Haluan ostaa pk collien pennun

Tricolourpentu

Hei,
olisin todella kiinnostunut ostamaan pk collien pennun ja narttupennun varsinkin, kun on narttukoirasta kokemusta. Colliet ovat ihania koiria, mutta minulle kelpaisi koiranpentu, josta ei tulisi näyttelykoiraa. Tällä hetkellä collien hinnat ovat minulle hieman liian kalliita (900-1200 eur), joten hintahaarukassa 500-650 eur olisin valmis heti maksamaan.
Itselläni oli aikoinani ihana, viisas, kaunis ja älykäs collienarttu ja minulla olisi taas aikaa antaa pennulle ja rakastaa ja harrastaa hänen kanssaan.

18

2736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli65

      Ota yhteyttä Collieyhdistyksen kautta kasvattajiin, siis suoraan kasvattajiin, yritin itse soittaa Collieyhdistykseen jollekin kysyäkseni sijoitukseen Colliepentua, eikä siinä numerossa koskaan vastattu, niinpä otin Suomen Collieyhdistyksen sivuilta kasvattajien yhteystietoja, ja aloitin kovan homman, eli nyt minulla on aivan upea PK Collieuros, kohta 5 vuotias Sijoituksessa, maksoin EUR 600. Mutta sain kasvattajilta hyviä vinkkejä kuitenkin ja loppujen lopuksi koirani tuotiin USA:sta ja on aivan upea pakkaus!

      • malttia aloittaja"

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)


      • Anneli65
        malttia aloittaja" kirjoitti:

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)

        Ostamalla paperittoman koiran varmistat todennäköisesti paljon ongelmia, onko pentusi pentutehtaasta ? mitä sairauksia saattaa olla ? mitä muuta ongelmia ja/tai haasteita ? Jos ostat koiraa, et kai ala kymppejä tai satasia säästämään, minä en tehnyt niin ja 4:s Collie menossa, eikä tarkoita että rotukoira on paras ja ainoa vaihtoehto. Ilman pepereita olevat koirat, voidaan esim. tuoda Virosta kaikkine ongelmineen...aikuisen ihmisen pitää vaan punnita mitä haluaa, jotkut haluavat, niin kirjoittajakin PK Collien, no silloin on aina rotuyhdistys paras neuvonantaja tai kasvattajat, ellei halua ottaa riskejä...


      • PUPPUAA
        malttia aloittaja" kirjoitti:

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)

        Me maksettiin collie yhdistyksen colliesta 900e


    • Hattiwattila

      Kyllä collieiden hinta on noin 950 euroa, sama mikä on niiden tämän hetkinen vakuutusarvo.
      Suosittelen aloitajaa säästämään puuttuvan loppusumman. Siitä kun ei paljoa puutu.

    • Kasvattaja

      Hei! Monesti pennun voi ostaa myös osamaksulla... Hintaa ei monikaan ala polkemaan alas, mutta hyvän kodin löytyessä, maksuaika on kyllä sovittaessa. Kannattaa kysellää asiaa.

    • Okko

      ni1 mäki haluan collien!miten niitä hoijetaan

    • Jepjep

      ootkos lukenu Wikipediasta tietoa collien hoidosta? löytyy sieltäkin paljon tietoa. Rotuyhdistyksien sivuilta voi saada jotakin informaatiota collien varsinaiseen hoitooon.. Siis kun Wikipediassa kerrotaan rodusta ja näin.

    • collikka

      maksaako värivirheellinen pentu yhtä paljon? yhdellä tutulla meinaan sellainen. paperillinen koira, mutta värivirhe joten ei voi viedä näyttelyyn jne. onko saman arvoinen myydessä kuitenkin?

    • Aussi fani

      Jotku myy värivirheellisiä halvemmalla.
      Ainakin lupaavat pennut voi maksaa maltaita!

    • 8+15

      Olen maksanut nartuistani 900 e ja eivät ole näyttelytähtiä vaan ihan kotikoiria ja mielestäni hinta oli kohtuullinen . Viimeisimmän koirani kävin hakemassa ulkomailta ja hinta kaikkine tuontikuluineen oli useita tuhansia mikä oli mielestäni myäs kohtuullinen siihen nähden mitä halusin ja sain ;)

    • jpvii

      En usko että saat tuolla hinnalla collieta mistään. Ehkä voit saada paperittoman, mutta en kannata sitä. Itse maksoin colliestani 1000e, näyttelykoiraksi sitä toivotaan mutta ihan kotikoira on. Maksoin osamaksulla puolet haettaessa ja sovittiin että puolet kuukaudenpäästä. Olisin saanut enemmänkin maksuaikaa, mutta halusin nopeasti koiran omakseni. Koska niin kauan kasvattaja olisi omistanut ns. puolet..

    • Collieta vailla myös

      itse olen usealta kasvattajalta jo pentuja kysellyt hinnat pyörii 800-950e... Ja monessa paikkaa osamaksu on mahdollista.

    • Einarinmaijatus

      Miksi pentu ? Miksei jo iällä rikastunut,(4v) rauhallinen,tasapainoinen, tottelevainen, unelmakaveri :) ? Koulutettu, kulkee irti ja hihnassa,missä vaan. On katsekontaktissa vaikka kokopäivän. Nöyrä ja kuuliainen. Tuntee elekielen paremmin kuin hyvin, käsimerkeillä menee. Mietin vaan kun mulla olis tossa sellanen.( Ja hinta ei ole paha. ) Yksi varma varaus on koirasta. Mutta haluan sen arvoiseensa kotiin.

    • u10

      Heippa. Tutullani olisi oulussa tarjolla tricolour tyttönen, jolle ikää on kertynyt 8kk. Pentu myydään 650, koska on ikää ehtinyt tulla eikä uutta kotia ole löytynyt. Joten ei tarkoita aina, että olisi pentutehtailua yms. Pitää tietysti olla varovainen ja ottaa selvää, mutta järjellä kaikki. Paljon näkee näitä ihmisten ihailemia rotukoiria, itse pidän kaikista koirista, mutta siis näkee näitä, että on halvemmalla, eikä sesilti tarkoita että on tehtailua yms. Itselläni on ko. Pentueesta merle tyttö sijoituksessa pystyine korvineen. :) linkki http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Collie_tytto_4863270.htm?ca=2&w=1 . Jos et asu kaukana tai on mhadollisuus hakea, niin eikun soittamaan! :)

    • armodeeeeeeeeee

      Mun koiruus, joka etsi kotia meni jo :). Onks koiruus rekattu ja linkki sukutauluun onpi missä ?? Sullahan on se tiedossa jos sisarus sulla sijoituksessa :) ?

    • Anonyymi

      Haluan collien tricolor mun lemppari terv jh

      • Anonyymi

        Onks tylsää kun koko ajan nostelet vanhoi ketjui? Pyydä paremmat pillerit. Nolo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      761
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      550
    Aihe