Hei,
olen juuri koonnut ensimmäisen rc-autoni, joten olen aika nyyppä näissä hommissa. Ongelmani on tämä: En saa ohjaimesta auton renkaita kääntymään.
Moottori toimii, ja esc (kaasuttaa ja pakittaa), mutta renkaita en saa kääntymään.
Laitettaessa autoon virrat päälle, renkaat kääntyy oikealle ääriasentoon, ja välillä kaasuteltaessa tuntuu, kun servo ottaisi kaasukytkimestä jotain eloa ja alkaa "junnaamaan" vasemmassa laidassa.
Tietoja:
Radiot: lähetin Ansmann w5 ja vastaanotin r5
servo: acoms as-16
esc: TEU-101BK
Olen ajanut ansmannin setupit monesti läpi, mutta ei tunnu auttavan. Jotain vikaa kenties laitteissa? servo nyt ei ainakaan tunnu olevan rikki, koskaa junnaa ja kääntää virran kytkettäessä. Voisiko lähettimessä ja vastaanottimessa olla vikaa (vaikka uusia ovatkin) ja miten tämän asian saisi helpoiten testattua. (minulla ei ole tuttuja rc-harrastuksen piirissä)
Kiitokset jo etukäteen!
Apua kaivataan vikaetsintään!
3
221
Vastaukset
- RC-guru
Sulla on patterit väärin päin.
- Kokeile tätä..
Oletko keskittänyt servon?
Kun servo on kääntänyt renkaat ääriasentoon, katkaise sähköt äläkä väännä servoa käsin takaisin. Asenna servon vipu uuteen asentoon sevon akselille siten, että renkaat tulevat suoraan. Kokeile nyt kääntyykö renkaat ohjaimesta. - PH
Asetin tota servoa, nyt servo kääntää renkaita virrat kytkettäessä sekä oikealle, että vasemmalle, mutta edelleenkään lähettimestä ei saa renkaita käännettyä - eteen/taakse toimii vieläkin kuten pitääkin.
Ja edelleen tuote tuntuu ottavan kaasuteltaessa servoonkin signaalia. Onko jollain kokemusta kyseisistä radio-ohjaimista, ja voisi kertoa lisää?
Entö onko tietoa, miten laitteiden toimivuutta voisi helpoiten testata - asun porin noormarkussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 315713
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus134342- 1962389
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1661780Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan791716Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike351487Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141375En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.741365viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2241214- 941195