Rakennutamme parhaillaan itsellemme omakotitaloa ja nyt mietityttää sellainen asia, kun talossa on ollut kattotuolit ja muovi paikallaan jo heinäkuun puolivälistä, mutta muuta katolle ei ole tehty. Mies on ulkomailla liikematkalla ja itse en asiasta mitään ymmärrä, mutta ihmetyttää maalaisjärjellä ajatellen, että onko homma näin keskeneräisenä edelleen ok? Eli siis lähinnä mietin, eikö kattotiiliä ym pitäisi asentaa mahdollisimman pian kattotuolien laittamisen jälkeen? Onko nuo rakenteet jo pilalla, kun vettä satelee kuitenkin koko ajan?
Katon rakentamisen aikataulu
6
136
Vastaukset
- opoi
Jaahas mihis ne pari vastausta yhtäkkiä katosi...?
- hbujp
Vastailkaapa uudestaan!
- opoi
Juu elikkä jos urakka kyseessä niin ei sitä yleensä kesken jätetä vaan painetaan loppuun saakka. Tuntitöissä jos ollaan niin jos paremmin muualta saa veloitettua niin sitten ollaan poissa ja tullaan takaisin sitten kun muualla tulee valmista.
Katon jättäminen tuohon vaiheeseen kuullostaa kyllä hieman oudolta. Tiilien latominen on kyllä nopeaa touhua joten ihmetyttää.
Onko kyseessä erillinen kattourakka vai tekeekö sama porukka teille myös muuta työtä. Siinä tapauksessa voi olle pelkästään työjärjjestelystä kyse eli katto tehdään loppuun kun muut tällä hetkellä tärkeämmät työt saadaan tehtyä.
Ei siellä mitään pilalle mene. Ainahan rakenteet kastuvat, sille ei voi mitään. Tietty syksy lähenee kovaa vauhtia joten kate on hyvä saada ajoissa.
Kysy katontekijältä mitä se meinaa tehdä katon kanssa? - opoi
Niin piti sanoman vielä että kyllä aluskate suojaa ettei vesi suoraan sisälle tule...
- ap
Kiitos opoi sulle! Tämä on siis ostettu suoraan rakentajalta jo toukokuussa, oli hänellä myynnissä niin, että lokakuussa onpi valmista ja tekee kaiken. Toki hänellä on siinä mm. lvi-hommissa, maalauksessa ja sähkötöissä eri miehet. Luulen kuitenkin, että rakentaja tekee katon itse, siksi itseäkin ihmetyttää tuo keskeneräisyys, kun siellä työmaalla paljon kuitenkin touhuilee, parhaillaan sisällä väliseiniä ja sähköhommia...
- Jotainjoo
Rakentajilla on omat työjärjestyksensä. Katto tehtiin aluskatteelle, ja sen jälkeen asiat kiireysjärjestykseen. Sähkärille, maalareille, lvi-miehelle mestaa valmiiksi.
Rakenteet ei siitä kärsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732785
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101505- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219