Haluan ostaa pk collien pennun

Tricolourpentu

Hei,
olisin todella kiinnostunut ostamaan pk collien pennun ja narttupennun varsinkin, kun on narttukoirasta kokemusta. Colliet ovat ihania koiria, mutta minulle kelpaisi koiranpentu, josta ei tulisi näyttelykoiraa. Tällä hetkellä collien hinnat ovat minulle hieman liian kalliita (900-1200 eur), joten hintahaarukassa 500-650 eur olisin valmis heti maksamaan.
Itselläni oli aikoinani ihana, viisas, kaunis ja älykäs collienarttu ja minulla olisi taas aikaa antaa pennulle ja rakastaa ja harrastaa hänen kanssaan.

18

2278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anneli65

      Ota yhteyttä Collieyhdistyksen kautta kasvattajiin, siis suoraan kasvattajiin, yritin itse soittaa Collieyhdistykseen jollekin kysyäkseni sijoitukseen Colliepentua, eikä siinä numerossa koskaan vastattu, niinpä otin Suomen Collieyhdistyksen sivuilta kasvattajien yhteystietoja, ja aloitin kovan homman, eli nyt minulla on aivan upea PK Collieuros, kohta 5 vuotias Sijoituksessa, maksoin EUR 600. Mutta sain kasvattajilta hyviä vinkkejä kuitenkin ja loppujen lopuksi koirani tuotiin USA:sta ja on aivan upea pakkaus!

      • malttia aloittaja"

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)


      • Anneli65
        malttia aloittaja" kirjoitti:

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)

        Ostamalla paperittoman koiran varmistat todennäköisesti paljon ongelmia, onko pentusi pentutehtaasta ? mitä sairauksia saattaa olla ? mitä muuta ongelmia ja/tai haasteita ? Jos ostat koiraa, et kai ala kymppejä tai satasia säästämään, minä en tehnyt niin ja 4:s Collie menossa, eikä tarkoita että rotukoira on paras ja ainoa vaihtoehto. Ilman pepereita olevat koirat, voidaan esim. tuoda Virosta kaikkine ongelmineen...aikuisen ihmisen pitää vaan punnita mitä haluaa, jotkut haluavat, niin kirjoittajakin PK Collien, no silloin on aina rotuyhdistys paras neuvonantaja tai kasvattajat, ellei halua ottaa riskejä...


      • PUPPUAA
        malttia aloittaja" kirjoitti:

        En suosittele aloittajaa edes harkitsemaan collieyhdistyksen pentuja, jos hän ei ole valmis maksamaan koirasta edes 1000 euroa. Suosittelen häntä hankkimaan paperittoman koiran, jonka ainakin saa halvalla. Nykyään melkein kaikki kasvattajat ottavat mallia toistensa koirien hintaluokista ja collietkin maksavat noin 1000-1500 e.

        Tosin jos aloittajaalla on hiukankin kärsivällisyyttä, niin eihän siinä mene kuin muutama kuukausi, kun köyhäkin on saanut rahat kasaan arvokkaaseen rotukoiraan. Hänellähän on valmiina jo sellaiset 500-650 e. Minä olen keräämässä rahaa säästöön noin 150 e/kk. Nyt olen kerännyt koiranpentuun rahaa 5 kk, joten minulla on jo 750 e. Vielä toiset 5 kk kun jaksan varrota, niin rahaa on koossa noin 1500 e ja saan haaveilemani koiran :-)

        Me maksettiin collie yhdistyksen colliesta 900e


    • Hattiwattila

      Kyllä collieiden hinta on noin 950 euroa, sama mikä on niiden tämän hetkinen vakuutusarvo.
      Suosittelen aloitajaa säästämään puuttuvan loppusumman. Siitä kun ei paljoa puutu.

    • Kasvattaja

      Hei! Monesti pennun voi ostaa myös osamaksulla... Hintaa ei monikaan ala polkemaan alas, mutta hyvän kodin löytyessä, maksuaika on kyllä sovittaessa. Kannattaa kysellää asiaa.

    • Okko

      ni1 mäki haluan collien!miten niitä hoijetaan

    • Jepjep

      ootkos lukenu Wikipediasta tietoa collien hoidosta? löytyy sieltäkin paljon tietoa. Rotuyhdistyksien sivuilta voi saada jotakin informaatiota collien varsinaiseen hoitooon.. Siis kun Wikipediassa kerrotaan rodusta ja näin.

    • collikka

      maksaako värivirheellinen pentu yhtä paljon? yhdellä tutulla meinaan sellainen. paperillinen koira, mutta värivirhe joten ei voi viedä näyttelyyn jne. onko saman arvoinen myydessä kuitenkin?

    • Aussi fani

      Jotku myy värivirheellisiä halvemmalla.
      Ainakin lupaavat pennut voi maksaa maltaita!

    • 8+15

      Olen maksanut nartuistani 900 e ja eivät ole näyttelytähtiä vaan ihan kotikoiria ja mielestäni hinta oli kohtuullinen . Viimeisimmän koirani kävin hakemassa ulkomailta ja hinta kaikkine tuontikuluineen oli useita tuhansia mikä oli mielestäni myäs kohtuullinen siihen nähden mitä halusin ja sain ;)

    • jpvii

      En usko että saat tuolla hinnalla collieta mistään. Ehkä voit saada paperittoman, mutta en kannata sitä. Itse maksoin colliestani 1000e, näyttelykoiraksi sitä toivotaan mutta ihan kotikoira on. Maksoin osamaksulla puolet haettaessa ja sovittiin että puolet kuukaudenpäästä. Olisin saanut enemmänkin maksuaikaa, mutta halusin nopeasti koiran omakseni. Koska niin kauan kasvattaja olisi omistanut ns. puolet..

    • Collieta vailla myös

      itse olen usealta kasvattajalta jo pentuja kysellyt hinnat pyörii 800-950e... Ja monessa paikkaa osamaksu on mahdollista.

    • Einarinmaijatus

      Miksi pentu ? Miksei jo iällä rikastunut,(4v) rauhallinen,tasapainoinen, tottelevainen, unelmakaveri :) ? Koulutettu, kulkee irti ja hihnassa,missä vaan. On katsekontaktissa vaikka kokopäivän. Nöyrä ja kuuliainen. Tuntee elekielen paremmin kuin hyvin, käsimerkeillä menee. Mietin vaan kun mulla olis tossa sellanen.( Ja hinta ei ole paha. ) Yksi varma varaus on koirasta. Mutta haluan sen arvoiseensa kotiin.

    • u10

      Heippa. Tutullani olisi oulussa tarjolla tricolour tyttönen, jolle ikää on kertynyt 8kk. Pentu myydään 650, koska on ikää ehtinyt tulla eikä uutta kotia ole löytynyt. Joten ei tarkoita aina, että olisi pentutehtailua yms. Pitää tietysti olla varovainen ja ottaa selvää, mutta järjellä kaikki. Paljon näkee näitä ihmisten ihailemia rotukoiria, itse pidän kaikista koirista, mutta siis näkee näitä, että on halvemmalla, eikä sesilti tarkoita että on tehtailua yms. Itselläni on ko. Pentueesta merle tyttö sijoituksessa pystyine korvineen. :) linkki http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Collie_tytto_4863270.htm?ca=2&w=1 . Jos et asu kaukana tai on mhadollisuus hakea, niin eikun soittamaan! :)

    • armodeeeeeeeeee

      Mun koiruus, joka etsi kotia meni jo :). Onks koiruus rekattu ja linkki sukutauluun onpi missä ?? Sullahan on se tiedossa jos sisarus sulla sijoituksessa :) ?

    • Anonyymi

      Haluan collien tricolor mun lemppari terv jh

      • Anonyymi

        Onks tylsää kun koko ajan nostelet vanhoi ketjui? Pyydä paremmat pillerit. Nolo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2226
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1866
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      123
      1305
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1180
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1066
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe