim.on arka tai ujo sekä ulkonäöllisesti poikkeaa toisista lapsista jolle itse ei välttämättä voi mitään. Liian tosikkomainen luonne voi olla yksi laukaiseva tekijä.Aikoinaan itse selvitin tappelemalla kiusaajan kanssa josta monesti tuli kaveri myöhemmin.Kyllä monen kohdalla kiusaaminen kertoo lapsesta ettei kaikki ole kunnossa on kotona liiallista päihdekäyttöä tai uraputken ihmisiä joilla ei ole aikaa lapsille.

      • sopu sijaa antaa

        Kyllä totuus on se, ettei siellä kiusaajan kotona ole kaikki kunnossa, vaikka vanhemmat ei olisikaan päihdekäyttäjiä, niin ei osata lapsille kasvattaa perusarvoja oikein ja kaiken lisäksi, mitä itse olen nähnyt niin noissa harrastavissa lapsissa on sellaisia, jotka eivät osaa olla sosiaalisia harrastusten ulkopuolella ja se syy voi juontaa juurensa juuri sieltä harrastuksista, kun oma vanhempi on aktiivisesti mukana siellä harrastuksissa ja nostamassa sitä puudelia toisten yläpuolelle...

        Tappelu on huono ratkaisu mihin vain asiaan, vaikkakin se voi pitemmänpäälle olla viimeinen keino, mutta silloin on kyseessä myös rikos. Vasta oli joku uutinen, kun oli nuori kuristanut toiselta tajunkankaalle, niin kyllä se pitää ymmärtää, että noissa voi käydä tosi huonosti ja peruttamattomasti


      • nooo....

        Outoa... Mua ei koskaan ole häirinnyt vaikkapa se, että jos joku ihminen on arka tai ujo. Mitä pahaa siinä on? Itse kiusaisin korkeintaan juntteja ja tyhmiä, eli ihmisiä joilla on asenne, että oat älykkäitä, vaikka sellaisten perusyleissisivistys on minua kapeampi. Enkä vpi estää halveksuvaa naurua sille, että ihan oikeasti tyhmät on useammin vaikkapa teiniäitejä tai joitakin muita luusereita: mä ainakaan olisi mitään ensimmäistä hikikainaloa ottanut ukokseni, enkä nyt vieläkään yli kolmikymppisenä ole tehny kersaa, koska se vaatii a.) rakkaussuhteen ja b.) riittävän vakaan taloustilanteen. Itse jouduin peruskoulussa koulukiusatuksi mm. siksikin, etten suostunut " seukkaamaan" jonkun koko koulun ihailluimman hikiperseen tai ylipäätään kenenkään kanssa, kun minusta ei ole normaalia harjoittaa seksuaalikäyttäytymistä alle täysi- ikäisenä... Joku lähihoitaja tai mikälie muista tai ole kiinnostunut mikä on, yli kaiken ihannoi sitä, eikä vatipää tajunnut edes sitä, että se jäpi olisi ollut kiinnostunut minusta, eikä hänestä.

        Mua ei peruskoulussa häirinnyt jos joku oli ujo. Mutta se haittasi, etä hyviä ja kilttejä haukuttiin ja siitä tuli todella , todella paha mieli. Ja itsekin sitten yhdessä vaiheessa jouuin kiusatuksi, eikä se ollut kivaa,vaan äärimmäisen kuvottavaa, ottaen huomioon miten tyhmiä ne ihmiset olivat.

        Mulla ainakaan ei ole tullut tosikkosyyttelyitä sen jälkeen, kun pääsin eroon alikoulutus. alisivisysihmisistä. Koko mut tunteva yliopistoporukka kehuu huumorinajuani ja empatiaani ja siitä olen kuuluisin MINUT OIKEASTI TUNTEVIEN PARISSA. Sen sijaan silloin kun mua peruskoulussa kiusattiin, olin muka tosikko, kun en tykkää että mun päähän tungetaan makkarankuoria, että mua hakataan jonkun häiriityneen akan toimesta koulun välitunnilla tai kun en sietänyt sitä, että koulunkäynti häiriintyy vatipäiden vuoksi, jotka ei osaa edes olla hiljaa tunneilla. Omakin keskiarvo olisi peruskoulussa ollut varmaan tuplat sen kasi pointti lähipuolen, jos olisin saanut käydä koulua VAIN sellaisten ihmisten luokassa, jotka on yhtä älyllisesti lahjakkaita, kuin minä. Yritti vielä viedä mielenterveyteni ja kaikkea paskaa - jos en olisi ollut hyvästä perheestä, niin varmaan olisi minut siinä tapauksessa häädetty nja laitettu " korvausvastuuseen" siitä, että joku hullu kakaran hakkaa minua välitunnilla.

        VIHAAN SAASTAISTA SUOMEA, JOKA MAKSAA PENIKANPYNKYKORVAUKSIA SIOILLE!! Edellytys yhteiskunnan tukien myöntämiselle lapsen teosta pitää olla rikostekisterin omaamattomuus vanhemmuudelle ja muut perseestään hevon h*vetiiin ja lätky perään että moro moro, koska koulukiusaajia ei tarvita vainoamaan normaaliutta!

        Sitämitään päihteiden liikakäyttöä ole uraperheissä., mutta toimettomisssa
        PERHELLISISSÄ on liikaa p*skapäitä, jotka vaikka SILTI ETTÄ pykäsee kymmenen kouluhäirikköä, keskittyy vaan molottamaan siitä, että muka kuinka on niin väärin kuinka muka yhteiskunta ei sekopäille anna parempaa koulutodistusta. Päihdeongelmia ei ole töissäkäyvissä perheissä ja sivistyskansalaisissa, m*lopää!!

        Ihmettelen näitä kuraperseitä, jotka vaikka nytkin eivät ole keskustelemassa lastensa läksyjen teosta lastensa kanssa tai viemässä niitä harrastuksiin tai harjoittamassa normaalia arkea kun kerran on penikkaan tullut trevasta tungettua pihallle, vaan jotka koulukiusaamisorgasmeissaan mokeltaan kuijn psykopaatit sairasta juttua näille palstoille. EN ARVOSTA ANONYYMIA VIHAA!


      • eräjormarock
        nooo.... kirjoitti:

        Outoa... Mua ei koskaan ole häirinnyt vaikkapa se, että jos joku ihminen on arka tai ujo. Mitä pahaa siinä on? Itse kiusaisin korkeintaan juntteja ja tyhmiä, eli ihmisiä joilla on asenne, että oat älykkäitä, vaikka sellaisten perusyleissisivistys on minua kapeampi. Enkä vpi estää halveksuvaa naurua sille, että ihan oikeasti tyhmät on useammin vaikkapa teiniäitejä tai joitakin muita luusereita: mä ainakaan olisi mitään ensimmäistä hikikainaloa ottanut ukokseni, enkä nyt vieläkään yli kolmikymppisenä ole tehny kersaa, koska se vaatii a.) rakkaussuhteen ja b.) riittävän vakaan taloustilanteen. Itse jouduin peruskoulussa koulukiusatuksi mm. siksikin, etten suostunut " seukkaamaan" jonkun koko koulun ihailluimman hikiperseen tai ylipäätään kenenkään kanssa, kun minusta ei ole normaalia harjoittaa seksuaalikäyttäytymistä alle täysi- ikäisenä... Joku lähihoitaja tai mikälie muista tai ole kiinnostunut mikä on, yli kaiken ihannoi sitä, eikä vatipää tajunnut edes sitä, että se jäpi olisi ollut kiinnostunut minusta, eikä hänestä.

        Mua ei peruskoulussa häirinnyt jos joku oli ujo. Mutta se haittasi, etä hyviä ja kilttejä haukuttiin ja siitä tuli todella , todella paha mieli. Ja itsekin sitten yhdessä vaiheessa jouuin kiusatuksi, eikä se ollut kivaa,vaan äärimmäisen kuvottavaa, ottaen huomioon miten tyhmiä ne ihmiset olivat.

        Mulla ainakaan ei ole tullut tosikkosyyttelyitä sen jälkeen, kun pääsin eroon alikoulutus. alisivisysihmisistä. Koko mut tunteva yliopistoporukka kehuu huumorinajuani ja empatiaani ja siitä olen kuuluisin MINUT OIKEASTI TUNTEVIEN PARISSA. Sen sijaan silloin kun mua peruskoulussa kiusattiin, olin muka tosikko, kun en tykkää että mun päähän tungetaan makkarankuoria, että mua hakataan jonkun häiriityneen akan toimesta koulun välitunnilla tai kun en sietänyt sitä, että koulunkäynti häiriintyy vatipäiden vuoksi, jotka ei osaa edes olla hiljaa tunneilla. Omakin keskiarvo olisi peruskoulussa ollut varmaan tuplat sen kasi pointti lähipuolen, jos olisin saanut käydä koulua VAIN sellaisten ihmisten luokassa, jotka on yhtä älyllisesti lahjakkaita, kuin minä. Yritti vielä viedä mielenterveyteni ja kaikkea paskaa - jos en olisi ollut hyvästä perheestä, niin varmaan olisi minut siinä tapauksessa häädetty nja laitettu " korvausvastuuseen" siitä, että joku hullu kakaran hakkaa minua välitunnilla.

        VIHAAN SAASTAISTA SUOMEA, JOKA MAKSAA PENIKANPYNKYKORVAUKSIA SIOILLE!! Edellytys yhteiskunnan tukien myöntämiselle lapsen teosta pitää olla rikostekisterin omaamattomuus vanhemmuudelle ja muut perseestään hevon h*vetiiin ja lätky perään että moro moro, koska koulukiusaajia ei tarvita vainoamaan normaaliutta!

        Sitämitään päihteiden liikakäyttöä ole uraperheissä., mutta toimettomisssa
        PERHELLISISSÄ on liikaa p*skapäitä, jotka vaikka SILTI ETTÄ pykäsee kymmenen kouluhäirikköä, keskittyy vaan molottamaan siitä, että muka kuinka on niin väärin kuinka muka yhteiskunta ei sekopäille anna parempaa koulutodistusta. Päihdeongelmia ei ole töissäkäyvissä perheissä ja sivistyskansalaisissa, m*lopää!!

        Ihmettelen näitä kuraperseitä, jotka vaikka nytkin eivät ole keskustelemassa lastensa läksyjen teosta lastensa kanssa tai viemässä niitä harrastuksiin tai harjoittamassa normaalia arkea kun kerran on penikkaan tullut trevasta tungettua pihallle, vaan jotka koulukiusaamisorgasmeissaan mokeltaan kuijn psykopaatit sairasta juttua näille palstoille. EN ARVOSTA ANONYYMIA VIHAA!

        Ihme sontaa rustaat, mahtaako vit*ttaa rankemman päälle? Onko elämä kohdellut sinua kaltoin?
        Voi harmi, elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista, tiedoksi sinulle, "todella tervejärkiseltä" ja hyvin koulunsa käyneeltä mutta silti suomenkieltä taitamattomalle "sivistyneelle" ja katkeralle eukolle :)

        Kirjoituksesi toden teolla puhuu asiasi puolesta, valistathan meitä tyhmempiä vielä lisää?
        Tee se kuitenkin vasta äidinkielen kertauskurssien jälkeen, kiitos!

        Yksi ainoa oikeasti "viisas" kommentti oli sanomasi lapsien teosta, ettei lapsia pitäisi ja saisi tehdä maailmaan joka junnu jolle käy vahinko "puolison" kanssa tms, vaan vasta sitten kun on ikää, järkeä päässä, suhde kunnossa ja taloudellinen tilanne tarpeeksi hyvä jotta varaa elättää lapsi.

        Mutta voisiko olla kaukaa haettua, katkeruudestasi päätellen, ettet ole itse tehnyt lapsia yksinkertaisesti siitä syystä ettei kukaan ole "huolinut sinua" puolisokseen, ja näinollen purat katkeruuttasi näille palstoille joita kuvailet vain psykopaattien käyttävän, ja silti itsekkin palstalle kommentoiva. Ei ole jutuissasi päätä eikä häntää, neiti psykopaatti :) Tulipahan vain mieleen..

        Itse kiusaisit pelkästään juntteja ja tyhmiä sanojesi mukaan, näinollen pakko kysyä, miten luokittelet itsesi?
        Erittäin viisas, sivistynein ja kaunein nero päällä maan?
        Niin arvelinkin..


      • älä solvaa minua!!
        eräjormarock kirjoitti:

        Ihme sontaa rustaat, mahtaako vit*ttaa rankemman päälle? Onko elämä kohdellut sinua kaltoin?
        Voi harmi, elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista, tiedoksi sinulle, "todella tervejärkiseltä" ja hyvin koulunsa käyneeltä mutta silti suomenkieltä taitamattomalle "sivistyneelle" ja katkeralle eukolle :)

        Kirjoituksesi toden teolla puhuu asiasi puolesta, valistathan meitä tyhmempiä vielä lisää?
        Tee se kuitenkin vasta äidinkielen kertauskurssien jälkeen, kiitos!

        Yksi ainoa oikeasti "viisas" kommentti oli sanomasi lapsien teosta, ettei lapsia pitäisi ja saisi tehdä maailmaan joka junnu jolle käy vahinko "puolison" kanssa tms, vaan vasta sitten kun on ikää, järkeä päässä, suhde kunnossa ja taloudellinen tilanne tarpeeksi hyvä jotta varaa elättää lapsi.

        Mutta voisiko olla kaukaa haettua, katkeruudestasi päätellen, ettet ole itse tehnyt lapsia yksinkertaisesti siitä syystä ettei kukaan ole "huolinut sinua" puolisokseen, ja näinollen purat katkeruuttasi näille palstoille joita kuvailet vain psykopaattien käyttävän, ja silti itsekkin palstalle kommentoiva. Ei ole jutuissasi päätä eikä häntää, neiti psykopaatti :) Tulipahan vain mieleen..

        Itse kiusaisit pelkästään juntteja ja tyhmiä sanojesi mukaan, näinollen pakko kysyä, miten luokittelet itsesi?
        Erittäin viisas, sivistynein ja kaunein nero päällä maan?
        Niin arvelinkin..

        Niin kauan, kuin loukkaatte kunniaani, minä en ole velvollinen kirjoittamaan teille asiallisesti, eli pointti on nyt se, että minä en ole Suomi24:n jäsen, enkä siedä että nimissäni esiinnytään tai että muutenkaan esiinnytään valheellisesti netissä. Ymmärrätkö talikallo? Vaiko pitääkö minun alkaa ottaa selvää, että mitä ihmeen hyypiöitä on Suomi24:n jäsenet, kun kerrran minua vainotaan ja solvataan asiatta vuosia tämän foorumin palstoilla tämän julkisissa anonyymikeskusteluissa, vaikken edes käytä nimeä tai tunne Suomi24- en foorumia, enkä arvon jäsenkuntaa, joka minua solvaa. Jos tietäis, millaista palautetta minä asiallisiin nimettömän näihin anonyymiviesteihini saan teiltä mulle tuntemattomilta, ei ihmettelisi mun kärjistyksiä tässä nyt yhtään....

        Ootko kateellinen, että mä oon niin fiksu, että mulle merkkaa ura enemmän, kuin lastenteko ja tavisperhe- elämä? En ole tunnettu ihmisenä, joka itseään ylentää, enkä käyttäydy niin netissäkään, mutta kieltämättä tollasta paskaa lukiessani koen ylemmyyttä, koska eihän mikään ole havleksuttavampaa, kuinb nimettä netissä tapahtuva systemaattinen minuun kohdistettu kiusaaminen. Edes hiiret ei ole niin säälittäviä, että käy viattoman yksittäisen keskustleijan kimppuun viattoman nettipalstakeskustelemisen perusteella tai urkiriurkiti urkkimaan minusta asioita, kunh en p*skan vertaa itse ole kiinnostunut Suomi24- jäsenten persoonista ja sen luulisi näkyvän teksteistäni, joita käyttämänne naamat minulta piilottavina koko ajan solvaatte ja syyttelette vielä häiriköksi, vaikka itse ette harjoita mitään muuta, kuin häirintää ja kunnianloukkausta minua kohtaan. En ole koskaan kertonut edes nimeäni Suomi24:ssa, joten kyttäämisen kohteeksi netin anonyymilla keskustelupalstalla joutuminen ei ole miellyttävä kokemus ollut minulle. Hullujahan te olette!


      • sulle vielä....
        eräjormarock kirjoitti:

        Ihme sontaa rustaat, mahtaako vit*ttaa rankemman päälle? Onko elämä kohdellut sinua kaltoin?
        Voi harmi, elämä ei aina ole ruusuilla tanssimista, tiedoksi sinulle, "todella tervejärkiseltä" ja hyvin koulunsa käyneeltä mutta silti suomenkieltä taitamattomalle "sivistyneelle" ja katkeralle eukolle :)

        Kirjoituksesi toden teolla puhuu asiasi puolesta, valistathan meitä tyhmempiä vielä lisää?
        Tee se kuitenkin vasta äidinkielen kertauskurssien jälkeen, kiitos!

        Yksi ainoa oikeasti "viisas" kommentti oli sanomasi lapsien teosta, ettei lapsia pitäisi ja saisi tehdä maailmaan joka junnu jolle käy vahinko "puolison" kanssa tms, vaan vasta sitten kun on ikää, järkeä päässä, suhde kunnossa ja taloudellinen tilanne tarpeeksi hyvä jotta varaa elättää lapsi.

        Mutta voisiko olla kaukaa haettua, katkeruudestasi päätellen, ettet ole itse tehnyt lapsia yksinkertaisesti siitä syystä ettei kukaan ole "huolinut sinua" puolisokseen, ja näinollen purat katkeruuttasi näille palstoille joita kuvailet vain psykopaattien käyttävän, ja silti itsekkin palstalle kommentoiva. Ei ole jutuissasi päätä eikä häntää, neiti psykopaatti :) Tulipahan vain mieleen..

        Itse kiusaisit pelkästään juntteja ja tyhmiä sanojesi mukaan, näinollen pakko kysyä, miten luokittelet itsesi?
        Erittäin viisas, sivistynein ja kaunein nero päällä maan?
        Niin arvelinkin..

        Ja sulle vielä: ensin ajattelin, että se mun nettipalstavainoaja on se kaheli kotkalainen atk- teknisesti taitava puhelinmyyjä vuosikymmenten takaa, joka oli täyspsyko ja jonka tiedän etenkin tämän foorumin sairaalla keskustelupalstalla "Miehen Logiikka" käyneen, koska se tolvana todella laitteli joitakin ihme kuviaan mulle palstalla ja jolla oli kaikkia paskafetissejä ja muita ja josta mulla oli työ päästä aikoinaan eroon,mutta nyt alan enemminkin olla varma siitä, että te jotka mulle tota sontaa ja kunnianloukkausta näillä palstoilla kirjoitatte, olette sellaisia m*lkvisteja, jotka jotakin kautta olette päässeet mkyyläämään mun lähipiiriä ja todennäköinen syytekijä on sille se p*skan Facebook, johon itse en edes kuulu. Mun serkkujen lukumäärät, ystävieni nimet ja elämäni ei kuulu esimerkiksi sulle yhtään, tai mikään mun elämääni liittyvä, eli miksi minun pitää teidän naamatta mulle esiintyvien taholta sietää sikamaista solvausta, vaikken ole missään määrin asiaton tyyppi? Mullon ihan selkeää viitettä siitä, että mua kiusataan näissä anonyymikeskusteluissa nimittä henkilökohtaisella tasolla - kas kun ette ole käyneet r*nkkaamaan mun kimppuun siten, että ensin piilotatte - tämän sonta Suomi24:n paskaisina asiattomina jäseninä - MINULTA NAAMANNE JA SITTEN hyökkäätte keksusteluihin niillä piilotetuilla naamoilla solvaamaan minua henjilöni tietäen siten, että muka alkais näyttää, että minä solvaan minulle tärkeitä ja arvostamiani ihmisiä ja arvoja? Onko niin kakkaisesti, runkkelsoni? Ja tosiaan olen kunnianloukkauksen ubhri, njos minua sotketaan Suomi24:N YHTEISÖIHIN YHTÄÄN MILLÄÄN TAVALLA - TÄLLÄ FOORUMILLA EN OLE HENKILÖKOHTAISIA SUHTEITA HARJOITTAMASSA, vaan keskustelen tai siis yritän keskustella sikäli kuin asiattomuutenne sen mahdollistaa, yleistasoisesti TUNTEMATTOMIEN KANSSA.

        Jos olisin seuraa vailla, en netistä sitä hakisi ja mulla on kiitos ihan terve lähipiiri ja arvot ja normaali kunnia, että sikäli ei oikein uppoa nuo järjenköyhät ilman nimiä esitetyt henkilökohtaistavat kiusailemis- ja mustamaalaustekstit minuun! Mitä umpitoopeja tälle Suomi24:lle kirjoittaa? EI ainakaan mun kanssa samanlaisen sivistyksen omaavia juurikaan.

        Sinä saat "arvella" minusta mitä vain, mutta mene "arvelemaan" pois mun tyyppisten kirjoittajien kimpusta ja pois ahdistemasta normaalisivistyneitä. Sekopäät on kiinnostuneita sellaisesta kirjoittajasta eli minusta, joka en kirjooita edes nimellä tai jonka henkilöä ei oman käsitykseni mukaan pitäisi ola yhdenkään Suomi24- keskustelupalstojen molopääkirjoittajan tiedossa ja niin onkin asia, jos Suomi24- noudattaa lakia. Sitä en arvosta, että nettiaika mahdollistaa häiriityneimmille kiusaamisen viattomia kohtaan.


      • Anonyymi
        nooo.... kirjoitti:

        Outoa... Mua ei koskaan ole häirinnyt vaikkapa se, että jos joku ihminen on arka tai ujo. Mitä pahaa siinä on? Itse kiusaisin korkeintaan juntteja ja tyhmiä, eli ihmisiä joilla on asenne, että oat älykkäitä, vaikka sellaisten perusyleissisivistys on minua kapeampi. Enkä vpi estää halveksuvaa naurua sille, että ihan oikeasti tyhmät on useammin vaikkapa teiniäitejä tai joitakin muita luusereita: mä ainakaan olisi mitään ensimmäistä hikikainaloa ottanut ukokseni, enkä nyt vieläkään yli kolmikymppisenä ole tehny kersaa, koska se vaatii a.) rakkaussuhteen ja b.) riittävän vakaan taloustilanteen. Itse jouduin peruskoulussa koulukiusatuksi mm. siksikin, etten suostunut " seukkaamaan" jonkun koko koulun ihailluimman hikiperseen tai ylipäätään kenenkään kanssa, kun minusta ei ole normaalia harjoittaa seksuaalikäyttäytymistä alle täysi- ikäisenä... Joku lähihoitaja tai mikälie muista tai ole kiinnostunut mikä on, yli kaiken ihannoi sitä, eikä vatipää tajunnut edes sitä, että se jäpi olisi ollut kiinnostunut minusta, eikä hänestä.

        Mua ei peruskoulussa häirinnyt jos joku oli ujo. Mutta se haittasi, etä hyviä ja kilttejä haukuttiin ja siitä tuli todella , todella paha mieli. Ja itsekin sitten yhdessä vaiheessa jouuin kiusatuksi, eikä se ollut kivaa,vaan äärimmäisen kuvottavaa, ottaen huomioon miten tyhmiä ne ihmiset olivat.

        Mulla ainakaan ei ole tullut tosikkosyyttelyitä sen jälkeen, kun pääsin eroon alikoulutus. alisivisysihmisistä. Koko mut tunteva yliopistoporukka kehuu huumorinajuani ja empatiaani ja siitä olen kuuluisin MINUT OIKEASTI TUNTEVIEN PARISSA. Sen sijaan silloin kun mua peruskoulussa kiusattiin, olin muka tosikko, kun en tykkää että mun päähän tungetaan makkarankuoria, että mua hakataan jonkun häiriityneen akan toimesta koulun välitunnilla tai kun en sietänyt sitä, että koulunkäynti häiriintyy vatipäiden vuoksi, jotka ei osaa edes olla hiljaa tunneilla. Omakin keskiarvo olisi peruskoulussa ollut varmaan tuplat sen kasi pointti lähipuolen, jos olisin saanut käydä koulua VAIN sellaisten ihmisten luokassa, jotka on yhtä älyllisesti lahjakkaita, kuin minä. Yritti vielä viedä mielenterveyteni ja kaikkea paskaa - jos en olisi ollut hyvästä perheestä, niin varmaan olisi minut siinä tapauksessa häädetty nja laitettu " korvausvastuuseen" siitä, että joku hullu kakaran hakkaa minua välitunnilla.

        VIHAAN SAASTAISTA SUOMEA, JOKA MAKSAA PENIKANPYNKYKORVAUKSIA SIOILLE!! Edellytys yhteiskunnan tukien myöntämiselle lapsen teosta pitää olla rikostekisterin omaamattomuus vanhemmuudelle ja muut perseestään hevon h*vetiiin ja lätky perään että moro moro, koska koulukiusaajia ei tarvita vainoamaan normaaliutta!

        Sitämitään päihteiden liikakäyttöä ole uraperheissä., mutta toimettomisssa
        PERHELLISISSÄ on liikaa p*skapäitä, jotka vaikka SILTI ETTÄ pykäsee kymmenen kouluhäirikköä, keskittyy vaan molottamaan siitä, että muka kuinka on niin väärin kuinka muka yhteiskunta ei sekopäille anna parempaa koulutodistusta. Päihdeongelmia ei ole töissäkäyvissä perheissä ja sivistyskansalaisissa, m*lopää!!

        Ihmettelen näitä kuraperseitä, jotka vaikka nytkin eivät ole keskustelemassa lastensa läksyjen teosta lastensa kanssa tai viemässä niitä harrastuksiin tai harjoittamassa normaalia arkea kun kerran on penikkaan tullut trevasta tungettua pihallle, vaan jotka koulukiusaamisorgasmeissaan mokeltaan kuijn psykopaatit sairasta juttua näille palstoille. EN ARVOSTA ANONYYMIA VIHAA!

        HULLU HUUTAA


      • Anonyymi
        nooo.... kirjoitti:

        Outoa... Mua ei koskaan ole häirinnyt vaikkapa se, että jos joku ihminen on arka tai ujo. Mitä pahaa siinä on? Itse kiusaisin korkeintaan juntteja ja tyhmiä, eli ihmisiä joilla on asenne, että oat älykkäitä, vaikka sellaisten perusyleissisivistys on minua kapeampi. Enkä vpi estää halveksuvaa naurua sille, että ihan oikeasti tyhmät on useammin vaikkapa teiniäitejä tai joitakin muita luusereita: mä ainakaan olisi mitään ensimmäistä hikikainaloa ottanut ukokseni, enkä nyt vieläkään yli kolmikymppisenä ole tehny kersaa, koska se vaatii a.) rakkaussuhteen ja b.) riittävän vakaan taloustilanteen. Itse jouduin peruskoulussa koulukiusatuksi mm. siksikin, etten suostunut " seukkaamaan" jonkun koko koulun ihailluimman hikiperseen tai ylipäätään kenenkään kanssa, kun minusta ei ole normaalia harjoittaa seksuaalikäyttäytymistä alle täysi- ikäisenä... Joku lähihoitaja tai mikälie muista tai ole kiinnostunut mikä on, yli kaiken ihannoi sitä, eikä vatipää tajunnut edes sitä, että se jäpi olisi ollut kiinnostunut minusta, eikä hänestä.

        Mua ei peruskoulussa häirinnyt jos joku oli ujo. Mutta se haittasi, etä hyviä ja kilttejä haukuttiin ja siitä tuli todella , todella paha mieli. Ja itsekin sitten yhdessä vaiheessa jouuin kiusatuksi, eikä se ollut kivaa,vaan äärimmäisen kuvottavaa, ottaen huomioon miten tyhmiä ne ihmiset olivat.

        Mulla ainakaan ei ole tullut tosikkosyyttelyitä sen jälkeen, kun pääsin eroon alikoulutus. alisivisysihmisistä. Koko mut tunteva yliopistoporukka kehuu huumorinajuani ja empatiaani ja siitä olen kuuluisin MINUT OIKEASTI TUNTEVIEN PARISSA. Sen sijaan silloin kun mua peruskoulussa kiusattiin, olin muka tosikko, kun en tykkää että mun päähän tungetaan makkarankuoria, että mua hakataan jonkun häiriityneen akan toimesta koulun välitunnilla tai kun en sietänyt sitä, että koulunkäynti häiriintyy vatipäiden vuoksi, jotka ei osaa edes olla hiljaa tunneilla. Omakin keskiarvo olisi peruskoulussa ollut varmaan tuplat sen kasi pointti lähipuolen, jos olisin saanut käydä koulua VAIN sellaisten ihmisten luokassa, jotka on yhtä älyllisesti lahjakkaita, kuin minä. Yritti vielä viedä mielenterveyteni ja kaikkea paskaa - jos en olisi ollut hyvästä perheestä, niin varmaan olisi minut siinä tapauksessa häädetty nja laitettu " korvausvastuuseen" siitä, että joku hullu kakaran hakkaa minua välitunnilla.

        VIHAAN SAASTAISTA SUOMEA, JOKA MAKSAA PENIKANPYNKYKORVAUKSIA SIOILLE!! Edellytys yhteiskunnan tukien myöntämiselle lapsen teosta pitää olla rikostekisterin omaamattomuus vanhemmuudelle ja muut perseestään hevon h*vetiiin ja lätky perään että moro moro, koska koulukiusaajia ei tarvita vainoamaan normaaliutta!

        Sitämitään päihteiden liikakäyttöä ole uraperheissä., mutta toimettomisssa
        PERHELLISISSÄ on liikaa p*skapäitä, jotka vaikka SILTI ETTÄ pykäsee kymmenen kouluhäirikköä, keskittyy vaan molottamaan siitä, että muka kuinka on niin väärin kuinka muka yhteiskunta ei sekopäille anna parempaa koulutodistusta. Päihdeongelmia ei ole töissäkäyvissä perheissä ja sivistyskansalaisissa, m*lopää!!

        Ihmettelen näitä kuraperseitä, jotka vaikka nytkin eivät ole keskustelemassa lastensa läksyjen teosta lastensa kanssa tai viemässä niitä harrastuksiin tai harjoittamassa normaalia arkea kun kerran on penikkaan tullut trevasta tungettua pihallle, vaan jotka koulukiusaamisorgasmeissaan mokeltaan kuijn psykopaatit sairasta juttua näille palstoille. EN ARVOSTA ANONYYMIA VIHAA!

        Osallistuit kuitenkin anonyymiin vihaan osaltasi. Kyllä niitä ryppääjiä on kaikissa kasteissa.
        Tuommoinen vähempiosaisten yleistys ja mollaaminen sekä varakkaampien puolustelu ihmetyttää. Kovin on mustavalkoinen näkemys.


    • Hmm..
      Itse olin peruskoulussa koulukiusattu ja en todellakaan ole kiusaamisesta vahvistunut yhtään.
      En luota kovin helposti enään kehenkään ja pelkään vähän aloittaa opiskeluja, koska en halua, että minua kiusataan taas (no, kävinhän mie ammattikoulun ja sain sieltä muutaman kaverin).

      Itsehän en ollut kiusaaja, vaan kiusattu. Ja luultavasti minua kiusattiin sen takia, koska olin kiltti tyttö ja luokan hiljaisin ja lisäksi vielä ujo.

      Minusta on typerää sanoa, että kiusatuksi tuleminen on kiusatun oma syy.
      Se ei todellakaan ole oikein sanottu.

      Kaikkien pitäisi koulussa saada olla sellaisia kuin ovat, jos joku on hiljainen ja ujo, niin ei sen takia tartte alkaa kiusaamaan.

      Itsestäni siis tuli peruskoulun jälkeen hyvin epävarma, en oikein uskaltanut luottaa kehenkään.
      Sitten kun peruskoulu päättyi ja olin hakenut toisella paikkakunnalle yhteen ammattikouluun opiskeleen.

      Onneksi pääsin sinne toisella paikkakunnalle opiskeleen.
      Sieltä sain muutaman kaverin, mutta olin aluksi vähän epävarma niittenkin suhteen, varsinkin jos ne meni käymään kahdestaan välitunnilla asuntolassa, niin en meinannut oikein luottaa siihen, että ne ei puhuis musta mitään pahaa ja yms.

      No, onneksi kuitenkin opin edes vähän luottaan noihin uusiin kavereihini. Harmi vain, että nämä kaverit, joihin tutustuin ammattikoulussa, niin asuvat todella kaukana.

      Mutta tässä siis yritän sanoa sitä, että olen edelleen epävarma uusien ihmisten kansa, enkä kovin helposti tutustu uusiin ihmisiin.

      Lisäksi kiusaajien takia minulla ei ole tällä paikkakunnalla, missä asun, niin yhtään kaveria.

      Joskus mietiskelen itsekseni, että jos yks tyyppi (ko. tyyppi oli ns. pääkiusaaja) ei ois tullut ollenkaan samaan kouluun ala-asteella, missä opiskelin, niin voi olla, että minulla ois ollut silloin kavereita.
      Ko. tyyppiä joutuin kestään ainakin n. 7 vuotta (ala-asteen ja yläasteen ajan).

      • ikuinen helvetti

        Itse jouduin kiusatuksi ulkonäköön liittyvän vian takia ja puhevian takia. Molemmille asioille en voinut mitään ja olin lisäksi ujo ja arkakin. Vieläkin muistan miten ne pojat naureskelivat välitunneilla ja hokivat, ett "hymyile vähän ja sössössös..". Mulla reppanalla on synnyinäinen ässävika. Meidän opettaja näki sen kiusaamisen ja kuuli sen, mutta ei puuttunut siihen millään tavalla. Sitten kävi niin hyvä tuuri,että ne muutamat kiusaajat tulivat seuraavassa koulussa samalle luokalle. Jippii. Se sama kiusaaminen jatkui ja eikä kukaan muista luokkakavereista mua puolustanut, eihän nyt kukaan kiusatun kaveri halunnut olla. Hyvää tuuria jatkui yläasteelle asti, kun yks kiusaajista oli 3vuotta samalla luokalla. Kiusaamisen sävy muuttui vielä raaemmaksi, se poika rupes haukkumaan mua saatanan huoraksi, vaikka en pukeutunut huomiota herättävästi tai seurustellut kenenkään pojan kanssa. Ei se muita luokan tyttöjä koskaan huoritellut, mä olin luokan rumin tyttö. Oli siellä haukkumista vaatteistakin, kun köyhyydesta johtuen mulla ei ollut sen ajan mukaisia vaatteita niin kuin muilla oli. Yläasteella jotkut luokkakaverit sentään sanoivat sille pojalle, että lopettaisi jo, mutta se vaan jatkoi. Mä oikeasti pelkäsin sitä poikaa, kun se aina silloin tuli mun kimppuun kun olin yksin. Kerran kesällä loma-aikana piti käydä hammaslääkärissä ja se poika sattui olemaan siellä. Ajattelin hölmösti ettei se siellä mua haukkuis, kun siellä oli aikuisiakin paikalla. Olin väärässä. Sielläkin se huoritteli mua niitten ihmisten kuullen ja mä häpesin itseäni, kun julkisesti jouduin sellaseen tilanteeseen. Onneksi en enää yläasteen jälkeen ole joutunut sitä tyyppiä kovin usein näkemään. On se joskus tullut mua vastaan, mutta ei ole tunnistanut mua. Itse muistan varmaan aina miltä se hyypiö näytti ja sen vihaa täynnä olevan ylimielisen ilmeen, kun se haukkui mua. Yritin saada sen lopettamaan, haukkumalla takaisin ja olemalla hiljaa, mutta ei siihen mikään auttanut. 5 pitkää vuotta sitä kouluhelvettiä kesti. Ehkä jonkun mielestä sain mitä ansaitsin, pitäähän toiselle osoittaa hänen vikansa, jos ei itse niitä sattuisi älyämään. Minusta tuli epävarma, hiljainenkin, pelkäsin varmaan että joku muukin huomaisi sen puhevian, jos liikaa olisin äänessä. Jos olisin ollut samanlainen kuin muutkin tytöt eli nätti niin en varmaan olisi joutunut kiusatuksi. Täytyihän sen kiusaamisen olla mun oma vika, en muista että muita olisi noina aikoina kiusattu niillä luokilla missä mä olin. Ei mulla noina vuosina montaa nk.ystävää ollut. Yksi, nyt jo entinen, tuttava kertoi jälkeenpäin, että oli siskolleen kertonut tuosta mun kiusaamisesta,sen sisko oli ihmetellyt miksei se ollut puolustanut mua sitä kiusaajaa vastaan. Se tuttava oli siskolleen sanonut, että se mun kiusaaja on niin mukava poika,oli häntä pepulle taputellut:D .D. Eli mun rumuus oli se pahin vika, mnkä takia jouduin silmätikuksi ja kiusatuksi. Minkäs ihminen ulkonäölleen voi. Itse en kiusannut ketään, koska ei sellasta helvettiä voi toiselle aiheuttaa, minkä itse on joutunut kokemaan. Ei kellään ole oikeutta kiusata toisia ja siihen pitäis puuttua jo heti alussa. Monissa työpaikoissa on kiusaamista, josta työnantajapuoli on tietoinen, mutta ei viitsi puuttua siihen eli oikeuttaa sen kiusaamisen. On jopa opettajiakin jotka nauttivat lasten kiusaamisesta ja siihenkään ei kukaan viitsi puuttua. Itsehän me kiusatut olemme sen kiusattuna olemisen aiheuttaneet, joten mitä siitä kiusaajaparkoja syyttelemään. Hehän ne uhreja ovat, ei kiusatut.


    • HUI KAMALAA !! Tuohan kuulostaa ROHKAISULTA ....kiusatkaa !! kaveit !!!
      KOSKA minuakin on kiusattu ja minä olen PÄÄSSYT sen yli ja nyt nautin tästä
      KUN minua ei enää kiusata ...PERSKUTARALLAA /HURAAAA tämän kirjoittajan
      aivoitusta :((
      Minusta "kiusattuna" tuntuis tosi pahalta mennä kouluun JOS varpaillaan koko
      ajan joutuisin olemaan ..nyyh!! Ajatus : nyt tuolta tulee kaks tyttöä/poikaa kohti
      ...APUA..mitähän niillä onkaan mielessä . Nämä nuoret tulevat ja juttelevatkin ihan normaalisti ..jess!! ne ovat lopettaneet . Seur. välkkä alkaa valoisasti KIUSAAJAT
      EIVÄT KUISANNEET . Ne tulevat taas kohti OVAT NYT KAVEREIT..ottavat "takin (roikkuu käsivarrella) pudottavat sen rapakkoon ...hups!! Sorry !!! vahinko sano-
      vat ja nauravat päälle ..ja samalla kiusatulta putoaa TAAS JÄLLEEN KERRAN US_
      KO KANSSAIHMISEEN . MIETTII!! mikä minussa on vikana /pitäiskö kertoa opelle/vanhemmille...vai antaa jatkaa kiusausta ENÄÄN 11kk että alkaa kesäloma

    • H. Sapiens

      Yleensähän kiusaaja ja kiusattu ovat samanveroisia primitiivisiä olentoja. Periaate on, että jos et syö, niin tulet syödyksi. Elinpiiristä on siten eliminoitava se heikompi tai ainakin kiusaaja tekee kiusatusta heikomman ja näin elinpiirissä on tun yksilön verran tilaa kiusaajalle. Luonto muutenkin pyrkii karsimaan heikot yksilöt pois ja joskus on sitten taas sen kiusaajan vuoro tulla syödyksi. Siis kaikki lähtee hyvin primitiivisestä käyttäytymistä jäädä henkiin, saada haluamansa uros/naaras, jota tarvitaan oman geeniperimän siirtämiseksi tulevaan. Mutta lopulta kuitenkin "heikot vain haavilla hoitelee hommia".

      • nimiperkki

        v@$€n nihilisti!!!


    • Foussel

      Tyypillistä ajattelua siitä, että kun ja niin ja noin. Mikään sellainen ei ole peruste
      kiusaamiselle, mikä juontuu kiusaajan omista ongelmista, mutta eihän sitä kukaan halua huomioida. Mua kiusattiin kyllä aikoinaan, nykyään vaihtavat kadun puolta, kun en ole enää sellainen "heittopussi".

      No, jokainen elää tavallaan ja se siitä. Anteeksi olen kyllä antanut, mutta
      unohda en koskaan......ja sehän tiedetään että sillä "koirallakin" on pitkä
      muisti, ja joka viimeeksi tallaa: voittaa!

    • Krista-.-

      Kiusaaminen ei ole todellakaan aina kiusatun vika ! Rupeaa sapettamaan tällainen teksti . Onhan toki niitäkin tapauksia , jolloin se on kiusatun oma syy , mutta on myös järjettömän paljon näitä , jotka eivät OIKEASTI ole tehneet mitään , jolla ns. "ansaitsisivat" kiusaamisensa .
      Mitenköhän aloittaja nukkuu yönsä ?

      • paskaako tässä

        erittän hyvin sanottu olen sama mieltä ainut tapa saada kiusaaja kuriin on antaa kovemmin takas ja sellaisella hetkellä jonka kiusaaja muistaa varmasti jos ei kiusattu pysty pistämään hanttiin niin sitten joku ulkopuolinen yleensä kiusaaja on joku lellikki pentu


    • Nukkuu silti

      Nukkuu varmaan hyvin. On nääs sellaisia ihmisiä joka omistaa ihmekakaroita jotka saavat tehdä mitä vain. Kiusaajan perhe on yleensä samaa sorttia koko sakki. Isä kiusaa tyopaikalla ja leuhkii ja juoruaa muista. Äiti on juorukello ja herrojen perseennuolija. Kakarat sama sarjaa. On ihan omaa kokemusta tälläisestä. Serkun perhe. Sääliksi käy.

      • hyypiöt...

        Sä kuitenkaan et taida nukkua kovin hyvin, jos sulla on niin säälittävän surkea suku, että sun pitää netissä "serkkuasi" haukkua? Jos sulla siis edes on mitäänb serkkua, eikä tuokin ole mustamaalaamista. Eikä kiusaa kadehtimas ketään, eikä ole äitinsä "herrojen perseen nuolija", vaan todennäköisesti sivistyskansalainen, kun anonyymihyypiöiltä netin anonyymipalstalla tulee tuota tekstiä. Mitäs vikaa muuten on herrojen perseen nuolemisessa? Mieluummin niiden persettä nuolis, kuin ainakaan rikostuomiotaustat omaavien ja luusereiden. Itse ainakin ainoat juorukellot, joita tiedän ovat duunareita - sori. Akateemisia ei kiinnosta "juoruta". Ja kenen isä muka on työpaikkakiusaaja, v*ttu kerrotko nimetön hyypiö? Tekstis perusteella olet sä kiusaaja.


      • lisäys.
        hyypiöt... kirjoitti:

        Sä kuitenkaan et taida nukkua kovin hyvin, jos sulla on niin säälittävän surkea suku, että sun pitää netissä "serkkuasi" haukkua? Jos sulla siis edes on mitäänb serkkua, eikä tuokin ole mustamaalaamista. Eikä kiusaa kadehtimas ketään, eikä ole äitinsä "herrojen perseen nuolija", vaan todennäköisesti sivistyskansalainen, kun anonyymihyypiöiltä netin anonyymipalstalla tulee tuota tekstiä. Mitäs vikaa muuten on herrojen perseen nuolemisessa? Mieluummin niiden persettä nuolis, kuin ainakaan rikostuomiotaustat omaavien ja luusereiden. Itse ainakin ainoat juorukellot, joita tiedän ovat duunareita - sori. Akateemisia ei kiinnosta "juoruta". Ja kenen isä muka on työpaikkakiusaaja, v*ttu kerrotko nimetön hyypiö? Tekstis perusteella olet sä kiusaaja.

        Ja lisään, että on ihme, kun sana " p*rseen nuoleminen" osin yksittäisessä samassa viestissä sensuroidaan ja samassa viestissä osin ei. Vääristely on sietämätöntä tällä Suomi24- foorumilla!


    • nimiperkki

      Olet psykiatrisesti mielenkiintoinen tapaus.

      • niinpä.

        Minustakin aloittanut on psykiatrisesti mielenkiintoinen... Keskustella nyt nimettömänä ilman omaa nimeään koulukiusaamisen ylistämisestä - ei kovin tervettä. Lisäksi ketjussa on rikollisia, jotka alkaa taas jauhaa raha- asioita. Kiinnostais tietää, että johdatellaanko näillä Suomi24- aloituksilla minua tietoisesti vastaamaan pöpien teksteihin, koska nyt olen viimeisinä päivinä keskustellut tai siis joutunut lukemaan teksterjä, missä ensin a.) joku kahjo on salakuunteluh uri ja missä jousuin haukutuksi mielisairaaksi kun kommentoin ketjuun , b.) missä joku oli muka löytänyt jonkun päiväkirjan eli sekopäiden jorinaa sekin ja nyt c.) kolmanneksi, ottamaan kantaa kolmasluokkalaisten penikoiden aiooiihin, vaikkei mulla ole edes lapsia.


      • Anonyymi

        KUIN MYÖS, TÄMÄ KESKUSTELU KOULUKIUSAAMISESTA EI EDES OLE ASIALLISTA. OLETKO KALLONKUTISTAJA.


    • Puhdas omatunto

      Vieläkin aloittaja muistelee tyhmyyksiään vaikka kirjoittaa koulun loppuneen aikoja sitten. Niin...onhan niin, että pahat teot toisille eivät niin vain unohdu, syyllisyys kulkee mukana vaikka kuinka yrittäis selitellä tekojaan omaksi eduksi.

      Ainut paikka missä vapautuu pahoista teoistaan ja syyllisyydestä on Jeesuksen risti. Siellä on sinunkin koulukiusaamiset ja muut pahat teot sovitettu. Elämä maistuu kun omistaa hyvän omantunnon. Jeesukselta saa myös voiman mennä sopimaan asioita ihmisten kanssa.

      • eräjormarocks

        Jeesus on saatanan kätyri ja pahoinpiteli opetuslapsiaan.
        Jeesukselta sai myös ruoskaa jossei tehnyt niinkuin jeesus sanoi.
        Elämä maistuu ja makoisalta, heti kunhan nämä s**tanan ituhippijeesustelijat lopettavat jeesuksen ylistyksen ja jeesuksen tarinoiden pakkosyötön.

        Kirkot autioituvat kiitos teidän jeesus-kiihkoilijoiden, eikai kukaan halua käydä kirkossa vapaaehtoisesti silloin kun tuntuu tarpeelliselta, jos joka pv törmää kadulla johonkin vinksahtaneeseen jeesus-kiihkoilijaan jonka mukaan ei saa elää jossei usko jeesukseen ja jumalaan yms.

        Oli mennä hermot viimeisen päälle kun isän hautauksen yhteydessä joku pappi halusi molottaa väkisin jeesus tarinoita. Olisi saanut nyrkistä ja hakattu kuopan pohjalle jossei olisi ollut naispuolinen. Onneksi tajusi lopettaa hyvänsään aikana kun "hienovaraisesti vihjaisi "turpa tukkoon ja heti".

        Jeesus-kiihkoilijoista johtuen uskon MIHIN TAHANSA ennemmin kuin jumalaan, kiitos tästä yksinomaan näille jeesusta joka paikassa ylistäville.
        saatana, allah, zeus tai mikä vain muu kuulostaa todella hyvältä verrattuna jumalaan.
        Jumalan ylistys ja kiihkoilu perustuu suurimmilta osin siihen, että kiihkoilijoiden ja jeesustelijoiden on pakko toitottaa itselleen tarinaansa, jotta oma usko omaan harhaluuloon säilyisi. Ei kuule kenenkään ylistävän päivittäin saatanaa kuten jeesusta, ehkäpä juuri siksi että se mistä puhe siitä puute :)
        Valetta koko jumalanylistys ja siksi sitä jauhetaan, saatanaa ei koska totuutta ei tarvitse toistaa päivittäin itselleen ja muille :)


      • Valo voittaa pimeän
        eräjormarocks kirjoitti:

        Jeesus on saatanan kätyri ja pahoinpiteli opetuslapsiaan.
        Jeesukselta sai myös ruoskaa jossei tehnyt niinkuin jeesus sanoi.
        Elämä maistuu ja makoisalta, heti kunhan nämä s**tanan ituhippijeesustelijat lopettavat jeesuksen ylistyksen ja jeesuksen tarinoiden pakkosyötön.

        Kirkot autioituvat kiitos teidän jeesus-kiihkoilijoiden, eikai kukaan halua käydä kirkossa vapaaehtoisesti silloin kun tuntuu tarpeelliselta, jos joka pv törmää kadulla johonkin vinksahtaneeseen jeesus-kiihkoilijaan jonka mukaan ei saa elää jossei usko jeesukseen ja jumalaan yms.

        Oli mennä hermot viimeisen päälle kun isän hautauksen yhteydessä joku pappi halusi molottaa väkisin jeesus tarinoita. Olisi saanut nyrkistä ja hakattu kuopan pohjalle jossei olisi ollut naispuolinen. Onneksi tajusi lopettaa hyvänsään aikana kun "hienovaraisesti vihjaisi "turpa tukkoon ja heti".

        Jeesus-kiihkoilijoista johtuen uskon MIHIN TAHANSA ennemmin kuin jumalaan, kiitos tästä yksinomaan näille jeesusta joka paikassa ylistäville.
        saatana, allah, zeus tai mikä vain muu kuulostaa todella hyvältä verrattuna jumalaan.
        Jumalan ylistys ja kiihkoilu perustuu suurimmilta osin siihen, että kiihkoilijoiden ja jeesustelijoiden on pakko toitottaa itselleen tarinaansa, jotta oma usko omaan harhaluuloon säilyisi. Ei kuule kenenkään ylistävän päivittäin saatanaa kuten jeesusta, ehkäpä juuri siksi että se mistä puhe siitä puute :)
        Valetta koko jumalanylistys ja siksi sitä jauhetaan, saatanaa ei koska totuutta ei tarvitse toistaa päivittäin itselleen ja muille :)

        Tuntuupa pahalta kuulla totuutta, näin se on. Muista kuitenkin, että se tekee sinussa hyvää jälkeä, se nimittäin vapauttaa. Kirjoituksestasi päätellen vapautusta kipeästi tarvitsetkin.

        Sanomattakin on selvää, että Hyvä Asia pitääkin olla esillä, se kun ei ole mikään vaihtoehto vaan elinehto, mutta, että synkkä asenteesi ja mielenlaatusi... oman mielenterveytesikin kannalta olisi suotavaa, että pääsisit niistä vapaaksi. Tiedät kyllä kuka niistä vapauttaa. Any way...sisäisesti valoisaa syksyä:)


    • 1Peukku-

      Ihminen voi kasvaa vahvaksi muillakin keinoilla kun kiusaamisen tai kiusatuksi tulemisen kautta. En usko myöskään, että kiusaaminen on AINA itseaiheutettua. Jos joku on hiljainen hissukka niin se on loppupeleissä oma asia. Myös "erilaisuudesta", esim. uskonto, ihonväri tai tyyli saattavat olla kiusaamisen aiheita. Onko siis niin että jos sinua kiusataan, koska sinulla on siniset hiukset, sinun tulee muuttaa hiusväriäsi, ja jos et muuta hiustesi väriä, on oma vikasi, että olet kiusattu. Ei kiusaamista voi oikeuttaa myöskään sillä, että muut kiusaavat. Toki on totta, että osa kiusaamistilanteista on itseaiheutettua, mutta ei kaikki.

    • kiitos vaan mutta

      EI KIITOS! Valitettavasti käytöksesi ja luonteesi perusteella antaa ymmärtää muuta! Joskus toivon että olisit kuollut, häpeäpilkku!!!

    • Tieto.

      Aloitus on pelkkä provo katkeralta henkilöltä joka oli koulussa kiusaaja ja nyt on terveys ja yöunet mennyt miettiessä vanhoja kiusaamisiaan. Luultavimmin hän on terroristi myös perheessään ja työpaikallaan mutta ei tajua miksi hakkaa päätään seinään kaikissa paikoissa läpi elämänsä. Tuo kiitospuhe on epätoivoisin itkuvirsi mitä olen koskaan kuullut ja en usko että hämäät sillä edes itseäsi.

      • kiusaamista on.

        Hyvä omatunto onkin paras itsekunnioituksen tae.;) Kun ei koskaan rikollisuutta ole harjoittanut tai kiusannut ketään edes kouluissakaan; mistään muusta puhumattakaan, ei tarvitse pyöriä sängyssään öitä valveilla ainakaan siksi, että olisi p*ska tyyppi.:) Kiusaajat kadehtii moraalisesti suoria ihmisiä ja se on aika filosofisestikin jopa mielenkiintoinen ilmiö, että se mikä itseltä puuttuu, siitä kadehditaan. Pari esimerkkiä: epärehellinen kadehtii rehellistä, tyhmä älykästä ja täysin osaton sitä, ettei sillä ole ruokaa.


    • **katkera**

      Olipas typerää.Itse olen ollut kiusattu koko peruskoulun ajan ja en varmasti haissu enkä ole koskaan käyttäytynyt huonosti! Mullapa ei vaan sattunu olemaan samanlaisia vaatteita kuin muilla yms. Hittoako se on lapsen vika jos vanhemmat ei ole yhtä rikkaita kuin naaupurin??

    • hähhh??!!

      Ai siis sinun logiikkasi mukaan minunkin vikani ala-ja yläasteaikaisen koulukiusaamisen kohteeksi joutumisessakin oli se, että olin ulkonäöltäni keskimääräistä kauniimpi tyttö, osasin sivistynyttä kieltä, että mulla oli paremmat vaatteet kuin monilla kiusaajillani ja että kiusaajillani oli vainoharhoja minua kohtaan, kun olin perheestä, jossa vanhemmat eisiintyy paikallislehden palstoilla ja että kun annoin pakit monelle pojalle, jotka todella haisi hieltä, enkä alkanut penikkana harrastaa seksisuhteita tai ollut mikään perverssi, jonka mielestä olisi ollut normaalia, että ennen 19:a ikävuotta "seurustellaan", eikä keskitytä koulunkäyntiin? Niinkö, hourupää? Silläkä perusteella minua olisi saanut adhd- luonteinen mustalainen hakata välitunnilla, minun polkupyöräni varastaa kaupungilla ja päähäni tunkea makkarankuoria, minusta laatia pilkkakirjoituksia ja kaikkien säälittävien vielä enemmän minua kiusattujen syyttää minua kuin äitiään siitä, että hellanteltut ja törpöt todella kiusasivat heitä? Häh?

      Surkeesti menee anonyymihyypiöllä, jos aikuisella ihmisellä ei muuta meriittiä elämässään ole, kuin muistella jotakin v*tunn ala- ja yläastettaan ja ylistää kiusaajataustaansa. Olsit käynyt koulusi, niin olisit nyt tittelin omaava ja normaali ja arvstettu kansalainen, etkä mikään p*rsreikä, joka naurettavalla tavalla haukut koulukiusattuja. Mutta oliko niin, ettei sulla ollut vanhempia, jotka sua olisi kannustaneet käymään koulusi hyvin?

      Herramunjee mitä pällejä näillä palstoilla! Anonyymina ja nimettä sun on helppo huudella.

      • Anonyymi

        MITÄ KOULUJA KÄVIT, PALJON KIRJOITUSVIRHEITÄ, MYÖS MINULLA OLI TOSI KAUNIIT JA MUODIKKAAT VAATTEET JA KAIKKI SANOIVAT KAUNIIKSI.


    • kiusatun isä

      Aloittaja ilmeisesti on keskimääräistä vähemmän saanut älliä kohdalleen... Jos olisi edes normaali määrä, ymmärtäisi itsekin oman kirjoituksensa sairaan sisällön ja se olisi jäänyt kirjoittamatta. Oma lapseni joutui koulukiusatuksi sen takia, että puhui eri murretta kuin täkäläinen "bättre folkiin" kuuluva kansanosa, oli oppinut ruotsinsa ruotsalaisilta, siihen ei kuulunut joukkoon joka toiseksi sanaksi suomea vaan pelkkää ruotsia. Eskari vuoden jälkeen siirsimme lapsemme suomenkieliseen kouluun ja kiusaaminen loppui siihen. Eskarivuoden jäljiltä epävarma ja arka lapsi alkoi ensimmäisen kouluvuotensa lopulla toipua ja entinen iloinen reipas poika palasi perheeseemme. Oletko todella sitä mieltä, että olisi ollut lapsemme tulevaisuuden suhteen parempi kun olisi saanut keskittyä kouluaikansa kiusaajien pakoiluun ja jättää koulunkäynti väliin. Kiusaaminen pisimmilleen vietynä johtaa karmeisiin seurauksiin, omassa koulussani yksi kiusattu tappoi itsensä kun ei löytänyt muuta ulospääsytietä kiusaamishelvetistä, johon yksi ****pää hänet ahdisti, josta me muut emme uskaltaneet auttaa pelätessämme joutuvamme itse saman sadistisen idiootin kohteiksi. Hakeudu kiireesti hoitoon avaaja, tarvitset ehdottomasti ammattiauttajan apua.

      • :))

        Well said!


    • kiusafilosofi

      Meidän luokalla oli 2 kaunista, hyvää oppilasta, jotka olivat loistavia yleisurheilijoita. Opettajien suosikkeja kaikin puolin. He kiusasivat ja ivasivat muita, erityisesti niitä, jotka eivät olleet hyviä, eivät omistaneet muotivaatteita tai eivät muuten heidän mieleensä.

      Itse en kuulunut kumpaankaan sakkiin. Itselleni ei ole tullut koskaan mieleen kiusata ketään. Huolehdin lähinnä omista asioistani ja pidän huolta kavereistani. Ja puolustan yleensä heikompia.

      Minulle on täysin käsittämätöntä koko kiusa-asia, erityisesti tuo koulunkiusa omalla luokallani - miksi ihmeessä!!! - Näistä kiusaajista toisesta tuli opettaja ja toinen on sosiaalialalla nykyään.

      Epäilen, kun en muuta keksi, että kiusaajat ovat olleet vanhempiensa ns. lellimiä, siis ylilellikkejä. Saavat kaiken, saa tehdä mitä vaan, tuetaan ja omissa lapsissa ei ole koskaan vikaa. Kieroutuminen alkaa. Jos jäävät kiinni vilpistä tai em. kiusanteosta, vanhemmat suuttuvat muille ja kieltävät kaiken. No, enpä tiedä. Kiusaaminen on omasta mielestäni halveksittavaa, noloa ja junttimaista itsekkääksi kasvatettujen henkilöiden kieroutunutta pätemistä porukoissa, joilta muuten ei saa "kiitos ja ylistys" -kommenttaja.

      • noo???!

        Mitä yleisurheilussa on erityistä hienoa? Sata kertaa parempia tyyppejä on ihmiset, joilla on korkeakoulukoulutus! Mä ainakaan en ikinä peruskoulussa kadehtinut mitään urheilijoita, koska ne oli tyhmiä ja minusta se nyt ei ole erityisen erikoista olla joku urheilija, vaikka toki hienoa jos sellaisesta on meriittejä - ote olin ala-asteenni pasras maastohiiht'jä ja mut pakotettiin satasen juoksussakin koulujen välisisiin ja ratsastuksessa sen verran kun jaksoin,saijn parin ruusuketta, mutta URHEILU ON TYHJÄÄ.

        Kuka ruikkii mun kimpussa muokkaamassa nimettömän viesteihin kirjoitusvirheitä, ruikiti ruikiti?ONKO TOSI KIVAA, väittää perättömyyksiä sanomisistani, nyhvöt?


      • kunnia-tasa-arvo
        noo???! kirjoitti:

        Mitä yleisurheilussa on erityistä hienoa? Sata kertaa parempia tyyppejä on ihmiset, joilla on korkeakoulukoulutus! Mä ainakaan en ikinä peruskoulussa kadehtinut mitään urheilijoita, koska ne oli tyhmiä ja minusta se nyt ei ole erityisen erikoista olla joku urheilija, vaikka toki hienoa jos sellaisesta on meriittejä - ote olin ala-asteenni pasras maastohiiht'jä ja mut pakotettiin satasen juoksussakin koulujen välisisiin ja ratsastuksessa sen verran kun jaksoin,saijn parin ruusuketta, mutta URHEILU ON TYHJÄÄ.

        Kuka ruikkii mun kimpussa muokkaamassa nimettömän viesteihin kirjoitusvirheitä, ruikiti ruikiti?ONKO TOSI KIVAA, väittää perättömyyksiä sanomisistani, nyhvöt?

        Omasta mielestäni urheilulla ei ole mitään tekemistä paremmuudenkanssa korkeakoulutukseen. Enemmänkin väliä on sillä miten arvostaa muita ja tietää mitä se oikea kunnia on. Toki asia on eri jos on urheilullinen nokkava kaveri, joka sitten haukkuu korkeakoululaista ihmistä tavalla tai toisella. =)


    • Kyllä se kasvattikin

      Yllättävän paljon vaikuttaa tuo kiusatuksi tuleminen sinun elämään tänäkin päivänä kun oikein kaivamalla kaivat kaiken hyvän siitä irti ja kiittelet kiusaajia. Vahvan kuoren se on sinulle ilmeisesti rakentanut, miten on sisimmän laita?

      Minua on kiusattu ja tiedän että minulla on vahva kuori. Vahvaksikin voin itseäni nimittää mutta kyllä minulle arpiakin siitä jäi.

    • bullied4life

      "Kiittäkää kiusaajianne"

      Olen jo kouluni käyny, mutta en IKINÄ kiittäisi kiusaajiani Heidän takiaan olen yhä arka, ulkonäöstään epävarma tyttö, joka ei uskalla luottaa ihmisiin. 11 vuotta helvettiä! Kun yksi kiusaaja häipyi, tuli uusi tilalle. Tavaroiden piilottelua, älykkyyden kyseenalaistamista, yksinjättämistä, kumien ja kynän tynkien selkään ja päähän heittämistä, huorittelua, LEHMÄNSONNAN PYYHKIMISTÄ TAKKIIN... Lista on loputon. Kiusaamista ilmeni jopa opettajalta! Kun en ymmärtänyt tehtävää, hän huusi "Etkö TAASKAAN ymmärrä?", väitti etten kuuntelisi, ja jos vähäänkään istuin poikkeavasti, hän huusi minulle. Kerrankin kun kerroin hänelle kiusaamisesta, hän sanoi "Omapa on vikasi" Lopulta ne harvatkin kaverit jättivät. Arkuuteni ja ujouteni takia, luulisin. He eivät huolineet minua ryhmätehtäviin, eivät aukaisseet minulle ovea vaikka pyysin, eivätkä suostuneet olemaan kanssani luokkaretkellä. Kun kerroin huolistani opolle, hän syytti toisen opettajan kanssa minua, etten ole ystävystynyt toisiin luokkalaisiin. Ja se toinen opettaja oli vielä kiusaamista vastaan! Erityisopettajan kanssa sitten jouduin Ammattikoulun ensimmäisen vuoden jälkeen kiusaaminen onneksi loppui ja sain muutaman hyvän kaverin, jotka hekin ovat kokeneet kiusaamista. Olen kyllä parille kiusaajalle antanut anteeksi, koska he oikeasti lopettivat kiusaamisen anteeksipyyntönsä jälkeen... mutta muut... turha luulo.

      • mitä paskaaa taas??

        Todella surullista, jos jonkun pitää aikuisiällä oikein aktiivisesti muistella "koulukiusatuksi joutumistaan", mutta se asiahan ei olekaan niin, vaan korkeintaan entiset koulukiusaajat näillä palstoilla ylistävät itseään ja muistelevat kaihoisina aikaa, kun ei vielä ollut ottanut ohraleipä ja kiusaamansa menneet yhteiskunnan arvostushierarkiassa heistä heidän tyhmyytensä vuoksi ohi.;)

        Mulla ainakin mut koulukiusaamiselta pelastaja oli mun hyvä perhe. En ollut niin köyhästä perheestä, että olisi ollut pakko käydä koulukiusaajien kanssa lukio loppuun, mutta pitkän pennin se mun vanhemmille maksoi siirtää mut sukulaisten hoiviin kolmensadan kilsan päähän alaikäisenä, kun en ollut mikään kermap*rse, joka saisi vanhempiensa alhaisen tulotason vuoksi opintotukea kakkosasteen opiskeluunkin ja joka siksi jouduin näkemään usein jopa lähes nälkää lukiossa. Kiusaaminen kuitenkin loppui kuin seinään ja sain takaisin tavanomaisen itsevarmuuteni ja ennen kaikkea mielenterveyteni - toiv.ei ikinä tarvitse törmätä niihin ihmisiin, jotka minua 15- 16- vuotiaana kiusasivat lapsuudenpaikkakunnallani. Suorastaan oksennan melkein, kun törmään satunnaisesti joihinkin niihin ja siihen, ETTÄ NE EDES KEHTAA TULLA PUHUMAAN minulle kuin muka "kaverilleen", vaikka inhon on pakko loistaa naamastani kilometrin päähän heitä sellaisia koulukiusaajia kohtaan, kun en pysty sitä inhoani kätkemään, jos näen kenenkään vastenmielisenä muistamani koulukiusaajapersoonan naaman.

        Niiden luokkakokouskutsuunkin teki mieli vastata, että " haistakaa v*ttu", mutta olen liian sivistynyt tekemään niin jalisäksi mulla oli oman ystäväpiirini tapaaminen silloin, kun m*lopäät kokoontui siellä kuraröörissä muistelemaan kiusaamisiaan, missä haisee suurinpiirtein viemäri ravintolan edustalla ja missä ei ole yhtään edes korkeakoulua s*mari yli sadan kilsan säteellä.

        Kuules mäntti koulukiusaaja: kouluKIUSATUT eivät AIVAN VARMASTI muistele sinua ja anteeksipyydettävää kirjoittelusi perusteella on SINULLA. Kukaan ei halua muistella vastenmielisiä kokemuksia, eli onko tosi hienoa sinusta, että sinä pelle mikälie j*ustopää - nyt on keskipäivä ja et siis ole töissä, kun kirjoittelit edellisiltana suurinpiirtein klo. 24:00 nettiin koulukiusaamisylistyksiä tai edes opiskelija jolla siksi olisi aikaa kirjoitella tälliasille palstoille... Tulla nyt ilman omaa nimeään nettiin kuin kurapersinen hiiri kehumaan koulukiusaamistaan. Erittäin sairasta!


    • Duffgirl

      Tavallaan koulukiusaaminen vahvisti minua ja tavallaan se myös sai minut tuntemaan itseni ihan paskaksi, yhtenä päivänä suutuin kiusaajilleni ja huusin suoraan päin naamaa heille "Mitä vi**ua minä teille oon tehny että jatkuvasti pitää olla paskaa laukomassa naamaan? Kerro yksikin OIKEA syy joka sut oikeuttaa mua kiusaamaan!" Siinäpä jäi kiusaajat hiljaisiksi ja yrittivät sönköttää epämääräisiä tekosyitä, mutta pudistin heille vaan päätäni ja lähdin pois...siihen loppui se kiusaaminen :D Joskus päässä kummitelee vielä ne sanat joita jouduin kuuntelemaan, kuten "tapa ittes, kukaan ei haluu olla tollasen rumiluksen kaveri" "mee pois siitä mun läheltä, hirtä ittes" MUTTA sitten muistan kuinka osasin vastata heille ja kuinka kiusaaminen loppui, ja mieli tyyntyy sen jälkeen. PEACE

      • Foussel

        No, helpolla loppui kohdallasi tuo kiusaaminen. Hyvä niin.
        Peace: no kuka tuohon hömppään uskoo, uskokoon. Mä en unohda koskaan,
        ja mikä sen parempaa kun saa entisen "koulukaverin" vaihtamaan kadun puoliskoa ja paskomaan alleen........kuten jo aikaisemmin kirjoitin, anteeksi
        olen antanut, mutta unohda en.

        Mitä tulee siihen, mitä "sain" vaikka en tilannut: haukkuja, nyrkkiä, potkuja,
        vaatteiden repimisiä, sylkeä, paskaa jne......lähes kaikki tuo vieläpä open
        hiljaisella hyväksynnällä, joten paskan jauhanta siitä että opettaja auttaisi,
        on täyttä haisevaa sontaa.


      • nooh, kiusailijat!
        Foussel kirjoitti:

        No, helpolla loppui kohdallasi tuo kiusaaminen. Hyvä niin.
        Peace: no kuka tuohon hömppään uskoo, uskokoon. Mä en unohda koskaan,
        ja mikä sen parempaa kun saa entisen "koulukaverin" vaihtamaan kadun puoliskoa ja paskomaan alleen........kuten jo aikaisemmin kirjoitin, anteeksi
        olen antanut, mutta unohda en.

        Mitä tulee siihen, mitä "sain" vaikka en tilannut: haukkuja, nyrkkiä, potkuja,
        vaatteiden repimisiä, sylkeä, paskaa jne......lähes kaikki tuo vieläpä open
        hiljaisella hyväksynnällä, joten paskan jauhanta siitä että opettaja auttaisi,
        on täyttä haisevaa sontaa.

        Kiusaajat toimii niin, että saavat jonkun kiusaamansa vaihtamaan kadunpuolta, eli älä vääristä koulukiusaaja, koska kiusaajathan ovat pelottelijoita, joiden ainoa säälittävä meriitti on herättää kiusaamissaan pelkoa ja inhoa, eli ovat persoonina sellaisia, että heihin ei voi luottaa. Ei luotettavaa ja ystävällistä ja mukavaa kukaan väistele. Mä ainakaan en halua törmätä mun vanhoihin koulukiusaajiin: Miksi herättäisin epämiellyttäviä muistoja? Peruskoulussa tyhmä on mun mielestäni tyhmä ikänsä, eikä siitä muuksi muutu.

        Kerrotko taustasi: todennäköisempää on, että olet korkeakoulutusta omaamaton luuseri entinen koulukiusaaja, kuin esim. korkeakoulutuksen omaava? Noh: ammarista paperit vai mistä? Monta penikkaa? Jos on yli viis, kuulut todennäköisemmin taloudellisesti alempiin sosiaaliluokkiin. Mikä riskosrekkari - puuttuu vai on sellanen kakkakansalaistausta? Työhistoria - jos et oo koulutettu, niin millanen veronmaksaja yhteiksunnalle noin muuten jos ajatellaan elämäsi kestävää aikuisikäsi työhistoriaa, eli rehellinen ammarit käynyt duna, vai mulkku? Korkeakouluissa lukenut et ainakaan ole ja se näkyy tekstistäsi. Häpeällistä, että Suomi kasvattaa nin sontasakkia, ettei osa edes nimettänsä kirjoittaa asialisesti nettiin.


      • kiusaaminen nyt seis

        No on todella järkyttävän tyhmää, jos ulkonäöstä kiusataan. Itsessäni ei ole yhtään kiusaajatyyppistä piirrettä, mutta mua ainakin alakouluissa tai näissä suomalaissydeemin esivalmistavissa kiusattiin sen takia, että olin ja olen hyvännäköinen. Itse kiusaisin ainoastaan tyhmiä: mikään ei muistaakseni olut ärsyttävämpää peruskoulussa, kuin joku koulussa pärjäämätön viasttomia ja kilttejä kiusaava ja vielä LISÄKSI ruma ihminen. Itse ainakin koin peruskoulussa aina sääliä, jos jotakin kilttiä ihmistä kiusattiin ja jos vielä ei ulkonäölleen voinut mitään fiksuudesta ja ystävällisyydestä huolimatta, mutta en yhtään sääliä, jos joku ruma ja tyhmä huonon verbaalisen- ja yleissivistyksen omaava koulukiusaaja sai haukkuja. Ja itse olin näiden perunanokkien haukkumisen kohteena kiusaajien LISÄKSI vielä aina, koska ne juntturat ei uskaltaneet niille häiriköille koulusosiopaateille aukoa naamaansa. Eli kaksinkertaista kiusaamista: minua kiusasivat minua kadehtivat ja lisäksi vielä koulukiusatut. Tosi hei 'reiluu'! Ja itse olin mys kaveri joillekin koulukiusaajille, vaikka itse polin näiden pilkkaama, mitä erhettäni itsessäniu halveksun varmaan loppuikäni, mutta annan itselleni sen siksi anteeksi, etten ollut nykyjärjellä varustettu 15- vuotiaana.

        Minua ainakin haukkui pääosin jotkut tehdasduunarien kersat, kun itellä vanhempieni tausta valtionhallinnossa - oli aivan järsyä käydä ala- ja yläasteensa paikassa, missä VALTAOSA oli tehdasduunarien penikoita silloin 90- luvulla. Sit kun itellä vielä oli vasuritausta ja kun omakin faijani mm. älyllään noussut sosiaalisessa hierarkiassa, niin johan oli poru ja itku kiusaajilla... Kateus minua kohtaan oli suorastaan mittaamaton.


      • Foussel
        nooh, kiusailijat! kirjoitti:

        Kiusaajat toimii niin, että saavat jonkun kiusaamansa vaihtamaan kadunpuolta, eli älä vääristä koulukiusaaja, koska kiusaajathan ovat pelottelijoita, joiden ainoa säälittävä meriitti on herättää kiusaamissaan pelkoa ja inhoa, eli ovat persoonina sellaisia, että heihin ei voi luottaa. Ei luotettavaa ja ystävällistä ja mukavaa kukaan väistele. Mä ainakaan en halua törmätä mun vanhoihin koulukiusaajiin: Miksi herättäisin epämiellyttäviä muistoja? Peruskoulussa tyhmä on mun mielestäni tyhmä ikänsä, eikä siitä muuksi muutu.

        Kerrotko taustasi: todennäköisempää on, että olet korkeakoulutusta omaamaton luuseri entinen koulukiusaaja, kuin esim. korkeakoulutuksen omaava? Noh: ammarista paperit vai mistä? Monta penikkaa? Jos on yli viis, kuulut todennäköisemmin taloudellisesti alempiin sosiaaliluokkiin. Mikä riskosrekkari - puuttuu vai on sellanen kakkakansalaistausta? Työhistoria - jos et oo koulutettu, niin millanen veronmaksaja yhteiksunnalle noin muuten jos ajatellaan elämäsi kestävää aikuisikäsi työhistoriaa, eli rehellinen ammarit käynyt duna, vai mulkku? Korkeakouluissa lukenut et ainakaan ole ja se näkyy tekstistäsi. Häpeällistä, että Suomi kasvattaa nin sontasakkia, ettei osa edes nimettänsä kirjoittaa asialisesti nettiin.

        Hip heijaa itsellesikin vain. Et sitten lukenut aikasempaa tekstiäni, no ei
        haittaa hattua minulla. En ole ollut kiusaaja, kiusattu kylläkin. Nykyään,
        siis kouluista on jo reilut 20 vuotta, ne vanhat "koulukaverit" vaihtavat puolta,
        en minä. Mutta Sinullahan on vapaus ajatella ihan niin kuin itse lystäät.

        Mitä tulee sitten koulutustasoon, en ole "vain" mainitsemaasi amis-tasoa,
        mutta turhaan kaltaisellesi "paremmalle" ihmiselle en sitä rupea tässä kertomaan ja valistamaan.

        Veroja olen tälle sosiaaliporno-yhteikunnalle maksanut jo enemmin kuin
        moni koko työuransa aikana saa aikaiseksi, vaikkakaan en ole ikuinen
        korkeakouluissa oleileva parasiitti, jollaiset etsivät kaltaisilleen elättäjiä.


    • Tiedän tunnen tilan

      Koulukiusaaminen siirtyy työpaikoille. Näin on jo työjohto ei pysty panemaan alaisiaan ruotuun, tai esimerkiksi ryhmäurakat suosivat lusmuilua.

      • Narskujen ongelmia.

      • Narsistinen persoona
        Narskujen ongelmia. kirjoitti:

        Narsismi on noussut julkiseen keskusteluun, koska narsismia on vasta viimeaikoina alettu tunnistamaan. Aikaisemmin väitettiin, että miehistä 90 prosenttiea on narsisteja. (Feministien käsitys).

        Varokaa. Narsisti naruttaa jopa juristia.

        http://www.alasilta.fi/blogi/narsisti-naruttaa-jopa-juristeja
        ---

        Perehtykää narsismiin.

        Anna-Liisa Palnu-Joroinen Turun Sanomat 13.11.2010.

        Lue juttu ja kommentteja.

        http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/173717.html?forumid=15&topicid=0&parentid=0&docid=173717&topicsortorder=0&topicpage=1&commentsortorder=0&commentpage=1&commentpagesize=50&action=1#comment-top
        ---


      • niin varmaan....

        Eikä siiirry, jos olet riittävän fiksu että osaat käydä kouluja. Akateemisissa piireissä on vähän tai ei just ollenkaan hulluja.


      • jaaaa.....
        Narsistinen persoona kirjoitti:

        Perehtykää narsismiin.

        Anna-Liisa Palnu-Joroinen Turun Sanomat 13.11.2010.

        Lue juttu ja kommentteja.

        http://www.ts.fi/online/mielipiteet/kolumni/173717.html?forumid=15&topicid=0&parentid=0&docid=173717&topicsortorder=0&topicpage=1&commentsortorder=0&commentpage=1&commentpagesize=50&action=1#comment-top
        ---

        No siihen ei tarvitse "perehtyä", kun sen näkee ihmisen naamasta ja rikosrekisterin puutteesta ja fiksuudesta, että kuka on narsisti ja kuka ei. J alakatkaa siat pyörittämästä tota vitun palloa, kun minä nimetön vastaan virsteihin mulle luojan kiitos täysin tunremattomille sioille. Kas kun ei joku oaskakikkarei olisi muka mun "kaveri" "netissä" - HYI S*TANA!! Vihaan nettihyypiöitä! Ainakin pitäs saada irseni päättää, että olenko "jäsen" jossakin pa*skakikkareiden anonyymien keskustelussa vai en! Mä olisin H*LVETIN LOUKKAANTUNUT, JOS IKINÄ SAISIN TIETOONI, ETTÄ SUOMI24- FOORUMILLA MINUNH TEKSTEJÄNI KÄYTETÄÄN HENKILÖMERKITYKSESSÄ!


    • vois kirjottaa kirja

      Hyppäsin tuon alkukirjoituksen jälkeen suoraan alas eli sori jos nyt muutan suomi24 neropattien tappelun suuntaa. Mutta en tiiän miten se ennen toimi. Ehkä silloin kiusaaajat metsästivät kiusattuja. Mutta nykyään se menee silleen että "kiusattu" on suoraan sanoen nyhverö. Hänen vanhemmat puhaltaa pilliin eikä hän koskaan sano vastaan. Varmaan menee nukkumaan 9. Kun hän ei sano koskaan vanhemmille vastaan tulee automaattisesti henkisestä (vähän) jälkeen jääny. Eli huumorin taju ihan erinlaista jne. Silloin läppä ei naurata muita niin ollaakin vain hiljaa. Sitten tulee hiljaisesksi. Sitten sitä syrjäytyy. Hetken syrjäytymisen jälkeen haluuaa kavereita ja yrittää saada ihan erinlaisia kavereita. No nämä tuntee tämän tyypin vain hiljaisena tyyppinä ja ei ole tämän kanssa. Nyky kriteereillä tämä on "syrjimistä". Sitten saattaa olla juuri tälläisia juttu kun hiki haisee jne. Kun tämä kiustattu yrittää vain jatkuvasti saada heidän seuraa joku näistä "syrjiöistä" kertoo nämä faktat että sä haiset,paskaa läppää jne. Ei mitenkään loukkauksena vaan ihan faktoja että hän ei kokoajan yrittäisi änkeä heidän seuraan. No tästä tulee hirveä kiusaus juttu. Sen jälkeen tämä kiusattu menee muiden hylkiöidden seuraan. Silloin se oikea kiusaaminen alkaa. Ainahan on joku sellainen joka menee kiusaaman näitä hylkiöitä. Mutta sen kokojutun olisi välttänyt jos hylkiöiden vanhemmat ei olisi niin tiukkoja. Ja ei se nykyään ole hyvää kasvatusta ellei sitten pyri kasvattamaan koulukiusattua. Se ehkä on vanhanaikainen tapa mutta ei toimi enää. Eli antakaa lapselle vapauksia. Ei mitään 8 kotiin jne. Tottakai on sellaisia jotka vaan automaattisesti on sellaisia nyhveröitä, mutta kaikki kiusatut jotka tunnen ovat sellaisia koska heidän vanhemmat ovat liian tiukkoja. Niin se nykyään on OIKEIDEN kiusaajien vanhemmat ovat juuri jotain juoppoja ja kiusattujen vanhemmat yli tiukkoja (varmaan itekkin kiusattuja)

      Eli jos lapsi on 7 luokalla ja hänen on tultava 8 kotiin liianaikaisin. Oikeastaan antakaa hänen olla kavereiden kanssa ulkona ilman että soittelette kokoajan kotiin. Ja nykyään aika paljon rajoitetaan tietokonetta,pelaamista ja tv. Uskokaa vanhemmat 4 luokalla pitää antaa opetella ja tutustua nettiin , antaa pelata ja katsoa k15 elokuvia ja pelata niitä myös. Siis ei ne tee lapsesta mitää psykopaattia ellei sellainen jo ole. Ja 7 luokalla viimeistään ei nukkumaan meno rajoitusta vaan antakaa lapsen itse päättää milloin menee nukkumaan. Niin ja muuten seiskasta ylös päin kaikke fb ja sen semmoset on tärkeitä jos haluaa pysyä piireissä ihan tiedoksi (oon 9luokal). Eli tuli paljon tekstii mutta olisi paljon lisää mutta tossa on suunta. Vapauksia niin lapsesta ei tule kiusattua.

      • Foussel

        Oho, sähän sen sanoit. Että se onkin vanhempien vika, mikäli lasta kiustataan?

        No huumorinsa kullakin. No, tavallaan totta, se että kiusaajien vanhemmat
        eivät välitä mistään, mitä heidän "kullannuput" tekevät ja mikäli joku uskaltaa
        asiaan puuttua, niin vika on aina muissa.


    • KysynVaan-76

      "ketään ei aleta kiusata ilman syytä."

      Todella sairas ajatus aloittajalla! Voisikohan hän sitten selittää, miksi suurin osa lapsista ei tunne mitään tarvetta kiusata muita vaikka he saattaisivat jotenkin poiketa muista? Kiusaajia on luokalla aina vaan ne muutama, jotka katsovat oikeudekseen laukoa "totuuksia" siitä miltä toiset näyttävät, miltä he haisevat, mitä tekevät väärin yms. Muut eivät siihen mene mukaan. EIköhän se jo osoita sen että ne kiusaajat ovat niitä poikkeavia, eivät kiusatut. Kiusaajilta puuttuu päästä se joku lukko joka pistää ajattelemaan ensin ja tekemään tai sanomaan vasta sitten. He sanovat ja tekevät mitä mieleen tulee ajattelematta ollenkaan onko sen sanominen sopivaa, järkevää tai oikein. Ja sitten heitä pitäisi muka vielä kunnioittaa muiden "kasvattajina". Todella naurettavaa...

    • H.Sapiens

      " Kiusaajilta puuttuu päästä se joku lukko joka pistää ajattelemaan ensin ja tekemään tai sanomaan vasta sitten. He sanovat ja tekevät mitä mieleen tulee ajattelematta ollenkaan onko sen sanominen sopivaa, järkevää tai oikein."

      Niin puuttuu, mutta sitä ei näköjään ymmärretä. Kiusaamisen aiheuttaa primitiivinen itsesuojeluvaisto, jota ei enää tässä mielessä tarvita. Elintilaa ja ruokaa on kaikille ainakin meille suomalaisille. Mutta entäpä töissä, kun oma työpaikka on menemässä alta. Silloin alkaa helvetillinen ajojahti oman työpaikan (elintilan) turvaamiseksi. Vähätellään toisen työtä, jätetään keskustelujen ulkopuolelle, annetaan vähäarvoisempia töitä jne.. Tähän syyllistyvät niin työntekijät kuin työnantajatkin.

      Jossakin yliopistossa tehtiin koe, jossa valittiin opiskelijoista työntekijät ja heille myös pomot. Koe kuitenkin jouduttiin lopettamaan jo alkuun siksi, että pomot alkoivat käyttäytymään raakalaismaisesti omia kavereitaan kohtaan.

      Mikä aiheuttaa koulu(?)kiusaamista?

    • Anonyymi

      Ja tämän vuoksi sinun kurkkusi viillellään auki, ettäs tiedät.

    • Anonyymi

      Ei kuule ole aina niin että se koulukiusattu aiheuttaa itse sen.
      Pieni arka tyttö sattaa olemuksellaan aiheuttaa sen että toiset alkaa tönimään ja haukkumaan hänen ulkomuotoaan, ja koska hän on arka niin on myös vähäpuheinenkin
      Sitten on toiset jotka kiusaavat jotain jos jollain on erilaiset vaatteet , vaikkakin merkki vaatteet niin ne aiheuttaa kateutta toisissa ja kiusaus alkaa vaikka tämä oppilas ei ole mitenkään itse kiusannut koskaan ketään.
      Toiset vanhemmat joilla,on kiusaaja lapsi tekevät karhunpalveluksen lapselle puolustamalla lastaa väärässä paikassa , kuten usein tapahtuu. Myös aikanani nähnyt näitä kiusaaja lapsia ja heidän vanhempiaan jotka ovat silloinkin puolustelemaan kun lapsi on tehnyt väärin. Omalla kohdallani ei lasteni kanssa ollut ongelmia eivät kiusanneet eivätkä tulleet kiusatuiksi .mutta puolustivat sitä jota tönittiin ja haukuttiin

    • Anonyymi

      OLEN TÄYSIN SAMAA MIELTÄ. MIETIN JUURI ÄSKEN KUKA KIUSASI JA KETÄ. KYLLÄ ELÄMÄSSÄ SAA KOKEA VAIKKA MITÄ, EIKÄ ÄITI JA ISÄ AINA OLE AUTTAMASSA.

    • Anonyymi

      Sinä olet henkisesti ja älyllisesti vajaa. Kuvittelet itsestäsi ja suuruudestasi liikoja.
      Olet varmaan psykopaatti, täysin tunnevammainen jälkeenjäänyt.

    • Anonyymi

      Onko tämä jokin niin sanottu "trolli"? Kiusaaminen on aina väärin. Jos joku valehtelee tai tönii muita siihen voi puuttua muuten kuin kiusaamalla.

      • Anonyymi

        Vanha ketju tämäkin , mutta aina ajankohtainen .
        En ymmärrä vanhempia jotka eivät sen vertaa tunne omia lapsiaan että näkisivät että hän kiusaa, vaan puolustavat heitä joka asiassa ja niin saa lapsi kuvan että saa tehdä toisille pahaa silloin kun haluaa. Poikani luokalla oli yksi sellainen kiusanhenki , ja hänen äitinsä oli kun haukka aina puolustamassa , ja haukkui opettajat ja teki heistä ilmoituksia kun sortuvat hönen lastaan hänen mielestään. Mutta tänään ovat nämä lapset aikuisia tämä kiusanhenki on istunut jo pari kertaa linnassa ja äitinsä on pakko hoidossa nytkin
        Joten jos tämä äiti olisi ottanut asiallisesti kun poika oli lapsi ja ymmärtänyt että poika todella oli ilkeä niin ehkä olisi saanut poikansa silloin oikealle tielle.
        Joten moni vanhempi tekee karhun palveluksen lapselleen kun puolustaa väärässä paikassa heitä . Itse olen kyllä kyennyt näkemään omissa lapsissani viat ja niistä on keskusteltu aina jos jotakin oli tapahtunut . Silloin he huomasivat että yhteiskunnassa on lakeja mitä pitää noudattaa ja ettei vanhemmat puolusta koskaan heitä jos ovat tehneet väärin


    • Anonyymi

      Paskapuhetta! Kiusatut eivät aina aiheuta sitä että tulevat kiusatuiksi. Olet kieroon kasvanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe